Honden en kleren, wat vind jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:37

_Lotte schreef:
Er is hier ook niemand die zegt dat honden het nódig hebben!
maar dat ze het miss fijner vinden, omdat ze dan niet zo trillen!
naja als baasjes zoiets zelf zien bij hun hondjes is het toch goed..

Volgens mij beweert niemand hier dat het echt nodig is! :)

Er is hier wel degelijk beweerd dat Chihuauha's het in ons klimaat koud hebben en in andere topics lees ik constant dat ze niet tegen kou zouden kunnen.
Dat ze al jarenlang in veel koudere landen gehouden worden zonder kleren en daar ook gewoon hoge leeftijden bereiken zegt natuurlijk niets. :+

Honden die in beweging zijn trillen niet, ook de kleine honden niet. Als ik met mijn honden op pad ben zijn ze in beweging, ik neem ze zelden mee als ik lang stil moet gaan staan. Vinden ze ook niets aan.

Er was hier gisteren een Duitse Herder pup van 8 weken, toen die naar buiten moest voor zijn behoeftes stond hij ook te trillen. Als de bazen daar aan toe gaan geven en hem kleren aan gaan doen of een dekje op zal hij nooit aan kou wennen.
En zo werkt het bij een kleine hond precies hetzelfde.

Het zijn en blijven honden, geen mensenbaby's.
Valt me ook iedere keer op dat het vaak stamboomloze honden/kruisingen zijn die schijnbaar niet zonder kleren kunnen overleven, misschien zit daar het verschil en zijn dat soort honden een stuk ongezonder?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:53

ThePast03 schreef:
Klijntjuh schreef:
Ik heb het toch echt van de dierenarts als advies gekregen, omdat het met de kou steeds opspeelt.
Hij gaat 'krom' lopen, en kan niet meer springen. Hij word stijf zegmaar.

Dan is jouw hond de uitzondering die de regel bevestigd.

Maar er lopen genoeg honden rond met kleding die niets mankeren, dat is gewoon een hype nu.

Moeten die mensen zelf weten, maar ga niet lopen verkondigen dat een Chihuahua niet tegen kou kan want dat kunnen ze heel goed.
Ze leven al jarenlang ook in landen waar het veel kouder wordt dan hier in Nederland zonder kleding.

Wees dan eerlijk en zeg dat je het gewoon voor jezelf doet omdat je het zelf zo leuk vindt.

Ik ben het echt helemaal mee eens! Paarden en honden kun je niet vergelijken vind ik. Honden met kleren? Nooit. Honden krijgen het koud en maken geen goede wintervacht meer aan OMDAT mensen hun jasjes en andere prul aandeken. Ik tril ook weleens even als ik buiten ben, even wennen en gewoon weer doorgaan, is met honden net zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:56

KellyZ schreef:
Honden krijgen het koud en maken geen goede wintervacht meer aan OMDAT mensen hun jasjes en andere prul aandeken.

Dat is bij paarden toch niet anders? :+

Diaz

Re: Honden en kleren, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 22:59

Precies ;)

J0sef1entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:17

ThePast03 schreef:
Valt me ook iedere keer op dat het vaak stamboomloze honden/kruisingen zijn die schijnbaar niet zonder kleren kunnen overleven, misschien zit daar het verschil en zijn dat soort honden een stuk ongezonder?

Nee hoor, de mijne is stamboekloos, loopt altijd in zijn nakie en is bepaald niet ongezond ( behalve voor onze katten dan }> )

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 23:50

Ooooooohhhhh moet mijn frustratie en boosheid ergens kwijt, dus sorry dat ik het hier plaats, want heeft eigenlijk niet echt iets met honden-kleden te maken, maar mijn frustratie is ontstaan na het lezen van het vermelde topic (Mijn allerliefste in dEsign kleding), maar aangezien dit opic nu gesloten is, kom ik hier dus mijn frustratie ventileren :) (nogmaals sorry, maar moet het even van me afschrijven!)
Nu het hondje in dat topic...daar zijn geen woorden voor, kan zich wss amper bewegen enzo..maarja, de mens he.
Nu ben ik dus op de site gaan kijken (wilde de gelakte nageltjes (thx to detour ;))wel is bekijken) en wat zie ik daar?
AL haar andere honden, 1 puppy is niet genoeg :roll: , en daaronder staat dat hun Staff van 19maand WEER zwanger is???!!!! 8)7
heeeelllleeeuuuuwww, 19maand en WEER zwanger, en de naakthond van 4 heeft al een paar nestjes gehad, de chi is natuurlijk ook al is gedekt geweest...... 8)7 sorry, maar dit grenst voor mij aan pure broodfok, en dan even gaan pronken met haar "mooi" aangeklede kruising pincHer ..... pffff, wat ben ik vreselijk kwaad nu >;) |o :x

Sorry voor het slecht plaatsen, maarja........

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:12

Klijntjuh schreef:
detour schreef:
Dás niet waar.. Kijk maar eens naard e paardenraces, die worden op gewicht afgetemd en bij de handicap races krijgen de snellre paarden extra gewicht aan het zadel gehangen. Jasjes wegen iets en geven weerstand. ;)

\

Ongelovelijk hoe tegen iedereen jij in gaat met de grootste onzin. Tuurlijk klopt jouw voorbeeld, maar het heeft werkelijk NIETS te maken met waar ik op reageerde.

Wat is 'r meis, ben jij pro- popperitus? }>

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:14

Tis echt een belachelijk gezicht die schoenen.
Maar zoiets zie ik voor mijn Rottweiler hier binnen toch wel zitten. Hij glijdt namelijk heel veel uit op de laminaat vloer. We hebben al overal stukken vloerbedekking neer gelegd, dat helpt enigszins maar die schoenen zouden wel een uitkomst zijn. Maar of ze ook lekker zitten?? En of hij ze aan laat??

Eigenlijk zou ik van die sokken met antislipzool moeten hebben. Zouden ze die verkopen voor honden?[/quote]

Bij de duitse speciale dienst hebben de honden schoenen aan. Tegen glasscherven enz ;)
Waarschijnlijk kunnen ze er op lopen..[/quote]

Functie of design is wel ff heel wat anders!
Vorm naar functie of vice versa- denk daar maar eens over na! ;)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:15

_Lotte schreef:
detour schreef:
Dás niet waar.. Kijk maar eens naard e paardenraces, die worden op gewicht afgetemd en bij de handicap races krijgen de snellre paarden extra gewicht aan het zadel gehangen. Jasjes wegen iets en geven weerstand. ;)

Ja, maar gelukkig hoeven onze hondjes geen races te doen! :o

Ik denk dat ze dat veel leuker vinden dan als barbie te moeten functioneren. ;)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:18

Biebabeloeba schreef:
Ooooooohhhhh moet mijn frustratie en boosheid ergens kwijt, dus sorry dat ik het hier plaats, want heeft eigenlijk niet echt iets met honden-kleden te maken, maar mijn frustratie is ontstaan na het lezen van het vermelde topic (Mijn allerliefste in dEsign kleding), maar aangezien dit opic nu gesloten is, kom ik hier dus mijn frustratie ventileren :) (nogmaals sorry, maar moet het even van me afschrijven!)
Nu het hondje in dat topic...daar zijn geen woorden voor, kan zich wss amper bewegen enzo..maarja, de mens he.
Nu ben ik dus op de site gaan kijken (wilde de gelakte nageltjes (thx to detour ;))wel is bekijken) en wat zie ik daar?
AL haar andere honden, 1 puppy is niet genoeg :roll: , en daaronder staat dat hun Staff van 19maand WEER zwanger is???!!!! 8)7
heeeelllleeeuuuuwww, 19maand en WEER zwanger, en de naakthond van 4 heeft al een paar nestjes gehad, de chi is natuurlijk ook al is gedekt geweest...... 8)7 sorry, maar dit grenst voor mij aan pure broodfok, en dan even gaan pronken met haar "mooi" aangeklede kruising pincHer ..... pffff, wat ben ik vreselijk kwaad nu >;) |o :x

Sorry voor het slecht plaatsen, maarja........

Allemensen, daar heb ik totaal over heen gelezen. Hoezo gebruiksvoorwerp?
Het is echt sneu idd..

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:40

ik krijg inspiratie van dit topic zeg....
mijn hond vindt dit shirt echt HELEMAAL TOP!
Afbeelding

Hij liet zich verrassend gemakkelijk aankleden en ging gewillig liggen voor de foto. Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij blij is met alle vormen van aandacht :+
en ja, ik heb het direkt weer uitgetrokken en zal het echt uitwassen voor ik het weer in de kast van mijn dochter leg :P

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:41

@ Detour Heb niet steeds op iedereen commentaar!
We weten onderhand wel dat jij denkt alles beter te weten
en hoe zielig je alles wel niet vind! :z

Heb jij geen leven ofzo om steeds zo dom op iedereen te reageren?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:46

Is dat dom Lotte? Kun jij onderbouwen wat je dom vindt? *D
Ik hoop dat je met goede beargumentering kan komen, succes. ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:47

Laat de hond gewoon hond zijn..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:47

shera schreef:
ik krijg inspiratie van dit topic zeg....
mijn hond vindt dit shirt echt HELEMAAL TOP!
Afbeelding

Hij liet zich verrassend gemakkelijk aankleden en ging gewillig liggen voor de foto. Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij blij is met alle vormen van aandacht :+
en ja, ik heb het direkt weer uitgetrokken en zal het echt uitwassen voor ik het weer in de kast van mijn dochter leg :P

Gossie wat een dropje! :(:)

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:49

Ja ik vind het idd dom hoe je tegen iedereen reageerd!

Zoals dit: Ik denk dat ze dat veel leuker vinden dan als barbie te moeten functioneren. ;)

Nou mijn hondje hoeft zeker niet als barbie rond te lopen, maar ook geen races te doen hoor ;)

Dus dat vind ik nogal dom dat je dat tegen mij zegt, mijn hondje
loop niet in kleertjes van Gucci of weet ik veel wat. Zoiets kan
je niet tegen mij zeggen :)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:51

oké, je voelt je dus alleen aangesproken. ;) En dan is een ander dom , da's natuurlijk heel makkelijk! :+

Maar dan vraag ik me af waarom de jouwe in kleertjes loopt als je ergens aangeeft dat het niet noodzakelijk is...

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:54

detour schreef:
oké, je voelt je dus alleen aangesproken. ;) En dan is een ander dom , da's natuurlijk heel makkelijk! :+

Maar dan vraag ik me af waarom de jouwe in kleertjes loopt als je ergens aangeeft dat het niet noodzakelijk is...

Heb jij mij ooit met kleertjes zien lopen? nee denk het niet..
Dat haal je miss uit de foto's in mn topic.. maarja daar heeft ie ook
zn jasje binnen aan.. en ik neem aan dat je dan wel denkt van oh dat zou wel voor de foto zijn!

Mijn hondje heeft buiten een jasje aan als het sneeuwt, of als hij mee op de fiets moet!
Soms heeft hij gewoon een shirtje aan, dit omdat ik dat leuk vind en mn hondje er ook
leuk op reageerd! Dus hij is zéker geen barbie *D

En nee ik voel me niet alleen aangesproken, maar wel een deel omdat je op mij reageerde ;)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 09:57

Tuurlijk voel je je aangesproken anders reageer je niet fel. ;)
Ik heb jou nooit met kleertjes zien aanlopen, begrijp die vraag niet. :+
Met je aanname zit je fout.
Hoe kun je merken aan een hond of hij het leuk vindt om aangekleed te worden?..

