Gratis af te halen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 18:49

Snippergroen

Re: Gratis af te halen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:04

Ik denk dat in dit geval 'even rondkijken op de achtergrond van de foto's' al genoeg zegt. Mensen denken: Stoer man zo'n hond! En achteraf zijn ze misschien ietsje té stoer en hoeven ze ze niet meer..
En die inslaap datum erbij, zo. Die doet pijn.. :n

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:09

jeetje, dat vind ik echt een verschrikkelijke advertentie.. met inslaapdatum.. leuk, daar gaat je hond.. 4 jaar oud en aan de kant gezet.. niet snel een nieuwe baas, hoppa een spuitje.. onbegrijpelijk.. heb echt de neiging om daar alleen al een boos mailtje naar toe te sturen.. :(

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:31

onvoorstelbaar ........ :n

ik ben gisteren met mijn nieuwste aanwinst (aangereden 8-jarige beagle uit het asiel gehaald) naar mijn dierenarts geweest.
blijkt dat aan het pootje - volgens de da die haar na het ongeval verzorgd heeft en de da van het asiel niet gebroken - :x , bijna niks zit dat niet gebroken is :oo
barsten in scheenbeen, kuitbeen en dijbeen, en de heupkom is op meerdere plaatsen gebroken.
de heupkop is intussen ook uit de kom geraakt en aan het afsterven.
volgende week wordt ze geopereerd om de heupkop te verwijderen.
het littekenweefsel dat daarna aangemaakt wordt, zal na verloop van tijd de functie van de heupkop overnemen.
in het begin zal ze geen stabiliteit hebben in dat pootje, maar ze zal in ieder geval geen pijn meer hebben.
rot dat ze onder het mes moet, maar de prognose is gelukkig gunstig.

en nee, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om haar terug te brengen naar het asiel ;)
(geen woord verkeerd over de andere medewerkers van het asiel hoor, dat zijn mensen die hun job met hart en ziel doen)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:37

NoGo schreef:
http://dieren.marktplaats.nl/honden-en- ... nd=23&fs=1 >;)

Overigens word ik er ook echt moedeloos van en het liefst ga ik ze allemaal halen, ben er vanaf nu dan ook echt klaar mee en ga er niet meer op kijken :n

als je goed kijkt zijn het ook 2 verschillende.
kijk maar naar de neus op de eerste foto is hij om de neus heen wit de 2de en de 3de maar aan 1 kant

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:50

hanny_jelke schreef:
NoGo schreef:

Overigens word ik er ook echt moedeloos van en het liefst ga ik ze allemaal halen, ben er vanaf nu dan ook echt klaar mee en ga er niet meer op kijken :n

als je goed kijkt zijn het ook 2 verschillende.
kijk maar naar de neus op de eerste foto is hij om de neus heen wit de 2de en de 3de maar aan 1 kant

het is wel dezelfde ;) de lichtinval vertekent het beeld, kijk maar eens goed naar de borst, ogen en voorhoofd.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:53

dan vind ik hem wel heel erg vertekenen.
maar goed het blijft triest

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:56

Dat blijft het zeker.. maar je weet niet wat hij heeft meegemaakt. Als hij uit het vechtcircuit komt, niet met andere dieren kan socializen, niet goed opgevoed is, is het voor hem maar beter ingeslapen te worden.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:58

ja maar dan zet je hem niet zo op marktplaats

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:00

je moest eens weten wat mensen allemaal onder vriendelijk op MP durven te zetten :(
je heb gelijk hoor, lef hebben, met sterfdatum er al bij.. Maar deze wil je ook niet in een gezin geplaatst zien :n
Aan de adv. te zien is dit een afgedankte vechthond, niet sterk genoeg oid... En wat deze hond kan aanrichten bij een nieuwe baas, omdattie niet meer weet waar hij met zichzelfheenmoet, kan de adverteerder niet schelen..

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:05

Hier nog zo eentje, ik kan er echt met m'n verstand niet bij! en kan er ook soms boos over worden.

Laatst zag ik een advertentie met hele schattige mini konijntjes als slangenvoer, ik had echt neigingen om ze meteen allemaal kopen en een goed huisje te geven dat ze nog een leuk leventje zouden krijgen.

Ik kijk vooral naar cavia's omdat ik meestal wel wat extra's kwijt kan, altijd die excuses. Denk na voor je zo'n dier koopt! Ik vindt het echt sneu hoeveel dieren er maar gefokt worden zonder dat ze goed terecht komen. Ik heb zelf een tijdje gefokt en ondanks dat mensen heel aardig zijn vindt ik het niet altijd leuk die dieren weg te geven, want wat als het over een jaartje groot is?

Ik ben daar ook mee gestopt... om meerdere redenen en heb er geen spijt van...die beestjes gaan nooit meer weg als ik nog eens een nestje krijg. Ik vertrouw het gewoon niet...

