Ik heb niks met onze hond, ben ik nou raar ???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 23:31

morgen maar praten en nee hij gaat niet in een hok
en hij is denk ik wel ter herplaatsen hij heeft super lief koppie ;)

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:33

Laika schreef:
Niet zo'n prater dus.... ik mag hopen dat eventuele kinderen in de toekomst wat uitvoeriger besproken gaan worden. := En niet zomaar komen omdat één van jullie beiden dat zo leuk zou vinden.

Ze hebben het wel degelijk vaak over de hond gehad van te voren. Zij heeft steeds te kennen gegeven dat zij het niet zag zitten, vriend bleef zeuren dat hij wel een hond wilde. Kan een proces van maanden of jaren zijn geweest dat weten we niet.

En als je van iemand houdt en die iemand maak je intens gelukkig door een wens van die iemand in te laten gaan, dan doe je dat uit liefde en cijfer je jezelf even weg in de hoop dat je er aan zult gaan wennen.

Helaas is dit op heden nog niet gelukt.

eekhoornerik

Re: Ik heb niks met onze hond, ben ik nou raar ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:34

TS heb je een foto van jullie hondje? Ben wel benieuwd naar het 'monster' ;-)

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:41

laetitia schreef:
TS heb je een foto van jullie hondje? Ben wel benieuwd naar het 'monster' ;-)

haha, hebben? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:44

Tis dat onze hond het niet kan hebben, anders was een kleintje hier nog van harte welkom hoor :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 23:49

ts goed dat je, je gezicht laat zien en goed hebt gelezen en niet direct (op die ene X dan) in de verdediging gaat.

Zelf heb ik dus ook een staffie teef van 2 zeer goed en streng op gevoed, ik merk aan haar heel sterk als iemand haar niet moet ze gaat wat in zich zelf en doet wat verward. Nu zeg ik niet dat jou hond het ook zo sterk heeft maar ze voelen het wel zeker.

Herplaatsen lijkt me een goede optie en zo snel mogelijk, een stafford kan (voornamelijk reu) naar een jaar hond agressie gaan vertonen tenzei dit streng maar rechtvaardig wordt tegen gehouden en wordt begeleid. Zoals je al zegt hij wordt erg enthousiast voornamelijk dit soort honden moet je leren negeren en op jou letten niet trekken niet janken etc.

Ik vind het jammer dat je ver weg woond ik had je graag geholpen maar wil jou en je vriend sterkte wensen want dit wordt een moeilijke beslissing.

Op internet is een site voor het herplaatsen van staffies dit zijn super mensen en kunnen je ook helpen.

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 00:40

jullie gaan het allemaal snoepie vinden let maar op ;)
Ik heb net eerst een brief aan mij vriend geschreven kan hij er eerst de hele dag over nadenken zodat hij zijn eerste reactie beetje kwijt is en geloof me. Ik heb met tranen in men ogen moeten doen, maar heb eens goed nagedacht dat het niks zal worden los van smetvrees. ( ik heb wel gevoel werk niet voor niks in een ziekenhuis)
Ik vind ook moeilijk en doe het ook niet voor mijn plezier maar sommige hier al zeggen is het beter voor het beesje
jullie mogen geen pbtje sturen dat jullie hem willen hebben mocht zover komen dat komen dan plaats ik nieuwe topic ;)

bij deze hier is die nog 12 weken hij is inmiddels 6 mnd dus groter en breder
Afbeelding

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 02:19

laetitia schreef:
Yamcha ben ik het helemaal mee eens.

Open MP of Eenmaal andermaal en de handel in paarden floreert tierig.
Paarden te koop zetten omdat er 'geen klik' is, is de normaalste zaak te wereld in paardenland.

Echter als het vervolgens om een ander soort dier gaat (een hond) is het een heel ander verhaal?

