Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

soesita schreef:Mistery: Je hebt theoretisch gelijk maar als je dit topic goed zou hebben gelezen, zou je gemerkt hebben dat we hier allemaal volwassen mensen zijn met veel respect voor hun dieren. Het zijn inderdaad geen typische kinder-knuffeldiertjes, maar voor volwassen, werkende (of studerende) dierenliefhebbers zijn het heel leuke huisdieren.
edit: en over de huisvesting: zie foto's in dit topic!
Het leuke eraan zie ik nog steeds niet aangezien ze alleen 's nachts actief zijn.. tenminste.. zo zou het moeten. Vind ze wel extreem mooi en kan me ook heel goed voorstellen waarom mensen een chinchilla als huisdier willen. heb zelf helaas teveel ervaring met mensen die ze hebben omdat ze zo schattig zijn, dus ondertussen geloof ik niet meer dat er veel mensen zijn die deze beesten verzorgen zoals het zou moeten.
heb al zo'n lang touw gehaald 
maar kan niet wachten tot ie klaar is 

soesita schreef:Bij ons hebben ze al verschillende huisjes met gekleurde daken tot spaanders geknaagd. Het zal wel niet ideaal zijn maar dood gaan ze er blijkbaar ook niet van. Ik neem aan dat er normen zijn voor verfgebruik voor produkten voor dieren? Geen idee eigenlijk. Nu ja, ze eten het ook niet op, hé, ze knagen er alleen maar aan.

Dus ik dacht: dan wil je het risico niet nemen. mistery schreef:soesita schreef:Mistery: Je hebt theoretisch gelijk maar als je dit topic goed zou hebben gelezen, zou je gemerkt hebben dat we hier allemaal volwassen mensen zijn met veel respect voor hun dieren. Het zijn inderdaad geen typische kinder-knuffeldiertjes, maar voor volwassen, werkende (of studerende) dierenliefhebbers zijn het heel leuke huisdieren.
edit: en over de huisvesting: zie foto's in dit topic!
heb inderdaad niet het hele topic gelezen, alleen op de beginpost gereageertHet leuke eraan zie ik nog steeds niet aangezien ze alleen 's nachts actief zijn.. tenminste.. zo zou het moeten. Vind ze wel extreem mooi en kan me ook heel goed voorstellen waarom mensen een chinchilla als huisdier willen. heb zelf helaas teveel ervaring met mensen die ze hebben omdat ze zo schattig zijn, dus ondertussen geloof ik niet meer dat er veel mensen zijn die deze beesten verzorgen zoals het zou moeten.
)

Zidore schreef:ik weet heel weinig van chinchilla's? zijn dat leuke huisdieren, als het nachtdieren zijn dan zijn ze voor mij wel geschikt!

soesita schreef:Haha, ja hoor, ze kunnen hier ook behoorlijk maf liggen.![]()
De onze hebben hun "vliegende schotel" een paar weken geleden gekregen. We hebben ze er nog nooit op bezig gezien (da's het nadeel als ze buiten zitten) maar er staan regelmatig pootafdrukjes op.

maar 's nachts vinden ze het ook nog wel een leuke uitdaging om hun hangmatje stuk te maken.. dus die moet ik elke keer weer repareren..