Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Onze jonge kater Bliss is gister niet thuis gekomen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 21:39

Ja, het geeft echt een hoop rust!

Voorlopig blijft hij binnen, mn vriend en ik zijn nu op huizenjacht en gaan een bod uitbrengen op een huis. Het kan dus maar zo zijn dat we binnenkort gaan verhuizen en dan is het extra lekker dat de katten al gewend zijn aan het binnen blijven. En wij vinden het zelf ook heel gezellig dat de katten altijd thuis zijn als wij ook thuis komen. Maar we sluiten het niet uit, dat als we straks daadwerkelijk verhuisd zijn, de katten daar weer naar buiten mogen (misschien wel in een mooie overdekte tuin), maar in Zeist komen ze in iedergeval niet meer buiten, daar hebben we teveel slechte ervaringen mee, haha.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 21:46

Wat fijn dat ie weer thuis is zeg!
Echt super!

Ik ben benieuwd of je wat meer te weten gaat krijgen van de mensen die hem in huis hebben gehad..wel schandalig van die mensen als ze het al wisten...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:05

joyce2 schreef:
Haha, inderdaad ;)
Naja, voor ons scheelt het natuurlijk toch lekker in de castratiekosten, want dat stond op de planning zodra hij terug zou zijn en is nu niet meer nodig!
Mn vriend is alleen bang dat als we die mensen vinden, dat ze willen dat wij de castratie betalen, maar daar begin ik niet aan! Hadden ze maar niet een kat van een ander in huis moeten nemen...

en als die mensen nou niet wisten dat ie van jou was? Niet iedereen is zo helder dat ze van het bestaan van een chip af weten.
Mijn kat is momenteel vermist, en ik teken er voor als ie lekker bij een ander in huis zit.... Zou m wel terug willen, dat wel

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:15

Stef: Dan is het nog vrij onnozel om niet te informeren of er katten vermist zijn. Want deze kat is zo rond de 9 maanden, het is niet alsof ze ergens een kitten hebben gevonden. Er zal iemand deze kat missen, zeker als hij er verder redelijk verzorgd uitziet en mensen(handen) gewend is.
En als je daarna toch bij de DA komt en een kat gaat castreren, zou je het daar in ieder geval kunnen melden dat ie is aan komen lopen oid. Dan zal een DA wellicht vragen of je hem al aangemeld heb bij de verschillende instanties... En een DA weet natuurlijk wel van een chip, dus die zou hem dan waarschijnlijk wel hebben uitgelezen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 09:16

@ Fargo: Amen ;)

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:25

Ik zou voor de zekerheid toch even zijn chip laten checken. Zometeen is het toch een andere kat en heb jij nu iemand anders kat in huis en zijn die mensen bezorgd.
Ik hoop natuurlijk van niet, maar dan weet je het maar even zeker ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:09

Voor hetzelfde geld is hij gevangen als zwerfkat, hebben ze de chip niet kunnen vinden, is hij gecastreerd en weer uitgezet.

De kosten van een castratie zijn ook niet zo hoog, ik zou het wel terugbetalen denk ik.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:11

Als hij gevangen zou zijn dan hadden ze echt wel navraag gedaan en de dierenartsen, asiels en Amivedi wisten ervan.
Lijkt me stug dat er door die mensen ook maar enigzins moeite is gedaan om te bekijken of hij een eigenaar had, anders hadden ze vanzelf ergens te horen gekregen dat er een soortgelijke kat vermist werd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:12

Maar je zei toch dat je naar de DA ging om zijn chip te checken? Dat lijkt me de meest slimme zet :j kun je daar meteen flyers achterlaten met de vraag wie er voor hem gezorgd heeft.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:20

Maar dierenartsen houden toch wel bij welke dieren er geopereerd zijn? Je kunt dus ook de dierenartsen in Zeist langsbellen en navraag doen waar hij gecastreerd is en in opdracht van wie dat gebeurd is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:21

Je denkt serieus dat elke DA zijn/haar register van de afgelopen 2,5 maand even (gratis) na gaat zoeken? :+

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:25

Je kunt toch zien dat de wond al netjes genezen is, daarmee kun je de data al beperken tot wat minder weken.
En ik weet zeker dat iig de dierenarts die ik nu heb en de dierenarts die ik vroeger had dit even zou doen.
Die hebben gewoon een computerprogramma waar je aanvinkt castraties tussen die en die datum en je krijgt ze voor bij rollen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:29

OK, ik heb geen idee of dat simpel of makkelijk is na te zoeken. Dan kun je dat proberen. Kun je er meteen langsgaan om de chip te laten checken ;)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:36

Babel schreef:
Als hij gevangen zou zijn dan hadden ze echt wel navraag gedaan en de dierenartsen, asiels en Amivedi wisten ervan.
Lijkt me stug dat er door die mensen ook maar enigzins moeite is gedaan om te bekijken of hij een eigenaar had, anders hadden ze vanzelf ergens te horen gekregen dat er een soortgelijke kat vermist werd!

Castratie via een vangprogramma kan je meteen aan de kat zien. Daar knippen ze nl het puntje van het oor af als merkje. Op mijn oude stal liep er een poes die op die manier gesteriliseerd was.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:46

Oh, dat wist ik niet eens tamary. Ach, je zou de moeite nog kunnen nemen om te achterhalen wie je kat in huis genomen heeft, anderzijds zou ik er niet teveel poespas van maken. Gewoon blij zijn dat hij weer thuis is. De mensen die hem eventueel opgevangen hebben, hebben kennelijk niet veel moeite gedaan om te achterhalen van wie de kat was, waarom nu andersom wel? :)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:48

Ik zou toch wel willen weten wat er in de tussentijd is gebeurd met mijn kat. En waar die mensen het lef vandaan halen om een kat die niet van hunzelf is in huis te nemen/te castreren. Misschien was het wel een samenloop van omstandigheden maar dan nog zou ik het willen weten.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:52

Opzich wel, maargoed, de planning was in dit geval toch dat de kat gecastreerd zou worden. Het zou mij er om gaan dat ik hem weer terug heb :) Wat er in de tussentijd gebeurt is, ach, daar verander je toch niets meer aan. Maargoed, misschien ben ik wat minder nieuwsgierig ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 12:28

Tamary: doen ze dat overal? Mijne is idd ook puntje van zijn oor hierdoor kwijt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 14:09

Zou hem idd ook even laten checken, kleine moeite. Wodnerlijk hoor dta hij weer op je pad is gekomen, wss door iemand in huis gehaald en gecatsreerd. Hier in de straat woont ook een vrowu die dit al met 6 katten heeft gedaan.
Maar zou wel eerst even laten checken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 19:18

Er is geen puntje uit zn oor geknipt, dat had ik idd al bekeken, vriendin van me vertelde idd dat ze soms zwerfkatten vangen en casteren/steriliseren en daarna weer uitzetten. Maar bij Bliss dus niet het geval.

Van de week ga ik idd even langs de dierenarts, moet even kijken wanneer we tijd hebben, maar in principe heeft het natuurlijk geen haast. Ik ben alleen heel erg nieuwsgierig of die chip het gewoon doet of niet en of die andere mensen hem niet ook gechipt hebben.

Ik ben aan de ene kant wel nieuwsgierig hoe het nu gekomen is, dat Bliss daar is blijven hangen, in wat voor staat ze hem gevonden hebben, etc. etc. Maar de DA had ons ook al gewaarschuwd dat er tegenwoordig veel katten gestolen/in huis genomen worden, zonder dat de mensen moeite doen om te achterhalen wie de eigenaar is. Dus dat zou ook nog het geval kunnen zijn. We wachten gewoon even af wat er gaat gebeuren na het bezoekje aan de DA, k hoop dat we donderdag langs kunnen gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 21:45

ik probeer alleen te zeggen dat de mensen waar hij mogelijk in huis is geweest zich wellicht van geen kwaad bewust zijn.
Kat is bijna 3 mnd weg geweest, wie weet hoe lang het geleden is dat ze m gevonden hebben. Wie weet hebben ze gezocht naar een eigenaar, maar wellicht niet op de juiste plaats...

