Het is officeel katten zijn kl*te

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:56

xNursiex schreef:
Morrie05 schreef:
Maar hebben julie dan geen last van die ekster poep! Dat is ook vies hoor![/quot]

Niet zo vies als katten :Y)

Zolang de eksters mijn konijn niet opvreten/mee spelen totdat hij uitgeput is vind ik eksters beter dan katten.
Bovendien hebben we ook duiven, mussen, roodborstjes, vlaamse gaaien en een afrikaanse spreeuw in de tuin. Dus als ik ooit
de ekster poep ga herkennen zal ik wel de moeite nemen om de eksters op hun gedrag aan te spreken en vragen of ze volgende
keer bij de buren in de tuin willen poepen. Die bastards hebben tenslotte een kat :j

Oh sorry, verkeerd gekwoot! Dit zei xNursiex hoor! :j
Zo, jij bent heftig zeg! :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:57

Twiggy2008 schreef:
Eksters, dat zijn pas rotbeesten. Die jaag ik altijd de tuin uit. }>

Eksters verjagen vaak andere vogels maar ze komen ook wel eens bij ons langs, vind ik nooit zo'n probleem. Maar sinds we een kraai hebben komen er wel wat minder vogels in onze tuin heb ik gemerkt, ach er komen iig ook geen katten. :D

Binckydenice

mensen die katten kl*te vinden zijn kl*te...

Anoniem

Fiffill schreef:
@ [naam] wss een verwilderde boerderijkat of een kruising met 'n boskat, die kunnen ook echt enorm zijn. :)

Enige waar ik me erger bij katten in de buurt is dat ze vaak 's nachts vechten op de (schuur)daken, en de gigantische krijsende herrie die ze daarbij maken. :x

Denk dat 't dan een verwilderde boerderijkat was want hij was kortharig. Boskatten zijn dat volgens mij niet toch ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:58

Binckydenice schreef:

Kort maar krachtig. :Y)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:58

Morrie05 schreef:
Ow oke ik dacht eksters!

Die pakken vooral veel glimmend spul. :P

Al moet ik zeggen dat mijn kraai ook helemaal blij wordt als je hem een 10 eurocentmuntje geeft. _O- Heeft ie weer wat om te spelen. :))

@ Juul boskatten zijn idd vaak langharig (of deels), maar kruisingen kan altijd wat anders uitvallen denk ik..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:59

Binckydenice schreef:

Dat vind ik onzin, iedereen mag voor zich weten of hij katten 'kl*te' vind.
Mensen die paarden, honden, voor mijn part sprinkhanen kl*te vinden zijn toch ook niet kl*te? Eigen mening mag je hebben hoor.

Of het genuanceerd is of niet, daar valt dan weer wel over te twisten. :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:59

sabje1985 schreef:
MamboBeach schreef:
xNursiex, eigenlijk heb je gelijk, vorig jaar liep hier het konijn van de buren te hupsen voor de zoveelste keer en heb ik doodgeschoten, was er zo klaar mee! :j

Nou krijg je heel wat mensen op je dak :D

Ohhh goody, nou gaat ze het krijgen iddd!! :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:00

MamboBeach schreef:
Twiggy2008, ik maak me er niet druk om hoor en zekers niet om jouw dieren! :D
Ik wil ermee zeggen dat jouw dieren net zo goed iets kunnen doen. Ik dacht ook een schatje te hebben maar het is een kenau eerste klas! :j
Heb hier ook 4 kittens bij lopen en blijven bij ons in de tuin, nog wel, ze liepen naar de buurman maar hij was als de dood dat hij ze doodrijdt als hij de auto de garage uitrijdt. Heb even iets gefabriceerd en heeft er nu geen last meer van!
Maar mijn tuin afzetten gaat het niet worden en mijn katten zijn heerlijk blij dat ze kunnen rennen en doen, ik ook!

Natuurlijk kunnen mijn dieren (in dit geval Tijgertje, want de rest komt niet in aanraking met de wereld buiten huis en/of tuin ;) ). Tijgertje is niet per se een schatje, wel een watje. :D

Ze vangt voornamelijk vliegen :+ . Ze had laatst helaas een te langzaam koolmeesje te pakken, dat was een drama (en dat vond ik ook heel erg ;( ). Ze poept natuurlijk buiten (al hoewel ze ook vaak binnen haar kattenbak opzoekt), maar niet per se in iemand's tuin. Ze doet het bv in de bosjes in het park achter ons huis. Daar komt niemand, hoor, daar is het te dicht begroeid voor. Maar ze zal zeker wel eens wat uitspoken, maar nogmaals, ik ben altijd aanspreekbaar voor eventuele overlast. Iedereen weet dat ze van ons is en ik sta op goede voet met de buurt, dus ik maak me er geen zorgen over. En anders hoor ik het wel en zal ik mijn uiterste best doen een oplossing te vinden. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:01

Diablo schreef:
Toen mijn katten nog buiten kwamen, vingen ze ook wel jonge konijntjes hoor, zo raar is dat niet.

