Kleding voor de hond....wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kleding voor de (grote en kleine) hond.

Ja, dat kan wel. Ik trek mijn hond wel een jasje/dekje/jurkje aan als dat nodig is
143 (35%)
Ja, dat kan wel, maar mij zie je niet met de hond met jasje/dekje/jurkje wandelen.
29 (7%)
Nee, dat is helemaal niet nodig. Daar is de hond niet voor gemaakt, hij kan makkelijk tegen de weerswisselingen!
231 (57%)

Totaal aantal stemmen: 403

Kelszz_

Re: Kleding voor de hond....wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:50

Hier de eigenaar van een Jack Russel kruising.
mevrouw is aardig opleeftijd waardoor ze niet meer goed kan verharen en in haar zomervachtje blijft zitten. OP aanraden van de dierenarts een harry's horse winterdeken gekocht. tevens ook waterdicht. Die ze omkrijgt als het vriest. Mevrouw gaat nu weer gewoon vrolijk naar buiten toe, en is ook niet meer verschrikkelijk stijf. Bij ons dus niks mode bewust maar omdat zij het nodig heeft. Hij is ook gewoon donkerblauw, geen capucion oid gewoon een normale deken (:

peppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:21

Mijn oude sok deed ik een regenjas aan, die wou anders niet naar buiten omdat hij nat werd :)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:28

ik ben echt vel tegen
je verstoort zo een dier zijn natuurlijke afweersysteem
dan weer een jas dan weer niet etc dat is gewoon niet goed
als je wil aankleden koop je maar een pop
ik heb zelf een mops hond en als er ideale honden zijn dan wel mops of chiwawa om aan te kleden
heb ook al vaak gehoord waarom ik niet een leuk trainingspak koop
die zijn echt niet goed wijs hoor
mijn hond is een hond en geen pop/baby
mij dus nooit gezien
ik droog hem alleen af als hij zeiknat is van de regen
anders komt er geen stof aan te pas :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:31

DDDMakkink schreef:
ik ben echt vel tegen

Welk natuurlijk afweersysteem laten wij onze huishonden / kachelmatjes opbouwen?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 11:40

DDDMakkink schreef:
ik ben echt vel tegen
als je wil aankleden koop je maar een pop
ik heb zelf een mops hond en als er ideale honden zijn dan wel mops of chiwawa om aan te kleden
heb ook al vaak gehoord waarom ik niet een leuk trainingspak koop
die zijn echt niet goed wijs hoor
mijn hond is een hond en geen pop/baby
mij dus nooit gezien
ik droog hem alleen af als hij zeiknat is van de regen
anders komt er geen stof aan te pas :+

Mopshonden en chiwawa's zijn ook behoorlijk doorgefokte honden met erfelijke gezondheidsproblemen.
Daar zit weinig natuurlijks meer aan, maar de mens vindt ze zo leuk.
Wat is dan nog het verschil met kleding?

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:41

mijn 2 chi`s hebben jasjes aan als het:

regent
heel ( maar ook echt heel ) hard waaid
extreem koud
voor de rest niet!
Afbeelding
zie je hier ongelukkige hondjes in??

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:46

Mijn inmiddels 8 jarige Cavalier King Charles Spaniel heeft helaas erg last gehad van een allergie waar door ze veel haar heeft verloren, het is al redelijk weer aangegroeid maar het is nog steeds niet helemaal terug. Ivm. het daarom koud voor haar is en ze dus tijdens de wandelingen echt zit te trillen krijgt ze wel een jasje om.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:54

Mijn hondje heeft als het echt koud is en hij gaat mee naar stal zo'n paardendekentje voor honden op. Maar alleen als hij niet veel doet, hij zit dan ook verschrikkelijk te bibberen. Als hij muizen aan het zoeken is ofzo of met de bal aan het spelen is niet, dan loopt hij zichzelf warm.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 12:59

Ik zou wel een regenpak voor de hond willen :-)
Die van mij (cairn terrier) is net een varken als zij na een wandeling thuis komt.
Ook zij loopt vaak te trillen... van spanning. Dus voor haar geen belachelijke dekentjes....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:31

vroegher al honden trilden werden er toch ook geen dekens opgedaan? vindt het dikke onzin , vooral van die rathondjes :+ geef mij later maar een grote hond :P

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:35

takkie_muis schreef:
vroegher al honden trilden werden er toch ook geen dekens opgedaan? vindt het dikke onzin , vooral van die rathondjes :+ geef mij later maar een grote hond :P

Nee, en vroeger was het ook onzin om een tandarts bij je paard te halen. Vroeger waren zelfs paardenbrokken en hondenvoer onzin. Eigenlijk was alles onzin, elke cent die je uitgaf aan je dier.

En kinderen mooie kleding geven was ook onzin. WAnt ze groeiden er toch uit, school was trouwens ook onzin. Waar was al dat geleerde voor nodig?

Ik ben in de eerste instantie ook geen voorstander van honden aankleden. MAar als ze kou lijden, en je kunt dat simpel wegnemen d.m.v. een jasje, waarom het dier dan zoveel ongemak laten lijden? Zelf haat ik kou lijden. En daarom haat ik de winter. Ik ben een zomermens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:38

Sommige hondjes zijn door mensen in elkaar gezet en hebben dus geen vacht die bestand is tegen sneeuw/regen.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:40

Ik heb een grote hond, zonder deken, maar kou is echt niet zijn ding! Als we 's nachts naar de wc gaan piept hij neg zolang tot je hem uit de bench (waar hij overigens onder een deken ligt) haalt. Meneer wil dan namelijk voor de kolenkachel liggen.

