Katten met buren probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:03

Marchador schreef:
Ik heb niet alles doorgelezen nog, maar ik zou dus denken: dikke vinger. Waarom andere katten wel buiten en de mijne binnen.

Tja zal ik als hondeneigenaar (en katteneigenaar) dan ook maar zeggen: Dikke vinger, andere honden schijten ook gewoon op de stoep dus waarom die van mij niet?

Het spijt me, maar ik zou het echt knap asociaal vinden als iemand hier een bus in de brief gooide omdat wij op de een of andere manier overlast bezorgen wij zouden zeggen of zelfs maar denken: dikke vinger.
Wees blij dat die mensen deze moeite nog nemen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:04

Suuskipje schreef:
@ Nathalie. als iemand mij attendeert op gedrag wat ze niet wensen van tijger dan betaal ik met alle liefde mee aan maatregelen.

Nogmaals dan leg je het probleem van jou kat bij de gene die er overlast aan hebben ook al betaal je mee. Het is jou verandwoording en jij moet er voor zorgen dat andere er geen last van hebben zonder dat zei daar zelf wat aan hoeven doen of hun tuin daarvoor moeten aanpassen.

En poepende honden op straat is ook van de zotten!

Maar nu mag jij wel zeuren over hondenstront maar zelf wat aan je katten doen doe je niet? Lijkt me ook niet helemaal oke

luxx

Suuskipje schreef:
trouwens ik vidn dat we ook mogen zeuren over poepende honden die de straten bevuilen. Daar mogen ze wel eens wat aan doen :) maar die eigenaren ruimen het ook niet op ;)

Ik vind dat we wel eens op mogen houden met zeuren eigenlijk...

neres

Helemaal mee eens ThePast03! De wereld zou er uitzien als iedereen dacht dikke vinger.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:05

Suuskipje schreef:
trouwens ik vidn dat we ook mogen zeuren over poepende honden die de straten bevuilen. Daar mogen ze wel eens wat aan doen :) maar die eigenaren ruimen het ook niet op ;)

Zal ik dan ook maar zeggen: Zolang er vreemde katten poepen in mijn tuin laat ik mijn honden lekker op de stoep poepen?
Lekker makkelijk om andere dingen erbij te gaan zoeken zodat je je eigen verantwoordelijkheid niet meer hoeft te nemen.

Katten zijn roofdieren ja, maar honden ook. Dus niet huilen als je kat wordt doodgebeten door een hond, heb je zelf voor gekozen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:05

ThePast03 schreef:
Suuskipje schreef:
Nee ik ga geen ren maken, geen tuin afzetten en geen tuig om doen. Punt.

Jouw keuze, maar verwacht dan ook niet dat anderen dat wel gaan doen voor jouw huisdier.
En sta niet raar te kijken als er een keer iemand is die het zo spuugzat is dat er minder leuke dingen met je kat gebeurd of dat je de kat op zijn minst aan de andere kant van het land uit een asiel kan halen.

En naar de andere kant van het land rijden met een kat van iemand uit de buurt noem ik dan gewoon treiteren. En tja, als ik last van een kat heb, geef ik liever wat geld uit om de kat te weren, dan de kosten om de kat in een asiel te dumpen en ook nog eens de benzinekosten om hem vooral maar zo ver mogelijk weg te brengen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:06

iedereen zou eens met zichzelf moeten beginnen ipv dikke vinger te denken.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:06

Buiten het gebied hier waar de honden mogen lopen, ruimik zelfs de hondenpoep op..
Honden geleerd dat ze niets op straat mogen doen en voor een ongelukje heb ik zakjes bij mij..
Gewoon kwestie van wat gij niet wilt...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:07

__Nathalie__ schreef:
Marchador schreef:
Ik heb niet alles doorgelezen nog, maar ik zou dus denken: dikke vinger. Waarom andere katten wel buiten en de mijne binnen.
Al helemaal als ik niet zou weten van wie die brief is, ik zou hem wel bewaren.
Het is niet meer acceptabel maar wat gaat hij doen dan?