Ik ben zeker niet tegen het herplaatsen van deze hond, maar ik vind wel dat er hier in dit topic door sommigen een beetje erg makkelijk over wordt gedaan. Het is om te beginnen al geen kwestie van in je vingers knippen en je hebt een ander geschikt tehuis. En daarbij wordt er door sommigen geroepen dat TS maar even de hond moet herplaatsen, waarbij er helemaal over de belangen van haar vriend wordt heen gestapt. Terwijl TS en haar vriend samen de beslissing hebben genomen om deze hond in huis te nemen en dan ook samen de eventuele beslissing om 'm weer uit huis te plaatsen zullen moeten nemen.
Het verhaal gaat ook af en toe een beetje een eigen leven leiden en dan wordt de vriend van TS verweten te drammerig te zijn geweest (en ik lees zelfs verwijten dat hij de pup niet goed zou opvoeden, terwijl ik dat helemaal niet uit het verhaal van TS kan opmaken), maar TS geeft zelf al aan niet zo'n prater te zijn en we zijn er geen van allen bij geweest toen besloten werd een hond te nemen. Dan is het makkelijk oordelen over iemand die je niet eens kent. Als ik bijvoorbeeld in het profiel van TS lees dat haar vriend bijdraagt in de kosten van haar paard, dan zou ik me bijvoorbeeld zomaar kunnen voorstellen dat hij heeft gedacht: zij een paard, ik een hond. Een relatie is tenslotte geven en nemen. Zonder dat hij wellicht besefte hoe zwaar de aanwezigheid van de hond TS zou kunnen gaan vallen.
Hoe dan ook is er nu een hele sneue situatie ontstaan. Kan me ook heel goed voorstellen dat het voor de vriend van TS heel erg zuur is om, nu hij net een beetje gewend is aan de pup waarmee hij duidelijk hartstikke gek is, afstand te moeten doen van het dier.
Ik hoop alleen maar dat TS een goed gesprek zal kunnen hebben met haar vriend en dat ze tot een voor alle partijen bevredigende oplossing kunnen komen.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 02:38

XoNo schreef:
VinAx schreef:
Nee, jij snapt niet hoe ZIJ in elkaar zit. Serieus. Ze heeft een heel huis ter beschikking, de achterdeur naar de koer staat ALTIJD open. Ook op zolder kan ze altijd gaan neuzen. Waar doet mevrouw haar boodschap? Juist. Op mijn boeken. Op mijn onderleggers. Op mijn propere was. Geloof me nou, nooit op de spullen van mij ex.

Ik weet dat het raar klinkt, maar het is gewoon écht zo. Natuurlijk deed ze het ook wel eens gewoon op grond, maar meestal koos ze een van mijn spullen er uit.

Ik geloof best dat dat ze dat deed, maar niet om de reden die jij aangeeft. Ik weiger te geloven dat een hond het voorzien heeft op iemand en dat uit in het verzieken van spullen. Honden zijn niet materialistisch ingesteld en weten dus niet de waarde van spullen. Er moeten een andere onderliggende reden zijn geweest. Vraag om aandacht, dominantie (van jou of de hond?), noem het maar. Echter een hond die een mens een hak probeert te zetten? Waren ze maar zo slim...

mee eens...:)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 02:41

marenmar85 schreef:
jullie gaan het allemaal snoepie vinden let maar op ;)
Ik heb net eerst een brief aan mij vriend geschreven kan hij er eerst de hele dag over nadenken zodat hij zijn eerste reactie beetje kwijt is en geloof me. Ik heb met tranen in men ogen moeten doen, maar heb eens goed nagedacht dat het niks zal worden los van smetvrees. ( ik heb wel gevoel werk niet voor niks in een ziekenhuis)
Ik vind ook moeilijk en doe het ook niet voor mijn plezier maar sommige hier al zeggen is het beter voor het beesje
jullie mogen geen pbtje sturen dat jullie hem willen hebben mocht zover komen dat komen dan plaats ik nieuwe topic ;)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LUXP6TNX-D.jpg

ja je hebt gelijk ik vind het een lieverd kwa zien :P t is niet eens mijn soort hond maar aaaaaaaahhh haha.

het is idd beter te denken wat voor het dier goed is
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 16-03-10 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto's quoten. Foto in link geplaatst.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:01

jeetje wat een plaatje, wat zou ik toch graag een hond nemen, helaas werken we allbei te veel...

Maak eens voor je zelf een opsomming waarom je het niet meer wilt?
Smetvrees valt echt wel overheen te komen toch?
Tja, aan een band moet je werken, maar ben je daar bereid toe?

Ik zou toch eerst alles uit de kast halen voordat je hem "weg" doet....

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 09:05

Heeft deze hond een stamboom want dan zou je de fokker eens kunnen bellen of hun hem terug willen nemen.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:37

houd er wel rekening mee dat je vriend er steeds meer gehecht aan raakt, als jij over een half jaar dan nog besluit dat de hond weg moet wordt dat nog een stuk lastiger voor je vriend......het is al gezegt maar wil het nog een keer benadrukken.....je zit er wel, cru gezegt, zo'n 12 tot 14 jaar aan vast.

ik hoop dat je voor een goede oplossing voor de hond kiest maar ook voor jezelf.
als je het nog een half jaar aan kijkt stel je dan ook echt open voor de hond, en geniet van dat lieve onschuldige snuitje. laat die negatieve gevoelens voor de hond los want anders kom je er niet.
borstel de hond voor je naar binnen gaat, maak de pootjes schoon. zo neemt de hond gelijk al veel minder zand en losse haren mee naar binnen.

sterkte en succes.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:34

XoNo schreef:
VinAx schreef:
Nee, jij snapt niet hoe ZIJ in elkaar zit. Serieus. Ze heeft een heel huis ter beschikking, de achterdeur naar de koer staat ALTIJD open. Ook op zolder kan ze altijd gaan neuzen. Waar doet mevrouw haar boodschap? Juist. Op mijn boeken. Op mijn onderleggers. Op mijn propere was. Geloof me nou, nooit op de spullen van mij ex.

