De moeizame sfeer op BB

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:31

imo vrij simpel: DA aan huis doet tzelfde als kliniek maar voor 1000 euro minder omdat je geen "verblijfkosten" hebt (of welke kosten klinniek dan ook zo duur maken). Ik zou ook voor de DA kiezen en iedereen die 'm naar kliniek wil: prima voor mij, maar leg jij dan wel effe bij wat het meer kost?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:35

Specials schreef:
Mindim: ik denk dat jij zelf een beter naar je eigen posten moet gaan kijken , En niet elke keer zelf met het vingertje wijzen.
In mijn topic bijvoorbeelt jij beweert dat ik zelf suggereer dat het een geld kwestie is?
Lezen kan je ook gewoon geloof ik toch?
Ik heb gevraagt aan iemand "betaal jij het even dan?"
Waarom in vredesnaam moet je alles 500 keer herhalen, Ik ga toch niet meteen naar een kliniek rennen met een hond die daar ellende aan beleef terwijl ik een DA aan huis heb, Omdat een paar bokker dat zeggen, bokkers die constant negatief op BB aanwezig zijn?
Nee sorry!
En bovendien je opmerking mensen zijn verontwaardigd dat hij niet geholpen word???
Wederom lezen, Er staat toch zeker dat de DA al is geweest en nog 2 keer terug zou komen, Dat is volgens mij 3 keer een DA over de vloer, Dan werd hij toch zeker geholpen of word ik nu achterlijk?

Ik heb even je topic nagelezen en wat zeg ik daar, wat zo kwetsend voor jou kan zijn dan? Ik zeg daar niets wereldschokkends, zeg zelfs nog tegen je uit te kijken met parvo, omdat het besmettelijk is.

Ayasha, als mijn hond er zo aan toe was, ging ik persoonlijk liever met hem naar de kliniek. Om dat sommige dingen alleen met apparatuur zijn aan te wijzen en dat heb je niet in de huiskamer. I
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-08-10 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Re: De moeizame sfeer op BB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:36

Tja Mindim: dat is jouw zaak. Niet die van haar toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:36

Als de DA aan huis hetzelfde kan doen als in een kliniek, lijkt me dat idd geen probleem :) Als die DA bij huis dezelfde apparatuur heeft.
Als ik 1000 euro kan besparen, en mijn dier wel optimale medische zorg kan geven, zou ik dat zonder meer doen. Ik ga nog even het topic doorlezen, misschien heb ik iets gemist :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:40

Ayasha schreef:
En neen, voor ik het op mijn bord krijg, ik ga echt niet beweren dat ik zo'n engeltje ben. Want dat ben ik niet. ;) Maar het valt me wel op dat sommige het kennelijk (nog) niet van zichzelf weten/door hebben dat ze zelf ook behoorlijk rot uit de hoek kunnen komen.

Vind deze wel toepasselijk Mindim: jouw toon in je tweede bericht is al helemaal niet zo lief meer. En jij zegt dan wat van Chiqa. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:41

Yamcha schreef:
Beter is het dan je standpunt goed te beargumenteren, goede en logische redenen te geven waarom iets in jouw opinie op een bepaalde manier moet. Ik heb zelf de ervaring dat dát wel werkt, ik kreeg reacties van: zo heb ik het nooit bekeken, maar als je het zo uitlegt is het eigenlijk heel logisch. Op de aanvallende manier reageren, en je mening zonder afgumentatie door iemands strot stampen, levert alleen maar vijandige reacties op. En denk eens na: als iemand zo op jou reageert, ben je ook niet meer geneigd om te horen wat die persoon echt te zeggen heeft, want je gooit alle verdedingingslinies op. Beter is het in mijn opinie, te voorkomen dat iemand in de verdeding gaat (al hebben sommige mensen ook uitermate lange tenen, dat moet ik erbij zeggen).

Amen, niets meer aan toe te voegen. (Om niet in herhaling te vallen :D )

Over het topic van de rottweiler, haar hond, haar leven haar zaak haar geld.
Een of twee reacties zijn voldoende, helaas ploppen hier ook weer die bokkers naar voren die ik overal toch wel zie drammen. Wat deze nu bereikt hebben is een bokker die wegvlucht, geef haar geen ongelijk.