Jou kat geeft problemen dan is dat toch aan jou om dat op te lossen? Tuurlijk ook die andere katten. Maar omdat iemand anders zijn kat niet binnen houd doe je dat met die van jou ook niet?
Wat een slecht argument.

Ik vraag me echt af waarom (een hoop) katteneigenaren zo laks zijn als andere mensen overlast hebben van hun kat.
Doe er wat aan!

Nee het zou mij eerder gaan om de brief, kom naar mij toe dan ben ik absoluut bereid om er wat aan te doen.
Straks als wij gaan verhuizen en de kat gaat naar buiten dan zal hij misschien ook wel overlast veroorzaken bij een ander, maar ik heb liever dat mensen naar me toe komen in plaats van vingertje wijzen en nu is de maat vol.. houd die kat maar binnen :n Zo werkt dat niet bij mij.
Maar niet door middel van een briefje in de deur van een boze buur, terwijl ik er nooit iemand over gehoord heb.

Liezel1

Suuskipje schreef:

euhhh, daar kun je een bekeuring van €90,- voor krijgen... Bij mijn weten is dat met katten nog altijd niet zo...

Kimbers

joozz schreef:
Lia_ schreef:
Joozz, een kat richt vreselijk veel schade aan in het veld aan vogels en jong klein wild.
Het is niet voor niets dat er in de meeste provincies gewoon op (verwilderde) katten gejaagd mag worden in het buitengebied.

Altijd een mooi discussieonderwerp, die katten :o

Maar volgens mij hebben we het hier gewoon over woonwijkkatten.... al weet ik ook wel dat ze vogels etc opeten. Tuurlijk zijn zeker geen heilige beestjes, maar de schreeuwende buurman+zijn krijsende kinderen jagen volgens mij meer vogels uit mijn tuin dan de buurtkatten hoor.....

Ik kom zelf uit een buitengebied en woon sinds enige tijd in een woonwijk. En hoewel ik zelf ook best eens moet slikken als ik met mn handen in de kattendrek zit (of anderzins op minder prettige wijze geattendeerd word op de aanwezigheid van buurtbewoners), vind ik dat je in een woonwijk nu eenmaal met dat soort dingen moet leven. Want vandaag is het de buurtkatdraak, morgen de schreeuwende buurman en overmorgen een poepende hond. Soms moet je ook maar gewoon je schouders ophalen, want je krijgt nu eenmaal geen eind. Sommige mensen houden van katten, andere van krijsende baby's, andere van stinkmotoren enz. tja zo werkt het nu eenmaal. Mits het uiteraard binnen de perken blijft, ik vind uiteraard ook dat er grenzen zijn hoor!

en hier ben ik het helemaal mee eens :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:09

eigenlijk vind ik het gewoon asociaal en egoistisch dat hier gezegt word dat mensen hun tuin maar katproof moeten maken als ze last hebben van andermans kat.

De kat eigenaar moet er voor zorgen dat de kat geen overlast geeft. En niet anders!

Evenals een blaffende hond en een krijsende baby

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:11

Marchador schreef:
Nee het zou mij eerder gaan om de brief, kom naar mij toe dan ben ik absoluut bereid om er wat aan te doen.
Straks als wij gaan verhuizen en de kat gaat naar buiten dan zal hij misschien ook wel overlast veroorzaken bij een ander, maar ik heb liever dat mensen naar me toe komen in plaats van vingertje wijzen en nu is de maat vol.. houd die kat maar binnen :n Zo werkt dat niet bij mij.
Maar niet door middel van een briefje in de deur van een boze buur, terwijl ik er nooit iemand over gehoord heb.

Toen wij hier zijn komen wonen zijn we zelf naar alle buren gegaan en hebben we verteld dat er honden meekwamen.
En hebben we ook duidelijk gezegd dat als ze overlast ervaren ze dat gelijk aan ons moesten melden.

