wat een knapperd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Weissjee schreef:Hoi.
Ik vraag mij eigenlijk al een tijdje af hoe anderen hun hond zien. Of je het als je huisdier ziet, of toch als een vriend. Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik het verschil moet om schrijven...
Zelf zie ik mijn hond als mijn vriend. Ik doe vanalles met haar dingen die je met je ''huisdier'' doet en nog veel meer. Ik heb echt een hele hechte band met mijn hond en ze doet echt alles voor me.
Dus hoe zien jullie, jullie hond(en)?
HBVisser schreef:Ja Kiwiko, dat kan.
De nieuwe vriend geeft stress in hun ogen.
Je moet je voorstellen dat er zomaar een nieuw lid in de roedel komt. Waarschijnlijk hebben ze wel meer minieme signalen afgegeven. Maar als je dat interesseert moet je er maar eens op googlelen.
Die signalen pikken wij mensen niet op. Dus geven je honden sterkere signalen.
Gelukkig heeft alles zijn draai weer gevonden. Waarschijnlijk ben jij er met op een rustige manier mee omgegaan. Straffen helpt in dat soort situaties ook niet.
De hond probeert je in zijn ogen iets duidelijk te maken, als ie daarvoor gestraft wordt breek je de band alleen maar af.
Ik heb er trouwens ook 1 met angst en bezitsaggressie. Voor ons en bekenden een superlieve hond. Vreemden en vreemde situaties moet ze niks van weten.
Het is een gedragsprobleem maar wij werken eraan. In alle rust en op haar tempo.
Wat ik haar meteen heb aangeleerd is dat de bench een veilige plek is.
Als je het niet zit zitten dat er een vreemde in huis rondloopt dan ga je maar in je bench.
Daar komt niemand, lig je veilig en krijg je een bot op de koop toe.
Daar waar ze eerst 3 dagen naar mijn moeder heeft gegromd en geblaf en een week naar mijn schoonouders (ze waren op vakantie in Singapore). Is het nu met 5 minuten gedaan.
Het gekke is....ze heeft het dus alleen met vreemde mensen, vreemde honden heeft ze niets geen problemen mee.
Wij kunnen ook geen vreemde snelle bewegingen maken of haar snel even grijpen als ze iets doet wat niet mag. Ze snauwt meteen van zich af.
Alles moet op commando. Duidelijk, rustig en ze volgt het op.
Als je zegt "van de bank" , dan doet ze dat. Duw je haar eraf, dan wordt ze gegarandeerd bang en dus boos.
Door haar complexe gestoordheid ben ik me in hondengedrag gaan verdiepen. Ik wilde geen angstbijter en ik wilde geen hond die bang voor mij wordt.
HBVisser schreef:Op de hond kan je niet boos worden. Die snapt toch al niet meer waarom je boos bent. Op jezelf kan je wel heel boos worden, het baasje geeft de hond de kans om zoiets uit te spoken.
Om dat soort dingen ben ik nog nooit boos geworden op mijn honden, beter opruimen is mijn motto dan.
tamaramt schreef:kleren aan bij een hond???
niet boos worden als hij dingen vernield??
Sorry hoor, en dan klagen als ze een valse verwende ...joekel krijgen
een hond is een hond
begrijp me goed; ben kei gek op mijn hond en heb afgelopen jaar al 2 honden verloren die ik al heel lang had en waar ik echt kapot van ben; ik heb er dan ook alles aan gedaan om ze beter te krijgen ongeacht wat het gekost heeft maar helaas; maar kleding aan en sloperij toelaten enz enz
nee, dat is niet gezond
LimaMambo schreef:[*olduser*] dat kan niet hoordie moet minimaal een dikke jas aan en het liefst ook nog in een tas..
ThePast03 schreef:LimaMambo schreef:ThePast03 dat kan niet hoordie moet minimaal een dikke jas aan en het liefst ook nog in een tas..
Dan verzet hij geen stap meer.
Deze hond is altijd gewend geweest in weer en wind buiten te zijn en ook te trainen. Voor 5 minuten af uit het zicht in de sneeuw bij strenge vorst draaide hij zijn poot niet om.
Gezien zijn leeftijd heeft hij er ook weinig onder geleden.
ThePast03 schreef:Ik mag wel uit kijken voor de ParisHiltonBrigade.
15 jaar en bijna 8 maanden oud en die loopt gewoon zo buiten bij -12:
http://xa.yimg.com/kq/groups/296652/sn/1568518919/name/dommelsneeuw.jpg