Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:37

Romili schreef:
Wij voeren onze honden Cavom.

Ervaringen: Mooie glanzende vacht,
Goede harde ontlasting,
Voeren op behoefte dus word afgewogen,
Weinig haarverlies.

http://www.cavom.nl/index2.htm

helemaal mee eens, daarnaast ook het feit dat het geperste brokken zijn, dit spreekt mij ook aan

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:38

cloris schreef:
Net als die vieze gerookte botten, waarbij het merg binnenin vaak verrot is en omdat het bot gerookt is splintert het maar wat snel brr
Maar nou heb ik geen probleem met het geven van varken MITS het niet rauw is want daar zit het probleem bij varkensvlees ;) Oren krijgt zelfs mijn hond als snack en hij doet er een moord voor, ach ik eet ook graag een kroketje :+

Die van ons krijgt ook geen oren meer. Krijgt ie geheid weer last van zijn darmen. Hij doet er ook een moord voor, maar krijgt hij niet meer.
Haal af en toe wel eens runderoren voor hem. Daar krijgt hij geen last van en vind hij net zo lekker

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:39

Mijn hond schrokt ook enorm, kauwen doet die enkel als je het brokje per brokje geeft, fijne bezigheid hoor :+
En HILLS wordt niet voor niets door DA aangeraden, ze worden idd enorm gesponsord. Wij hebben destijds voor Hills gekozen omdat datgene bij ons het hoogste vleespercentage had, op gewone Hillsbrokjes kreeg hij wat reactie die vermoedelijk van de bewaarmiddelen komen, nu krijgt hij dus Hills by Nature, daarin zijn de bewaarmiddelen vervangen door kruiden. Daarop doet hij het wel erg goed. Krijgt ook nog Omega3olie bij.
Wat ik me afvroeg over Orijen, hoe is de kwaliteit en afkomst vh vlees dat er in verwerkt is, gezien de prijs zelfs nog lager ligt dan Hills, als de oorsprong bv China is, ga ik toch nog liever voor Hills :=

@Cloris: omdat het ook weer bewerkt is met bleekmiddelen etc...

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:39

Ik heb altijd cavom gevoerd, tot een van mijn honden er niet geweldig op reageerde.
Ben daarna overgestapt op Carocroc, erg tevreden over!

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:40

[Ik dacht dat varkensoren of varkensvlees an sich (dus gekookt of niet gekookt) altijd slecht waren voor een hond.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:41

ilse86 schreef:
[Ik dacht dat varkensoren of varkensvlees an sich (dus gekookt of niet gekookt) altijd slecht waren voor een hond.

Is mij ook verteld...

ilse86

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:42

ik voer m altijd geitenoortjes. varkensoor is nog groter dan de hond zelf, maar hij vindt het zooo lekker. voer m wel eens van die gedroogde pensstripjes. meurt als een dooie, maar hij vindt het echt lekker.

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:42

Oakland1990 schreef:
@Cloris: omdat het ook weer bewerkt is met bleekmiddelen etc...

Niet de goeie, de FarmFood en de Biofood kauwbotten zijn niet bewerkt met bleekmiddel enz

Varkensvlees gekookt is geen probleem, dit is het enige wat ze hier nooit rauw krijgen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ziekte_van_Aujeszky

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:44

Mijn Jack Russel krijgt vanaf pup af aan al Duck, dat is vlees. Dit krijgt ze nu nog steeds en ze doet het er prima op! Ze krijgt nu 1 plak s' ochtends en 1 s' avonds :)

Keet

Oakland1990 schreef:
Wat ik me afvroeg over Orijen, hoe is de kwaliteit en afkomst vh vlees dat er in verwerkt is, gezien de prijs zelfs nog lager ligt dan Hills, als de oorsprong bv China is, ga ik toch nog liever voor Hills :=
.