Ik zie het probleem van een brief niet zo? Ervaringen uit het verleden hebben mij geleerd dat er met een hoop katteneigenaren niet echt logisch valt te praten: meestal komen ze niet verder als een emmer water of zet je tuin goed af. Dus wat dat betreft kan ik me nog wel een beetje voorstellen dat iemand dat per brief doet. Is ook handiger als je het in een later stadium hogerop wil zoeken, heb je tenminste bewijs dat je al eerder hebt aangegeven overlast te ervaren. ;)

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:14

maar iedereen in een woonwijk veroorzaakt toch wel een vorm van overlast?? Waarom altijd dat vitten op elkaar? Als je gewoon normaal met elkaar omgaat, is je leefomgeving toch ook prettiger?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:14

Marchador ,je weet dus op voorhand al dat je dier overlast gaat veroorzaken en dat vind je niet erg... :n

en het is echt te hopen dat je buren gaat krijgen die netjes een brief schrijven en dat die niet inmiddels katten zoooo spuug en spuugzat zijn,dat ze heel andere maatregelen nemen als een brief schrijven..

ik vind het eerlijk gezegd een hele nette waarschuwing van die buurman,maar goed we zien straks vast een topic dat de kat van TS spoorloos verdwenen is...

zoals zovele katten die zich moeten redden op straat in een wereld waar iedereen inmiddels heel veel geld neer moet leggen voor een eigen huis met tuintje waar ze zo zuinig op zijn...die dan lekker vol gescheten en gezeken wordt door andermans huisdier...

oja,voor ik te horen krijg --> ja maar jij met 6 honden,er heeft nog geen van mijn honden enig behoefte buiten de deur gedaan,ben gelukkig gezegend met een grote achtertuin...

maar moet wel poep belasting betalen a 500 euro per jaar...krom he eigenlijk....terwijl katten eigenaren hun dieren voor niets mogen poepen...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:16

joozz schreef:
maar iedereen in een woonwijk veroorzaakt toch wel een vorm van overlast?? Waarom altijd dat vitten op elkaar? Als je gewoon normaal met elkaar omgaat, is je leefomgeving toch ook prettiger?

Als er een buurtkind in onze tuin gaat zitten poepen ben ik ook niet meer blij hoor, of als dat kind onze cavia's verwondt en de vissen uit de vijver vist en doodmaakt.

Normale overlast (schreeuwende kinderen, blaffende honden, stereo's op 10) ervaar ik niet eens als overlast en heb ik geen last van.

Komt nog bij dat het zeer moeilijk is om te achterhalen bij wie een kat thuishoort, bij ons is dat niet gelukt terwijl heel veel mensen hier in de buurt overlast ondervinden. Normaal met elkaar omgaan is prima, maar dat moet dan wel van 2 kanten komen.

Vraag me af hoeveel mensen er nog praten over normaal met elkaar omgaan als ik mijn honden in hun tuin gooi, ze daar laten poepen en hun dieren laat verwonden?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:19

Ik meld vaak zat bij mijn buren, mocht je last hebben.. laat het weten dan doen we er iets aan. Maar zolang wij niets horen, gaat het volgens ons goed.
Voordat ik een pup in huis nam heb ik mijn buren ingelicht, toen ik hier kwam wonen heb ik al mijn buren ingelicht.
De mensen komen ook gewoon naar ons toe, niet alleen dat ze er last van hebben maar ook wanneer het goed gaat. Regelmatig vragen we nog of ze last hebben gehad, want wij snappen ook wel dat ze het vervelend vinden om het te blijven zeggen.
Wij zijn echt de beroerdste niet.