Mijn katten komen overigens niet meer buiten, omdat ik er vorig jaar twee heb kunnen begraven, nadat ze aangereden waren. Nu heb ik drie katten, die niet meer buiten komen, hun leventjes zijn me te lief. Ze zijn (naar mijn idee) volmaakt gelukkig.

Ik kan me wel voorstellen dat mensen er een hekel aan hebben dat vreemde katten in hun tuin komen, je vraagt er tenslotte niet om. Wij hadden (hebben 'm nu nog steeds, maar hij is erg oud en niet moordlustig meer :D ) een hond, die een keer een kat in onze tuin te pakken kreeg. Dia kat was dus niet van ons. Tja, jammer dan......

Vind ik eigenlijk wel apart dat je dat zo stelt hoor! Nu laat je je katten binnen omdat ze bij bosjes werden doodgereden en als je hond een kat pakt vind je het niet erg... Apart hoor. Totdat hij je eigen kat zou pakken, dan is het janken geblazen.

Ik heb hier een onwijze klotehond naast ons wonen en ik denk dat 2 katten door hem zijn gepakt, maargoed, het bewijs ontbreekt. Als het zo is is het jammer want ze lopen allebei los, dus kan daar niets van zeggen.

Wel hebben we overigens gezegd dat als hij de kinderen pakt we hem direct doodmaken, dat is ze duidelijk geworden! :D

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:01

Fiffill schreef:
Binckydenice schreef:

Dat vind ik onzin, iedereen mag voor zich weten of hij katten 'kl*te' vind.
Mensen die paarden, honden, voor mijn part sprinkhanen kl*te vinden zijn toch ook niet kl*te? Eigen mening mag je hebben hoor.

Of het genuanceerd is of niet, daar valt dan weer wel over te twisten. :+

Mensen maken de dieren beesten, maar mensen blijven de beesten ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:02

Om heel eerlijk te zijn zie ik geen verschil tussen iemands kat doodschieten of iemands konijn.

Vind het allebei een beetje raar want ik schiet toch ook geen wilde beesten af in mijn tuin. :? Alleen omdat het een eigenaar heeft is het af te knallen?

@ Binckydenice; ik vind iemand geen beest omdat hij katten toevallig kl*te vind. De een houdt van katten, de ander niet. :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:03

Fiffill schreef:
Twiggy2008 schreef:
Eksters, dat zijn pas rotbeesten. Die jaag ik altijd de tuin uit. }>

Eksters verjagen vaak andere vogels maar ze komen ook wel eens bij ons langs, vind ik nooit zo'n probleem. Maar sinds we een kraai hebben komen er wel wat minder vogels in onze tuin heb ik gemerkt, ach er komen iig ook geen katten. :D

Ze verjagen andere vogels en brengen onrust. Ik heb liever geen meeuwen, eksters en kraaien in de tuin. Die gaan maar even ergens anders heen. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:05

Tallie_Ho schreef:
sabje1985 schreef:

Nou krijg je heel wat mensen op je dak :D

Ohhh goody, nou gaat ze het krijgen iddd!! :+

:o

Ik verkondig tegen iedereen jouw onderschrift, dat ik die zo leuk vindt, iedereen ligt ook dubbel! :+ :D

Fenrir

Re: Het is officeel katten zijn kl*te

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:07

Veel mensen jagen kraaiachtigen uit hun tuin hoor, maar onze tamme kraai zit wat anders natuurlijk. ;)

Onderschrift van TH is idd goed. :') :P

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:07

Mensen mogen van mij best een mening (positief of negatief) hebben over bepaalde (huis)dieren, maar anderman's dieren mishandelen of doden, nee, dat vind ik echt asociaal. :j

Ik heb zelf bv niet zoveel met honden, maar ik wil ze helemaal niet dood hebben en ik kan huilen bij de TV als ik programma's zie waarin zwaar verwaarloosde en mishandelde honden te zien zijn. Het zijn dieren, levende wezens....... Maar zelf hoef ik nooit van z'n leven een hond, maar ik kan er erg van genieten als iemand anders met alle liefde voor een hond zorgt. Dat vind ik wel heel mooi, prima toch?

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:08

Een kat kan zeker wel een konijntje vangen en ermee over de schutting springen, maar dan moet het wel een joekel van een kat zijn.

