Boze buurman, wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hoe moeten we omgaan met het houden van katten

Katten moeten ten alle tijden binnen gehouden worden
9 (3%)
Katten mogen alleen buiten als ze aan de riem in de tuin zitten, maar niet los lopen.
99 (35%)
Katten moeten gewoon los naar buiten kunnen, ondanks dat ze dan soms bij andere mensen op het erf komen.
171 (61%)

Totaal aantal stemmen: 279

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:19

HBVisser,

Zelf ben ik iemand die bijna moeite heeft met het doden van een mug, dus ik kan me helemaal in jouw opmerking vinden.

Ikzelf zou een kat geen kwaad kunnen doen als hij mijn tuinrust zou verstoren.

Maar ik zou idd ook zelf maatregelen dan nemen zodat mijn katten/beesten geen last veroorzaken voor een ander :n.

De TS heeft dus een probleem om haar tuin af te zetten.

TS je zou katten-net kunnen gebruiken.
Bijv. palen slaan op de hoek van je tuin, en dan Kattennet aanspannen.
Dan zitten de katten alleen in je eigen tuin :)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:22

Tja, natmaken of laten verscheuren door je honden vind ik nogal een verschil.
Ik zag echt nare reacties langskomen.

Mijn buren hebben bijvoorbeeld een ongecastreerde kater, je had een paar weken geleden mijn terras eens moeten ruiken.
Vreselijk!
Ik heb de buurman erop aangesproken maar ja, die doet er niks aan.

Dat is jammer maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om dat dier iets aan te doen.
Ik doe zelfs mijn katten naar binnen als die kater weer eens op ons terrein is, ik ben bang voor FIV (kattenaids), het kan maar zo gebeuren dat hij drager is en mijn katten besmet.

Dat is ook overlast en toch til ik er niet zo zwaar aan. Het is leven en laten leven.

Spruit_Elf

Re: Boze buurman, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:24

Waterpistool vind ik niet zielig voor een kat :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:24

Ik heb gestemd maar mis eigenlijk nog 1 optie erbij.
Wij hebben altijd katten gehad, onze tuin is zo afgezet dat ze niet weg konden komen. Voordeel nu ervan is dat er ook geen katten van buitenaf in komen.

Jij wilt huisdieren hebben, prima, maar het is ook jouw verantwoording dat jouw huisdieren een ander niet tot last zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:26

TS besef je ook dat je katten niet alleen hun tuin als kattenbak gebruiken maar ook ernstige ziektes aan mensen kunnen overdragen? Lekker dan als zijn vrouw zwanger en in de tuin aan het werk en het kindje overlijdt door jou kat!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:27

breezy302 schreef:
TS besef je ook dat je katten niet alleen hun tuin als kattenbak gebruiken maar ook ernstige ziektes aan mensen kunnen overdragen? Lekker dan als zijn vrouw zwanger en in de tuin aan het werk en het kindje overlijdt door jou kat!

Dan moet je, als je zwanger bent, maar lekker in stad gaan wonen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:30

Ja en 8 kinderen krijgen op een 1kamer flatje ergens achteraf haha.

Nee maar ik snap die heel erg goed. Ik heb dan wel geen tuin maar in mijn vorige liep de kat van de buren constant bij mij naar binnen en pieste op mijn bed waardoor mijn katten dat ook weer gingen doen.

Heb nu nog steeds een kat maar die veroorzaakt echt geen overlast bij de buren hoor, behalve als je mee telt dan mijn gekke buurvrouw de kat op MIJN balkon zag slapen en 112 heeft gebeld maar dat doet ze wel vaker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:30

Edit: Elke keer verdwijnen er uit mijn teksten woorden hoop dat het wel leesbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:31

Edit: Nu verdween het woord woorden dus ...

Apostrof

Niet het hele topic gelezen, maar vind idd ook dat jouw katten op jouw erf moeten blijven. Ik kon als baby niet in de tuin omdat de kat van de buren bij me in de kinderwagen kroop. Was er nogal allergisch voor. Als dat bij mijn kinderen ooit gebeurt zal ik er altijd rustig over praten, maar ik zou je wel vriendelijk verzoeken je katten bij je te houden.