_Lotte

Re: Honden en kleren, wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:00

Omdat hij altijd vrolijk doet als ik een shirtje pak,
en dan kun je zeggen dat hij miss gewoon van aandacht houd,
naja hij vind zn shirtje ook niet erg want hij speelt er gewoon mee
en besteed er niet veel aandacht aan :)
Verder weet ik wel wanneer mijn hondje iets wel of niet fijn vind.. daar ken ik hem goed genoeg voor :D

Enn wat maakt het nou uit?
Ik ga hier nu echt niet meer op reageren want we komen er toch niks verder mee..

Iedereen doet wat ie zelf wilt, en als jij hondjes met kleertjes
barbie wil noemen PRIMA :)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 10:02

Meis, mijn JR heeft ook wel eens een jasje aan op de scooter. Anders is het stervenskoud. ;) Op zo'n moment heb ik er geen probleem mee. De mijne vindt alles best, althans, dat denk ik want ze staat het toe. Maar ik kan niet beoordelen of zij het "leuk" vindt? :+
En dat proef ik hier uit reacties, mensen die hun hond dus aankleden zeggen dat ze het leuk vinden. Knap gezien.

nee, racen vinden ze leuker dan als Barbie functioneren, dát heb ik gezegd! 8-)
DAt jij je dus persoonlijk aangevallen voelt kan ik niks mee. Ik ga niet meer op jou reageren want vind je manier van reageren een beetje buiten proportie.
Succes met je hondje. ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 11:58

detour schreef:
Maar zoiets zie ik voor mijn Rottweiler hier binnen toch wel zitten. Hij glijdt namelijk heel veel uit op de laminaat vloer. We hebben al overal stukken vloerbedekking neer gelegd, dat helpt enigszins maar die schoenen zouden wel een uitkomst zijn. Maar of ze ook lekker zitten?? En of hij ze aan laat??

Eigenlijk zou ik van die sokken met antislipzool moeten hebben. Zouden ze die verkopen voor honden?

Bij de duitse speciale dienst hebben de honden schoenen aan. Tegen glasscherven enz ;)
Waarschijnlijk kunnen ze er op lopen..[/quote]

Vorm naar functie of vice versa- denk daar maar eens over na! ;)[/quote]

Denk waar maar eens over na..
Ik noem een praktisch voorbeeld tegen een praktisch voorbeeld (uitglijdende rottweiler, herders die schoenen dragen)

Ik snap je hele opmerking niet, waar heb ik het over design? en waar moet ik 'maar even over na! denken'?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:04

Waar denken jullie zou ik van die antislip-sokken kunnen kopen??

Ben er echt in geinteresseerd. En kan zo op internet niets vinden.

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:11

singasong schreef:
Waar denken jullie zou ik van die antislip-sokken kunnen kopen??

Ben er echt in geinteresseerd. En kan zo op internet niets vinden.

Ik heb ze, maar heb ze in Thailand gekocht! :Y)
Maar ze bestaan iig wel! Miss kan je informeren bij een dierenwinkel
of ze eraan kunnen komen?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 12:11

Klijntjuh schreef:
detour schreef:

Eigenlijk zou ik van die sokken met antislipzool moeten hebben. Zouden ze die verkopen voor honden?

Waarschijnlijk kunnen ze er op lopen..

Vorm naar functie of vice versa- denk daar maar eens over na! ;)[/quote]

Denk waar maar eens over na..
Ik noem een praktisch voorbeeld tegen een praktisch voorbeeld (uitglijdende rottweiler, herders die schoenen dragen)

Ik snap je hele opmerking niet, waar heb ik het over design? en waar moet ik 'maar even over na! denken'?[/quote]

@:Als je iets niet snapt kun je het ook wat vriendelijker vragen. ;)

Het een is gemaakt voor fun, totaal geen toegevoegde waarde, het ander is misschien wel een "need."
Verder nog onduidelijkheden? *D
Snap je vice versa niet of vorm naar functie? ;)