En nee, hij vindt de bench niet vervelend, gaat er als het druk is ook gewoon zelf in liggen. Maar meneer houdt niet van kou.

Hetzelfde probleem buiten. Is het te koud? Dan wordt het trekken of boos worden. Na een minuut of 10 fietsen gaat het al veel beter maar zodra je thuis komt gaat hij met een verontwaardigd hoofd voor de kachel zitten. Voor hem zou een deken wel een oplossing kunnen zijn. Alleen vind ik het er zo niet uit zien! En kom op, het is een hond, geen barbiepop.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:42

Jij bent ook geen barbiepop maar je gaat geen kou zitten lijden.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:44

Maar ik heb ook geen vacht...

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:45

Je hebt een jas. Een dunne, of een dikke. En als het wat kouder is, dan trek je ook de wat dikkere aan. Dan ga je niet met de dunne lopen want die voldoet dan niet.

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:45

Mijne heeft wel jasjes. dit omdat wij in spanje wonen en als we naar nederland gaan ze bevriest !! Het is hier gemiddeld toch wel 25 graden ! en nu ineens maar 5 of 6..Kruising tussen een chiwawa en een minipinscher !

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:54

Langcara schreef:
Je hebt een jas. Een dunne, of een dikke. En als het wat kouder is, dan trek je ook de wat dikkere aan. Dan ga je niet met de dunne lopen want die voldoet dan niet.

Maar een hond krijgt, net als een paard, een wintervacht (en die van ons ook iets meer eten). Op het moment dat je een jas op doet wordt dit proces minder en zal de vacht dus ook minder dik worden.Tenminste dit is hoe ik het altijd geleerd heb.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 18:58

Natuurlijk, maar kennelijk voldoet het niet. Is de hond inmiddels ook wat ouder? Want oudere dieren kunnen nog moeilijker warm blijven dan jongere dieren. NEt als mensen.

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:00

mijn grote poedels hebben een regenjas of dekje aan buiten nu het weer slecht word

ze staan in showmodel met blote billen en anders worden ze echt ziek

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:02

Citaat:
Maar een hond krijgt, net als een paard, een wintervacht (en die van ons ook iets meer eten). Op het moment dat je een jas op doet wordt dit proces minder en zal de vacht dus ook minder dik worden.Tenminste dit is hoe ik het altijd geleerd heb.

nee hoor dat gebeurd niet
onze honden van nu leven in huis met verwarming
altyd lekker rond de 20graden

savonds zelfs mee naar bed.
lekker warm in de mand

dus word er geen wintervacht gecreeerd

kennelhonden wel , die leven met t seizoen mee

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:03

Mijn hondje (maltheser leeuwtje x chihuahua) heeft ook meerdere jasjes. Een regenjasje en wat dikkere jasjes voor als het echt koud is. Mede op aanraden van de dierenarts gedaan, hij trilt zo erg als het koud is en zit dan ook helemaal niet lekker in zijn vel. Als ik hem zonder jasje uitlaat draait hij echt na 1 plasje om en met jasje lopen we gerust een uur door het park. Dit is geen aangeleerd gedrag, deed hij ook al toen hij altijd jasje-loos was. :)

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:10

Wij hebben een franse bulldog. Met gewoon uitlaten (= veel bewegen) krijgt hij het niet koud en krijgt hij ook geen jasje aan. Ook al loopt de regen dwars door zijn vacht heen op zijn huid. Hij is als het ware een straalkacheltje met die grote spiermassa's dat hij het op die momenten niet koud krijgt.

Máár... hij heeft sinds kort wel een jasje: zo'n "paarden"dekentje. Die gaat hij alleen opkrijgen als hij mee naar stal gaat en het van dat gure en/of koude weer is. Daar beweegt hij weinig (behalve een beetje rondscharrelen in de schuur) en op den duur begint hij letterlijk te trillen. Zodra je met hem gaat spelen en hij dus als een malloot rond rent begint hij het weer warmer te krijgen. Maarja... daar heb ik geen tijd voor als ik aan het uitmesten ben :+

Onze witte herder (lees: teddy beer) krijgt uiteraard geen jasje aan :))

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:15

Jep met vrieskou heeft mijn Franse bull hem wel eens op, of sneeuw.
Maar verder eigenlijk nooit.
Heb het jasje ooit gekregen van iemand anders had ik zelf niet snel zoiets gekocht.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:29

DeandyBoy schreef:
Citaat:

nee hoor dat gebeurd niet
onze honden van nu leven in huis met verwarming
altyd lekker rond de 20graden
savonds zelfs mee naar bed.
lekker warm in de mand
dus word er geen wintervacht gecreeerd
kennelhonden wel , die leven met t seizoen mee

Dit dus inderdaad, vroeger was het ook in de huizen koud. Dus ook de huishonden waren het gewend.
Je kan het ook met een paard onder dek vergelijken. Binnen is met dek, buiten is zonder dek.
Als het dier dan aan de riem moet lopen is het niet raar dat sommige honden het koud krijgen.
Sommige fjorden kan je ook zo geschoren buiten zetten en ze krijgen er niets van,
terwijl bijv. een kwpn'er ongeschoren maar onder dek normaal zonder iets buiten zet gemakkelijker ziek wordt.
Of het in ieder geval koud krijgt. Ze zijn er immers niet op gebouwd.