Jouw hond, je vriend of je huisdier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xAlice

Re: Jouw hond, je vriend of je huisdier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:30

mikkie, jij hebt trouwens wel een erg lief hondje !
wat een knapperd ;)

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:37

mijn hondjes zijn alles voor me, ik houd meer van ze dan van wie dan ook, naja mn man staat wel op nr 1 denk ik :P
maar als ik moet kiezen tussen het redden van de wereld of mn hondjes weet ik het wel.
heb 3 teckeltjes, 1 ruwhaar en 2 langhaar, de moeder van de langhaartjes is afgelopen september overleden met ruim 12 jaar. en het voelt alsof ik mijn de helft van mn leven kwijt ben, mijn man en dat hondje, dat waren/zijn de 2 dingen op de wereld die me op de been hielden. toen ze ging wilde ik zelf ook gaan.
maar de andere 3 geven me ook troost alleen dat ene hondje was zo speciaal, ze betekende zoveel voor me, ook nadat ik haar moeder op gruwelijke wijze ben verloren toen ik pas 12 was. ik houd soms wel teveel van mn beestjes denk ik soms. heb het dan ook niet op mensen, mn beestjes betekenen zoveel meer voor me.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 12:41

Mijn hond is absoluut mijn maatje maar leeft wel als een hond, gewoon slapen in de hondenmand en gewoon hondenvoer. Maar ze mag wel iedere dag mee naar mijn werk ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:16

Weissjee schreef:
Hoi.

Ik vraag mij eigenlijk al een tijdje af hoe anderen hun hond zien. Of je het als je huisdier ziet, of toch als een vriend. Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik het verschil moet om schrijven...

Zelf zie ik mijn hond als mijn vriend. Ik doe vanalles met haar dingen die je met je ''huisdier'' doet en nog veel meer. Ik heb echt een hele hechte band met mijn hond en ze doet echt alles voor me.

Dus hoe zien jullie, jullie hond(en)?

Beide niet echt..
meer als 'kind' (maar dan nog gezond, dus ik noem ze geen kinderen, en zeg niet 'kom eens naar mama..' dat soort gekke dingen)
De manier van afhankelijk zijn, vind ik ook meer als een kind dan als een vriend ;)

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:05

Adil18 schreef:
Tuurlijk is mijn hond een maatje, maar wel binnen wat ik noem gezonde grenzen :) . Het is en blijft een beest en ik ga en wil er geen mens van maken...

Honden meenemen in je bed bijvoorbeeld...Bah... :r 8)7

Hier ben ik het mee eens :j

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:32

Onze honden horen bij ons, het zijn echt onze maatjes.
Ze zijn er altijd en staan altijd op hun eigen manier voor ons klaar.

Wij vermenselijken onze honden niet, het blijven dieren.
Ook kun je onze relatie met hun niet vergelijken met de relaties die we hebben met vrienden en familie.
Zelfs niet met de relatie die we met onze paarden hebben.

Ik begrijp niet hoe mensen een hond als een ding kunnen zien.
Helemaal niet als de betreffende hond bij je in huis woont, je erf en goederen bewaakt en z'n leven zou geven om het gezin te beschermen.
Iedere hond heeft een eigen persoonlijkheid, een ding kun je inruilen voor een exact hetzelfde exemplaar een hond niet.

Mijn persoonlijke mening is dat als je een hond als een ding ziet, je de hond tekort doet ook al ontbreekt het de hond verder aan niets.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:40

HBVisser schreef:
Ja Kiwiko, dat kan.

De nieuwe vriend geeft stress in hun ogen.

Je moet je voorstellen dat er zomaar een nieuw lid in de roedel komt. Waarschijnlijk hebben ze wel meer minieme signalen afgegeven. Maar als je dat interesseert moet je er maar eens op googlelen.
Die signalen pikken wij mensen niet op. Dus geven je honden sterkere signalen.

Gelukkig heeft alles zijn draai weer gevonden. Waarschijnlijk ben jij er met op een rustige manier mee omgegaan. Straffen helpt in dat soort situaties ook niet.
De hond probeert je in zijn ogen iets duidelijk te maken, als ie daarvoor gestraft wordt breek je de band alleen maar af.

Ik heb er trouwens ook 1 met angst en bezitsaggressie. Voor ons en bekenden een superlieve hond. Vreemden en vreemde situaties moet ze niks van weten.
Het is een gedragsprobleem maar wij werken eraan. In alle rust en op haar tempo.
Wat ik haar meteen heb aangeleerd is dat de bench een veilige plek is.
Als je het niet zit zitten dat er een vreemde in huis rondloopt dan ga je maar in je bench.
Daar komt niemand, lig je veilig en krijg je een bot op de koop toe.
Daar waar ze eerst 3 dagen naar mijn moeder heeft gegromd en geblaf en een week naar mijn schoonouders (ze waren op vakantie in Singapore). Is het nu met 5 minuten gedaan.

