Wakkerschudfoto (Het houden van Goudvissen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 00:45

En goed verdeeld over de dag voeren is belangrijk voor goudvissen :j
Ze hebben geen maag en kunnen dus geen voedsel opslaan.

Als je maar 1 keer voert, hebben ze dus echt niks meer tot jij weer voert.

spekkiejnfu

Re: Wakkerschudfoto (Het houden van Goudvissen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:47

Dat wist ik niet! Ik geef ze altijd alleen maar 's avonds eten, maar gezien ik katten heb is het voor mij een kleine moeite om ze meerdere keren over de dag te voeren, zoals ik ook met de katten doe.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 00:51

Wat een goed topic!

Van die ogen wist ik trouwens niet. Ik dacht altijd dat die grote ogen kwamen door de reflectie/dikte van het glas ofzo. Heel triest dat ze gewoon zo misvormd worden.

Wij hebben thuis 5 goudvissen in de vijver (2x1 meter groot en 1.5 meter diep) en ik vind het heerlijk dat ze écht de ruimte hebben om rond te zwemmen. Ze zijn ook een hechte school samen.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:05

Gelukkig werkt er hier in de winkel een visofiel, ken alle vis bij (latijnse) benaming, weet alles haarfijn in boeken terug te vinden, en kun je niet 'zomaar' een visje kopen.
Een kom je wel kopen, maar dan met planten erin, zonder visjes...
en met de juiste planten en mooi gerangschikt is dat ook mooi decoratief :j

Dochterlief had een aquarium gekocht en wilde visjes, duh.
Moest eerst vertellen of er al vissen in hadden gewoond, hoe oud de bak was en uiteraard hoe groot, en kreeg geen vissen mee voordat ze er spul in gekiept had en water had laten testen. Toen het water in orde bevonden was en de visjes uitgekozen konden worden, kon ze niet dat krijgen wat hebben wilde..
dat soort moest in een schooltje gehouden worden, die per stel of 2 X vrouw 1 X man....
en er mochten maar zoveel vissen.
Ze heeft de bak nu 2 maand, en helaas zijn er 3 vissen gesneuveld, tussen door water weer laten nakijken, etc. Geen oorzaak gevonden.
Zou het zich vor blijven doen (nog een vis gaan hemelen) dan zou hij langs komen om te kijken of er iets anders is wat niet in het water te meten.

En buiten hebben we een vijver van 5 X 3 met goudvissen, kois en nog een soort, maar waar het aan ligt weet ik niet, maar de vissen lijken niet te groeien/groter te worden. En ook ieder jaar weer aanwas.
Als ik de koi's vergelijk met die van mijn broer, dan lijken dit wel mini's en een middenklasser.
En ook de vissen van vroeger thuis, begonnen in een grote wijnfles.... 2 visjes en wat plantjes.
Toen naar buiten in een badkuip om binnen 3 jaar te eindigen in een bak van 4 X 3 meter. Hordes babyvisjes maar ook na 10 jaar geen grote vissen.... en nee geen overbevolking. Aanwas werd verkocht/geruild voor voer.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 01:07

Kan het ook niet zo zijn dat "goudvissen" nogal een breed begrip is , en er meerdere "ondersoorten" zijn zeg maar , waarvan de ene sowieso al groter wordt (onder dezelfde omstandigheden) dan de ander ?

Mijn vader heeft jaren geleden een flinke vijver in de tuin gegraven , is echt wel enkele meters lang en breed , zitten verschillende vissen in. De Goudwindes zijn echt sappige knoeperds geworden , maar de gewone goudvissen worden nou niet echt bijzonder groot.... dat blijven altijd een beetje van die standaard goudvissen zeg maar.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 08:37

Daphne__ schreef:
En goed verdeeld over de dag voeren is belangrijk voor goudvissen :j
Ze hebben geen maag en kunnen dus geen voedsel opslaan.

Als je maar 1 keer voert, hebben ze dus echt niks meer tot jij weer voert.

Mijn goudvis, (`18jr.) krijgt altijd om de dag eten. Ik heb wel een vreemde vis ofniet? :')

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 09:42

Lynn_x schreef:
Mijn goudvis, (`18jr.) krijgt altijd om de dag eten. Ik heb wel een vreemde vis ofniet? :')

Welnee... Jij blijft ook gewoon in leven als we jou eens per 2 dagen zouden voeren hoor. Het levert alleen een bult frustraties op hé. Maar da's ook niet erg als we je toch niet kunnen verstaan :D

Chawi

Re: Wakkerschudfoto (Het houden van Goudvissen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 11:36

Ik zie dat het topic weer zijn beloop heeft genomen. Helemaal goed. Vele meningen zijn gepasseerd. Er waren nog een paar mensen die op mijn reacties hadden gereageerd zag ik. Maar wil niet de discussie overnieuw beginnen in dit topic. Dus als iemand me nog wat te vragen heeft ofzo. Mijn PB-box staat open :D

Oh, ik ben wel beschuldigd van tem gedrag (via PB). Ik heb op helemaal niemand getemd. Dat is niet mijn stijl. Ik red me wel zonder Modjes ;-) en ben niet zo kleinzierig, haha. En moet ook bekennen, op een uitschietertje hier en daar. Hebben we goed kunnen discussieren :)

Zoraida_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 18:23

Wat een goed topic! :)

Ik werk zelf in een dierenwinkel.
We verkopen sowieso geen kommen.
En ook niet zomaar vissen aan iemand, vragen eerst wat voor aquarium ze hebben, hoeveel liter, wat voor vissen ze er al eventueel inzitten, etc, etc.
En ze krijgen nog een informatieboekje mee over de vis.

Maar je ziet toch nog heel vaak dat mensen geen idee hebben wat voor ruimte een vis nodig heeft.
Kom vaak mensen tegen die voor hun vaas of kom een goudvis willen, en als we ze uitleggen waarom het niet kan en ze de vis niet meegeven zijn ze vaak beledigd en zeggen de vis wel op te halen bij een tuin&diercentrum :n
Gezien ze ze daar wel gewoon meekrijgen...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:01

Oh die ronde kommen. Vreselijk! Vind dat zo erg dat dat gewoon verkocht mag worden. En dan ook nog die veel te kleine hokjes voor knaagdieren! En de ontwetende mens is nog het ergste! Iedereen zou zich eerst goed moeten informeren voordat ze een dier nemen.

Een buurvrouw van mij wilde in een doorzichtige vaas, ze had er twee voor het raam een goudvis doen in beide. ZO DOM, kan daar echt kwaad om worden. Ze heeft het niet gedaan omdat het zomers te warm wordt. Nou je moet maar alleen al op zo'n idee komen, dan ben je echt dom!

Maar mensen die zeggen dat het maar een vis is zijn echt niet 100%. Een vis is ook een dier met gevoel. Misschien moeten ze diegene ook als een stuk afval behandelen. Ik wil het graag doen.

BAH! De wereld is echt zoooo raar af en toe, maar gelukkig zijn er nog mensen die er wel wat aan willen doen en goede adviezen geven!