ik haat die kat !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:19

DeadxStar schreef:
Jammer dat er soms zo globaal wordt gesproken over 'katteneigenaren'.
Bepaalde hondeneigenaren kunnen dr ook wat van hoor! Honden op de stoep laten schijten, valse krengen niet aanlijnen, enz.
Maar dan ga ik toch ook niet gelijk roepen dat alle hondeneigenaren dat doen?
Heb zelf trouwens ook 2 honden, voordat iemand weer komt met 'echt een katteneigenaar' :Z

Wij hebben jaren lang last gehad van een kat in de tuin, die onze katten aanviel.. Keer op keer weer, 1 keer is 1 van mijn katten er haast aan overleden. Dan wil je die kat ook wat aandoen hoor, maar je doet het niet. Ook daar viel niets aan te doen omdat het een 'zwerfkat' was, buren verderop gaven hem alleen te eten.
Gelukkig is die kat nu al een hele tijd dood, en is dat probleem weg.
Dus ook katteneigenaren kunnen last hebben van andere katten hoor..

Joh echt? Heb al meerdere keren aangegeven in mijn posten hier dat wij zelf een kat hebben, alleen die kan de tuin niet uit en bezorgt dus niemand overlast.
Iedereen die dit topic leest zal begrijpen dat niemand last heeft van katteneigenaren die hun kat op eigen terrein houden.

Dat hondeneigenaren ook voor veel overlast kunnen zorgen is me meer bekend dan mij lief is, maar daar gaat dit topic niet over.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:20

ik ben zelf ook katteneigenaar....... heb er twee :) maar die worden getolereerd door mijn honden.........

vreemde katten niet.

en mocht een van mijn buren last hebben van mijn katten dan los IK het op!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:21

Rianneke schreef:
Katten kunnen heel hard rennen voor hun leven hoor :7 Onze hond heeft er nog nooit 1 te pakken gehad :Y) En echt bijten ofzo zal die ze niet doen, hij ziet het gewoon als spelletje! Net zoals hij bijv achter onze geitjes aan rent, maar als het geitje omdraait is de hond weg hoor :+

Onze Australian Cattle Dog heeft er een paar jaar terug 1 te pakken gehad. Die kat had geluk dat juist die hond hem te pakken had want die deed verder niets dan er bovenop liggen.
Katten kunnen hier niet snel weg omdat we de tuin op zich goed hebben afgezet, ze komen er makkelijker in dan uit.

Als een van onze terrierkruisingen zo'n kat te pakken krijgt dan overleeft die kat dat niet en reken er maar op dat die ook snel zijn.
Onze eigen kat wordt ook niet gepakt, daar zijn ze dikke vrienden mee.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:23

sorry hoor, maar ik krijg mede door dit topic steeds meer afkeer voor katteneigenaren die de wereld maar blijven omdraaien...

je kunt wel zeggen goh je geeft geen geld uit aan dat beest, maar aan een katvrije tuin...
maar dan heb ik uiteindelijk wel het geld uitgegeven wat die eigenaren niet willen uitgeven?
waarom zou ik mijn zuurverdiende centen uitgeven aan het dier van een ander?
dat geld heb ik toch verdient? dan kan ik ze bij wijze van spreke elke maand nog 100 euro handje contantje in de klauwen douwen...
dan geef ik het geld ook weg aan iets wat niet van mij is....

als jij een dier hebt, hoor je je verantwoordelijkheid te dragen...!!
van jouw paard zorg je toch ook dat hij in een afsluitbare stal staat?
doe dat dan ook voor je kat!!! :(

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:24

KiWiKo schreef:
ik ben zelf ook katteneigenaar....... heb er twee :) maar die worden getolereerd door mijn honden.........

vreemde katten niet.

en mocht een van mijn buren last hebben van mijn katten dan los IK het op!

Maar zo hoort het ook, gelukkig hebben wij hier nog nooit problemen gehad met de buren over onze katten..
Maar had dat wel het geval geweest, zouden we er ook alles aan doen om dat op te lossen.

@ ThePast03, blijkbaar voel jij je wel aangesproken terwijl ik het niet eens tegen een bepaald iemand had.. Het ging me over de reacties van sommige mensen hier.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:27

DeadxStar schreef:
@ ThePast03, blijkbaar voel jij je wel aangesproken terwijl ik het niet eens tegen een bepaald iemand had.. Het ging me over de reacties van sommige mensen hier.

Inderdaad, ik wil niet alle katteneigenaren over één kam schren. Waar ik me aan erger zijn de katteneigenaren die er niet voor zorgen dat hun kat op hun terrein blijft, ook niet als er klachten over de desbetreffende kat zijn geweest.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:27

DeadxStar schreef:
@ [*olduser*], blijkbaar voel jij je wel aangesproken terwijl ik het niet eens tegen een bepaald iemand had.. Het ging me over de reacties van sommige mensen hier.

