De waarheid over goudvissen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:20

Vjestagirl schreef:
Als je een hond wilt hebben dan zoek je toch ook van te voren informatie op op het internet over wat voor hond je wilt en bij je leefsituatie past? Waarom zou dat voor vissen dan niet op moeten gaan?

er zijn geloof ik maar weinig mensen die dit doen := Ja, hoe het beest eruit ziet, maar niet wat voor karaktereigenschappen die heeft, en hoevaak je hem uit moet laten per dag. Die asiels komen niet voor niks zo vol

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 18:36

verootjoo schreef:
Vjestagirl schreef:
Als je een hond wilt hebben dan zoek je toch ook van te voren informatie op op het internet over wat voor hond je wilt en bij je leefsituatie past? Waarom zou dat voor vissen dan niet op moeten gaan?

er zijn geloof ik maar weinig mensen die dit doen := Ja, hoe het beest eruit ziet, maar niet wat voor karaktereigenschappen die heeft, en hoevaak je hem uit moet laten per dag. Die asiels komen niet voor niks zo vol

Serieus? Ben ik dan de enige die zo naiëf is om te denken dat het logisch is dat als je een hond of een paard of weet ik het wat koopt dat je dan van te voren onderzoek doet? Wow.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:38

Ja maar een goudvis. Mensen kom op waar hebben we het over. Straks mogen we ratten ook niet meer doden maar moeten we ze vangen en in kooien doen die voldoen aan de welzijns-eisen van .. ja van wie eigenlijk?

Een vis is een vis hoor.. Vooral fijn op mn bord! :Y)

Ps. De vissen in mn vijver zijn heel blij met me hoor, dat ter zijde :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 18:39

Amaryllis schreef:
Ja maar een goudvis. Mensen kom op waar hebben we het over. Straks mogen we ratten ook niet meer doden maar moeten we ze vangen en in kooien doen die voldoen aan de welzijns-eisen van .. ja van wie eigenlijk?

Een vis is net zo goed een beest met gevoel en een eigen geest als een hond of een kat. Als je een dier koopt dan wil je toch dat het krijgt wat het nodig heeft?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:20

Vjestagirl schreef:
verootjoo schreef:

Serieus? Ben ik dan de enige die zo naiëf is om te denken dat het logisch is dat als je een hond of een paard of weet ik het wat koopt dat je dan van te voren onderzoek doet? Wow.

Ik zou het ook zo doen hoor. Heb overigens geen hond omdat er bij ons overdag niemand thuis is, en ik geen zin heb om aan een beest vast te zitten. Maar zelfs in die gedachtegang schijn ik best uniek te zijn :=

Anoniem

Re: De waarheid over goudvissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 08:31

Sluierstaarten kunnen toch ook best groot worden?

Ik wil heel graag een mooi aquarium, maar weet niet zo goed hoe ik het aan moet pakken?

Verootjoo: ik heb dat ook zo gedaan, heb 2 honden, ben overdag gewoon thuis, alleen 's ochtends en 's avonds weg. Schijnt ook uniek te zijn. Hoe dan ook heb ik heel blije honden, zal wel iets goed doen dan, toch?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 09:29

Als je serieus overweegt om sluierstaarten te gaan houden, zou ik eens goed op aquafora gaan lezen hoe mensen het daar aanpakken. Punkyfish.nl, aquaforum.nl, venividivissie.org. Allemaal sites waar je kunt gaan kijken.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 18:50

Amaryllis schreef:

Zeg je dat ook over je paarden? Of is het prima dat die in een stal staan waar ze niet in kunnen omkeren en alleen schimmelig hooi krijgen?

De vis op je bord heeft een leven gehad zoals een vis dat hoort te hebben (als je wildvang hebt tenminste) dat kun je niet zeggen van de goudvissen die in kommetjes gehouden worden, voor die beesten zou het beter zijn als hun 'baasjes' ze gewoon onthoofdden en in de koekenpan gooiden na aankoop.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:25

Whajoo mijn goudvis was 5 jaar geworden, dacht dat dat oud was :oo

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:41

julius_juut schreef:
Amaryllis schreef:

Zeg je dat ook over je paarden? Of is het prima dat die in een stal staan waar ze niet in kunnen omkeren en alleen schimmelig hooi krijgen?

De vis op je bord heeft een leven gehad zoals een vis dat hoort te hebben (als je wildvang hebt tenminste) dat kun je niet zeggen van de goudvissen die in kommetjes gehouden worden, voor die beesten zou het beter zijn als hun 'baasjes' ze gewoon onthoofdden en in de koekenpan gooiden na aankoop.

Ik zie een paard als een dier om van te houden, een vis niet. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke kwestie he..