Ook hier: Wie niet luisteren wil moet z'n huisdier missen... zijn erf and you have been warned :)
Laatst bijgewerkt door Apostrof op 13-07-10 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

breezy: scheelt er wat met jouw buurvrouw oid? := Wat gaat de 112 aan een slapende kat doen? :') Die zullen ook lachen op zo'n moment... :=

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:33

Ik heb ontzettende hekel dat ik overlast heb van andermans katten.

Ik heb geen katten omdat ik ze niet wil.

Maar de katten versmeren wel lekker mijn mooie tuinkussens.
Zolang het mooi weer is zitten die in de stoelen, zijn lime groen dus staat ook nog eens heel gezellig als je thuis komt.
Ik moet elke keer als ik wil gaan zitten eerst de kussens zand en haar vrij maken, er zitten al halen in van de nagels. Mijn dure kussens worden dus versmeerd en lelijk gemaakt door katten waar ik niet om gevraagd heb dus nu heb ik ze maar in de schuur gelegt en liggen ze er alleen als we er ook zitten. Terwijl ik het juist zo leuk vond staan :(

Ik vind dat katten eigenaren hun kat bij hun zelf in de tuin moeten houden.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:35

De buurman heeft het niet zo subtiel aangepakt, maar ik snap zijn frustratie wel heel goed...
Ik vind katten leuke dieren, maar niet in mijn tuin. Ik heb helaas al eens een kat van de kooi van mijn vogel afgeschopt....
En tja, dat mag dan strafbaar zijn, maar mijn instinct voerde de boventoon, weg met die kat. Was allang blij dat het vogeltje niet los zat, het is helaas niet de eerste keer dat zo'n leuk poezenbeest andersmans papegaai/vogel doodbijt. Daarbij is het erg onsmakelijk als je kattenstront in je zandbakje vindt of tussen je planten. Ik vindt dat je je katten dus in je eigen tuin hoort te houden, doen ze mijn vogels wat aan, dan sta ik niet voor mezelf in... }>

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:37

Ik begin nu al te koken, van wat jou buurman zei :( ... 'anders zorg ik er wel voor dat ze verdwijnen'
De mens is niet het enige levende wezen, wat hier op aarde rond loopt.. en aangezien wij al ongelofelijk veel plaats, op deze aardbol innemen. Kun je niet verwachten, dat al die dieren dan maar op het kleine kluitje aarde, wat er nog van over is.. kunnen leven....
En de meeste katten.. gaan als je een grote achtertuin.. vaak niet heel ver van huis.. te minsten die van ons in ieder geval niet ;)
Onze overbuurman houd ook niet echt van katten.. toen ik namelijk eens in mijn tuin was, hoorde ik plotseling een keiharde kattegil! ik rende direct naar voren en zag mijn buurman daar nog staan, boos kijkend naar mijn kat.. die echt honderden meters voorruit was gevlucht... daarna rende hij naar mij.. met al zijn haren overeind, nog helemaal bang van de schrik.. ooh wat was ik toen boos.. ik schreeuwde nog keihard.. 'h omo' maar meer durfde ik ook niet.. aangezien ik toen nog wat jonger was..
Onze kat is nu sinds eind aug '09 vermist.... en ik moet er niet aan denken dat iemand hem wat heeft aangedaan.. als dat wel het geval is, en ik kom er achter.. dan kun je mij er niet van weerhouden, dat die persoon klappen gaat krijgen...bah.. bah.. bah :(

Ik vind het echt heel goed, dat je direct een melding gedaan hebt..!!!
Want zulke mensen, moeten voor dit soort daden, boeten!!!
Laatst bijgewerkt door Rosebud op 13-07-10 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 17:37

breezy302 schreef:

Gelukkig dat wij dan het enige jonge stel (lees met nog geen kids) zijn.
Ik vind dat een beetje ver gaan hoor, vogels kunnen ook ziektes overdragen, net zoals insecten ed.

iemand zei nog, ik mis een optie in de poll, namelijk de kattenren, die heb ik er niet bij gezet omdat ik daar zelf nog niet aangedacht had. Maar om eerlijk te zijn vind ik dat gewoon geen optie. Ik doe mijn hond toch ook niet in de bench en zet hem dan buiten. Als de katten dan echt beweging willen hebben moet de ren min. de halve tuin groot zijn. Dat is toch niet te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:38

