hoe houd je een konijnenopvang vol?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:33

ThePast03 schreef:
Yinnar schreef:
Je kan ook de naam van die kliniek geven zodat de konijnen goedkoper gecastreerd kunnen worden waardoor de adoptiekosten omlaag kunnen.

Je kunt ook blijven doorzeuren als ik al tig keer heb gezegd dat ik dat zeker niet doe zonder eerst overlegd te hebben met die kliniek.

Dan nog kan die opvang het niet voor 10-15 euro want dan zitten ze nog met castratiekosten van 30 euro of iets minder als ze die korting ook krijgen en dat willen ze weer terug verdienen.

Als jij 45 euro wilt uitgeven voor een adoptiekonijn is dat jouw goed recht, als ik dat niet wil omdat er opvangen zijn die goedkoper zijn dan is dat mijn goed recht. Ik ben er niet voor om een opvang overeind te houden die 45 euro vraagt, ik ben er alleen maar voor om konijnen een goede plek te bezorgen.

Dus zul je ook de duurdere opvangen nodig hebben, want met de goedkope alleen red je het niet.
En ik blijf erbij dat de duurdere meer dierenartskosten betalen en evengoed voor de dieren zorgen als de goedkopere opvangen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:33

x_Marr schreef:
Integendeel?
Maar waarom steun je dan wel een opvang die de steun eigenlijk wel kan missen, maar niet een opvang die die steun nodig heeft?
En als die opvang die steun niet krijgt moeten ze ermee kappen.... dat vond je toch sneu voor de konijnen?

Dat is ook sneu voor die konijnen, maar als ik daar 45 euro ga uitgeven hou ik het nog langer in stand en dat wil ik niet. Die konijnen uit die opvang hebben een stuk betere kans om in een andere opvang terecht te komen dan die 700 konijntjes die elke week naar de bontindustrie verdwijnen. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:35

x_Marr schreef:
MamboBeach schreef:
Ja goed, ik mag het natuurlijk niet zeggen, maar ik haal ze bij mijn nicht en die fokt ze al jaren...

Zij verkoopt ze ook weer ja.
Maargoed, ik ben die verhalen een beetje zat met broodfokgezeik enzo...
En al die andere zaken!

Weetje wat het is?
EGOISME.

Want ach het is zo leuk om babykonijntjes te foken, en ach het is nog leuker om ze dan te verkopen, en er wat aan te verdienen.
Maakt dan geen barst uit dat er nog honderden konijnen zitten te wachten op een fijn plekje. Laat die maar lekker stikken als ik maar lol heb ;)

Ik zie het absoluut niet als egoisme, zeker niet van de fokkers.
Als mensen allemaal zo 'goed'zouden zijn wat je wilt beweren wat goed is, dan zouden die hobbyfokkers en dergelijke nu niet meer bestaan.

Ik ben heel eerlijk, ik wil geen konijn van een ander, ik wil een jonkie en neit te duur,
mag jij mij een tut vinden, maar ik ben gewoon eerlijk ja!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:36

ThePast03 schreef:
x_Marr schreef:
Integendeel?
Maar waarom steun je dan wel een opvang die de steun eigenlijk wel kan missen, maar niet een opvang die die steun nodig heeft?
En als die opvang die steun niet krijgt moeten ze ermee kappen.... dat vond je toch sneu voor de konijnen?

Dat is ook sneu voor die konijnen, maar als ik daar 45 euro ga uitgeven hou ik het nog langer in stand en dat wil ik niet. Die konijnen uit die opvang hebben een stuk betere kans om in een andere opvang terecht te komen dan die 700 konijntjes die elke week naar de bontindustrie verdwijnen. :)

Maar jij koopt die konijnen die naar de bontindustrie verdwijnen ook niet.

En WAT hou je langer in stand :?
Die konijnen van de opvang waar je maar 15 euro hoeft te betalen die hebben juist al toch meer kans om opgevangen te worden door de lage prijs?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:36

Yinnar schreef:
Maar ik heb wel gelijk! Jij schreeuwt maar wat maar verder geen concrete voorbeelden.