Special; mss een tip; zet ze op de negeer knop, je mist echt niets en staat er een stuk gezelliger uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:42

Ayasha schreef:
Tja Mindim: dat is jouw zaak. Niet die van haar toch?

Dat is idd haar zaak, maar ik mag mijn mening daarover geven toch? Ik reageer op iets wat TS neerschrijft. Vind je dat vervelend, dan kan je beter geen topic openen. Maar zoals ik zei, heb ik daar niets raars gezegd, ik reageer op info wat TS geeft. Als ik er op wordt aangesproken niet alle feiten te kennen, das mijn probleem dan toch niet? TS geeft de feiten en daar moeten we het mee doen en daar baseer je een reactie op.
Dan kan men zeggen dat het makkelijk oordelen is vanachter een computer, ik reageer enkel op welke de feiten TS geeft. TS bepaald zelf over hoeveel info we kunnen oordelen. Wees dan uitgebreider of open geen topic als je niet tegen kritiek kan.
Een hond die er volgens de TS haar omschrijving zo bij loopt en thuis wordt gehouden, tja daar krijg je bijna geen positieve reacties op, dat kun je toch wel aanvoelen, eer je zo een topic opent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:43

Ayasha schreef:
Ayasha schreef:
En neen, voor ik het op mijn bord krijg, ik ga echt niet beweren dat ik zo'n engeltje ben. Want dat ben ik niet. ;) Maar het valt me wel op dat sommige het kennelijk (nog) niet van zichzelf weten/door hebben dat ze zelf ook behoorlijk rot uit de hoek kunnen komen.

Vind deze wel toepasselijk Mindim: jouw toon in je tweede bericht is al helemaal niet zo lief meer. En jij zegt dan wat van Chiqa. :+

Heb ik ooit beweerd lief te zijn dan? En ja ik zeg wat van Chiqa, en wat ik bedoel over Chiqa staat precies in het topic wat een paar posts eerder is genoemd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:44

Maar waarom zeur je dan op andere bokkers als je zelf ook zo reageert?
En daarbij; je kent niks van de situatie dus je gaat er maar vanuit dat TS haar hond laat creperen omdat dat haar toevallig beter uit komt maar LUISTEREN en LEZEN wat TS te zeggen heeft? Ho maar! Liever meteen nog harder bijten dan de agressieve rottweiler zelf.

En IMO is het hypocriet om een ander ergens op aan te spreken als je het zelf ook doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:44

Ayasha schreef:
Ayasha schreef:

Heb je wel goed gequote?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:45

edit: jawel, het gaat om e laatste zin. ;)
Ayasha schreef:

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:47

Mindim:

Even een paar zinnen die jij gezegt heb hoor...

"Dus dan laat je het dier maar creperen. Wat verwacht je dan, applaus?"
"Met een agressief dier kun je prima naar een da. Als het om de centen gaat, neem dan aub geen dier weer. Arm beest."

Vind het sowieso erg knap dan jij kan zien vanaf jou pc dan mijn hond prima naar de da kan :)

"Ik kan er slecht tegen dat een hond die er zo bij loopt, met dat soort extreme klachten gewoon thuis wordt gehouden, omdat iemand er geen geld aan wil besteden."

Hij word "gewoon" thuis gehouden, Meneer krijgt de beste zorg die hij nodig heeft, Maar ik ga toch zeker niet een hond naar een kliniek brengen voor weet ik hoeveel geld terwijl hij hier een DA tot zn eigen heeft?! Ben gekke gerrit niet :) , Bovendien beweer je wederom dat het aan het geld ligt, Zie post van Ayasha (?) die zegt gewoon hoe het zit, Waarom zoveel geld weggooien in een kliniek als hij hier ook de beste zorg heeft ?

"Ik vind het wel een verschil of je een dier dan niet meer dierwaardig bent hoor. Maar een hond zo laten lijden vanwege de centen?
De optie in termijnen betalen bij de kliniek, is daar al over geinformeerd? En anders als het om geld gaat, laat een dier dan inslapen, dan hoef je maar een stuk minder te betalen. Maar een dier op die manier de dag laten doorbrengen heeft niets met geld te maken, het is gewoon wreed. Hoe groot je portemonnee ook is."