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:06

nou had hem graag een 2de kans gegeven.
soms kun je er nog leuke honden van maken.

maar meeerdere redens die me tegen houden.
1- ik heb een kat
2- ik heb een andere reu
3- ik heb een kind van 1,5

geen goede basis voor die hond.
denk dat hij of naar een goed huis moet waar ze weten wat ze doen.
of inderdaat gewoon een spuitje.
maar walg gewoon van die advertentie

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:13

ja snap het heel goed.. Tis triest dat het voor een hond die hier niks aan kan doen zo af moet lopen..
maar dan nog hoor, als dit een hond is die uit verkeerde handen komt, moet je wel verdomd veel ervaring, kennis en consequentie beschikken wil je deze nog een normaal leven geven..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:15

ja klopt.
helaas komen ze meestal niet op het goede adres dus is inslapen het beste

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:20

heb de link ook even op hondenforum gezet( met kenners en fokkers van dit soort rassen), wie weet... Al geef ik hem weinig kans...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:23

Ik heb wel eens gemaild naar mensen met een herder x stafford kruising, beestje was 9 mnd (en dan zijn ze pup af en niet zo makkelijk meer) en hun kind bleek allergisch te zijn (ja ja) dus ik vol enthousiasme gemaild dat ik erg veel interesse had, maar dat ik graag wel een doktersverklaring wilde dat dat kind inderdaad allergisch was, die konden ze uiteraard niet overhandigen....

Erg sneu allemaal, ik kijk maar niet meer. Teveel mensen die beesten zien als speelgoed en als je me nou ergens mee boos kan maken..

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:30

Onze hond hebben we ook van MP, was al 17 weken en moest weg, reden wilde ze niet geven. Raar mens.
Nou hij gaat noooooit meer weg, onze schat Bas. Na een tijdje zijn we er wel achter gekomen wat de reden was, denken we!

Maar, ik heb een tijdje geleden mijn ratjes ook op MP moeten zetten.. Ik kreeg ineens een andere baan, waarbij ik intern moest, en ze mochten helaas niet mee. Dit vond ik echt heel zielig, maar nog zieliger is het als ze amper aandacht krijgen. En mijn moeder houdt van beesten hoor, echt. We hebben thuis op het moment 3 katten en 2 honden.
M'n ouders zouden de ratjes met alle plezier eten geven etc, maar ze werken ook gewoon. En mijn moeder is nl niet echt een held wat betreft ratjes oppakken e.d., (aangezien ik vroeger 2 ratjes heb gehad waarvan er 1 beet). En dan krijgen ze niet meer de aandacht die ze verdienen.. En dát vind ik wel heel zielig.
Maar ze zijn naar een heel lief baasje gegaan, die nog allerlei beestjes in huis had!

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:32

fojoe schreef:
onvoorstelbaar ........ :n

ik ben gisteren met mijn nieuwste aanwinst (aangereden 8-jarige beagle uit het asiel gehaald) naar mijn dierenarts geweest.
blijkt dat aan het pootje - volgens de da die haar na het ongeval verzorgd heeft en de da van het asiel niet gebroken - :x , bijna niks zit dat niet gebroken is :oo
barsten in scheenbeen, kuitbeen en dijbeen, en de heupkom is op meerdere plaatsen gebroken.
de heupkop is intussen ook uit de kom geraakt en aan het afsterven.
volgende week wordt ze geopereerd om de heupkop te verwijderen.
het littekenweefsel dat daarna aangemaakt wordt, zal na verloop van tijd de functie van de heupkop overnemen.
in het begin zal ze geen stabiliteit hebben in dat pootje, maar ze zal in ieder geval geen pijn meer hebben.
rot dat ze onder het mes moet, maar de prognose is gelukkig gunstig.

en nee, geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om haar terug te brengen naar het asiel ;)
(geen woord verkeerd over de andere medewerkers van het asiel hoor, dat zijn mensen die hun job met hart en ziel doen)

En het asiel gaat ook de operatie kosten op zich nemen?
Arm beest, gelukkig maar dat de uitkomst nog in haar voordeel is :(:)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:36

het is gewoon triest dat mensen denk oh leuk een ouo maart zodra hij groot is hoeven ze hem niet meer.
slaat nergeens op.
heb je een goede reden oke dan wil je het beste voor het dier.
en dat is prima
maar helaas is het 9 van de 10 keer niet zo

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:05

Elma_ schreef:
En het asiel gaat ook de operatie kosten op zich nemen?
Arm beest, gelukkig maar dat de uitkomst nog in haar voordeel is :(:)

nee, daar reken ik niet op, en dat verwacht ik eigenlijk ook niet.
asiels hebben sowieso al een chronisch geldgebrek en ik heb de hond geadopteerd terwijl ik wist dat ze aangereden was en dat het pootje (nog) niet in orde was.
het asiel heeft mij zelfs de röntgenfoto's van na het ongeval en een verklaring van de eerste da meegegeven, dus zij hebben ook gewoon te goeder trouw gehandeld.
het zijn de 2 dierenartsen die een behoorlijke fout gemaakt hebben, want zelfs op die eerste (vage) foto's was te zien dat er iets mis was met de heupkom.
gelukkig valt de prijs van de operatie nog enigzins mee, maar met de adoptie- en dierenartskosten samen had ik ook een mooie raspup kunnen kopen ;)