Ik weet dat het raar klinkt, maar het is gewoon écht zo. Natuurlijk deed ze het ook wel eens gewoon op grond, maar meestal koos ze een van mijn spullen er uit.

Ik geloof best dat dat ze dat deed, maar niet om de reden die jij aangeeft. Ik weiger te geloven dat een hond het voorzien heeft op iemand en dat uit in het verzieken van spullen. Honden zijn niet materialistisch ingesteld en weten dus niet de waarde van spullen. Er moeten een andere onderliggende reden zijn geweest. Vraag om aandacht, dominantie (van jou of de hond?), noem het maar. Echter een hond die een mens een hak probeert te zetten? Waren ze maar zo slim...

In het begin dat we haar hadden, was ik helemaal gek van haar. Toen had ik Bozzy ook nog niet. Maar zij trok meteen m'n ex z'n kant op, en negeerde me gewoon compleet. Nou, ik wou een hond voor ons beide, snap je? Tuurlijk mag ze zo haar voorkeur hebben.. Maar ze luisterde absoluut niet naar me, langs geen kanten. Ik ging ook met haar uit, gaf haar ook eten, knuffelde en speelde ook met haar. Ik ben nu eenmaal een hondenmens. Maar als zij mij dan vierkant afwijst, hoeft het voor mij ook niet meer. Het klikt, of het klikt niet. En toen heb ik dan Bozzy gekocht, en daar klikte het wél mee, dat beest woog meer dan mij maar het was echt MIJN schoothondje. Echt een allemansvriendje, was verlieft op mij, m'n pa, m'n ma, m'n broer,.. Op iedereen, behalve m'n ex. Die ging nogal voor de harde aanpak.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:36

[quote="marenmar85"]jullie gaan het allemaal snoepie vinden let maar op ;)

Jaa da's idd een snoepje! Maar je hebt ook zure snoepjes.. Ik zou hem zo in huis nemen, maar ik woon op een appartement, en m'n vriend haat honden xD
Maar ik snap je wel, m'n ex z'n hond was ook een stafford, ook leuk om te zien. Maar toch moest ik niets van haar hebben, en daar veranderd uiterlijk niets aan.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:09

@ VinAx....daar zou je toch boven moeten staan? en niet gaan denken dat de hond jou gaat zitten pesten, zo denkt een hond niet.
mijn teef (herplaatser) heeft een voorkeur voor mannen en luisterde eerst alleen naar mijn man maar heb haar wel voor me kunnen winnen, alles is mogelijk...mijn reu luistert minder goed naar mijn man maar ik steun mijn man, als mijn man wil dat Dies naar zijn mand gaat en hij gaat niet zeg ik het nog een keer dat hij moet gaan, daardoor heeft hij wel respect gekregen voor mijn man.

@ marenmar85.....lees nu pas je laatste bericht. als jullie besluiten de hond te herplaatsen hoop ik dat je voor het diertje alle moeite neemt om een heel goed thuis te zoeken.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 16-03-10 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:19

Nu vind ik je wel raar.... wat een dotje! haha! Nee grapje, ik zou zeggen probeer het nog even en zet jezelf er wel open voor maar als het niet gaat is het beestje wel beter af bij iemand anders.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:42

Hoi TS, goed dat je een brief aan je vriend hebt geschreven.
Ik hoop dat je vriend je zal begrijpen, voor hem is het denk ik vreselijk om hem weg te moeten doen. Hij wilde zo graag een hond en is gek met zijn hondje.

Het is net alsof hij zou vragen of jij je paard niet weg wilt doen omdat hij er niets mee heeft.

Wanneer gaan jullie de brief bespreken? Succes!

PS Het is inderdaad een schatje om te zien ;-)

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:55

RightOn schreef:
@ VinAx....daar zou je toch boven moeten staan? en niet gaan denken dat de hond jou gaat zitten pesten, zo denkt een hond niet.
mijn teef (herplaatser) heeft een voorkeur voor mannen en luisterde eerst alleen naar mijn man maar heb haar wel voor me kunnen winnen, alles is mogelijk...mijn reu luistert minder goed naar mijn man maar ik steun mijn man, als mijn man wil dat Dies naar zijn mand gaat en hij gaat niet zeg ik het nog een keer dat hij moet gaan, daardoor heeft hij wel respect gekregen voor mijn man.