Nu laat ik hem volgens jou lijden? En ik een kliniek zou die vast geen pijn hebben?
En weer beweer je dat het om het geld gaat, Nee dat maak jij er even van zodat je weer een stok heb om te slaan, En vervolgens heeft het niets met geld te maken maar gewoon met wreed zijn, Want ja ik denk ook echt dat ik het leuk vind om een hond ziek te zien :D

Dus jou posten verdienen zeer zeker geen schoonheidsprijsje, Nu niet net doen of je zelf zo netjes post ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:48

Whahaha Chiqa, je valt iig niet in herhaling nu :')

Overigens begrijp ik het verhaal nu beter, de hond krijgt idd goede zorg thuis, met apparatuur uit de kliniek. Doorvragen schept soms duidelijkheid en voorkomt misverstanden.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-08-10 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:48

Ayasha schreef:
Maar waarom zeur je dan op andere bokkers als je zelf ook zo reageert?
En daarbij; je kent niks van de situatie dus je gaat er maar vanuit dat TS haar hond laat creperen omdat dat haar toevallig beter uit komt maar LUISTEREN en LEZEN wat TS te zeggen heeft? Ho maar! Liever meteen nog harder bijten dan de agressieve rottweiler zelf.

En IMO is het hypocriet om een ander ergens op aan te spreken als je het zelf ook doet.

Meid, ik ga daarover helemaal niet met je in discussie, waar je mij van beticht, ben je nu zelf ook mee bezig toch ;)

Lees dat topic maar eens, dan weet je wat ik bedoel, en zo kom ik nooit en dan ook nooit een topic binnen:

[BB-ITP] Snapt iemand dit?

En deze opmerkingen heb ik het over, wat vaak sfeerbedervend is. Verder zeur ik nergens over Bokkers en dit is het enige topic waar ik iemand op zijn postgedrag aanspreek. Omdat het een wordt beweerd en vaak het andere wordt gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:50

Ayasha schreef:
edit: jawel, het gaat om e laatste zin. ;)
Ayasha schreef:

Die schrijf jij, ik heb over mezelf nooit iets anders beweerd, wat wil je daarmee zeggen precies?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:51

Chiqa schreef:
anneliesdj schreef:
Oeverloos zeuren niet nee maar als er één bericht geplaatst wordt leest een TS daar ook makkelijk 'overheen' of neemt het niet serieus. Maar dan zou het idd voldoende kunnen zijn als mensen aan hun bericht toevoegen het eens te zijn met X ipv het te herhalen of op een grove manier te zeggen. Dat laatste stoort mij overigens nog het meeste, als er iemand grof wordt aangevallen omdat die er een beetje anders over denkt.

Amen, deze bokkers denken dat hun wil wet is en alle wijsheid in pacht te hebben. Als ik dan naar de profielen kijk schept mij vaak de verbazing dat ik hun levenservaring niet kan rijmen met hun antwoord.
Dus hoe serieus moet je zo'n dram/modeverschijnsel dan nemen? Nou niet dus.
Voor sommige bokkers is het moeilijk mensen in hun eigen waarde te laten, denk dat ze IRL problemen hebben daarmee ofzo. Ik weet het ook niet. Wordt iig tijd dat dit de kop in wordt gedrukt.

Kunst is negeren. En Temmen in de hoop dat je topic gered wordt.
Helaas kan niet iedereen dit handelen, en komt er al vrij snel een rel
zie als voorbeeld eens dit topic;
[BB] Hond erg ziek...

Hoe een TS schaamteloos de grond in wordt getrapt en vervolgens weg moet blijven uit haar eigen topic, ik hoop dat hier in de toekomst snel op wordt ingegrepen eventueel met sancties, geldt ook voor mijn eigen topic over mijn konijn wat ik vrijdag heb geplaatst.
Staat vol aannamens en onwaarheden waar ik helemaal niets mee kan, terwijl ik niets verteld heb heb! Hoe bijzonder! :oo
Wordt even voor mij ingevuld gratis en voor niets.

Ik ben iets te oud om mij te gaan zitten verdedigen. Ik stuur geïnteresseerden wel een PB.
En hoop dat de rust snel weer terugkeert, zodat ik misschien, heel misschien wel een udpate plaats.
Maar dat weet ik nog niet zeker.