Canada zoals je in alle beschrijvingen van het merk kan vinden :)

nicci88

ik voer nu eukenuba (of hoe je het ook schrijft).
Ik was altijd tegen dit voer (omdat mij ooit gezegd is dat er veel zout in zou zitten).
Maar nu heb ik eens op de ingredienten lijst gekeken en heb hem gekocht.
Nou men hondje zit weer prima in de vacht!
Ze doet het goed, goede ontlasting en drinkt niet overmatig

Pieternelm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:45

Carnibest is de beste!! :9 vers vlees, goed voor zijn vacht, en evt ziekte kan ook worden opgelost met dat voer. Lees maar op carnibest.nl

heel veel succes.
groetjes Pieternel

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:46

varkensoren zijn heel vet,waardoor honden jeuk kunnen krijgen of er dik van worden,vandaar dat er gezegd wordt dat die niet zo goed zijn voor een hond...

orijen bestaat hoofdzakelijk uit kippenvlees ,lijkt me niet dat ze chineese kippen gebruiken.... :D

http://www.orijen.nl/ac/pages/over-orijen.php

hoor overigens veel goede berichten over orijen :j

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:48

kimmie261 schreef:
varkensoren zijn heel vet,waardoor honden jeuk kunnen krijgen of er dik van worden,vandaar dat er gezegd wordt dat die niet zo goed zijn voor een hond...

Overdaad schaadt natuurlijk ;) maar dat is een van de weinige dingen die hij krijgt als snack :+

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:48

Onze pup kreeg Biofood mee van de fokker, voor zover ik mij herinner zat daar ook echt geen vlees in, en hij at het nauwelijks en zijn drollen werden er ook zeker niet beter van, geen Biofood meer voor mij :)

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:50

Oakland1990 schreef:
Onze pup kreeg Biofood mee van de fokker, voor zover ik mij herinner zat daar ook echt geen vlees in, en hij at het nauwelijks en zijn drollen werden er ook zeker niet beter van, geen Biofood meer voor mij :)

Ik had het over de Biofood kauwkluiven, het voer krijgen ze hier ook niet hoor ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:51

kimmie261 schreef:

orijen bestaat hoofdzakelijk uit kippenvlees ,lijkt me niet dat ze chineese kippen gebruiken.... :D

http://www.orijen.nl/ac/pages/over-orijen.php

hoor overigens veel goede berichten over orijen :j

Orijen Senior
Citaat:
Verse regionale Canadese ingrediënten

Vers kippenvlees, kippen meel, kalkoen meel, gestoomde aardappels, vers gevangen witvis, kippen vet, verse hele eieren, zalm meel, zal en ansjovis olie, tapioca, kippen borst, zonnebloem olie, Lijnzaad, Atlantische kelp, gestoomde wortelen, spinazie, erwten en tomaten, zon gedroogde alfalfa, appel vezels, basilicum zaden, rozemarijn extract, witlof, burdock en heemstbloem wortelen (FOS), gist extract (MOS), glucosamine HCI, Amerikaanse veenbessen, zwarte bessen, rozenbottels, netels, goudsbloem, l-Carnitine, venkel zaden, chamomile bloemen, distel melk , muur, zomer bloemen, Chondroitine sulfaat, gemixte tocopherols (vitamine E bron), choline choride, vitamine A, vitamine D3, niacine, riboflavine, thiamine monotraat, vitamine K, vitamine B12, folic zuur, biotine, pyridoxine (vitamine B bron), ijzer poteinaat, zink poteinaat, lactobacillus acidophilus, lactobacillus kassei, B. bifdus, S. Boulardi.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:52

Oakland1990 schreef:

Ken jij enige reclame van Orijen? Wat denk je hoeveel budget Hills daarvoor heeft uitgetrokken?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:52

cloris schreef:
Oakland1990 schreef:

Ik had het over de Biofood kauwkluiven, het voer krijgen ze hier ook niet hoor ;)

Is hier in de omgeving ook wel te krijgen geloof ik, hij krijgt nu van die Greenies, hoewel dat ook weer geen vlees bevat, is ook maar een snackje, als alternatief voor de kauwbotten
Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 28-01-10 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:53

zijn canadeese kippies :D

nou ja,ook lekker....

en cloris,hier ook hoor,ze krijgen hier ook wel varkensoren,maar mijn honden hebben geen last van jeuk,darmen of wat ook... :D

dus hoef daar gelukkig niet zo op te letten... :)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:54

Chubby schreef:
Oakland1990 schreef:

Ken jij enige reclame van Orijen? Wat denk je hoeveel budget Hills daarvoor heeft uitgetrokken?

