Arts doodde honden na wens in testament bazin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Arts doodde honden na wens in testament bazin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:11

[quote]Ik ken overigens ook succesverhalen hoor. Maar nogmaals: ik respecteer de DA in dit geval en de eigenaresse. Zij hebben onder ogen gezien dat er geen andere diervriendelijke oplossing was neem ik aan. Want die is er af en toe gewoon niet.
[quote]

idd

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 14:34

Colway schreef:
Ik zou het i.i.g. niet doen, al is het hond afhankelijk, waar de ene oud is met 10 is de andere pas oud met 15. M'n schoonouders hebben een hoop honden, als ik sommige sukkeltjes daar zie, een verhuizing zou ze zeker het leven kosten

precies ik heb hier nu een "oudje" van 11 lopen,die echt niet toe is aan doodgaan...die zal zeker ergens nog helemaal happy kunnen zijn...hond is nog als een 3 jarige,in een iets strammer lijfje maar verder super allert, speels en gelukkig,kan gerust nog wel ff mee....

dus zou zeker aankijken hoe de hond eraan toe is op een oude dag,voor ik enige beslissing zou nemen...

dit was de allereerste dag dat heca hier was,dus eerst verhuist naar dat pension en een paar maanden later hierheen:
Afbeelding

Afbeelding

zo'n hond verdiend toch niet om dood te gaan omdat ze "oud"was (11,5 toen we haar ophaalde)

nee hoor...niets zieligs aan geweest hond heeft hier nog 7 maanden geleefd en was super gelukkig en wij waren heel blij dat ze even bij ons heeft mogen wonen,had gerust nog wat langer mogen zijn,wat een wereld wijffie :+:

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 14:47

Wel sneu dat ze maandenlang in een pension gezeten heeft. Dus dat zou gewoon niet mijn keus zijn. Overigens vind ik het fantastisch dat mensen oudjes opnemen hoor. Maar (tussen)opvang in pension of asiel zonder eind in zicht zou niet mijn ding zijn.

Heb zelf ook verschillende herplaatsers in het verleden gehad. Dus ken het wel. Maar mijn hond(en) zullen gewoon nooit en te nimmer in een pension/asiel gedumpt worden. Dan 10x liever de spuit erin. Een imo vele malen diervriendelijke oplossing dan zo'n dumping.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:02

nah ja,ik vind dat dus van niet..

maar goed,ieder zo zijn ding...je vind een pension voor je dieren als je op vakantie gaat dus ook een not done begrijp ik,dus alle honden maar inslapen omdat ze evt anders 3 weken in pension moeten zitten??

een hond heeft geen enkel tijdsbesef,dus weet echt niet of ie 3 weken of 4 maanden in een pension/asiel (zitten vaak bij beide in een kennel) verblijft...

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:07

maar waarom is dat sneu? Er wordt net gedaan of dat mishandeling is ofzo als een hond naar een pension gaat.. :?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 15:10

kimmie261 schreef:
een hond heeft geen enkel tijdsbesef,dus weet echt niet of ie 3 weken of 4 maanden in een pension/asiel (zitten vaak bij beide in een kennel) verblijft...

Betwijfel ik dus. Als ik een dag weg ben geweest is mijn hond blij als ik thuis kom. Ben ik voor vakantie weg geweest, dan gaat ze volledig uit haar plaat. Mijn honden hoeven niet naar een pension in vakantietijd. Ben ik de gelukkige omstandigheid dat er hier altijd mensen thuis zijn. Hoewel 1x wel gebruik van gemaakt tijdens een weekend. Hond heeft toen dus 3 dagen niet gegeten.

Ik vind het not done een hond naar een pension of asiel te brengen zonder uitzicht op einde. Of inspraak in gezeul en geleur. Zie nl. bij asiel vaak honden weer terugkomen waar nieuw adres geen succes was. Voor vakantie vind ik het een prima oplossing.

En inderdaad: ieder zijn ding.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:12

ja precies,snap ook niet waarom een pension of asiel nu ineens het ergste moet zijn voor een hond??

heca en alle hondjes komen niets tekort daar hoor op de smakterheide,ze was er super gelukkig,dus zielig,welnee...ze had daar alle ruimte,veel vriendjes om haar heen...,dat wat menig hond inmiddels niet meer heeft in nederland,door de uitvinding van hondenkooitjes waar dieren hun kont niet in kunnen keren,en dagelijks uren in opgesloten worden... :\

en nee een hond heeft geen tijdsbesef,een hond leeft met het moment,niet in het verleden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 15:12

Lieveranders schreef:
maar waarom is dat sneu? Er wordt net gedaan of dat mishandeling is ofzo als een hond naar een pension gaat.. :?

