Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KiWiKo schreef:maar dan mag een hond nog steeds niet bijten.............
hoe wil je die hond ooit los laten lopen wetend dat die bijten kan..............
Thats_Me schreef:Nee, je kunt het dier niets kwalijk nemen. Het is in de meeste gevallen de mens die er voor gezorgd heeft dat het dier is zoals hij is. In de overige gevallen zit er vaak een medische reden achter waarom het dier zo reageerd.
kleine toevoeging: Een dier kiest er niet voor om bij mensen te zijn het is de mens die voor het dier kiest
Nathalie02 schreef:KiWiKo schreef:maar dan mag een hond nog steeds niet bijten.............
hoe wil je die hond ooit los laten lopen wetend dat die bijten kan..............
Elke hond kan bijten. Die garantie heb je nooit. Bovendien moeten honden op veel plekken gewoon aan de lijn. Als eigenaar moet je beseffen wanneer je je hond in een onprettige/onveilige situatie brengt en dat zoveel mogelijk voorkomen.
Nathalie02 schreef:Een roedel zal nooit in een onveilige situatie blijven. Het zijn meerdere factoren bij elkaar niet een afzonderlijk.
sevke schreef:Nathalie : Weeral eens. Maar feit is dat de situatie hier ontspoord is, en IK zie het niet goed komen met deze baasjes en deze hond.
Billy schreef:Zonnetje81 schreef:Bijten = Bijten
En als hij nou een 2e keer dit doet (om wat voor reden dan ook)?
Bijten is niet bijten....als je dat denkt, snap je geen bal van honden
Nathalie02 schreef:sevke schreef:Nathalie : Weeral eens. Maar feit is dat de situatie hier ontspoord is, en IK zie het niet goed komen met deze baasjes en deze hond.
Je bezorgdheid om de situatie die nu is ontstaan deel ik. Ik vind het alleen echt belachelijk dat er door veel mensen wordt gezegd dat het dier dan maar afgemaakt moet worden.
KiWiKo schreef:hoezoe nathalie??
je neemt de verantwoording over een idier of je neemt hem niet............
@ billy............. of de eigenaar wel of niet de schuldige is aan deze is niet aan de orde.............. feit is dat de hond het makkelijk niet nalaat om te bijen..............
nu is het een volwassen vent.............. morgen een klien kind!
dus TS moet het dier muilkorven EN altijd aan de lijn houden.............
en dan is de volgende vraag........... wil je dat voor je hond