Neen, ik kende Orijen tot een uur geleden niet, en idd, klinkt logisch nu, maar als Orijen dan echt zoveel beter is, waarom is het dan ook niet overal verkrijgbaar?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:54

Chubby schreef:
Oakland1990 schreef:

En die reclames moeten ook ergens van betaald worden :+

Ben op Orijen gekomen hier door Bokt. Ben degene die het toen opperde voor mijn hond eeuwig dankbaar.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:56

Oakland1990 schreef:
Neen, ik kende Orijen tot een uur geleden niet, en idd, klinkt logisch nu, maar als Orijen dan echt zoveel beter is, waarom is het dan ook niet overal verkrijgbaar?

Omdat het duurder is als de gemiddelde hondenbrok en de meute toch voor de goedkopere versies gaat ;) en geen benul heeft van de ingredienten en de gevolgen voor de hond :)
Je moet wel vraag hebben om het te gaan verkopen.

Je ziet het met paardenvoer ook: Pavo e.d. zijn op elke straathoek te krijgen terwijl de betere paardenvoeders moeilijker verkrijgbaar zijn

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:08

Wb het testen op dieren;
De meeste A-merken vallen onder dezelfde eigenaar, een aantal producenten geven dus verschillende merken uit. Zo hebben bv Eukanuba en Iams dezelfde eigenaar. Die producenten laten hun voer allemaal bij dezelfde onderzoeksinstelling testen, wat er op neerkomt dat eigenlijk ALLE A-merken door 2 bedrijven getest worden. En het spreekt voor zich, dat deze bedrijven zich niet in NL bevinden. De vlieger; 'maar dat is verboden in NL' gaat dus ook niet op, aangezien het sowieso geen Nederlandse producten zijn. Die bedrijven zijn Mars Inc. Pedigree en iets van Purina (de totale namen weet ik even niet) en een groot aantal A-merken vallen hieronder. Wat testen betreft, zit je hier goed.. volgens mij hoort RC hier ook bij.

Om op Eukanuba en Iams terug te komen, deze 2 hebben als eigenaar Procter and Gamble Products, kortweg P&G. P&G produceert voornamelijk chemische producten als wasmiddel, maar ook bv maandverband, geurtjes en tandpasta. Om maar iets te noemen; Herbal Essences, Pringles, Tampax, Oral B en D&G.
Ze staat er om bekend niet vies te zijn van dierproeven. Al hun producten worden dan ook getest op dieren, honden, katten, cavia's etc. Boycotten die handel dus, want dat is de enige manier om dierenleed te kunnen stoppen.

Oh, en ik vergeet bijna te melden dat Hills ook niet bepaald diervriendelijk test. Als je toch aan het boycotten slaat, doe hun er dan alsjeblieft bij.
Laatst bijgewerkt door dakplaat op 28-01-10 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:10

dierenwinkels moeten wel afname hebben van het voer als bv orijen,als ze daarover twijfelen zullen ze er niet zomaar aan beginnen..

en ja,over advies in dierenwinkels,lees net iemand waarbij farmfood (wat ook een echte vleesbrok is) wordt afgeraden omdat het een geperste brok is en een ander merk,die ws weer 80% uit bietenpulp bestaat aangeraden wordt...

denk dat medewerkers in dierenwinkels ook meer moeten verdiepen in het wezen "hond" en de beste voeding daarvan,zolang ook zij brokken met amper vlees erin aanraden en vertellen dat brok tandsteen verwijderd ,houdt het een beetje op...

de meeste consumenten vertrouwen op een dierenwinkel medewerker of dierenarts,die weten het toch tenslotte wel...en verdiepen zich daarna zelf niet meer in wat er nu werkelijk in de zak brokken zit...