Ayasha schreef:
breezy: scheelt er wat met jouw buurvrouw oid? := Wat gaat de 112 aan een slapende kat doen? :') Die zullen ook lachen op zo'n moment... :=

je kan beter vragen wat er niet aan haar scheelt. Ze heeft 112 gebeld met de melding: De buurjongen laat de hond uit, mijn kachel doet het niet, een blonde vrouw wil mij neersteken ( dat was ze zelf :+ ), het regent, het sneeuwd, de zon schijnt, de vogels fluiten, de buurman plakt zijn fietsband en ga zo maar door. Het is heul gezellig hier 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:39

Kady1 schreef:
breezy302 schreef:

Gelukkig dat wij dan het enige jonge stel (lees met nog geen kids) zijn.
Ik vind dat een beetje ver gaan hoor, vogels kunnen ook ziektes overdragen, net zoals insecten ed.

iemand zei nog, ik mis een optie in de poll, namelijk de kattenren, die heb ik er niet bij gezet omdat ik daar zelf nog niet aangedacht had. Maar om eerlijk te zijn vind ik dat gewoon geen optie. Ik doe mijn hond toch ook niet in de bench en zet hem dan buiten. Als de katten dan echt beweging willen hebben moet de ren min. de halve tuin groot zijn. Dat is toch niet te doen.

Dat gaat niet ver want het is algemeen bekend dat ongeboren en jonge kinderen kunnen overlijden door in contact te komen met uitwerpselen van katten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:40

*proest* Foei eigenlijk mag ik er helemaal niet mee lachen :') :)) Maar doen ze daar dan niets aan? Want 112 bellen voor niets is toch strafbaar? :')

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:41

breezy302 schreef:

Misschien is het handig om gewoon tuinhandschoenen te dragen, want met je blote handjes in de aarde wroeten, lijkt mij sowieso niet zo lekker fris, ongeacht of je last hebt van katten in de tuin of niet. ;)

Niet zo panisch doen, zeg, ik ben zwanger geweest, moest de tuin bijhouden EN onze kattenbakken verschonen. Heb niets opgelopen, hoor. ;)
Zeer gezond kind, die nu lekker zonder begeleiding buiten speelt. :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:41

mijn antwoord staat er niet bij........ katten mogen altijd buiten mits andere mensen er geen last van hebben :)
zodra andere mensen daar wel last van hebben moet jij als katteneigenaar daar actie op ondernemen

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:42

HLPhoto schreef:
Ook hier: Wie niet luisteren wil moet z'n huisdier missen... zijn erf and you have been warned :)

ja.. moord alle dieren maar gezellig uit.. waar JIJ last van hebt....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:43

KiWiKo schreef:
mijn antwoord staat er niet bij........ katten mogen altijd buiten mits andere mensen er geen last van hebben :)
zodra andere mensen daar wel last van hebben moet jij als katteneigenaar daar actie op ondernemen

Helemaal mee eens, bij mij in de buurt mogen ze me zo aanspreken en dat doen ze ook regelmatig, haha, alleen dan niet over dat kleine watjeskatje van mij. :D (maar wel voor de gezelligheid, voor alle duidelijkheid ;) )

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:43

KiWiKo schreef:

ben ik idd wel met je eens.. maar dan moet je het eerst wel melde aan de katteneigenaar.. wat veel mensen helaas niet doen... :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:44

LadyGrace: als ze zich in mijn tuin zonder baasje kunnen redden, kunnen ze dat vast ook aan de andere kant van't land. Dus uitmoorden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 17:44

Ayasha schreef:
*proest* Foei eigenlijk mag ik er helemaal niet mee lachen :') :)) Maar doen ze daar dan niets aan? Want 112 bellen voor niets is toch strafbaar? :')

Ja en dan gaat ze ff de bak in en een week later doet ze weer precies hetzelfde. Maar om het ontopic te houden heeft ze 2 weken geleden de vuile kattenbakkorrels op de onderburen van in de 90 gegooit... Dat mens is gewoon gek joh en het ergste is nog dat ze 75 is en nee ze is niet dement gewoon gek.