Eindelijk mogen de teven niet meer uitgemolken worden wat helaas maar al te vaak gebeurde. Elk half jaar maar vol laten proppen....arme beesten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yamcha schreef:En als ik zie wat mensen aan de DA uitgeven omdat de honden nierproblemen hebben, HD, slijtage, PL en noem alles maar op..... dat haal ik er dubbel en dwars uit. Maar ik wil al die ellende voor een hond niet, het enige wat ik kan doen is het iig niet stimuleren, en als ik een broodfokker vermoed het doorgeven aan de RvB.
sunny_l0ve schreef:Sorry, maar kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat vuilnisbakkies meestal wel tot de 18 jaar halen en "normale" rassen maar 12 jaar oud worden?
En dan nog zeggen dat echte rashonden beter zijn.... Als je de genetica gaat kijken is een vuilnisbak veel beter aangezien daar niet steeds op bepaalde kenmerken zijn doorgefokt, en bij andere honden wel (herders bijv.).
sunny_l0ve schreef:Volgens mij hebben de mensen in dit topic al een tijdje geen biologie meer gehad
sunny_l0ve schreef:En als je een statistiek gaat maken met rashonden die iets mankeren en vuilnisbakkies die iets mankeren, dan garandeer ik je dat die van rashonden velen malen hoger zullen zijn.
sunny_l0ve schreef:Misschien dat jullie dan slechte ervaringen hebben met vuilsnisbakkies. Maar als je een ras gaat fokken, dan blijft er een hele tijd hetzelfde bloed inzitten, en dan moet je er na een tijdje weer een nieuwe bloedlijn inbrengen. Maar alsnog krijg je dan dat die zwakke genen doorgefokt worden.
En als je een statistiek gaat maken met rashonden die iets mankeren en vuilnisbakkies die iets mankeren, dan garandeer ik je dat die van rashonden velen malen hoger zullen zijn.
En die chihuahua's vind ik nou niet bepaald een vuilnisbak, daar wordt ook steeds dezelfde bloedlijn ingefokt met uiteraard ook de zwakke genen. Dus ik weet echt wel waar ik over praat en ik blaat geen onzin, want ik ben geen schaap...
sunny_l0ve schreef:Sorry, maar er staat toch echt ALS, dus dat wil niet zeggen dat ik die statistieken ook echt heb... stond er toch duidelijk dacht ik....
En ik dacht dat ik die genetica ook zojuist onderbouwd had. Dat is in ieder geval wat ik lees hoor...
sunny_l0ve schreef:En die chihuahua's vind ik nou niet bepaald een vuilnisbak, daar wordt ook steeds dezelfde bloedlijn ingefokt met uiteraard ook de zwakke genen. Dus ik weet echt wel waar ik over praat en ik blaat geen onzin, want ik ben geen schaap...
sunny_l0ve schreef:Misschien dat jullie dan slechte ervaringen hebben met vuilsnisbakkies. Maar als je een ras gaat fokken, dan blijft er een hele tijd hetzelfde bloed inzitten, en dan moet je er na een tijdje weer een nieuwe bloedlijn inbrengen. Maar alsnog krijg je dan dat die zwakke genen doorgefokt worden.
En als je een statistiek gaat maken met rashonden die iets mankeren en vuilnisbakkies die iets mankeren, dan garandeer ik je dat die van rashonden velen malen hoger zullen zijn.
lijntje87 schreef:12? 12 is oud hoor voor een rashond.
herders, berner senners, goldens worden gemiddeld maar 8!
(uitzonderingen daar gelaten)