Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Janine1990 schreef:Okee Diablo, maar nu draaien we het even om.......
Een van jouw katten ontsnapt en wordt gegrepen door een hond van de buren (doet er even niet toe of je wel of geen buren hebt, neem de situatie even aan). Je ziet wat er gebeurd en je kat is ernstig gewond... Wat doe je????
Een van jouw katten ontsnapt en wordt gegrepen door een hond van de buren (doet er even niet toe of je wel of geen buren hebt, neem de situatie even aan). Je ziet wat er gebeurd en je kat is ernstig gewond... Wat doe je????
magda_90 schreef:Doet me denken aan het verhaal van de inbreker die nogal ruw gepakt is door een hond, waardoor de inbreker gemakkelijk opgepakt is door de politie.
Niet helemaal hiermee te vergelijken maar toch, honden bewaken hun terrein en kan dus tot dit soort acties leiden.
Diablo schreef:Janine1990 schreef:Okee Diablo, maar nu draaien we het even om.......
Dan ga ik met mijn kat naar de da en zorg dat hij medische hulp krijgt. Maar dan geef ik niet mijn buren de schuld, die kunnen er toch niets aan doen dat ik mijn kat laat ontsnappen?
Moggsy schreef:Ik vind mensen die zo praten over andermans dieren grof.
Je mag je eigen mening hebben, maar je hebt het niet alleen over de eigenaar, maar ook over de lijdensweg van een poezelige wezentje wat door de mens gecreeerde hond gepakt wordt.

KiWiKo schreef:nou daar zou ik niet al te zeker van zijn moontje![]()
zou ik zeker niet al te zeker van zijn....... kan nog wel eens rauw op je dak komen vallen
magda_90 schreef:Moggsy schreef:Ik vind mensen die zo praten over andermans dieren grof.
Je mag je eigen mening hebben, maar je hebt het niet alleen over de eigenaar, maar ook over de lijdensweg van een poezelige wezentje wat door de mens gecreeerde hond gepakt wordt.
Ik vind het groffer dat kattenliefhouders als ware eisen dat niet-kattenhouders zich zouden moeten aanpassen aan de kattenhouders!
Alleen al het idee dat iemand zijn kat zonder nadenken aan zulke gevaren bloot stelt zou me al woest maken op de eigenaar, wat voor hypocriet ben je dan als je dan aan iemands deur gaat staan janken? Ik ga eens opzoeken hoe het echt zit met die wetgeving omtrend katten. Moggsy schreef:Jackies zijn van nature jagers, maar als ze geleerd wordt om achter katten aan te gaan dan weten ze ook niet beter.
Deze waren onopgevoed en naar katten opgejut.
Dankzij ons geduld, onze wijze katten en de enorme intelligentie van een Jack waren ze snel kattenliefhebbers.
Diablo, je hebt het aan je eindzin over kwaliteit en kwantiteit.
De wijze van uitspraak gaat mij iets te ver.
Maar inderdaad lopen de katten dergelijke gevaren voor dit soort denkende mensen en daarom hou ik ze uit de vele ervaring wijzer geworden binnen.
Ik vind mensen die zo praten over andermans dieren grof.
Moontje1991 schreef:magda_90 schreef:Doet me denken aan het verhaal van de inbreker die nogal ruw gepakt is door een hond, waardoor de inbreker gemakkelijk opgepakt is door de politie.
Niet helemaal hiermee te vergelijken maar toch, honden bewaken hun terrein en kan dus tot dit soort acties leiden.
Maar verder durf je het niet te vertellen?
KiWiKo schreef:nee moontje, ik denk dat je een beetje een kromme kijk hebt op dingen
Moontje1991 schreef:KiWiKo schreef:nou daar zou ik niet al te zeker van zijn moontje![]()
zou ik zeker niet al te zeker van zijn....... kan nog wel eens rauw op je dak komen vallen
Dus jij vindt het oke als jou hond anderen dieren en mensen uitmoord?
Als mijn kat in jou tuin komt en jou hond grijpt hem mag ik zelfs beslissen of jou hond moet worden afgemaakt of niet.
En dat weet ik uit ervaring aangezien de kat van mijn ouders is gegrepen door een hond in de tuin van de mensen die goed was afgezet.
Mijn ouders waaren niet zo gemeen om te zeggen laaten af maken maar wel een dikke schadevergoeding en een muilkorf
magda_90 schreef:Moontje1991 schreef:
Maar verder durf je het niet te vertellen?
Durf? Ik ken het verhaal verder niet meer zo goed. En ik vind een postbode nogal een wezenlijk verschil uitmaken met een inbreker, gezien een postbode een terugkerend persoon is met goede bedoelingen. Een hond (mijn hond iig) vangt die intenties op. Als jij als postbode binnenkomt met de intentie en nu zullen wie die hond een schop geven, dan pakt ie je (wederom ander verhaal maar toch even genoemd).