Het gekke is....ze heeft het dus alleen met vreemde mensen, vreemde honden heeft ze niets geen problemen mee.

Wij kunnen ook geen vreemde snelle bewegingen maken of haar snel even grijpen als ze iets doet wat niet mag. Ze snauwt meteen van zich af.
Alles moet op commando. Duidelijk, rustig en ze volgt het op.
Als je zegt "van de bank" , dan doet ze dat. Duw je haar eraf, dan wordt ze gegarandeerd bang en dus boos.

Door haar complexe gestoordheid ben ik me in hondengedrag gaan verdiepen. Ik wilde geen angstbijter en ik wilde geen hond die bang voor mij wordt.

ik heb het gewoon inderdaad elke ochtend braaf opgeruimd, en er verder geen aandacht aan geschonken.

Ik heb het met die grote ook, op commando doettie alles direct, nooit morren of mompelen......... maar zou ik hem van de bank afduwen, dan kan OOK ik rekenen op reactie.

Ik heb nu een hele goede hondenoppas, die heel goed met hem overweg kan, ze heeft hem zelfs laatste keer geschoren...... en dat vind hij niet echt een van de leukste dingen in het leven :D

Ze heeft het wel in 2 keer moeten doen, hij raakt op een gegeven moment zo geirriteerd dat hij echt gaat dreigen, en hij dreigt nooit loos. ...... nou doet hij dat bij mij niet omdat hij mijn maat 38 wel kent. Ik merk het wel aan hem waneer hij het zat is en dan stop ik gewoon, ga ik een paar uur later verder......

Na het scheren moeten mijn honden ook altijd vechten met elkaar :D :D dan moet de opgebouwde spanning eruit :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 19:46

Mijn hondje is eerder mijn kind dan een huisdier :')
Ze heeft zowat een grotere kledingkast dan ik, krijgt het beste voer en ja, ze mag op bed slapen :o Alleen slaap ik niet met haar samen, maar dat komt omdat ze zo erg snurkt :)) Ik kan ook heel moeilijk boos op haar worden :o
Maar zeg nou zelf, als ze je zo aankijkt als ze net je ondergoed la ondersteboven heeft gehaald, kun je niet boos worden toch? :+:

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:18

mijn honden zijn echt mijn maatjes maar ik vermenselijk ze niet, ze kunnen dus ook lekker hond zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:40

Aranel schreef:
Maar zeg nou zelf, als ze je zo aankijkt als ze net je ondergoed la ondersteboven heeft gehaald, kun je niet boos worden toch? :+:

Niet boos worden? Denk dat mijn hond een serieus probleem heeft als zij zoiets zou flikken }:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 20:44

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-07-23 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:43

Op de hond kan je niet boos worden. Die snapt toch al niet meer waarom je boos bent. Op jezelf kan je wel heel boos worden, het baasje geeft de hond de kans om zoiets uit te spoken.

Om dat soort dingen ben ik nog nooit boos geworden op mijn honden, beter opruimen is mijn motto dan.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:52

kleren aan bij een hond???
niet boos worden als hij dingen vernield??
Sorry hoor, en dan klagen als ze een valse verwende ...joekel krijgen
een hond is een hond
begrijp me goed; ben kei gek op mijn hond en heb afgelopen jaar al 2 honden verloren die ik al heel lang had en waar ik echt kapot van ben; ik heb er dan ook alles aan gedaan om ze beter te krijgen ongeacht wat het gekost heeft maar helaas; maar kleding aan en sloperij toelaten enz enz
nee, dat is niet gezond

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:55

Ik mag wel uit kijken voor de ParisHiltonBrigade.
15 jaar en bijna 8 maanden oud en die loopt gewoon zo buiten bij -12:
Afbeelding

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:57

HBVisser schreef:
Op de hond kan je niet boos worden. Die snapt toch al niet meer waarom je boos bent. Op jezelf kan je wel heel boos worden, het baasje geeft de hond de kans om zoiets uit te spoken.