Ik vind niet dat je aan iemand leeftijd in zijn of haar profiel kan zien ofdat hij/zij voldoende ervaring heeft. Ik heb op het gebied van honden meer ervaring met mijn 20 jaar dan mijn moeder met haar 50 jaar :) Leeftijd hoeft dus zeker niet altijd iets te zeggen.

Heb zelf niet gereageerd op het topic van de Rot, omdat daar al voldoende in is gereageerd. Tuurlijk, daar zijn reacties voorbij gekomen die echt niet netjes zijn, maar ik snap niet helemaal waarom dat niet gezegd mag worden? Als je iemand in het echt aanspreekt, en hij/zij geeft eerlijk zijn mening, gaan we dan ook staan stampen en lopen we weg, om vervolgens nooit meer wat tegen die persoon te zeggen? Gaat nogal ver vind je niet?

En over jouw topic, chiqa, dat van het konijn, kan ik niet snappen waarom je niet gewoon antwoord kan geven op vragen van bokkers? Gaat tenslotte om de gezondheid van het konijn. Je hoeft je niet te verdedigen, maar antwoord geven is wel iets wat voor een beter sfeer zorgt, niet alleen op beestenboel, maar in het algemeen.

Verder kan ik me voorstellen dat bokkers soms bij jouw met vraagtekens staan. Ik heb een aantal vroegere berichten van je doorgelezen (nee, niet om je te volgen, maar uit intresse, we hebben namelijk niet altijd zo gebotst), waarin het best tegenstrijdig klinkt, zoals je nu 'bent'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:53

Specials schreef:
Mindim:

Even een paar zinnen die jij gezegt heb hoor...

"Dus dan laat je het dier maar creperen. Wat verwacht je dan, applaus?"
"Met een agressief dier kun je prima naar een da. Als het om de centen gaat, neem dan aub geen dier weer. Arm beest."

Vind het sowieso erg knap dan jij kan zien vanaf jou pc dan mijn hond prima naar de da kan :)

"Ik kan er slecht tegen dat een hond die er zo bij loopt, met dat soort extreme klachten gewoon thuis wordt gehouden, omdat iemand er geen geld aan wil besteden."

Hij word "gewoon" thuis gehouden, Meneer krijgt de beste zorg die hij nodig heeft, Maar ik ga toch zeker niet een hond naar een kliniek brengen voor weet ik hoeveel geld terwijl hij hier een DA tot zn eigen heeft?! Ben gekke gerrit niet :) , Bovendien beweer je wederom dat het aan het geld ligt, Zie post van Ayasha (?) die zegt gewoon hoe het zit, Waarom zoveel geld weggooien in een kliniek als hij hier ook de beste zorg heeft ?

"Ik vind het wel een verschil of je een dier dan niet meer dierwaardig bent hoor. Maar een hond zo laten lijden vanwege de centen?
De optie in termijnen betalen bij de kliniek, is daar al over geinformeerd? En anders als het om geld gaat, laat een dier dan inslapen, dan hoef je maar een stuk minder te betalen. Maar een dier op die manier de dag laten doorbrengen heeft niets met geld te maken, het is gewoon wreed. Hoe groot je portemonnee ook is."

Nu laat ik hem volgens jou lijden? En ik een kliniek zou die vast geen pijn hebben?
En weer beweer je dat het om het geld gaat, Nee dat maak jij er even van zodat je weer een stok heb om te slaan, En vervolgens heeft het niets met geld te maken maar gewoon met wreed zijn, Want ja ik denk ook echt dat ik het leuk vind om een hond ziek te zien :D

Dus jou posten verdienen zeer zeker geen schoonheidsprijsje, Nu niet net doen of je zelf zo netjes post ;)

Tem als je een probleem met me hebt hoor ;)

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:55

Fijn dat je je nu zo goed laat kennen hoor, Jij beweert dat je netjes gepost heb en dan geef ik je een paar voorbeelden en dan ineens ben je snel klaar met je antwoord :)

Ayasha
Blogger

Mindim schreef:
Meid, ik ga daarover helemaal niet met je in discussie, waar je mij van beticht, ben je nu zelf ook mee bezig toch ;)

Lees dat topic maar eens, dan weet je wat ik bedoel, en zo kom ik nooit en dan ook nooit een topic binnen:

[BB-ITP] Snapt iemand dit?