Wij hadden vroeger dus zo'n joekel van een kat die heel bedreven was in jagen. Wij hadden ook konijnen (vlaamse reuzen) in de tuin zitten. Die konijnen zaten in een met gaas afgesloten stuk tuin en hoewel kat wel voor het gaas lag te loeren is hij nooit in de ren geraakt.
Tot op een dag de konijnen een prachtige tunnel tot buiten het hek hadden gegraven. Kat kroop dan in het hol en ging de jongen roven (kleintjes van een vlaamse reus hebben dus het formaat van een dwergkonijn). Een keer hebben we hem op heterdaad betrapt, konijntje leefde nog half en we wilden het afnemen waarop kat doodleuk (met konijn in de bek) op de tuinmuur sprong. Kat haalde de sprong, maar konijntje werd met z'n hoofd tegen de muur geslagen en heeft het niet overleefd.
Diezelfde kat heeft ook m'n parkietjes naar de andere kant geholpen, maar hield ook ons huis muizenvrij en was zelfs in staat om ratten te vangen (kunnen ook niet alle katten).

Nu hebben we nog steeds katten en konijnen, maar onze huidige katten zijn niet zo bedreven in het jagen en het konijn is hondsbrutaal. Meestal jaagt het konijn dan ook achter de katten ipv omgekeerd.

Iig, zoals al eerder vermeld kan je best gewoon voor een stevig hok zorgen. Katten zijn qua roofdieren nog het meest klungelig om in een hok te geraken (meestal raken ze niet verder dan een beetje voor het hok zitten loeren).

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:08

Quellian schreef:
Tallie_Ho schreef:
Mijn katten pakken mijn konijn ( die ook binnen zit ) overigens niet die is te groot :+ Dus het zal wel een lerp van een kat geweest zijn dan :P

Moet een flinke kat geweest zijn ja! Bijzonder dat hij dan nog zo snel en lenig over de schutting kon klauteren met een nijn in z'n waffeltje :j

Ja, als je een kat van een kilo of 8 hebt ( en dat is GROOT, dat weten we beiden :P :+ ) dan zie ik de kat niet bepaald met zijn enorme dikke schommelpens over een muurtje klauteren :+ Vaak zijn katten die 8 kilo wegen ook nog niet eens in staat een dood konijn te vangen, laat staan een dwergkonijn of groter en dan ook nog eens over een flinke muur klimmen.. En kat springt hoog, maar niet zo hoog, en al helemaal niet als ie 8 kilo weegt :+

Mijn kleinste kat weegt nog geen 3 kilo ( is echt een spook :+ ) maar die kan echt niet hoger springen dan hooguit 1,5 meter, wat ik mijn kat van een goede 5 kilo niet zie doen, die word al moe als ze naar de muur kijkt! _O-

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:09

Fiffill schreef:
Veel mensen jagen kraaiachtigen uit hun tuin hoor, maar onze tamme kraai zit wat anders natuurlijk. ;)

Ja, een tamme kraai is zeker wat anders. :)
Ik zie liever koolmeesjes, mereltjes, musjes, vinken, pimpelmeesjes, spechten en roodborstjes in de tuin. Al hoewel ik de Vlaamse gaaien wel weer laat zitten. ;)

Oh, en ik jaag Tijgertje ook rustig weg bij de vogeltjes, hoor. :D

Whahaha, TH, ik moet ook even hard lachen om jouw onderschrift. _O-
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 21-08-09 15:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:09

Tinuss schreef:
Quellian schreef:
Moet een flinke kat geweest zijn ja! Bijzonder dat hij dan nog zo snel en lenig over de schutting kon klauteren met een nijn in z'n waffeltje :j

Die poema die een paar jaar geleden op de veluwe in gesingaleerd is nooit gevonden toch????

Het was de POEMA! :D Blame it on the Poema!! :j

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:10

Katten zijn sterker dan je denkt hoor! Een luipaard loopt ook zo met een hert (weet de naam even niet) voor een kat is een konijn in verhouding nog kleiner. Een kat pakt een konijn in zijn nek en hij kan er zo alle kanten mee op.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:10

Juul schreef:
Binckydenice schreef:

Kort maar krachtig. :Y)

idd

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:11

Morrie05 schreef:
Katten zijn sterker dan je denkt hoor! Een luipaard loopt ook zo met een hert (weet de naam even niet) voor een kat is een konijn in verhouding nog kleiner. Een kat pakt een konijn in zijn nek en hij kan er zo alle kanten mee op.

Ik wens alle katten dan succes met mijn rode Nieuw-Zeelander. Da's een joekel van een konijn :D . Een klap van zijn achterpoten en die kat ligt open. :Y)

Tallie1979

Fiffill schreef:
Poema's zijn niet zwart. :+

Panters wel!! :j ( en roze, maar dat is een ander verhaal :D )

Morrie05

Hahahaha ja bedoel wel gewoon de normale konijnen hoor.