Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:30

MISTRAL94 schreef:
Is dat niet wat naar de bekende weg vragen limamambo?

Het zijn in dit geval de honden die het gedaan hebben, wat er dan ook aan vooraf gegaan is.

ik vind spreken van een moord wel heel erg ver gaan
ik vind het eerder een soort miscommunicatie met dodellijke afloop wegens onverantwoord gedrag van de ouders

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:30

MISTRAL94 schreef:
Ik blijf erbij dat agressie in de genen zit, overigens ben ik ook van mening dat we in dit geval zeker van agressie kunnen spreken. Ongeacht of er nu pups waren of niet.

Welke rassen zijn volgens jou dan allemaal agressief? Ben wel heel benieuwd.
Ik ben het wel met je eens dat als een hond bepaalde karaktertrekjes heeft die niet wenselijk zijn in deze tijd dat men niet met die lijnen verder moet fokken. Daarintegen kan je met een goed fokbeleid een heel eind komen.

Ik denk dat mijn hond daar wel een voorbeeld van is (zegt ze heel arrogant :D )

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:31

manutjuh schreef:
Nee, omdat ze te klein zijn, maar ook die kunnen heel erge dingen aarnichten hoor. Ik heb hier een jack russel in de straat, als je die aan kijkt vliegt die je al aan. Alleen die is niet groot genoeg om iemand te vermoorden. En dat is niet overdreven. We vrezen hier al jaren dat er ooit iets ergs gebeurt, want dat gaat een keer gebeuren met dat beest. En let maar op, loop een rondje door het park met mooi weer, de kleintjes kunnen net zo erg zijn hoor.

Ben het ook met LimaMambo eens. In het buitenland zijn honden nog gewoon honden, dieren om te waken. Mensen vergeten dat. In nederland gaan wij heel anders met honden om, dat is wel iets om rekening mee te houden.

Maar omdat het een pittbull is moet het er maar niet bij gezegd worden dat dit ras dat veroorzaakt heeft? Media had ook kunnen schrijven, dat 3 koddige poedels dit veroorzaakt hebben, niemand die het geloven zal. Het is door pittbulls aangericht, waarom moet daarover gezwegen worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:31

LimaMambo schreef:
slimmerik schreef:
Omdat deze eigenaars er sowieso niet voor geschikt zijn en wel degelijk agressieve honden agressieve pups kunnen krijgen. Honden die de MAG test (die nog moet komen) niet doorstaan: daar mag ook niet mee gefokt worden.

daar ben ik het wel mee eens.. alleen als ze de pups herplaatsen dan is er toch geen probleem lijkt me?

De MAG test is omstreden, omdat er veel onbekende en dreigende situaties voor de hond worden gecreeerd in een kort tijdsbestek van 20 minuten. De hele mag test zou op de schop met de nieuwe RAD wet. De grootste lieve loebes kan nog een probleem krijgen door de MAG test.

Door dit soort reacties van oa sommigen hier en zeker van mensen in de maatschappij, hebben die honden een rotnaam. Door mensen die een agressieve showhond willen, mensen die hun hond nonchalant of niet opvoeding en de hond is de pineut. Met een goede opvoeding zal een pitt niet meer willen bijten dan een andere hond en zijn het lieve honden. De mens verkloot het en de hond wordt nagewezen. Ook alle honden die wel goed opgevoed zijn, kunnen niet meer buiten lopen zonder nagewezen te worden of nagehoond. Hoevaak het wel niet is gebeurt dat mensen zeiden, je moet haar in laten slapen, tis een piit. Ten eerste was ze een halve pitt en ten tweede een knuffelhond. Onwetendheid is destructief.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:32

HBVisser schreef:
MISTRAL94 schreef:
Ik blijf erbij dat agressie in de genen zit, overigens ben ik ook van mening dat we in dit geval zeker van agressie kunnen spreken. Ongeacht of er nu pups waren of niet.

Welke rassen zijn volgens jou dan allemaal agressief? Ben wel heel benieuwd.
Ik ben het wel met je eens dat als een hond bepaalde karaktertrekjes heeft die niet wenselijk zijn in deze tijd dat men niet met die lijnen verder moet fokken. Daarintegen kan je met een goed fokbeleid een heel eind komen.

Ik denk dat mijn hond daar wel een voorbeeld van is (zegt ze heel arrogant :D )

Ik spreek hier niet over bepaalde rassen, ik heb het over dat agressie in de genen zit.
Net zoals veel dingen ook bij mensen in de genen zit. Dus ik begrijp niet wat je hiermee bereiken wil...