En deze opmerkingen heb ik het over, wat vaak sfeerbedervend is. Verder zeur ik nergens over Bokkers en dit is het enige topic waar ik iemand op zijn postgedrag aanspreek. Omdat het een wordt beweerd en vaak het andere wordt gedaan.

Nee hoor, ik wijs je er gewoon op dat je anderen aan spreekt op dingen die je zelf doet en geef voorbeelden. Niet meer of minder. ;)

Mindim schreef:
Die schrijf jij, ik heb over mezelf nooit iets anders beweerd, wat wil je daarmee zeggen precies?

Dat je nu doet alsof je zo'n schatje bent in dat topic en niets mis hebt gezegd (gezien je vraag) terwijl daar wel degelijk gemene opmerkingen tussen staan.

En ik vind je laatste reactie, net als specials, veel zeggen. Je bevestigd mijn punt enkel in mijn mening. :)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 29-08-10 14:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Nikki__

@ Specials; even los van de berichten van Mindim, maar waarom kan je dan niet in het topic aangeven dat er dezelfde middelen aanwezig zijn als in de kliniek. Ik kan me voorstellen dat bokkers er niet vanuit gaan dat de DA infusen aan huis gaat prikken, kan monitoren aan huis, bloed kan afdraaien/beoordelen aan huis, enz.

We hebben het over de sfeer op beestenboel. Het is nou ook niet echt sfeerbevorderend om te zeggen; ik reageer hier nu toch niet meer :D oid. Tja, waarom dan een topic openen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:57

Waarom gaan bokkers er van uit dat zij het beter weten dan een DA?
TS zegt dat de DA meermaals per dag komt. Waarom gaat bokt er van uit dat die DA niet weet waar ie mee bezig is en zij wel? :+

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:58

Ik zeg nergens dat bokkers het beter weten dan de DA? Geef alleen aan dat het onlogisch kan klinken dat een DA al zijn middelen vanuit de praktijk ook aan huis uit kan voeren.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:58

Nee hoor is niet onlogisch, doet mijn DA bv ook. :) Als een DA dat niet kan dan kan je er net van uit gaan dat die DA kennis genoeg heeft om te zeggen "of kliniek, of inslapen".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:00

Nikki__ schreef:
En over jouw topic, chiqa, dat van het konijn, kan ik niet snappen waarom je niet gewoon antwoord kan geven op vragen van bokkers?

Beter mijn reacties lezen heb hier al antwoord op gegeven (Wil namelijk zelf niet oeverloos herhalen)
Heb jou zelf al antwoord gegeven op die vraag notabene;

Chiqa schreef:
Over het tweede topic, ik vroeg tips en adviezen voor mijn jonge konijntje, niets meer en niets minder.
De sfeer in dat topic daalt drastisch, zover dat er mij woorden in de mond worden gelegd die voor mij niet dienen (Huisvesting te klein? Staat niets over de grootte van een hok, dat ik een konijn voor de sier heb en hele roedel gemier van personen die zich willen afreageren omdat de andere topics allemal gesloten zijn hierdoor) waar ik dus niets mee kan, waar mijn konijntje niet mee gered is. Ik sta niet voor het gerecht, ik ben 38 jaar en weet heel goed hoe ik een konijn moet verzorgen.

Nu zie ik ook nog een bericht staan dat mijn hond dagelijks 11 uur in een bench zit, knap heb deze bokker nog nooit op visite gehad en lijkt me ook niet dat ze mij persoonlijk verder ken.
En wat heeft dit met mijn konijn te maken?
Moet ik daar nog op reageren? Nee....die tijd heb ik echt gehad :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 29-08-10 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:00

Ayasha schreef:
Waarom gaan bokkers er van uit dat zij het beter weten dan een DA?
TS zegt dat de DA meermaals per dag komt. Waarom gaat bokt er van uit dat die DA niet weet waar ie mee bezig is en zij wel? :+

Hier ben ik het zoooooooooo mee eens en ik stoor me daar zo erg aan! :j
Heel veel bokkers die ik nu in dit topic zie zijn daar echt drammers in, sorry maar het is wel zo.
Nu krijg ik natuurlijk iedereen op mijn dak maar lees mijn berichten maar na. :')

Oh ja, mag ik nog wat zeggen. :)
Ik denk dat ieder mens wel een beetje hypocriet is. :j