Ik neem deel aan deze discussie dus voel me bij alle posten aangesproken, overigens niet op een negatieve manier. ;)

Nogmaals: Het lijkt me wel duidelijk dat iemand die zijn kat op eigen terrein houdt niemand overlast bezorgd en dat iedereen dus wel snapt dat het over de katteneigenaren gaat die hun katten bij anderen over het terrein laten lopen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:29

Om even terug te komen op het probleem van de TS. Wat je mss ook kunt doen is een 'gracht' om je kippen hok heen graven. Vullen met water en hopen dat de kat erin valt. Ik heb geen idee wat het spring bereik van een kat is...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:30

er wordt hier overgens vaak de opmerking geplaatst dat je ook van honden last kunt hebben...
ik vraag me af waarom die opmerking geplaatst word?
het topic gaat toch niet over honden?
of is deze opmerking bedoelt om de aandacht naar honden te krijgen in plaats van op de oh zo geliefde :r katten te houden?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:30

lucifertje schreef:
Om even terug te komen op het probleem van de TS. Wat je mss ook kunt doen is een 'gracht' om je kippen hok heen graven. Vullen met water en hopen dat de kat erin valt. Ik heb geen idee wat het spring bereik van een kat is...

behoorlijk ver :')

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:31

lucifertje schreef:

Ver :D
En bovendien heeft niet elke kat een hekel aan water is mijn bevinding. Eentje heeft al meerdere keren de volle laag gehad met de tuinslang maar geeft er helaas weinig om.

KiWiKo

Re: ik haat die kat !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:33

helaas is het springbereik verder dan die van mijn honden :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:35

*Ziet een eiland met daarop een kippenren in de achtertuin voor zich :') *

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:37

Letizia schreef:

Misschien is het dan handiger om een slotgracht rond je hele huis te graven?
Wordt wel een beetje lastig als je in een rijtjeshuis woont. :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:38

Ophaalbrug :)*

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:39

Letizia schreef:

En dan de eigenaar die de kippen gaat voeren, over de sloot moet springen en er vervolgens zelf in valt :+ . Nee leuk dit soort oplossingen, maar dan moet de eigenaar van de kat maar een grote geul rond zijn tuin graven :D

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:40

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:40

en een enorme kasteel muur met op de kantelen emmer water(inplaats van kokende olie)
om de vijand te doen vluchten _O- :')

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:41

Delphi schreef:
Letizia schreef:

En dan de eigenaar die de kippen gaat voeren, over de sloot moet springen en er vervolgens zelf in valt :+ . Nee leuk dit soort oplossingen, maar dan moet de eigenaar van de kat maar een grote geul rond zijn tuin graven :D

Springen? Een roeiboot is handiger :j

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:42

M_D_H schreef:
en een enorme kasteel muur met op de kantelen emmer water(inplaats van kokende olie)
om de vijand te doen vluchten _O- :')

Toch heerlijk dat ik kan visualiseren _O-

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:43

Maar eigenlijk, wat kan je als katteneigenaar dan doen? Ik bedoel, als ze buiten lopen, dan heb je er tocg weinig grip op? Wat dan, binnen houden?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:43

Letizia schreef:
[quo="Delphi"]
Letizia schreef:

Springen? Een roeiboot is handiger :j[/quote]

moet je wel steeds die boot er uit halen, anders kan die kat als nog makkelijker springen ;)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:44

denice schreef:
Maar eigenlijk, wat kan je als katteneigenaar dan doen? Ik bedoel, als ze buiten lopen, dan heb je er tocg weinig grip op? Wat dan, binnen houden?

Je kan je tuin zo afzetten dat ze binnen jou tuin blijven, of een ren plaatsen, veel veiliger voor de kat ook, denk aan verkeer, kattenhaters en dus ook aan overlast bij je buren :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:45

denice schreef:

stroomdraad spannen in je eigen tuin???????? je tuin afzetten met die dingen die via de halsband de kat binnen houden???

je tuin zo omheinen dat de kat er niet uitkan?????????

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 15:45

denice schreef:

Je tuin katproof maken (dat verwachten katteneigenaren wel van degenen die overlast ondervinden, maar zelf weten ze niet hoe?), daar zijn hele dingen voor te krijgen. Onder andere netten die je er over kunt spannen, gaas op een bepaalde manier aan je omheining vastmaken. Heb je geen omheining kun je petsafe gebruiken of gewoon een mooie kattenren maken.