Wat betreft die brief, als je al niet weet van wie die brief afkomt, hoe wil je het dan oplossen met de buur samen. Ik zou het rot vinden dat iemand last heeft van mijn kat en tegelijk heeft die persoon (geen idee wie) een hele lijst tegen ons opgebouwd. Zet er dan een telefoonnummer of huisnummer onder zodat we ook weer contact op kunnen nemen. Ik zou mijn kat niet binnen houden omdat één iemand er last van heeft. Ik kan me voorstellen dat een kat een 'eigen' plekje heeft om zjin behoefte in te doen. Dat is niet prettig dat snap ik. En dat heb ik eerder meegemaakt, de buren kwamen naar ons toe, we hebben gezocht naar een oplossing want zij vonden het ook sneu als beestje binnen moest blijven, maar er moest wel wat aan gedaan worden en uiteindelijk zijn we er uit gekomen om een stroomdraadje te spannen tussen hun tuin en onze tuin. Probleem opgelost en even goede vrienden hoor.
Niet alle katteneigenaren zijn niet aanspreekbaar.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:19

Ik had een oppas hondje deze zomer.
Die rende snel de deur uit toen ik open deed en ging bij de buren de tuin in. Ik was net te laat hij stond al te piesen.
Ik schaamde me kapot en heb mij excuus aan geboden. (gelukkig konden ze er wel om lachen aangezien ik op mn blote voetjes achter die hond aan kwam rennen :D )

(of dat het vaker zou gebeuren met een hond natuurlijk)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:21

Marchador schreef:
Ik zou mijn kat niet binnen houden omdat één iemand er last van heeft. .

Een iemand die overlast heeft van jouw huisdier vind je niet genoeg?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:22

__Nathalie__ schreef:
Die rende snel de deur uit toen ik open deed en ging bij de buren de tuin in. Ik was net te laat hij stond al te piesen.
Ik schaamde me kapot en heb mij excuus aan geboden. (gelukkig konden ze er wel om lachen aangezien ik op mn blote voetjes achter die hond aan kwam rennen :D )

Dat zijn ongelukjes.
Buren hier hebben elke zomer weer last van katten die naar binnen komen en overal plassen. Wij hebben daar dankzij de honden dan weer geen last van, maar ik kan me voorstellen dat je daar op een gegeven moment echt horendol van wordt.
Niets wat zo erg stinkt als kattenzeik en dan is het een andermans huisdier die in jouw huis loopt te plassen....

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:24

Zijn er hier ook katteneigenaren die hun katten niet zomaar overal laten lopen? Of zijn alle tegen katten los laten lopen en tegen katten overlast geen katteneigenaren?
Ik ben benieuwd! Ik ben namelijk een katten eigenaar tegen katten overlast en voor je katten in de tuin houden

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:26

seren schreef:
Zijn er hier ook katteneigenaren die hun katten niet zomaar overal laten lopen? Of zijn alle tegen katten los laten lopen en tegen katten overlast geen katteneigenaren?
Ik ben benieuwd! Ik ben namelijk een katten eigenaar tegen katten overlast en voor je katten in de tuin houden

Had ik al gemeld, onze kat heeft een kattenren in de tuin en loop daar gewoon los heen en weer los terug naar binnen. Komt niet eens meer op het idee om verder in de wereld te gaan kijken.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:27

ThePast03 schreef:
__Nathalie__ schreef:

Dat zijn ongelukjes.
Buren hier hebben elke zomer weer last van katten die naar binnen komen en overal plassen. Wij hebben daar dankzij de honden dan weer geen last van, maar ik kan me voorstellen dat je daar op een gegeven moment echt horendol van wordt.
Niets wat zo erg stinkt als kattenzeik en dan is het een andermans huisdier die in jouw huis loopt te plassen....

Dat was ook een ongelukje maar daarom schaamde ik me nog wel kapot! Daarom snap ik niet dat katteneigenaren zo makkelijk zeggen dikke vinger.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:27

Ja kan zijn dat het al genoemd is maar in dit tempo is dat niet bij te houden!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:31

seren schreef:

Mijn katten komen niet buiten ;) Ik heb ze namelijk voor mijn plezier, niet om ze van de weg te gaan schrapen. Maar er lopen hier ook zat katten van anderen rond het huis, waar ik helemaal geen last van heb. :) Zo komt er hier bijvoorbeeld elke avond een siamees langs. Hij gaat dan een half uurtje op de rugleuning van het bankje buiten voor het raam zitten en kijkt naar binnen om met mijn katten te communiceren :')
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 30-09-09 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt