Spaanse honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 11:33

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 12:15

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 13:34

JessicaChico schreef:
Ja heel graag als je dat wil doen :D

Het gaat om dit hondje

http://www.granadapadul.com/104%20yeda%20c.JPG

Wat een leukerd , is hij/zij al wat ouder?
Ik heb geen ervaring met de organisatie , wel goed dat je een hondje adopteerd.

Jessicauvita

Re: Spaanse honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 14:05

Nou we hebben net terug gebeld en ze staat gereserveerd :D
Als het goed is komt ze eind april. Mag van mij wel eerder hihi maarja dat heb ik niet voor het zeggen, denk dat ze per groepen aankomen.

Ze is trouwens 3 jaar.

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:24

xXLianneXx schreef:
hier even een foto van ons superleuke opvanghondje Fino
Afbeelding
wij hebben ween blog die mijn moeder bijhoud met al onze opvangers en foto's van onze dieren.
mischien leuk om te kijken er staan ook meer foto's van Fino op :D

http://spaansekanjers.blogspot.com/

wat een uitgebreide website zeg ...leuk om bij te houden wie je allemaal in opvang heb gehad.

Mischien een idee voor mezelf :D

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 15:30

Ik zou zelf ook meer voor zulke honden willen doen, maar ik heb een man die niet echt van dieren houd, en we hebben een huis vol.Dus dat is al meer dan ik ooit voor mogelijk had gehouden.

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 17:15

Gisteravond hebben wij onze opvanghond opgehaald :)
Ze is gister aangekomen vanuit Spanje, daar zat ze al een tijdje in een asiel waar de medewerkers maar 3 uur per dag aanwezig mogen zijn. Dus veel aandacht heeft ze daar niet gekregen.

Ze heet Marilo en is 2 jaar oud, ze heeft wat weg van een herder alleen is ze wat kleiner.
Ze is echt heel lief en aanhankelijk, ze loopt constant achter ons aan. Ze is ook heel erg speels en af en toe nog erg bang. We moeten haar nog veel leren maar ik denk dat het bij haar wel snel gaat want ze pakt dingen erg goed op.

Foto's van Marilo
http://animalinneedfoundation.com/dogs/ShowDogDetail.asp?HondNr=2117&Name=Marilo

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 18:19

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 15:49, in het totaal 2 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 18:30

Wij hebben een Spaanse (windhond (Galgo/Podenco?) x jachthond en een Griekse (herder x jachthond) en zijn er helemaal stapeldol mee :D
De Spaanse hebben we als pup geadopteerd (http://www.prozus.nl) hij was toen drie maanden oud.
Wat een onwijs lieve hond! Loopt zalig mee naast de paarden op buitenrit, zeer lief (oke, past eigenlijk met zijn +/- 50cm schofthoogte op schoot maar doet het toch graag :D ) en speelt en slaapt ook samen met onze jongste kat; echt een genot!
Enige commentaar dat ik ALTIJD krijg is dat hij te mager is. Omdat hij echt een windhondlijf heeft, maar een dikke kop ;)
Afbeelding

Hier nog pup (paste toen eigenlijk al niet meer haha)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RHWTTROA.jpg

Kleurt mooi bij onze pony :D
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BCSVRSWV.jpg

Beide honden samen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-T6LYTJRY.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8HIKH4KB.jpg

De Griek is lekker eigenzinnig, is een straathondje geweest (http://www.dierenhulpzondergrenzen.nl) maar wat een zalig rustige knuffelaar. Verder afstandelijker tegen de paarden en de katten, houdt niet van al teveel drukte. Hebben we als 2 jarige hond geadopteerd.

