Babsding schreef:Pas nog meegemaakt...
Jingels keurig los aan de voet, lijn wel bij me.
Komt er een man aan, met een hond waar hij duidelijk moeite mee heeft.
Voor de duidelijkheid ; het gaat om een kruizing beagle-pitbull.
ik klik Jingels even vast, en op dat moment dat ik buk en echt KLIK, gaat het mis.
De man verliest de controle over de hond.
De hond komt recht op Jingels af, en ik ga er nog voorstaan, zodat ik hem evt weg kan schoppen.
Ik vind het zo erg dat dat moet, maar ik laat mijn hond niet opvreten!!!
Jingels is een Jack russel en vrij dominant, maar die kan nooit op tegen zo;n kruising.
Die man schreeuwen en schreeuwen, maar no response van de hond.
De hond blijft rondjes om ons heen draaien en die man gaat op afstand staan KIJKEN!!
Nadat ik naar hem schreeuw dat hij zn hond moet halen, of dat ik hem anders ophang met mijn riem, komt hij in actie..
Op het moment dat hij de hond wil grijpen, wordt hij zelf gebeten! en niet zo'n beetje ook, het bloed loopt uit 2 vingers.
Als reactie schopt hij z'n hond kei en keihard (om te janken gewoon echt)!
en die hond gaat ervandoor.
Ik heb jingels even bij de buurvrouw gebracht, die heeft haar gekalmeerd, en toen ben ik die man toch gaan helpen.
Liever had ik het niet gedaan, maar die hond kon wel onder de auto komen!!
Als ik buitenkom, is de hond aangebonden aan de boom naast mijn flat en de man nergens te bekennen.
Geen penning aan de halsband, niets, en ik durfde de hond ook niet te benaderen. Het schuim stond hem op de bek.
Ik heb de politie en dierenambu maar gebeld, en die hebben de hond opgehaald.
Ik wist niet meer wat ik moest, en voel me nu nog schuldig tegenover die hond...
wow heftig verhaal zeg!!

wat een eikel van een eigenaar

als je hond zo gevaarlijk is en je wilt er van af, laat hem dan inslapen
maar aan een boom binden en ook nog eens jezelf het er gemakkelijk afmaken en tevens het risico lopen dat de hond een voorbijganger grijpt
echt ongelofelijk

jij hoeft je niet schuldig te voelen, je hebt goed gehandeld