lisa_pluisje schreef:Je doet het als fokker nooit goed, ik fok Bullmastiffs, als het aan de rasvereniging ligt dan
moet je met uitmuntende honden fokken maar hd/d mag dan weer wel als je die met een hd/a hond dekt.
En uiterlijk uitmuntende honden zijn in mijn ogen bij dit ras, dikke ongezonde dieren met oogafwijkingen, hd en
erfelijke kanker.
Bij elke fokker gaat wel een wat mis, ik heb al jaren hd a honden gefokt en ineens zit er dan een hond met
hd tussen, ik geef garantie op mijn honden maar meer doen dan het geld teruggeven of een andere hond
kan echt niet, het blijft levende have en daar kan vanalles aan mis gaan.
Dus een goedkope hond, met een uitmuntende stamboom, een perfecte gezondheid, het kan gewoon niet.
En de vuilnisbakkenrassen zijn echt niet zo gezond, die worden gewoon nergens op getest.
deel 1: Je doet het als fokker nooit goed....
Niet mee eens, als fokke rkan je je honden testen op alle ras eigen genetische 'defecten' die er bekent zijn en ervoor kiezen niet met honden te fokken die daar dus drager van zijn...its a simple!
deel 2: ik geef garantie op mijn honden.....t/m....kan vanalles aan misgaan
ja er kan vanalles misgaan maar als jij als verantwoorde fokker je dekreuen en teven op al die voorgenoemde 'defecten' test heb jij als fokker je best gedaan.
Deel 3: Dus een goedkope...t/m....het kan gewoon niet
Mee eens en dat beweert hier ook niemand dat je een goedkope goed geteste met uitmunde stamboom hond zou moeten krijgen...dus beetje aparte opmerking.
Mijn mening blijft hetzelfde...
Als fokker mag je jezelf alleen goede fokker noemen als je je dekreuen/teven test op alles wat voor dat ras kenmerkende 'defecten' zijn en NIET fokt met dragers of zieke dieren.
Is het nou echt zo moeilijk?
Waarom de schuld bij het bestuur leggen,je bent als fokker toch verantwoordelijk voor de dieren die je bijelkaar zet? Of doen ze vanuit het bestuur je met een pistool op je hoofd dwingen je moet fokken met afgekeurde honden (mag je ook invullen: katten, paarden, van mijn part hamsters whatever)?
Dacht het niet!
Nee hou het lekker in stand want de keurmeester wil het zien.....ehm tsja dan hou je ECHT van het ras...nee dat slik ik niet, dan hou je van je portemonnee!
Nee hou het lekker in stand want de klant wil het zien.....zelfde verhaal hou van geld niet van die arme doorgefokte dieren die pijn in het hoofd hebben, die niet fatsoenlijk hond kunnen zijn omdat 'de oppermachtige alwetende mensch' besloten heeft dat zij mooier zijn met een platte dan wel ingedeukte neus, kleine schedel, 'ridge'....
Mensheid ga je schamen!
Moet je eens doen met mensen en baby's ja laten we daar ook eens selecties gaan maken ....
Oh nee dat is heel anders, dat zijn mensen daar mag je niets over zeggen want die voelen meer pijn enz dan dieren...of zoiets...