En wie heeft jou gevraagd om een opvang in stand te houden? Gelukkig ben je één van de weinigen die er zo over denken. Godzijdank.
Ga jij nu maar konijntjes aanschaffen en plaatsen voor een appel en een ei en hou op met het afkraken van opvangen waarvan je totaal de ins en outs niet weet. De naam van de kliniek blijf ik overigens wel nieuwsgierig naar. Als iemand mij nu zou vragen welke kliniek het voor € 80,00 doet krijg je gelijk de naam. Het is alleen extra klandizie. Dus ik snap je probleem niet. Of het moet zo zijn dat ze eigenlijk dezelfde prijs hanteren en jou korting geven.

Ik kraak niets af, ik zeg alleen dat ik ze niet wil steunen en dat is mijn goed recht dacht ik zo.
En ik zou mensen ook eerder adviseren naar de goedkopere opvangen te gaan en dat is ook mijn goed recht.
Net zoals het mijn goed recht is om dit soort prijzen belachelijk te vinden. Dat is mijn mening en die veranderd echt niet door mij persoonlijk aan te vallen. ;)

Nee ik weet de ins en outs niet van die opvang, hoef ik ook niet te weten. Ik zie dat er opvangen zijn die het gewoon voor minder doen en dat is genoeg voor mij.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:37

ThePast03 schreef:
Yinnar schreef:
Ja die mensen die konijntjes in een dierenwinkel kopen omdat ze € 45.00 voor een opvangkonijn te duur vinden. Die ja!

En waar denk je dat die konijnen in de dierenwinkel vandaan komen? Die komen echt niet van de goede fokkers hoor.
Die komen of rechtsstreeks van de particulieren of van de groothandels (en dus ook weer van de particulieren).

Dat is de basis van het probleem. Zolang je dat niet aanpakt zal Nederland straks veel te klein zijn voor het aantal opvangen wat je nodig zult hebben. Die basis zul je moeten aanpakken, of je moet natuurlijk de opvang in stand willen houden. ;)

Wat zei ik dan? Je moet de mensen eerst opvoeden! Daar reageerde je wat minachtend op en nu zeg je in principe hetzelfde. :?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:37

MamboBeach schreef:
x_Marr schreef:
Weetje wat het is?
EGOISME.

Want ach het is zo leuk om babykonijntjes te foken, en ach het is nog leuker om ze dan te verkopen, en er wat aan te verdienen.
Maakt dan geen barst uit dat er nog honderden konijnen zitten te wachten op een fijn plekje. Laat die maar lekker stikken als ik maar lol heb ;)

Ik zie het absoluut niet als egoisme, zeker niet van de fokkers.
Als mensen allemaal zo 'goed'zouden zijn wat je wilt beweren wat goed is, dan zouden die hobbyfokkers en dergelijke nu niet meer bestaan.

Ik ben heel eerlijk, ik wil geen konijn van een ander, ik wil een jonkie en neit te duur,
mag jij mij een tut vinden, maar ik ben gewoon eerlijk ja!

En WAAROM vind jij dat geen egoisme?

Nee dan ben je geen tut, dan ben je egoistisch.

MamboBeach

Re: hoe houd je een konijnenopvang vol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:40

Tuurlijk niet, denk nu eens even goed na! Ik neem mijn dieren tot ze overlijden! Als ik dan een ander diertje wil en ik ruim de 'troep' niet op van een ander ben ik een egoist!
Nee, nee, zo is het natuurlijk niet! Er is altijd nog zoiets als een dosis gezond denken!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:40

x_Marr schreef:

Die konijnen van de opvang waar je maar 15 euro hoeft te betalen die hebben juist al toch meer kans om opgevangen te worden door de lage prijs?

Je snapt het echt niet he? Het zijn dezelfde konijntjes die voor een deel naar de dierenzaken gaan en bij de opvangen terecht komen.

Wil je dit ooit oplossen dan zul je de basis aan moeten pakken. Als je alles wilt opvangen moeten er honderden opvangen bijkomen.
Ik ben niet de oorzaak van dit probleem maar wil wel het probleem aanpakken op de enige manier die werkt en dat is mensen laten zien wat er gebeurd met die leuke konijntjes die ze fokken. Die mogen van mij gezellig mee naar die groothandel, als ze er zonder tranen uit komen zou het mij verbazen.