Wij wilden perse geen broodfok maar een hond een beter leven bieden.
We hebben op internet gekeken naar honden in Nederlandse asiels, maar hier in de buurt waren het of jackrussels of duitse herders en van beide houden wij niet zo. De keuze viel daarom op een buitenlands hondje. Voor ons nooit een 'gewone' hond, worden allemaal opvangers als we nog andere honden nemen in de toekomst :)

Afbeelding

Uitgeteld na een buitenrit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-W487CSUI.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-47WXCWFP.jpg

Hier met de spanjaard van mijn tante (kruising Whippet)
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OZY4CAZU.jpg

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 19:10

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-09 19:47

Jeej, vandaag is de opvanghond van mijn moeder, Fire, geadopteerd! Normaal is Fire echt ontzettend bang voor vreemde mensen maar toen zijn toekomstige pleeggezin op bezoek kwam, kwam hij na 5 minuten al even snuffelen. Dit was voor beide kanten erg leuk om te zien, vooral omdat we tegen die mensen hadden gezegd dat hij ontzettend bang is voor vreemden. Fire gaat nu de rest van zijn leven leiden in Groningen, volgens mij kan hij het niet beter getroffen hebben.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-09 20:00

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 15:50, in het totaal 2 keer bewerkt

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 00:19

xXLianneXx schreef:
simone_1986 schreef:
Gisteravond hebben wij onze opvanghond opgehaald :)
Ze is gister aangekomen vanuit Spanje, daar zat ze al een tijdje in een asiel waar de medewerkers maar 3 uur per dag aanwezig mogen zijn. Dus veel aandacht heeft ze daar niet gekregen.

Ze heet Marilo en is 2 jaar oud, ze heeft wat weg van een herder alleen is ze wat kleiner.
Ze is echt heel lief en aanhankelijk, ze loopt constant achter ons aan. Ze is ook heel erg speels en af en toe nog erg bang. We moeten haar nog veel leren maar ik denk dat het bij haar wel snel gaat want ze pakt dingen erg goed op.

Foto's van Marilo
http://animalinneedfoundation.com/dogs/ShowDogDetail.asp?HondNr=2117&Name=Marilo

wat een superleuke hond :D
ze zal wel in de hemel zijn nu bij jullie als ze zo wijnig aandacht heeft gehad

Je kan inderdaad aan haar merken dat ze weinig aandacht heeft gehad, ze vindt de aandacht heerlijk en is nu ook nog erg aanhankelijk. Overal waar wij lopen loopt zij ook :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 15:59

xXLianneXx schreef:
@opisop_shop

wat een super leuke honden :D vooral die blonde vind ik leuk
en dat commentaar van te mager heb ik ook regelmatig en dat zijn vaak mensen met honden die zo dik zijn dat ze eigenlijk niet normaal meer kunnen lopen :+ maar jou hond ziet er goed en vrolijk uit ! :D

Dat commentaar krijgt de mijne ook wel eens :+
Pffff ik hoef niet van die moddervette honden hoor, slank is veel beter voor ze, veel gezonder :j

Ik vind jullie honden erg leuk, goed dat ze een fijn plekje hebben nu :+:

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:56

Yamcha schreef:
xXLianneXx schreef:
@opisop_shop

wat een super leuke honden :D vooral die blonde vind ik leuk
en dat commentaar van te mager heb ik ook regelmatig en dat zijn vaak mensen met honden die zo dik zijn dat ze eigenlijk niet normaal meer kunnen lopen :+ maar jou hond ziet er goed en vrolijk uit ! :D

Dat commentaar krijgt de mijne ook wel eens :+
Pffff ik hoef niet van die moddervette honden hoor, slank is veel beter voor ze, veel gezonder :j

Ik vind jullie honden erg leuk, goed dat ze een fijn plekje hebben nu :+:

Ik ken dat commentaar ook. Zelfs van mijn ouders! Mijn honden zijn dus alletwee te dik. Niet zo dat het van die worsten op poten zijn, maar er mag echt iets af. En mijn ouders en mijn zus maar volhouden dat ze niet te dik waren. Gelukkig heb ik ze overgehaald en zitten ze nu op dieetvoer.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:06

Haha, mensen vinden mijn honden ook te mager, ik niet. Ik houd ervan als een hond mooi in de vacht zit en dat je de ribben kunt voelen (zonder te hoeven drukken).

