kat zit op de auto van de buren wat te doen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: kat zit op de auto van de buren wat te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 01:32

Ik weet ook niet wat TS haar probleem is met me :') Ik vind het alleen niet geinig dat ze het zo schijnheilig moet doen. Als ze wat te zeggen heeft moet ze dat hier in het topic doen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 01:44

pharagirlke schreef:
Dus die beesten bezorgen wel degelijk overlast. Maar ach, ze zijn toch gemaakt om aan het wegdek te plakken en op dingen te jagen dus ze mogen vast wel los, de maatschappij moet zich maar aanpassen aan al die mensen die wel een kat willen maar er niet voor willen zorgen :j Dat poezenbeest op je auto ligt moet je maar pakken, en als poezenbeest een keer schrikt van het een of ander en met de nagels uitgestrekt over je moterkap krast. Ach, dan laat je hem toch opnieuw spuiten? Poesje doet toch niets fout?

Kan niet anders zeggen dan dat ik het hier mee eens ben. En dat terwijl ik ook geen kattenhater ben ;)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 08:19

pharagirlke schreef:
TS zou je het kunnen laten om me scheldPB's te sturen?
Ik word daar nl niet zo vrolijk van.

sorry hoor, het was geen scheld pb, maar ik vind niet dat jij het recht heb om mijn kat een kreng te noemen. als je nou eens ophouden met rotkatten en weet ik veel wat ! er zijn mensen die wel van een kat houden ;)

sunny_l0ve

Re: kat zit op de auto van de buren wat te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:40

Sorry, maar volgens mij kan dit topic beter gesloten worden, want dit is de zoveelste eindeloze discussie, en er word niet geluisterd naar de TS.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:59

Heb alle pagina's gelezen en vind het jammer dat er door sommige zo gereageerd wordt. In eerste instantie toen dit topic geopend werd, was ik blij te lezen dat er iemand was die a. inzag dat haar kat overlast veroorzaakte en b. hier een oplossing voor wilde bedenken.
Ik vind dat TS al goede tips heeft gekregen, maar de kat teveel in bescherming neemt. Je kat houdt er niets aan over als het even in een emmer water gedompeld wordt, niets meer dan veel schrik (hopelijk genoeg om het te associeren met de auto!). Hiermee ben je wellicht in een week tijd van het probleem af; ik vind het echt een goede en een voor iedereen (dus ook de kat) vriendelijke oplossing.
Tuin afzetten of kat binnenhouden wil je niet. Dat is je eigen keuze en die respecteer ik! Toch zijn ook dat goede opties. Wellicht dat je door dit topic inziet dat mensen die geen eigen kat hebben bijvoorbeeld, vaak veel hinder ondervinden van andermans kat. Dat je daar als (voor hen onvindbare) eigenaar niets van hoort, zegt niet dat de overlast er niet is. Meeste katteneigenaren staan er gewoon niet bij stil :)

Wat er volgens mij nog niet geopperd is, maar voor TS wellicht een goede optie is; waarom stel je de buren niet voor om eens in de zoveel tijd hun auto te wassen en in de wax te zetten?

Dan zijn ze regelmatig van die kattenpootjes af en wordt de auto goed verzorgd. Aangezien de auto niet bij hen op de oprit staat, kun jij er dus ook gewoon bij en ondervinden zij er geen hinder van.

Ik denk dat als je niet met stroombandje (diervriendelijk genoeg trouwens hoor), tuin afzetten, binnenhouden, water gooien/spuiten/dompelen (je kat mag dan van water houden, de schrikreactie is vast heftiger!) wilt werken; het poetsen en wassen van de auto de enige optie is die voor TS overblijft.

Men kan niet voor een ander bepalen of het onzin is om een oplossing te willen voor de kat op hun auto; die auto is hun eigendom en als zij niet willen dat jouw kat daar zit zul je ze daar imo gelijk in moeten geven en een goede oplossing zoeken.
Net zo min dat een paard er een deuk in mag trappen of een hond tegen de banden aan mag piesen. wie weet zit al hun spaargeld in die auto en zijn ze er super wijs mee. Dat verplicht hen niet tot binnenhouden van de auto.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 10:15

_danieke_ schreef:
pharagirlke schreef:
TS zou je het kunnen laten om me scheldPB's te sturen?
Ik word daar nl niet zo vrolijk van.

sorry hoor, het was geen scheld pb, maar ik vind niet dat jij het recht heb om mijn kat een kreng te noemen. als je nou eens ophouden met rotkatten en weet ik veel wat ! er zijn mensen die wel van een kat houden ;)

Iedereen heeft een mening over katten.
Jij vind ze leuk, pharagirlke vind het ondingen. Maar het is aan jou of jij je aangesproken voelt! Daarbij noemt ze volgens mij niet jouw kat een kreng, maar katten in het algemeen. Tis mar net hoe je het op wil vatten.
Er zijn genoeg opties genoemd die als oplossing kunnen dienen, alleen lijkt het alsof jij er niet voor open staat en denkt: het moet mij geen tijd, moeite en geld kosten.

Je boft maar met je buren! velen hadden die kat allang gevangen, in een reismand gedaan en naar een asiel gebracht.

En ik denk dat jij als TS is heel erg achter je oren moet gaan krabben wat je nou eigenlijk wil

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:31

Citaat:
Er zijn genoeg opties genoemd die als oplossing kunnen dienen, alleen lijkt het alsof jij er niet voor open staat en denkt: het moet mij geen tijd, moeite en geld kosten.

Je boft maar met je buren! velen hadden die kat allang gevangen, in een reismand gedaan en naar een asiel gebracht.

En ik denk dat jij als TS is heel erg achter je oren moet gaan krabben wat je nou eigenlijk wil

Waarom in herhaling vallen? De TS heeft dit volgens mij vaak genoeg gehoord, dan is het aan haar om er iets mee te doen of niet, maar 10x hetzelfde zeggen heeft geen nut volgens mij. :+

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:41

Moderatoropmerking:
De discussie of een kat binnen of buiten moet lopen is al lang en breed gevoerd en niet echt van toepassing op de vraag van de TS.
Er zijn ook heel veel goede tips gegeven waar ze mee aan de slag kan.
In het kader van dit topic zet ik hier een slotje op.