Als dat niet sneu was, dan kun je ze er net zo goed laten zitten. Honden hebben veel minder persoonlijke aandacht etc. Prima instellingen hoor. Begrijp me niet verkeerd. Maar mijn honden voelen zich daar niet thuis. Zeker weten....

En het is overigens geen mishandeling alleen maar sneu imo.

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:14

Tjah er zitten wel meer honden in een sneue situatie en volgens mij kan dit een prima tussenoplossing zijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:15

ja en dankzij asiels in nederland vinden een heleboel honden wél een nieuwe baas...prima toch dat die mogelijkheid er is??

en ik vind persoonlijk kennels niets zieligs aan...legio honden worden ook thuis in kennels gehouden,en gedijen er prima in,en zeker als het maar voor een korte tijd is...zo ook voor een oudje,als deze ergens nog lekker een oude dag kunnen hebben,echt super,ben blij dat dit soort mogelijkheden er zijn... :j

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 15:18

Prima die mogelijkheid Kimmie. Moeten er ook zeker blijven. :j

Maar ik ga niet beslissen voor iemand die een andere keuze maakt. Ik kan beide kanten respecteren. Zeker het geval uit de openingspost.

En ik blijf van mening dat het aan de eigenaar is te beslissen wat er gebeurd.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 20-04-11 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 15:20

daarom schreef ik ook ben er niet voor en niet tegen,heb geen idee wat voor hondjes het waren,hoe ze eraan toe waren en wat er allemaal geprobeerd is met evt herplaatsen of logeren..

maar echt mijn maag keert om dat mensen zomaar een spuit in zo'n blije hond als heca zouden zetten,alleen maar omdat een korte periode in een pensionverblijf "zielig" zou zijn....beest zat zo vol levenslust..brrrr...echt,hoe kan je...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 15:22

De vorige eigenaar van Heca heeft het wss goed ingeschat dat die hond het kon hebben..... Mijn hond zou dat niet kunnen. Is inmiddels 12 jaar.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:48

Moet je maar net een eigenaar hebben die dat goed kan inschatten en niet egoïstisch is om de honden mee te nemen.
Want ja, die mensen heb je ongetwijfeld ook er tussen zitten.
@ kimmie: ik denk er ook zo over. Krijg je trouwens toch rillingen van om te denken dat Heca anders al overleden zou zijn en niet nog die paar mooie maanden bij jullie had mogen genieten?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:55

Ik vind het een beetje dubbel. We hebben hier 2 hondjes lopen waarvan de baasjes overleden zijn. De ene is bij ons gekomen toen ze 8 was, ze wordt in augustus 14, ze heeft het super naar haar zin, en de dierenarts denkt dat ze er nog een tijdje tegen aan kan. Het andere hondje hebben we nu 2 jaar. Hij was 8 toen we hem opgehaald hebben, en wordt nu 10, en kan ook nog een tijdje mee. Hij was door de familie van de vrouw in een "pension" gezet, waar hij helemaal niet op zijn plaats zat. Toen hij bij ons kwam fleurde hij helemaal op :)

Het is denk ik per hond verschillend. Onze herder zou ik niet laten overplaatsen naar iemand anders, hij wordt 7, maar is best angstig en heeft al erg veel meegemaakt. Ik denk niet dat hij het aan kan om nog een keer overgeplaatst te worden. Iedere hond is anders.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 20:53

Ik denk dat dit per hond verschilt. Wat voor honden? Hoe zijn ze opgegroeid? Hoe lang zijn ze al samen? Drie stresshonden die hun hele leven al samen zijn ga je op hun oude dag niet meer scheiden. Het zou ze meer stress als plezier opleveren.

Ik denk dat de DA hier ook goed naar gegeken heeft, hij zal toch niet 3 gezonde honden in hebben laten slapen omdat het oevrleden bazinnetje dit op een papiertje had geschreven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 21:21

Eindelijk een goede beslissing!!!
Top van die vrouw!

Nu worden die dieren die al heel hun leven bijelkaar zitten in elk geval niet uit elkaar gehaalt,
Ook krijgen ze nu geen rot leven wat wel het KON zijn

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:38

maar even iets anders, als dit in haar testament geplaats was; dan had de vrouw toch ook al op vroegere leeftijd kunnen overlijden en dus dat de honden ook op jongere leeftijd ingeslapen konden worden. Of denk ik nou zo raar? ;)

Maar nu word er tenminste niet meer gehannest met die dieren. Kan het begrijpen, van de vrouw, maar ook zeer zeker voor de honden. Oudere leeftijd en een goed leven gehad is toch heel wat.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:07

Misschien heeft ze haar testament vlak voor haar overlijden nog aan laten passen toen voor haar duidelijk werd dat ze geen goed alternatief had voor die hondjes.

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:23

Ja dat kan natuurlijk, ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. :+