Om dat soort dingen ben ik nog nooit boos geworden op mijn honden, beter opruimen is mijn motto dan.

precies, ik gooi er echt wel een vloek uit als ze weer een broek van mij kapot hebben gegeten (ze eten de kruizen eruit)

maarja, de enige waarop je boos kan worden ben je echt zelf :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:58

tamaramt schreef:
kleren aan bij een hond???
niet boos worden als hij dingen vernield??
Sorry hoor, en dan klagen als ze een valse verwende ...joekel krijgen
een hond is een hond
begrijp me goed; ben kei gek op mijn hond en heb afgelopen jaar al 2 honden verloren die ik al heel lang had en waar ik echt kapot van ben; ik heb er dan ook alles aan gedaan om ze beter te krijgen ongeacht wat het gekost heeft maar helaas; maar kleding aan en sloperij toelaten enz enz
nee, dat is niet gezond

Ik wou net zeggen....Als mijn hond iets sloopt of overhoop haalt, doet hij dat één keer krijgt hij op zijn flikker en een tweede keer zal niet weer gebeuren :Y)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:58

ThePast03 dat kan niet hoor :( die moet minimaal een dikke jas aan en het liefst ook nog in een tas..

:P

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:00

maar Chiqa, dan moet je wel de hond op heterdaad betrappen........... anders gaat het hele op zn flikker geven verhaal nergens over.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:01

LimaMambo schreef:
[*olduser*] dat kan niet hoor :( die moet minimaal een dikke jas aan en het liefst ook nog in een tas..

Dan verzet hij geen stap meer. :D

Deze hond is altijd gewend geweest in weer en wind buiten te zijn en ook te trainen. Voor 5 minuten af uit het zicht in de sneeuw bij strenge vorst draaide hij zijn poot niet om.
Gezien zijn leeftijd heeft hij er ook weinig onder geleden. :D

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:02

ThePast03 schreef:
LimaMambo schreef:
ThePast03 dat kan niet hoor :( die moet minimaal een dikke jas aan en het liefst ook nog in een tas..

Dan verzet hij geen stap meer. :D

Deze hond is altijd gewend geweest in weer en wind buiten te zijn en ook te trainen. Voor 5 minuten af uit het zicht in de sneeuw bij strenge vorst draaide hij zijn poot niet om.
Gezien zijn leeftijd heeft hij er ook weinig onder geleden. :D

zo hoort het toch ook :D

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 22:06

Pff, veel reacties zeg :o.
Maar volgens mij heb ik het, je vriend of huisdier, iets verkeerd geformuleerd.
Oke huisdier is goed, maar vriend ja hoe kan je het anders noemen, maatje zoals anderen? achja.
Maar de reacties zijn allemaal best verschillend :).

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:08

Laatst bijgewerkt door Equidea op 20-12-09 22:11, in het totaal 2 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:09

Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 20-12-09 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto's quoten, foto in link geplaatst.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 23:29

Toch grappig, ik ben nooit boos geworden als ze iets kapot maakten als ik er niet bij was en ik denk dat er velen hier zijn die er zo over denken....
Toch heb ik in totaal 70 kilo hond hier lopen, eentje van 50 kg en eentje van 20 kg die beide vrijwel niets kapot maken.
Op hun eigen speeltjes na.

Ja natuurlijk hebben ze dat als pup wel eens gedaan, beide honden hadden een voorliefde voor slippers.
Maar ik heb ze er nooit voor gestraft, gewoon "NEE!" gezegd en het omgeruild voor een botje.

Tegenwoordig kauwen ze alleen nog botten kapot. Toch lekkerder dan slippers.

Ik moest wel lachen om Lo als pup.....
We waren een keer twee uurtjes weg, haar allereerste keer echt alleen. We hadden al geoefend, zij in huis en wij buiten etc...maar dit was de vuurdoop.

Kom ik thuis, heeft ze van al onze schoenen, 1 schoen van het paar op haar hondenbed gelegd. En ik heb veeeeel schoenen. Die had ze van het schoenenrek gehaald. Daar zat de prinses, midden in een grote hoop schoenen, heel hard te kwispelen.

Ze had trouwens niets kapot gemaakt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 11:55

Mijn hond is mijn kindje haha :D
Nee dat niet. Mijn hond is mijn maatje, mijn vriendje.. ik zie hem niet zomaar als een huisdier. Hij is deel van het gezin.
Dat wil niet zeggen dat ik hem beschermd opvoed, hij mag gewoon lekker hond zijn, mag lekker spelen met andere honden, gisteren is hij leek door de sneeuw heen gegaan, hij zag er niet uit maar geweldig toch als ene hond zich lekker kan uitleven :D
Ik ben ook altijd blij als ik hem weer zie, al is het soms wel fijn om zonder hem te zijn... de kleine stuiterbal.. maar goed dat vergelijk ik maar weer met de kinderen van mijn zus :D Erg leuke kinderen, maar soms wel fijn als ze eindelijk slapen :D