En nee ik ga geen 45 euro uitgeven voor een opvangkonijn, nu niet en nooit niet. :)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:41

ThePast03 schreef:
Ik kraak niets af, ik zeg alleen dat ik ze niet wil steunen en dat is mijn goed recht dacht ik zo.
En ik zou mensen ook eerder adviseren naar de goedkopere opvangen te gaan en dat is ook mijn goed recht.
Net zoals het mijn goed recht is om dit soort prijzen belachelijk te vinden. Dat is mijn mening en die veranderd echt niet door mij persoonlijk aan te vallen. ;)

Nee ik weet de ins en outs niet van die opvang, hoef ik ook niet te weten. Ik zie dat er opvangen zijn die het gewoon voor minder doen en dat is genoeg voor mij.

Maar niemand vraagt jou hier deze opvangen te steunen. Dus waar heb je het over?
Als jij geen gecastreerde en geënte ram wilt voor € 45,00 is dat zeker je goed recht. Maar kom niet met klinieken die goedkoop castreren om vervolgens geen naam te geven. Maar wel de betreffende opvangen naar beneden halen. Dat is erg min!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:43

ThePast03 schreef:
x_Marr schreef:

Je snapt het echt niet he? Het zijn dezelfde konijntjes die voor een deel naar de dierenzaken gaan en bij de opvangen terecht komen.

Wil je dit ooit oplossen dan zul je de basis aan moeten pakken. Als je alles wilt opvangen moeten er honderden opvangen bijkomen.
Ik ben niet de oorzaak van dit probleem maar wil wel het probleem aanpakken op de enige manier die werkt en dat is mensen laten zien wat er gebeurd met die leuke konijntjes die ze fokken. Die mogen van mij gezellig mee naar die groothandel, als ze er zonder tranen uit komen zou het mij verbazen.

En nee ik ga geen 45 euro uitgeven voor een opvangkonijn, nu niet en nooit niet. :)

WAT zijn dezelfde konijntjes?
Wat is er anders aan die konijnen van de opvang die 15 euro er voor vraagt en die van 45 euro :?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:44

Yinnar schreef:
Maar niemand vraagt jou hier deze opvangen te steunen. Dus waar heb je het over?
Als jij geen gecastreerde en geënte ram wilt voor € 45,00 is dat zeker je goed recht. Maar kom niet met klinieken die goedkoop castreren om vervolgens geen naam te geven. Maar wel de betreffende opvangen naar beneden halen. Dat is erg min!

Naar beneden halen? Omdat het mijn mening is dat het een absurd bedrag is voor een opvangkonijn en ik denk dat ze toch echt iets verkeerd doen? Ik ben niet de enige met die mening en ook niet de enige die gezegd heeft een dierenarts te hebben die voor 30 euro castreert met gasnarcose maar toch blijf je mij daar maar op aanvallen. :D

Hoeveel kilometer zijn jullie eigenlijk bereidt om te reizen? Voordat ik ook maar iets informeer zou ik dat eerst wel graag willen weten.

Air

Re: hoe houd je een konijnenopvang vol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:45

Zover als nodig ;)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:46

x_Marr schreef:
Wat is er anders aan die konijnen van de opvang die 15 euro er voor vraagt en die van 45 euro :?

Niets.

Maar die gemiddeld 700 konijntjes die elke week bij die groothandel binnenkomen zijn ook dezelfde konijntjes. Een deel daarvan gaat naar dierenwinkels en een deel daarvan komt vervolgens weer in de opvang terecht.
Het hangt allemaal samen.

De basis zal aangepakt moeten worden anders blijft het dweilen met de kraan open en zullen er wekelijks honderden konijnen een hele pijnlijke dood sterven ondanks de opvangen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:47

x_Marr schreef:
Zover als nodig ;)

Nou dan lijkt het me helemaal geen probleem. Yinnar had zelf via google al klinieken gevonden die voor 35 euro castreren, dat lijkt me toch al een hele besparing. :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:50

ThePast03 schreef:
x_Marr schreef:

Niets.

Maar die gemiddeld 700 konijntjes die elke week bij die groothandel binnenkomen zijn ook dezelfde konijntjes. Een deel daarvan gaat naar dierenwinkels en een deel daarvan komt vervolgens weer in de opvang terecht.
Het hangt allemaal samen.

De basis zal aangepakt moeten worden anders blijft het dweilen met de kraan open en zullen er wekelijks honderden konijnen een hele pijnlijke dood sterven ondanks de opvangen.

Dezelfde konijntjes van wat?

