Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
russel schreef:Yamcha, maar dat gebeurd dus niet, die andere hond loopt los en komt af op mijn aangelijnde hond. Mijn hond wil dat absoluut niet en is dan ook niet aardig. Sommige honden druipen af en sommige honden reageren dan meteen agressief op het gegrauw van mijn hond. Ik vind het altijd zeer irritant als het pups zijn die los lopen, die zijn zo nieuwsgierig en onbevangen en lopen dan tegen een hond aan die heel erg beschermend naar mij toe is en totaal niets accepteerd binnen een meter van hemzelf en mij. Erg irr als je dan met een blaffende hond die zijn tanden bloot weg moet lopen, althans weg moet sleuren met een los lopende hond die steeds maar terug blijft komen en steeds maar weer probeert om te ruiken...
lonneke schreef:heb mijn lesje wel geleerd. een curus heeft ze al gedaan dus dat heeft weinig zin. ze heeft gewoon van die buien dat ze net doet alsof ze doof is. .
Yamcha schreef:Die van mij heeft ook wel de dolle 3 minuten, maar 1 fluitje en hij staat naast me.
Als je moet schreeuwen om je hond terug te krijgen, heb je hem imo niet onder appèl.
Yamcha schreef:Maar als ik zie dat een ander zijn hond aanlijnt, doe ik dat ook. Ik ga er altijd vanuit dat er een goede reden voor is"Hij doet niks", ja dat ken ik..... dat resulteerde in een beet in de wang van mijn hond, ik was niet blij
't Is idd heel irritant met pups, vooral ook omdat het gelijk een slechte ervaring voor de pup is. Pup moet dan mss ook maar leren dat hij niet altijd los mag
Billy schreef:Nee, ik ga hier een verhaaltje zitten vertellen....natuurlijk meen ik dat. LAbradors zijn hele fijne honden, zeker als je ze gebruikt voor waarvoor de bedoeld zijn.
Ik heb met mijn oudste hond gejaagd, echt geweldig.
Jammer genoeg wordt het ras afgemeten naar de eigenaren die 3x per dag naar de dichtstbijzijnde boom lopen en weer terug, met een moddervette Lab aan de lijn....
Lia_ schreef:Maar vind jij het dan een rothond die jou voor gek zet?