Edit: In dit geval over dat kind van 6 dus over deze pittbulls uit het verhaal.

manutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:35

MISTRAL94 schreef:
manutjuh schreef:
Nee, omdat ze te klein zijn, maar ook die kunnen heel erge dingen aarnichten hoor. Ik heb hier een jack russel in de straat, als je die aan kijkt vliegt die je al aan. Alleen die is niet groot genoeg om iemand te vermoorden. En dat is niet overdreven. We vrezen hier al jaren dat er ooit iets ergs gebeurt, want dat gaat een keer gebeuren met dat beest. En let maar op, loop een rondje door het park met mooi weer, de kleintjes kunnen net zo erg zijn hoor.

Ben het ook met LimaMambo eens. In het buitenland zijn honden nog gewoon honden, dieren om te waken. Mensen vergeten dat. In nederland gaan wij heel anders met honden om, dat is wel iets om rekening mee te houden.

Maar omdat het een pittbull is moet het er maar niet bij gezegd worden dat dit ras dat veroorzaakt heeft? Media had ook kunnen schrijven, dat 3 koddige poedels dit veroorzaakt hebben, niemand die het geloven zal. Het is door pittbulls aangericht, waarom moet daarover gezwegen worden?

Natuurlijk mag het gezecht worden. Maar als mijn honden zoiets zouden doen zou er staan 'Honden verscheuren kind' en later in het bericht misschien het ras, en niet zoals hier 'rodesian ridgebacks verscheuren kind'. En dat kan je niet ontkennen, want het staat vaak genoeg ergens in de krant en dan zie ik er verder ook geen ras bij staan. Gewoon vooroordelen, net als in berichten staat dat het om een marokaan ging, en anders stond er 20 jarige jongen of iets dergelijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:35

Citaat:
Je bent zeer slecht geïnformeerd.

http://www.marcelshondenpagina.nl/fabels.php

Waarom ben ik slecht geinformeerd, wat daar staat bevestig wat ik zeg toch. Jij had gelijk, het is geen kaakklem anatomisch gezien. Maar ook hier word er toch uitgelegd wat het dan wel is. Gaat vaak onder de noemer kaakklem.
Beetje begrijpend lezen hoor ;)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:36

LimaMambo schreef:
MISTRAL94 schreef:

Het zijn in dit geval de honden die het gedaan hebben, wat er dan ook aan vooraf gegaan is.

ik vind het eerder een soort miscommunicatie met dodellijke afloop wegens onverantwoord gedrag van de ouders

Het is geen natuurlijke doodsoorzaak, miscommunicatie vind ik erg slap uitgedrukt voor zo'n ernstige situatie. Overigens weet je ook niet of de schuld wel bij de ouders ligt, je blijft daar zo op doorhameren. Misschien was het kind wel bij vriendjes aan het spelen, of bij buren of wat dan ook. Worden die ouders hier even flink zwart gepraat, terwijl ook zij slachtoffer van dit hele gebeuren zijn....

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:36

Ik heb in mijn leven al zo'n beetje alle denkbare rassen om me heen gehad en mee gewerkt, tijdens mijn dierenartsassistente stages, dierenpension werk, hondenschool, noem maar op. En de enige gaatjes die ik heb zijn van een Golden Retriever, Jack Russel en een Mechelaar.
En daar zaten echt genoeg staffs (pitbulls whatever), bulls en dat type honden en die waren stuk voor stuk geweldig lieve dieren die nog nooit een verkeerde grom hebben laten horen.
Ja de schade is groter als ze echt doorflippen, maar ik vraag me altijd af, wat is de reden dat ze doorflippen.
Deze honden moeten in mijn ogen ook afgemaakt worden, je kan ze moeilijk herplaatsen na zoiets, maar om dan maar weer het hele ras af te schaffen, neeee absoluut niet, ze zijn fantastisch en kunnen over het algemeen prima in een gezin. Maar ja je hebt altijd uitzonderingen, maar ja die heb je ook in yorkies en shihtzu's

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:38

@Mistral:
Als jij zegt dat agressie in de genen zit dan is het er met een goed fokbeleid uit te krijgen.
Verder wil ik helemaal niks bereiken.

Je hebt inderdaad gelijk dat het bij sommige mensen ook in de genen zit.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:39

MISTRAL94 schreef:
Het is geen natuurlijke doodsoorzaak, miscommunicatie vind ik erg slap uitgedrukt voor zo'n ernstige situatie. Overigens weet je ook niet of de schuld wel bij de ouders ligt, je blijft daar zo op doorhameren. Misschien was het kind wel bij vriendjes aan het spelen, of bij buren of wat dan ook. Worden die ouders hier even flink zwart gepraat, terwijl ook zij slachtoffer van dit hele gebeuren zijn....

dan nog ligt de schuld bij diegene waarbij dat kind was
je die honden niet de schuld geven dat ze hun terratorium en nestje hebben bewaakt

een kind hoort NEVER NOOIT zonder toezicht bij honden

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:39

slimmerik schreef:
Mindim schreef:
Slimmerik, geen kaakklem, maar de kaak draait op slot. Niet om iets lichamelijks, maar omdat ze met dit doel gefokt zijn. Door verzuring van de spieren en kramp kan het loslaten wel problematisch worden.