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:49

Ik heb een vijver gevonden waar ik ze in kan doen,

Mijn beste vriendin heeft een vijver, :P was ik helemaal vergeten:P

Ze gaan er in als het lente word, :D als ik ze er nu in gooi dan liggen ze op het ijs 8)7

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:49

De visjes die we nu nog over hebben gaan ook van het voorjaar in de vijver bij m'n paps. Daarna maar eens goed inlezen in warmwaterbakken en visjes die niet zo groot worden ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 11:52

meintje schreef:
De visjes die we nu nog over hebben gaan ook van het voorjaar in de vijver bij m'n paps. Daarna maar eens goed inlezen in warmwaterbakken en visjes die niet zo groot worden ;)

Als je hulp wilt...

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 21:02

hallo, Ik heb even een vraag.
Een vriend van mij heeft aangeboden dat ik mijn goudvissen(2) in zijn vijver mag doen.
Ze zitten nu in een aquarium met een filter. in zijn vijver zitten nu ook nog goudvissen.
Wanneer kan ik ze daar het beste in doen? ik dacht ongeveer halverwege maart?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 22:51

welmoedz schreef:
hallo, Ik heb even een vraag.
Een vriend van mij heeft aangeboden dat ik mijn goudvissen(2) in zijn vijver mag doen.
Ze zitten nu in een aquarium met een filter. in zijn vijver zitten nu ook nog goudvissen.
Wanneer kan ik ze daar het beste in doen? ik dacht ongeveer halverwege maart?

Ik zou zelf aanhouden dat het een week boven de 20 graden is geweest. Het voordeel daarvan vind ik dat je vrijwel zeker kunt zijn dat je geen nachtvorst meer krijgt.

Wat je tot die tijd kunt doen is het aquarium op een koude plek neerzetten (bijvoorbeeld in een bijkeuken of geisoleerde garage). Dan kan het water in het aquarium al vast afkoelen en wennen ze aan wat lagere temperaturen.

Enne, helemaal super dat je ze in de vijver gaat zetten!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:19

Even een update:
Ik heb een vijver gevonden voor mij vissen waar ik ze een beter leven kan geven, maar ik ze wel vaak kan zien.
Nu de vraag omdat de vriesperiode nog niet over is.
Of het niet beter is om te wachten tot eind april als het weer beter word, dan kunnen ze onder beter omstandigheden wennen. En ben bang dat omdat het water nog zo koud is dat het einde oefning is als ik ze er nu in.

Wat is jullie mening hierover?

wollie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:16

Amaryllis schreef:

en aan de haak heerlijk bij de zomerdag.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:24

Anne_mieke88 schreef:
Even een update:
Ik heb een vijver gevonden voor mij vissen waar ik ze een beter leven kan geven, maar ik ze wel vaak kan zien.
Nu de vraag omdat de vriesperiode nog niet over is.
Of het niet beter is om te wachten tot eind april als het weer beter word, dan kunnen ze onder beter omstandigheden wennen. En ben bang dat omdat het water nog zo koud is dat het einde oefning is als ik ze er nu in.

Wat is jullie mening hierover?

niemand?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-11 14:26

Ik zou wachten tot het een aantal dagen minimaal 20 graden is geweest. In de tussentijd zou ik je aquarium op een koele plek zetten (bijvoorbeeld garage) zodat het water alvast af kan koelen naar iets onder de 16 graden.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:31

Wij hebben geen garage, alleen een bijkeuken, als ik ze daar neer zet dan stikken ze van de hitte :P doordat de wasmachine daar staat...

Ik denk dat ik gewoon wacht tot de lente dan doe ik ze er gewoon in...
Maar zal ze tot die tijd proberen zo koel mogenlijk te houden

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:27

Inmiddels zijn mijn vissen verhuist naar een mooie vijver, het gaat heel goed met ze :)

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:11

ik heb een klein vraagje.
ik ben dus ook een beetje een slechte goudvissen eigenaar :o
ik heb er 2 gekregen voor de opening van mijn winkel :( als ik dus ergens tegen ben is het diertjes kado geven.
maar ik heb ze dus mee naar huis genomen en nog wat vriendjes erbij gehaald, dat vind ik leuk al die kleurtjes.
nou heb ik du een bak van ongeveer 80 bij40 bij 40 met 8 visjes erin.
met lamp pomp en fijne steentjes op de grond.
maar ze hangen vaak in de hoek met z'n alle.
niet een bepaalde hoek maar wel altijd bij elkaar.
het is ook niet constant hoor, nu dwarrelen ze gewoon weer de hele bak door.
het lijkt meer een soort gedrag van aandacht of iets al wij langs lopen.
wat voor gedrag is dit precies?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door plientjedres op 20-06-11 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 14:13

Het klinkt als een zuurstoftekort... Wat zijn je waterwaardes? En wat voor vissen heb je precies?

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:18

ikm heb er ff een foto bij gedaan.
ik heb de waarde bij de viswinkel laten testen en die was goed.
ik heb ze net 3 weken dus dat moet nog goed zijn.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 14:19

Op zoek naar iemand met een vijver en ze daarnaartoe brengen. Dit zijn allemaal goudvissen en die hebben echt een grote vijver (dus geen speciekuip ofzo) nodig om gezond uit te kunnen groeien.