Waarom kraak je nou opvangen af die 45 euro vragen voor een konijn?
JA de basis moet worden aangepakt, maar dat gebeurt gewoon niet, daar zijn de regels in Nederland te slap voor.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:53

ThePast03 schreef:
Yinnar schreef:

Naar beneden halen? Omdat het mijn mening is dat het een absurd bedrag is voor een opvangkonijn en ik denk dat ze toch echt iets verkeerd doen? Ik ben niet de enige met die mening en ook niet de enige die gezegd heeft een dierenarts te hebben die voor 30 euro castreert met gasnarcose maar toch blijf je mij daar maar op aanvallen. :D

Hoeveel kilometer zijn jullie eigenlijk bereidt om te reizen? Voordat ik ook maar iets informeer zou ik dat eerst wel graag willen weten.

Nou ga je weer oordelen zonder te weten hoe het daar reilt en zeilt. Hoe weet jij te vertellen dat ze iets verkeerd doen? Ga er dan naar toe en vertel ze hoe ze het wel moeten doen! Je weet het allemaal zo goed blijkbaar.

De km maken niets uit dat is voor latere zorg. Je zegt dat het in de regio utrecht is dus zal het we meevallen qua kilometers toch? Friesland wordt uiteraard een andere zaak.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:55

ThePast03 schreef:
x_Marr schreef:
Zover als nodig ;)

Nou dan lijkt het me helemaal geen probleem. Yinnar had zelf via google al klinieken gevonden die voor 35 euro castreren, dat lijkt me toch al een hele besparing. :)

Nee, nou komt de aap uit de mouw. Je leest niet goed. Ik heb gevonden via google dat de kosten van een castratie kunnen varieren van € 35,00 tot € 100,00. Ik heb geen kliniek genoemd want die stonden er niet bij. Jij kent een kliniek die het voor € 35,00 doet en daar wil ik graag de naam van weten.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 01:58

ThePast03 schreef:
x_Marr schreef:
Zover als nodig ;)

Uuh wat zou een probleem moeten zijn dan?
Ik nam aan dat je bedoelde hoever te reizen voor een konijnenopvang.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 02:04

x_Marr schreef:
Dezelfde konijntjes van wat?

Waarom kraak je nou opvangen af die 45 euro vragen voor een konijn?
JA de basis moet worden aangepakt, maar dat gebeurt gewoon niet, daar zijn de regels in Nederland te slap voor.

Staat toch duidelijk in mijn post. Al dit soort konijntjes komt bij particulieren weg die het zo leuk vinden een nestje te fokken.
Een deel heeft geluk en komt rechtstreeks bij een dierenzaak terecht. Een ander deel komt daar via de groothandel.
Van dit deel komt er weer een deel bij de opvangen terecht.

Maar het overgrote deel heeft niet zoveel geluk en sterft een pijnlijke dood.

De regels zijn te slap en dus gaan we met zijn allen maar achterover zitten en opvangen todat er niet eens ruimte genoeg meer is om een opvang op te zetten?

Je kunt natuurlijk ook gaan overdenken wel konijn het beste af is met opvang. Het konijn in de opvang voor 45 euro, of het konijn bij die groothandel voor 5 euro die anders de bonthandel in gaat. Wanneer heb je echt hart voor dieren? Wanneer hou je iets in stand waar je niet achter staat?

Blijf het maar afkraken noemen, het is gewoon mijn mening en die verandert echt niet door mij aan te vallen en ook niet door door te blijven zeuren over de kliniek die het voor 30 euro doet.
Misschien is het handiger als jullie eens raad vragen bij opvangen die het voor lagere bedragen kunnen doen. Vraag eens aan Nickeltje, die zit toch ook tegen de provincie Utrecht aan. ;)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 02:18

Wees blij dat deze konijnen worden opgevangen. Jij suggereert nou dat deze opvangen maar moeten sluiten omdat ze teveel vragen voor een gecastreerde ram maar je gaat telkens voorbij aan het feit dat deze opvangen niet zo'n goedkope DA als jij hebben. Je kan geen 10 euro vragen voor een konijn wat gecastreerd wordt voor de kostprijs van € 60,00 en ook nog geënt worden voor die € 45,00. Ze moeten wel die prijs vragen om de opvang staande te houden. En dan leggen ze er nog op toe. Als al die opvangen nu maar moesten vertrekken dan zullen er nog meer konijnen zwerven en een gruwelijke dood tegemoet gaan. Wees eens blij met de mensen die zich hiervoor inzetten ipv te mekkeren over die € 45,00. Jij blijft wel geïrriteerd doen dat ik het telkens heb over die kliniek. Maar ik hoop dat het toch eens tot je doordringt dat een opvang die een konijn voor € 60,00 moet laten castreren het dier niet voor € 10,00 ter adoptie kan aanbieden. Het wordt anders als de castratiekosten minder worden.