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:05

Nou ik kon het toch niet laten en heb de eigenaar van de hond toch maar een mailtje gestuurd met reden en of hij me wat meer kon vertellen over de hond.
Om de 1 of andere reden laat hij me gewoon echt niet los.
Nu maar weer afwachten....
@fojoe: ik vroeg me af wat de reden is dat je dan toch zo een hondje uit het asiel haaltabsoluut niet om je te veroordelen hoor, maar je maakt zo toch denk ik flinke kosten en word je hondje helemaal beter of gaat hij aan de operatie nog wel hinder ondervinden?
Hoop voor jou en je hondje dat het goed komt!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:13

ben benieuwd nogo

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 23:46

Ik heb zelf vier ratten op dit moment, een hond en twee katten. De katten komen van iemand die een zwangere poes had en haar toen niet meer wilde en op MP zette. Hebben we mams over genomen en kregen we een nest kittens. Zijn allemaal naar familie gegaan.

Mijn moeder heeft op dit moment 8 katten en 4 honden. Uit asiels, van MP en van SOS, een opvang in Friesland. Vroeger hadden we qua hoogste getal 15 katten. Allemaal gedumpt, verwaarloosd of afgedankt. Ze heeft ook een papegaai die niet op een stok kan zitten want de poten zijn vergroeid. De dierenwinkel wilde de nek omdraaien. Nou, Kikki vermaakt zich prima. Allemaal kussens in de kooi, stukken matras en hopen vol speelgoed. En ze klimt met haar vergroeide poten. Hangt overal aan. Ook op de kop aan de bovenkant van de kooi. Raar dier. Dan te bedenken dat die anders de nek was om gedraaid.

We hebben ook 9 hanen gehad (We woonden in een rijtjeshuis :P) omdat iemand in de buurt het wel leuk leek om 10 kuikens te kopen voor hun rennetje. Leuk natuurlijk. Bleek 1 kip en 9 hanen te zijn. Dieren zouden worden afgemaakt. Ik als klein kind naar mijn moeder toe en daarna hebben we ze opgehaald. 2 zelf gehouden en voor de anderen heel veel moeite gedaan om een goede plek te vinden.

Maar goed. MP. Echt heel veel dieren staan op MP. Ik struin het af en toe wel af en mijn hart breekt dan. Ik zou ze zo graag allemaal willen overnemen. Mijn zus doet dit nogal wel vaak. Ze haalt de dieren op, de meest schrijnende zaken en zoekt dan een nieuw beter huis voor ze en als dat niet lukt, dan houd ze ze gewoon. Een deel blijft dus bij haar wonen, waardoor ze nu 2 honden hebben en 7 katten alweer :P. De meeste dieren doet ze gratis weg, behalve kittens en ander klein grut, want ze is zo bang dat die aan slangen worden gevoerd (ze heeft ook niet vaak kittens of jonge dieren, want de meeste mensen willen die dan wel). Er zijn namelijk mensen die gratis kittens, konijnen, ratten e.d. opzoeken en ze aan hun slangen voeren. Dat is mijn zus één keer gebeurd toen ze voor twee kittens een nieuw huis zocht. De mensen deden zich voor als hele leuke mensen. Waren echt blij met ze. Zouden in contact blijven. In contact bleven ze niet, maar mijn zus zocht contact met hun op en kwam er zo achter de huisdier slang ze had opgegeten. Van zulke praktijken word ik echt misselijk. Dat een slang moet eten snap ik, maar ik vind het zo naar. In de natuur heeft een prooidier een kans om te ontsnappen. Een kitten of konijntje dat word opgevoerd is zo goed als dood.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 01:22

NoGo schreef:

de eingenaar heb ik gemaild en die heeft mij terug gemail.
ze heeft hem op proef gehad na dat ze bekend maakte bij de eigenaar dat het niet haar hond was krijg ze geen reactie meer van de eigenaar.
nu zit ze met de hond.
ze heeft geprobeerd hem van probleem gedrag af te krijgen maar na een bijt incident en heel wat frustatie verder heeft ze hier voor gekozen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 07:19

Sneu voor haar dat ze op deze manier met die hond zit 'opgescheept' maar goed, sowieso een hond in huis halen is een hele verantwoordelijkheid. Om hem dan zo aan te bieden op MP. Haal er dan een gedragstherapeut bij of probeer zo'n hond te herplaatsen via iemand die er verstand van heeft. En als dat allemaal niet mogelijk is, omdat het dier echt 'gevaarlijk' is, laat het dan inslapen i.p.v. WEEEERR van de hand te doen, wat uiteindelijk ook in het nadeel is van het beest, wie weet hoe vaak hij al van de hand is gedaan

zonde...mooi dier