Vroeger (en dan heel vroeger) vonden mensen dikke kinderen ook fijner om te zien dan dunne kinderen. Soort welvaartdingetje was dat. :)

Gave honden, opisop. :)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:08

Tja, je kunt ook te veel welvaart hebben! ;) Ook al vind ik anorexiapatiënten erger dan iets te dik zijn.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 18:30

Uiteraard, dat is weer een ander uiterste!
Ik houd gewoon van slanke honden. :)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:47

Ja ik ook. Daarom vind ik het ook best zonde om te castreren of steriliseren. Daar worden ze zo snel dik van. Maar als het niet anders kan, zoals bij onze honden, dan moet het maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:16

Ik hou ook van slanke honden, maar 't is voor hun eigen gezondheid ook beter. Denk dat mensen door al die dikke honden die er rondlopen in NL, ook niet echt meer een goed beeld hebben van hoe het hoort ;)
"Te dik" is voor veel mensen heel normaal, ook bij kinderen en zichzelf btw. Je krijgt ze niet aan het verstand dat die vetrollen daar gewoon niet horen.

@ sunny_l0ve: anorexia is wat anders hoor, die mensen hebben veel grotere problemen als alleen maar hun gewicht.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 08:31

@ Yamcha: Ja, ik weet dat ze dan oook psychische problemen hebben, maar dan heb ik toch liever dat ze iets te dik zijn. Natuurlijk ook niet helemaal overgewicht ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:50

Ik heb liever dat ze allebei niet hebben. Its te dik is gewoon overgewicht, en ook ongezond.

Btw gaan er meer dood aan obesitas, als aan anorexia......

Mijn punt was alleen dat je het niet echt met elkaar kon vergelijken :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:36

Mum hou ik graag wat schraal, is me ook aangeraden door de DA ivm haar achterpoot die ze niet kan gebruiken (en daardoor de artrose in haar voorpoten).

Jip is altijd een gespierd hondje, altijd druk met rennen en huppelen :D *bal? bal? waar is de bal?*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:46

:D Daar worden ze idd mooi gespierd van ja :j

Heel gezond ook nog :)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:45

Ik heb ook een Spanjaard. Lety is een heerlijke dame van 2 jaar. Ik heb haar nu ruim een jaar. Ze is door mensen naar Nederland gehaald en toen ze er was kwamen ze erachter dat die vrouw alergisch was voor honden. Dus ze was net een week in Nederland en ze moest weer verhuizen. Ze is toen in een opvanggezin van de stichting terecht gekomen en na zo'n 2 maanden is ze bij mij komen wonen. Lety heeft heel veel last van stress gehad, ontzettend druk, angstig, slopen, absoluut geen rust in d'r reet. Ik heb echt meerdere malen met mn handen in mn haar gestaan en mezelf gevraagd waar ik in hemelsnaam aan begonnen was :D
En toen Lety zich na een paar maanden thuis begon te voelen kwam de brutaliteit naar boven en stond ze ineens met 4 poten op de eettafel.
Ik kan er nu gelukkig erg om lachen en ik ben blij dat ik heb doorgezet, want nu ligt er een heerlijk ontspannen hondje naast me op de bank die ontzettend veel lol in haar leven heeft. Ze is nog steeds erg druk, maar we vermoeden ook dat er border collie in zit. Het is echt een hondje die bezig gehouden moet worden. Ze loopt naast de fiets, gaat vaak lekker mee naar het paard, ze luisterd goed ook met loslopen. Ik hoop haar in de toekomst om mee te kunnen nemen als ik buiten ga rijden.

Verder heb ik (al 10 jaar) een nederlandse herplaatser. Bobby is ook een heerlijk hondje, maar dat liep in het begin ook niet vlekkeloos. Hij had weinig opvoeding genoten, was erg onzeker en plaste in huis. Daarnaast bleek hij allerlei allergieen te hebben die dus nooit gemeld zijn door de vorige eigenaar.
Bobby wordt nu echt oud en gaat van alles mankeren, maar ik geniet nog iedere dag van hem.

Als we weer een hond nemen gaat mijn voorkeur wel weer uit naar een herplaatser, afhankelijk hoe de gezinssituatie dan is. Ik zal dan waarschijnlijk eerst weer in Nederland kijken, en vinden we niets naar ons zin gaan we in Spanje kijken.
Hier een foto van mijn kanjers.
Afbeelding