Samenstelling hondenvoer (brok), wat is belangrijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Re: Samenstelling hondenvoer (brok), wat is belangrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:02

Klopt, maar schijnbaar ligt de kans dat een hond allergisch is voor tometen erg hoog ;) Niet dat ik er last van heb, mijn honden hebben nergens last van met tomaat. Maar de kan bestaat dus wel.

Citaat:
Tomaten en tomaatproducten kunnen een hond rillingen en hartritmestoornissen berokkenen. Tomaten planten zijn het meest giftig, maar tomaten zelf zijn ook onveilig.

Het gaat blijbaar over de stof Atropine, die ook in de tomaat zelf zitten.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:11

Beneful is troep kan ik je zeggen.
Zelf werk ik in een dierenpension en heb al heel wat soorten voer voorbij zien komen..
Maar Beneful is écht troep. Ze gaan er gewoon oranje van schijten, evenals pedigree.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:15

manishdra schreef:
Klopt, maar schijnbaar ligt de kans dat een hond allergisch is voor tometen erg hoog ;)

Dat merk je dan toch snel genoeg. ;)

Allergie is wat anders dan beweren dat de tomaat zelf giftig is voor honden. Er zijn ook heel veel mensen allergisch voor tomaten.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:35

Ik was vandaag in de c1000 en stond voor de grap eens op de huismerkbrokken verpakkingen aan het te lezen. De granen en groentes etc waren flink uit elkaar getrokken. Vlees en dierlijke bijproducten waren bij elkaar gestopt en nog stonden granen en nog een vergelijkbaar iets en toen pas kwam "vlees en dierlijke bijproducten"

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:43

Ik ga eens even met jullie meelezen!
Ik krijg er naar alle waarschijnlijkheid over ruim een week een volwassen hond bij die momenteel c1000 eigen merk eet, mijn 3,5 jarige hond die ik al heb staat op de senior brokken van de ah aangezien hij het hier super op doet.
na carocroc en hills geprobeerd te hebben.
nou hoorde ik hier van een da goede verhalen over brokken van de lildl, zg. gerodog.
Ik uitte gelijk mijn sceptie voor lidl brokken maar hij gaf aan goede resultaten te hebben met deze brok, iemand ervaringen hiermee?
Daarnaast vroeg ik me af hoe je geperste brokken kan herkennen, ik ben me goed aan het inlezen voor de toekomstige hond en ik kwam tegen dat je ivm een maagtorsie beter geen geperste brokken kan voeren aan een duitse dog.

edit: ik wil graag voor beide honden hetzelfde voer, mocht mijn huidige hond gevoelig blijven dan blijft hij op de ah brokken.
was eukanuba en RC vergeten, hier reageerde hij ook slecht op.
daarnaast is de prijs ook niet onbelangrijk aangezien ik ongeveer 1,2 tot 1,5 kilo per dag nodig zal hebben.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 08:13

Op farmfood.nl staat duidelijk een omschrijving en het verschil tussen geperste en de krokante brokken :j wel leuk om te zien!

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 09:51

XoNo schreef:
Op farmfood.nl staat duidelijk een omschrijving en het verschil tussen geperste en de krokante brokken :j wel leuk om te zien!

klopt, alleen jammer dat onze hond er juiste gigantische bergen van ging sch*ten :+

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:22

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:34

hou niet zo van websites van voederleveranciers :n die zijn meestal niet erg onafhankelijk

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 20:35

tsja, ik vind de info erg duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:23

zij schreef:
tsja, ik vind de info erg duidelijk.

Ik dus ook, haal mijn info liever van een site waar wat geschreven staat zodat je nog iets heb om op terug te vallen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:37

ondanks dat het een site is van een merk en die nooit een ander merk zou aanprijzen ;)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:41

ja. er staat ook info over de hond zelf en vitaminen waar z egoed voor zijn en wat een tekort of teveel kan veroorzaken. dat vind ik interessante info, en ik neem aan dat ze geen leugens verkondigen. Ik heb zelf een gezond verstand om te kiezen voor een voer, maar dan moet ik wel weten hoe een hond in elkaar zit en wat waar goed voor is. en dat kan ik NERGENS goed vinden!

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:34

XoNo schreef:

Leuke brok FF maar niet voor doggen./
Ook het feit dat de samenstelling nogal eens wisseld bevalt mij totaal niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 13:38

Evelli schreef:
ondanks dat het een site is van een merk en die nooit een ander merk zou aanprijzen ;)

ja en toen? Je bent toch vrij om keuzes te maken?
Of ga jij mij nu een site aanwijzen van een merk die wél een ander merk aantoont?

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:23

op verzoek van ts, omdat mijn brok een weinig gehoorde brok is, hier toch een reactie :)
ik voer dodson & horrell 'chudley's' classic brokjes, waar ik goede ervaring mee heb. mijn jack russell op leeftijd had vaak troep uit haar ogen (pro plan, eukanuba, farm food, gekke zweedse brokjes waar ik de naam van ben vergeten), wat met deze brok verdwijnt. honden zien er verder ook prima uit.
er zit wel graan in, voor de graanlozen heeft d&h ook een graanvrije serie en een anti-allergische variant.
ik vind dat mijn heidewachteltje op dit voer ook actiever is dan op eukanuba en pro plan.
ik ben in eerste instantie overgestapt op deze brok omdat ik er voor mijn paard erg enthousiast over was :)
lastig te krijgen in de 'gewone' winkels' maar distributeur rene wielens in haaksbergen verstuurd zakken ook per post :)

edit: wel een krokante brok :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:26

We hebben dit idd uitvoerig per PB besproken, en ik zei al dat ik nog nooit van dit voer gehoord had.
Leek me geen onaardige brok, dus mss goed om dit te delen met andere bokkers die wss nog zoekende zijn.
Waar haal jij deze brok vandaan Jade?

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 20:57

ik haal hem bij rene wielens zelf vandaan, haaksbergen is voor mij vlakbij :)