@ marenmar85.....lees nu pas je laatste bericht. als jullie besluiten de hond te herplaatsen hoop ik dat je voor het diertje alle moeite neemt om een heel goed thuis te zoeken.

Ik kreeg die steun dus NIET. Bozzy zijn voorkeur ging naar mij uit, maar luisterde wél ook naar m'n ex. En dat vond ik heel belangrijk, ook al ging zijn hond haar voorkeur naar mij uit, ik vond wél dat ze moest luisteren. Ze was echter zijn hond, en ik had het gevoel dat zij dacht dat ik tussen hen in kwam.

Mn moeder heeft ook 2 honden, de ene trekt meer naar haar, de andere naar m'n pa. Maar ze luisteren wel naar allebei, en dat vind ik wel moeten. Ok als Noia sneller geneigt is om bij m'n pa te gaan liggen, en dat Buffy sneller bij m'n ma op schoot gaat, maar nest is nest, en dat doen ze dan ook gewoon, of het nu uit pa of ma hun mond komt. En dat was bij m'n ex z'n hond niet waar, die draaide gewoon haar kont naar mij.

marenmar85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 13:51

@ leatitia

Je hebt idd over het punt dat hetzelfde zou zijn als mijn paard te verkopen. maar het verschil is mijn paard staat niet naast de deur. Dus mijn vriend heeft er totaal geen last van. Ik heb de hond in huis en ik erger me aan hem.
Ik heb vandaag even met diesel gezeten en in zijn oogjes gekeken maar dacht dit gaat het hem niet worden. Het is een schatje en hij is lief maar ik heb niks met honden ( wat ik gewoon heel jammer vind, ik heb diverse keren geprobeerd en dit is sinds november al aan de gang. Ik word ook moe van mezelf en nog moe er van mensen die mij hier echt totaal niet begrijpen en denken dat ik een of andere troela ben... ( ach ik weet wel beter)

word waarschijnlijk vanavond en ik denk dat mijn vriend boos is aangezien hij nog niet heeft gebeld of de brief nog niet gezien. ( moet haast wel).

en ik wil graag alle mensen bedanken voor een reacties wat wel zinvol was ;) thanks

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:20

Marenmars85 hopen dat vriend lief niet TE boos is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:07

Je vriend heeft misschien niet lijfelijk last van je paard, maar wel in zijn portemonnee, als hij aan je paard mee betaald. Ik hoop voor je dat hij zijn bijdrage aan je paard niet in gaat trekken, als je de hond weg doet.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:37

Moeilijke situatie voor alle partijen, ik hoop dat jullie eruit gaan komen.

Ik heb het topic al een aantal pagina's meegelezen en bewust nog niet gereageerd omdat ik niets nuttigs toe te voegen heb, maar er is toch iets wat ik graag zou willen vragen aan de TS.
Heb je het idee dat de klik met deze specifieke hond er niet is, of heb je met geen enkele hond een klik?

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:00

VinAx schreef:
RightOn schreef:

Ik kreeg die steun dus NIET. Bozzy zijn voorkeur ging naar mij uit, maar luisterde wél ook naar m'n ex. En dat vond ik heel belangrijk, ook al ging zijn hond haar voorkeur naar mij uit, ik vond wél dat ze moest luisteren. Ze was echter zijn hond, en ik had het gevoel dat zij dacht dat ik tussen hen in kwam.

Mn moeder heeft ook 2 honden, de ene trekt meer naar haar, de andere naar m'n pa. Maar ze luisteren wel naar allebei, en dat vind ik wel moeten. Ok als Noia sneller geneigt is om bij m'n pa te gaan liggen, en dat Buffy sneller bij m'n ma op schoot gaat, maar nest is nest, en dat doen ze dan ook gewoon, of het nu uit pa of ma hun mond komt. En dat was bij m'n ex z'n hond niet waar, die draaide gewoon haar kont naar mij.

dat zegt meer over jou dan over de hond hoor...

ontopic: TS, heb je al goed gepraat met je vriend? Wat zegt hij nou eigenlijk van deze hele situatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:11

Natuurlijk heeft je vriend er last van dat je een paard hebt ;
paarden mensen zijn heel vaak bij hun paard , en weinig thuis.
Paard kost heel veel geld, echt veel. Daar kun je samen ene heleboel leuke dingen voor doen.
( ik kan het weten met paard en gezin)

Met al die vieze paarden kleding heb je meer was en dus meer werk.

ik vind het een beetje egoistisch van je dat je de hond weg wil doen.
Besef dat als hij wil dat je je paard wegdoet, je ook geen poot hebt om op te staan.

Hij een hond en jij een paard vind ik nog niet zo'n gek compromis.