hij moet straks wel de mogelijkheid hebben om het water in te gaan, anders komt de vetlaag niet goed tot stand die hij nodig heeft om 'waterdicht' te worden en blijven.
ze ontdekken wel het vetkliertje maar ze moeten wel voldoende kunnen zwemmen anders bouwen ze te weinig vet op en als ze vervolgens in een sloot gaan zwemmen of wat dan ook zinken ze bijna......wel in een diep bad laten zwemmen desnoods de badkuip dan bouwen ze het best een vetlaag op
heb zelf ook een loopeendje gehad en zoals pluttersput laat zien zien ze er na het uitkomen al wat 'anders 'uit dan een wilde of tamme eend
naomi109
Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-09 17:36
zo staat die van ons ook. En het enige gevogelte dat bij de speeltuin loopt zijn 5 witte loopeenden en 2 ganzen.. maarja, we zullen het vanzelf zien als hij ouder wordt
ooooh die is echt veel te schattig. Ik wil al zooo lang 2 eenden, maar ja is niet echt mogelijk hoe ik nu woon. Ik hoop ze ooit wel te hebben, maar alleen als ik ruimte voor ze heb. Maar zo'n guppie, oeeeh how cute
Wat een liefie zeg! Ik heb ook ooit een eende kuiken gehad en dacht ook dat ik hem/haar de gelegenheid moest geven om te leren zwemmen. Dat was dus niet zo'n goed idee, want hij/zij is verdronken. Het schijnt zo te zijn dat eende kuikens ook vet op hun veren krijgen door onder de moeder te zitten. Die van mij had dus geen moeder dus blijkbaar ook niet genoeg vet op haar (dons)veertjes. Ik had hem/haar in een oude badkuip met half water en half zand/stenen(soort eiland). het stuk met zand/stenen liep schijn af in het water zodat hij/zij makkelijk het water in en uit kan komen. Ik vond het echt vreselijk dat het diertje verdronken is.
Heel veel plezier met je eendje!
marielle231
Geplaatst: 14-05-09 00:08
Die van mij zwom elke dag alleen niet zo lang. Was in een barbiebadje of ging mee onder de douche Leuke foto's weer !!