Dat al die honden afgemaakt moeten incl het nageslacht is weer een reactie, waarvan ik denk, tja weer een dom iemand.

Je bent zeer slecht geïnformeerd.

http://www.marcelshondenpagina.nl/fabels.php

Klopt wel, en dat staat ook in jouw link.

Verder: Ronduit verschrikkelijk dat dit kind verscheurd is. De ouders vergeven zichzelf dit nooit.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:44

LimaMambo schreef:
MISTRAL94 schreef:

imo is het wel degelijk moord............... zelfs in voorbedachte rade .........

en ik ben zeker van mening dat deze honden afgemaakt moeten worden

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:45

Quellian schreef:
kimmie261 schreef:
maar paarden zijn ook gevaarlijk voor kleine kindjes,hebben we inmiddels wel gezien de nieuwsberichten van dode kindjes in een paardenwei....

Daarom zou ik mijn kind ook niet (zonder toezicht) een paardenwei in laten lopen.

Maar hier geef je toch zelf al aan dat het gevaarlijk is om kinderen alleen met dieren te laten? En waarom? Omdat een dier handelt als een dier, en hij daar niets aan kan doen. Het gekke is, dat het met een paard wel begrepen wordt, maar met een hond niet.

KiWiKo

Re: Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:48

ik ben altijd ernstig tegen combinaties.......... VW Golf (al dan niet uitgebouwd) Lonsdale kleding en pitbull achtige honden........

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:48

sneu voor het kind en de ouders, maar honden kunnen er niks aan doen.
Wie laat er dan ook een kind alleen honden voeren met pups?
Neem aan dat de honden daar iets minder opgevoed en sociaal zijn dan onze honden.

Maar ik vind dat je dit niet aan het ras mag koppelen, een poedel had dit net zo goed kunnen doen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:50

als er had gestaan dat het jongetje in een stal was gegaan met merries en veulens en het kind zou doodgetrapt en vertrappeld zijn geweest,had niemand geroepen dat de paarden gelijk afgemaakt moesten worden :n

dan waren de paarden niet ineens dierentuin dieren geweest,maar ws een echte fout van de ouders,die hadden een slot op de stal moeten doen enz enz...

maar als het honden gebeurd,tja,das echt onmogelijk,die moeten altijd kwispelen en blij zijn,maar zo werkt het gewoon niet,stap jij als onderdanige/mindere in een roedel,zal je je echt als onderdanige moeten gedragen,en dus hondentaal moeten spreken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:50

Das wel weer heel erg stereotiep en gaat echt niet altijd op. Dan kan ik ook zeggen, zwarte rapper, grote auto, gouden tand, wonende in een achterbuurt(hoeft nog niet eens, beroemd kan ook) in de usa.

KiWiKo

Re: Pitbulls scheuren kind (6) aan stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:52

zowel honden als paarden mogen wat mij betreft dat gedrag niet vertonen......... en zijn in mijn ogen inslaapwaardig........

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:53

:D de enigste mensen die ik ken met een pitbull,zou je als je ze ziet een labrador geven,echt niet een pitbull.... :n

alleen het beeld is wel gevormd door deze "foute" mensen met hun stoere,ahum,gedrag...

zoals het spreekwoord zegt,de goede moeten onder de kwade lijden,en das met pitjes ook...

Anoniem

Je hebt gewoon te zorgen dat je kinderen er niet tussen verzeild raken. Kan je het wel aan de dieren verwijten, maar dat kan je beter de ouders verwijten.

KiWiKo

Mindim schreef:
Das wel weer heel erg stereotiep en gaat echt niet altijd op. Dan kan ik ook zeggen, zwarte rapper, grote auto, gouden tand, wonende in een achterbuurt(hoeft nog niet eens, beroemd kan ook) in de usa.

yep ernstig stereotype............ en dat steroetiep ontspringt niet uit mijn ernstig niet creatieve brein :) :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:54

KiWiKo schreef:
zowel honden als paarden mogen wat mij betreft dat gedrag niet vertonen......... en zijn in mijn ogen inslaapwaardig........

nou dat zou eerlijk zijn,merries en veulens gewoon inslapen na zo'n incident :j

je moet er niet aan denken om daarmee door te fokken,en zulke agressieve bloedlijnen in leven te laten.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:54

Citaat:
yep ernstig stereotype............ en dat steroetiep ontspringt niet uit mijn ernstig niet creatieve brein

Nee die van mij ook niet, helaas scheer je dan wel weer iedereen over een kam, precies wat er met de pitjes gebeurt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-07-09 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 18:55

KiWiKo schreef:

maar da snap je de wetten der natuur niet helemaal heb ik het idee

dat is net zoeits dat als een tijger in een dierentuin een verzorger grijpt.. tijger word afgemaakt.. waarom? omdat hij zich als een tijger gedroeg
debiel toch?