Vind dat er nu geschetst wordt alsof de eventuele vinder bewust die kat achter heeft gehouden, wat helemaal niet zo hoeft te zijn....

Misschien heel naief, maar ik ga nog steeds van het goede van mensen uit

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 22:20

poes schreef:
Tamary: doen ze dat overal? Mijne is idd ook puntje van zijn oor hierdoor kwijt :j

Volgens mij doen ze bij alle castraties en sterilisaties van zwerfkatten zoiets. Waar ik werkte werd een stukje uit het oortje geknipt (een V zeg maar).

Maar ze zijn dus altijd te herkennen aan de oren (waar dus een stukje uit is ;) ).

Echt super dat hij terug is!! Vreemd verhaal van de castratie, ik zou ook zeker langs de dierenarts gaan om het een en ander te checken. Ook denk ik dat er behoorlijk wat dierenartsen wel zo vriendelijk zouden zijn om het even te checken in het systeem, het blijft nl een vreemd verhaal.
Ik zou het zo doen iig.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 22:30

Nou.. het verhaal neemt weer een andere wending! Kreeg een mail van Amivedi dat op de dag dat wij onze kat hebben afgemeld, ze kort daarna een melding kregen van een cyperse kater die vermist werd sinds zondag, bij ons om de hoek....
Deze foto hoort daarbij: Afbeelding

Als ik die kat zie, zeg ik gelijk, dat is Bliss! Dus ik heb Amivedi gebeld, het nummer van die mensen gekregen, die mensen opgebeld om het bizarre verhaal uit de doeken te doen... Die mensen zeggen dat de kat die ze missen, nu al bijna een jaar bij hun in huis zit en dat die niet aan is komen lopen. Ze hebben hem toen dr tijd uit een nestje gehaald, samen met een andere kat, een rode (die liep daar ook bij de Gamma zondag).

Die man komt morgen avond kijken naar onze kat, maar als ik die foto zie, durf ik te wedden dat hij zegt, dat onze kat, zijn kat is. Maarja, stel dat onze katten echt als 2 druppels water op elkaar lijken, heb ik misschien dan toch zijn kat in huis?

Maarja, hoe kan het dan zijn dat de kat die wij nu in huis hebben, de weg naar beide kattenbakken wist (1 staat op zolder), de weg naar het kattenluik kent, dat de kat die hier al in huis zat hem per direct accepteerde, terwijl hij normaal alle katten hier wegmept en dat hij gelijk op de plekjes gaat liggen waar hij normaal ook altijd lag....

Ik ga morgen dus gelijk naar de DA toe, dan maar onder werktijd, om uit te zoeken welke chip erin zit.... Ik word hier zo onzeker van! Maar de man die ik net aan de telefoon had, denkt dat ik nu mijn eigen kat terug heb en dat de persoon die Bliss in huis had, zijn kat nu in huis heeft (snappen jullie het nog??). Maar de chip moet zometeen alles uit gaan wijzen, terwijl ik 200% ervan overtuigd ben dat ik mijn eigen kat weer terug heb, begin ik hem nu toch te knijpen.

De vrouw van Amivedi vroeg gelijk of ik haar op de hoogte wou houden, want zo'n apparte situatie had ze nog nooit meegemaakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 23:16

Sja ik had die chip meteen laten checken, dan had je dit kunnen vookomen, je heb immers niet voor niets een gecastreerde kater retour. Dat heeft een liefhebber gedaan.

Hoop dat je morgen snel weet wat voor chip dr in zit, blijf het een bijzonder verhaal vinden :)
En dubbel chippen zou wel erg slordig zijn!!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 23:34

Dat is weer lekker makkelijk praten. Ten eerste kun je voor zoiets niet op zondag avond terecht en ik kan niet zomaar vrij nemen voor het laten checken van een chip en in principe had het ook geen haast, of we het nou gister hadden laten checken of komende donderdag, het is meer voor onszelf, om te kijken of die chip wel in orde is. Nu moet het alleen even wat sneller, zodat we morgen sterk staan. Maar goed, k hou jullie op de hoogte! ;)