Moeilijke beslissing.. hond weg doen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:26

Chiqa, je daarit om de vragen heen!
Wat zou jij doen als ineens bleek dat je ongewild al meerdere weken zwanger blijkt?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:27

ikdoemaarwat schreef:
Jildau schreef:
Maar er zijn zoveel mensen die honden hebben en kinderen. Toen ik geboren werd hadden mijn ouders ook 2 honden, zijn zij nu ook onverantwoordelijk? Is er in jullie naaste omgeving dan niemand met honden en kinderen? Ik vind dat heel normaal maar zal wel komen omdat ik zo opgevoed ben dan..

ik heb ook honden en ook nog plannen voor kinderen ....
maar een gewone hond is niet te vergelijken met een probleemhond

Deze hond is nog geen probleemhond met kinderen. Onze brave goedzak kan net zo goed een keer naar een kind happen als de hond van TS. Als TS haar hond bij voorbaat al weg moet doen dan zou je helemaal geen honden met kinderen kunnen houden. Elke hond kan onverwachte reacties geven.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:28

Chiqa, ik heb ook nog geen antwoord op mijn vraag: wat gaat er door je hoofd als je op de voorpagina van de krant leest dat er een kind is overleden door de aanval van een hond, misschien nog de eigen hond?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:29

Chiqa schreef:
En ze niet om het minst geringst weer afstaat omdat het niet meer in de situatie past, net als de mens.

Zelfde rechten.

Nou, de komst van een kindje is niet het 'minste geringste' en zelfde rechten gaat ook niet op, maar ik begrijp dat je hier niet over mee kunt praten omdat je zelf niet weet hoe het is, je hebt geen ervaring op dat gebied. Ooit dacht ik net als jij, omdat ik de andere kant niet kende.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:29

Jildau schreef:
Deze hond is nog geen probleemhond met kinderen. Onze brave goedzak kan net zo goed een keer naar een kind happen als de hond van TS. Als TS haar hond bij voorbaat al weg moet doen dan zou je helemaal geen honden met kinderen kunnen houden. Elke hond kan onverwachte reacties geven.

Als een hond hapt naar volwassenen, durf jij je hand in het vuur te steken dat hij dat bij kinderen niet gaat doen?
Ook aan jou de vraag: wat gaat er door je hoofd als je een artikel in de krant ziet dat een kind is aangevallen en verscheurd door een hond, en dan de eigen (familie)hond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:30

Quellian schreef:
maar ik begrijp dat je hier niet over mee kunt praten omdat je zelf niet weet hoe het is,

Daar kan jij helemaal niet over oordelen, jij weet niets echt niets van mijn prive leven dat staat hier namelijk niet op bokt :)
En dat is ook niet interessant voor het verloop van de discussie.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:31

Chiqa schreef:
Quellian schreef:
maar ik begrijp dat je hier niet over mee kunt praten omdat je zelf niet weet hoe het is,

Daar kan jij helemaal niet over oordelen, jij weet niets echt niets van mijn prive leven dat staat hier namelijk niet op bokt :)
En dat is ook niet interessant voor het verloop van de discussie.

Oh jawel hoor, meerdere malen zelfs :) Geeft niet hoor, maar het zou je zo fraai staan als je eens ging posten in topics waar je ook echt over mee kon praten, dit komt amateuristisch over.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:32

Maar je hebt wel je mening klaar over de privesituatie van een ander (die ook niet compleet op bokt staat :D)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:33

Cassidy schreef:
Maar je hebt wel je mening klaar over de privesituatie van een ander (die ook niet compleet op bokt staat :D)

Amen :D

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:33

''Deze hond is nog geen probleemhond met kinderen. Onze brave goedzak kan net zo goed een keer naar een kind happen als de hond van TS. Als TS haar hond bij voorbaat al weg moet doen dan zou je helemaal geen honden met kinderen kunnen houden. Elke hond kan onverwachte reacties geven.''[/quote]

Maar als die hond dit van te voren laat blijken, EN doof is, is het verstandig om een nieuw baasje te zoeken..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:34

Ooh dus omdat Chiqa een andere mening heeft dan jou Quellian, moet ze er maar niet over mee praten?

Stilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:34

Ik ga door het vuur voor mijn honden maar soms loopt het gewoon niet zo als je graag zou willen.
Wij hebben ook een hond gehad die we vanwege de kids bij iemand anders hebben geplaatst.
Ik zou zelf het risico ook niet nemen, als er wel wat gebeurt, dan is de hond nog veel slechter af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:35

Quellian schreef:
Oh jawel hoor, meerdere malen zelfs :)

Nou dan blijkt wel dat je niet echt op zit te letten anders stel je die vraag niet (Of heb het er toch niet gestaan) :D

Cassidy schreef:
Maar je hebt wel je mening klaar over de privesituatie van een ander (die ook niet compleet op bokt staat

Als ik mij niet vergis is Bokt een discussieforum, toch? Daar mogen meningen worden gedeelt, zowel die van jou als die van mij zonder persoonlijk te worden.

Floortje88

Re: Moeilijke beslissing.. hond weg doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:36

he jongens, nu dwalen we wel erg af...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:36

Jildau schreef:
Ooh dus omdat Chiqa een andere mening heeft dan jou Quellian, moet ze er maar niet over mee praten?

Ik zou het vooral op prijs stellen als ze nu eens zou posten welke oplossing zij zou kiezen als ze ineens ongepland zwanger (en niet net 1 dagje) zou blijken en een vergelijkbare hond zou hebben. Daar zou TS wellicht wat aan hebben.

Cassidy

Re: Moeilijke beslissing.. hond weg doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:38

En als ik antwoord op mijn vraag zou kunnen krijgen, zou ik misschien mijn mening kunnen bijstellen :D

Anoniem

Hond gehoor apparaat in doen.... ;)

Anoniem

Sizzle schreef:
Ik zou het vooral op prijs stellen als ze nu eens zou posten welke oplossing zij zou kiezen als ze ineens ongepland zwanger (en niet net 1 dagje) zou blijken en een vergelijkbare hond zou hebben. Daar zou TS wellicht wat aan hebben.

Dan zou ik het op prijs stellen als jij mijn reacties eens zou bestuderen (Want daar staan ze voor) en had je die vraag kunnen laten zitten, her hier namelijk al meerdere malen een oplossing voor aangeboden :)

050206051012

Nou Sizzle, zoek en gij zult vinden :D

Nee hoor, niet omda Chiqa een andere mening heeft, maar omdat ze halsstarrig is in iets waar ze vanuit de praktijk niet over mee kan praten :) Je kunt wel denken 'zo zou ik het doen', maar als je in een bepaalde situatie zit dan kan het toch net ff anders zijn.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 22:39

Slotje voor overleg.