Pup kopen;nog wat tussen "echte" fokkers en broodfokkers in?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:25

Chiqa schreef:
MamboBeach schreef:
Ik ben denk ik wel duidelijk genoeg geweest dat ik hier niet van gediend ben.

Nou dat ben je niet, jij komt met de opmerking dat sommige fokkers te ver gaan met hun vragen logisch dat de vraag dan toch gesteld wordt wat jij dan te ver vindt gaan?
Ben daar ook wel geïnteresseerd in. Mss kunnen fokkers hier nog wat val leren?

Wbt het knikstaartverhaal, dat durft zich een fokker te noemen.....

Volgens mij ben ik jou niets verplicht toch? :)
Sinds wanneer fok jij omdat jij geintresseerd bent?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 13:17

Moderatoropmerking:
Ondanks dat dit topic vanaf pagina 1 al offtopic gegaan is, hebben wij er ons niet mee bemoeid omdat deze discussie toch een keer gevoerd moet worden.
Nu echter worden jullie persoonlijk en wordt het moddergooien.
Dit is de enige moderator waarschuwing in dit topic.

Opnieuw persoonlijke sneren plaatsen of moddergooien, zal gepast bestraft worden en het topic gaat dicht.

Graag dus een volwassen nette discussie hier.

Jolandaa_

Re: Pup kopen;nog wat tussen "echte" fokkers en broodfokkers in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:44

Correct me if i'm wrong.

Maar die knikstaart hé, die kan toch gecoupeerd worden?

als iemand er nu niet mee gaat fokken, wat is dan het probleem? Castratie lost het probleem op. je hebt een leuke hond, die geen erfelijke factoren over kan brengen maar wel met een schoonheids foutje..

Hazenlip is bij een mens ook een 'foutje' maar om iemand dan meteen in te laten slapen vind ik ook zo ver gezocht.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:50

had ik ook al geschreven,maar mijn reactie is weggehaald...

hondje kan met zijn staartje gewoon een leuk leven hebben,en groot en oud worden,alleen moet er niet mee gefokt worden,en er zijn zat mensen die zo'n hondje een prima leven kunnen geven,zonder ermee te willen fokken..

overigens ,vraag me af hoeveel knikstaarten er wel niet zijn geweest bij alle rassen waar staarten bij gecoupeerd werden voorheen??

staartjes worden direct eraf gehaald na geboorte,dus je weet nooit welke hond een knikstaartje heeft gehad,en met hoeveel van deze honden is er wel niet gefokt??

en hoeveel knikstaarten heeft die wel niet doorgegeven,die nooit te zien waren omdat de staartjes eraf gehaald werden.. :) maar daar maakte men zich er nooit druk over,omdat je geen staartjes zag,en wat een mens niet ziet,dat is er niet.... ;)

labje van die advertentie is verder een prachtig hondje,en zou ik een labje willen hebben,zou ik er zeker voor gevallen zijn,maakt mij dat knikje nou uit :D
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 26-06-10 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:51

Is een knikstaart erfelijk dan? Dat lijkt mij eerder iets wat in de baarmoeder is gebeurt!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 17:54

ja knikstaarten zijn erfelijk,en men zegt dat honden met knikstaarten ook andere afwijkingen bij nakomelingen kunnen veroorzaken...

"Een knikstaart is het gevolg van een genetisch defect. Deze beperken zich zelden tot de staart en kunnen ook in andere delen van de wervelkolom optreden. Als gevolg van de interactie tussen diverse erfelijke factoren kunnen er ook afwijkingen optreden in andere orgaansystemen. Een knikstaart kan samenhangen met een open gehemelte, waterhoofden, scheve kaken, misvorming aan de ribben, teveel of te weinig tenen, enz. Volgens de literatuur is het verband tussen misvormingen in orgaansystemen en het voorkomen van knikstaarten bij één van de ouders vastgesteld bij een aantal rassen. "

maar er staat ook:
"Zolang een staartafwijking zich beperkt tot de staart, zal de hond hier verder geen last van hebben. Deze honden kunnen een normaal dierwaardig bestaan leiden en de staartafwijking zal geen gevolgen hebben voor hun levensverwachting. Wordt er echter met deze honden verder gefokt, dan is de kans op andere afwijkingen aan de wervelkolom en aan orgaansystemen veel groter bij het nageslacht. In sommige gevallen zullen de puppies uit deze ouders niet levensvatbaar zijn. In andere gevallen zullen de problemen zich pas later uiten in de vorm van problemen aan onder andere de nieren, hart en aan het maag/darm kanaal."

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:03

gelukkig hebben mijn pups allemaal mooie gezonde staartjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:24

@Kimmie261 Couperen mag toch niet meer? Onze boxer mocht het 7 jaar geleden al niet meer en hier lopen ook dobermanns en rottweilers met lange oren en staarten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:49

om medische redenen mag couperen natuurlijk wel. Pupje gezien tijd terug met ik geloof 2 knikjes in de staart, probleem was dat ze die altijd laag had en ook met poepen, dus toen ze klein was hele staart vol poep, nu met groeien is het een stuk beter met poepen, maar staartje gaat nog niet omhoog. In zo'n geval zou je kunnen beslissen om te couperen. Dan kun je evenwel geen shows meer lopen, maar goed lijkt me sterk dat je dat doet met een knikstaart. In het buitenland kan couperen wel nog. Laatst nog duitse pup gezien met gecoupeerde staart.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 18:51

Couperen mag niet meer.
Een vriendin van mij heeft ook een hond met een knikstaart, zolang je er niet mee
gaat fokken vind ik dat ze gewoon een normala leven kunnen hebben.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 19:22

nee couperen mag zeker niet meer (in sommige landen overigens nog wel) wat ik ermee bedoel is dat tot een aantal jaar terug er een aantal rassen waren die gecoupeerd werden,en dat knikstaarten al dan niet gezien bij geboorte eraf gehaald werden,en de pups zonder problemen verkocht werden,en mee gefokt werd...

maw wat niet weet wat niet deerde,nu hebben de honden wel staarten en zullen knikstaarten wel gezien worden en honden die knikstaart hebben uitgesloten worden voor fokkerij.

bij dit labpupje hoeft de staart er niet af lijkt mij zo te zien,zou zonde zijn...bij hondjes die echt hinder ondervinden van een knikstaart kan ik me voorstellen dat je deze in overleg met DA zou couperen...