Dringt het nu een beetje tot je door?

Het gaat er niet om dat jij dat te veel vindt. Het gaat erom dat een opvang moet roeien met de riemen die ze hebben. En lagere kosten betekent lagere adoptieprijs.

Snap je het nu?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 02:24

Ik zie de logica niet hoe je het in stand houdt als je een konijn van een opvang haalt?

En die konijnen uit de dierenwinkels komen niet alleen van pretnestjes, die komen ook van broodfokkers of zogenaamde hobbyfokkers. En sinds wanneer heeft een konijn geluk als die bij een dierenwinkel terecht komt, waarna die alleen in een klein hokje gepropt wordt, vroeg dood gaat van ellende of evt. gedumpt wordt omdat de mensen er zat van zijn?

Zolang dierenwinkels konijnen verkopen zullen die opvangen nodig zijn.
Zolang mensen hun konijnen dumpen zullen die opvangen nodig zijn.
Etc.

En als je die opvangen niet nodig vindt sterven er per jaar duizenden konijnen meer een gruwelijke dood.

En dat hou ik niet in stand door de konijnen bij een opvang weg te halen ipv. bij een dierenwinkel :?
Ik ben namelijk hun ''eindbestemming''.

En nee het staat niet duidelijk in je post, anders vraag ik het niet :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 02:28

Ik snap het van het begin af aan maar dat veranderd helemaal niets aan mijn mening. :)

En blij word ik pas als ook die 700 konijntjes per week geholpen gaan worden die nu wekelijks een vreselijke dood tegemoet gaan.
Moet je eens uitrekenen hoeveel dat er op jaarbasis zijn.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 02:30

x_Marr schreef:
Ik zie de logica niet hoe je het in stand houdt als je een konijn van een opvang haalt?

En die konijnen uit de dierenwinkels komen niet alleen van pretnestjes, die komen ook van broodfokkers of zogenaamde hobbyfokkers. En sinds wanneer heeft een konijn geluk als die bij een dierenwinkel terecht komt, waarna die alleen in een klein hokje gepropt wordt, vroeg dood gaat van ellende of evt. gedumpt wordt omdat de mensen er zat van zijn?

Zolang dierenwinkels konijnen verkopen zullen die opvangen nodig zijn.
Zolang mensen hun konijnen dumpen zullen die opvangen nodig zijn.
Etc.

En als je die opvangen niet nodig vindt sterven er per jaar duizenden konijnen meer een gruwelijke dood.

En dat hou ik niet in stand door de konijnen bij een opvang weg te halen ipv. bij een dierenwinkel :?
Ik ben namelijk hun ''eindbestemming''.

En nee het staat niet duidelijk in je post, anders vraag ik het niet :+

Als je alles wat ik post niet uit zijn verband haalt zul je het ook beter begrijpen. ;)
Een konijn wat bij die groothandel zit heeft echt geluk als hij bij de dierenwinkel belandt geloof me. Het andere traject is een stuk minder prettig.

Nergens zeg ik dat ik vind dat opvangen moeten verdwijnen, dat verzin je weer helemaal zelf.
Het is niet zo dat als er 1 opvang dichtgaat omdat die zichzelf niet in stand kan houden ineens alle opvangen weg zijn.

Nergens staat ook dat ik konijnen uit een dierenwinkel haal. :D
En hoe je het ook noemt: broodfokkers, hobbyfokkers het zijn allemaal particulieren die nestjes voor de lol fokken. Het zijn in ieder geval geen serieuze fokkers. Die houden de opvangen in stand, niemand anders.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 02:37

Ik haal niks uit zijn verband ik lees hoe het er staat.
Je zegt dat we geen konijnen bij opvangen moeten halen omdat we zo de broodfok ed. in stand houden?
Zou niet weten wat je er anders mee probeert te zeggen..

Als opvangen er niet zouden zijn zouden de konijnen die uit de dierenwinkel komen maar die gedumpt worden ook weer naar dat traject gaan.

Hou zou ik dit dan kunnen stoppen door een konijn niet meer bij een opvang te halen?

Maar ik snap jou logica dus niet, dus als je het even wil uitleggen?