jeetje die rothond zet me voor gek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: jeetje die rothond zet me voor gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 21:05

Lonneke: dat van die cursus vraag ik me ook af, dat de hond het kan wil niks zeggen, jij moet het eruit krijgen Lachen Bovendien zijn die cursussen erg leuk, zowel voor jij als je hond Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:25

russel schreef:
Yamcha, maar dat gebeurd dus niet, die andere hond loopt los en komt af op mijn aangelijnde hond. Mijn hond wil dat absoluut niet en is dan ook niet aardig. Sommige honden druipen af en sommige honden reageren dan meteen agressief op het gegrauw van mijn hond. Ik vind het altijd zeer irritant als het pups zijn die los lopen, die zijn zo nieuwsgierig en onbevangen en lopen dan tegen een hond aan die heel erg beschermend naar mij toe is en totaal niets accepteerd binnen een meter van hemzelf en mij. Erg irr als je dan met een blaffende hond die zijn tanden bloot weg moet lopen, althans weg moet sleuren met een los lopende hond die steeds maar terug blijft komen en steeds maar weer probeert om te ruiken... Knipoog

Maar als ik zie dat een ander zijn hond aanlijnt, doe ik dat ook. Ik ga er altijd vanuit dat er een goede reden voor is Lachen "Hij doet niks", ja dat ken ik..... dat resulteerde in een beet in de wang van mijn hond, ik was niet blij

't Is idd heel irritant met pups, vooral ook omdat het gelijk een slechte ervaring voor de pup is. Pup moet dan mss ook maar leren dat hij niet altijd los mag Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:29

lonneke schreef:
heb mijn lesje wel geleerd. een curus heeft ze al gedaan dus dat heeft weinig zin. ze heeft gewoon van die buien dat ze net doet alsof ze doof is. .

Cursus heeft imo altijd zin. Vooral als je zoals jij je hond totaal niet onder appèl hebt........

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 22:32

Ik heb niet de indruk dat ze de hond totaal niet onder appel heeft, hij kreeg even de dolle drie minuten, dat is meer mijn impressie... Het blijft een beest en die hebben dat soms (precies waarom je ze dus aan moet lijnen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 23:01

Die van mij heeft ook wel de dolle 3 minuten, maar 1 fluitje en hij staat naast me.
Als je moet schreeuwen om je hond terug te krijgen, heb je hem imo niet onder appèl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 00:35

Yamcha schreef:
Die van mij heeft ook wel de dolle 3 minuten, maar 1 fluitje en hij staat naast me.
Als je moet schreeuwen om je hond terug te krijgen, heb je hem imo niet onder appèl.

Presies, en daarom dus ook mijn vraag aan Lonneke of ze zelf een cursus heeft gedaan met die hond Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 01:05

Mooi dat sommige honden voor 100% onder appel kunnen staan, maar volgens mij kunnen dat er maar weinig, en dan speelt leeftijd ook een grote rol Lachen
Nogal logisch dat een oudere hond beter luistert.

En mensen jezusmina, ga eens niet op de persoonlijke aanval tegen Lonneke!
Ze heeft wel hersens hoor, ze is geen klein kind meer en ze ziet haar eigen fouten in!
Dan hoeven er dus niet nog tig persoonlijke aanvallen naar haar te worden gemaakt, net of jullie zelf allemaal perfect zijn en nog nooit een foutje hebben gemaakt!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 02:27

Yamcha schreef:
Maar als ik zie dat een ander zijn hond aanlijnt, doe ik dat ook. Ik ga er altijd vanuit dat er een goede reden voor is Lachen "Hij doet niks", ja dat ken ik..... dat resulteerde in een beet in de wang van mijn hond, ik was niet blij

't Is idd heel irritant met pups, vooral ook omdat het gelijk een slechte ervaring voor de pup is. Pup moet dan mss ook maar leren dat hij niet altijd los mag Knipoog

Slechte ervaringen kun je als baas ook snel in de hand werken hoor. Ik heb er zo al meerdere meegemaakt Ik zie de sociaal gestoorde hond al voor me en die baas niet weten hoe het komt, of nog erger, die onopgevoedde grote honden van een ander de schuld geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 08:52

Gut ja, dat ken ik ook wel Lachen

Hoe dan ook, ben je zelf bij. Je hebt ook mensen die snel paniekerig de hond aanlijnen als ze een andere hond zien, krijg je ook sociaal gestoorde honden van.
Sowieso, als jij een hond neemt is het heel wijs je te verdiepen in het hoe en wat, en gezond verstand is ook nooit weg.....

@ x_Marr: dat er maar weinig zijn, die hun hond opvoeden en onder appèl hebben staan, maakt het toch niet minder nodig om je hond op te voeden?
Imo, als je je hond niet onder appèl hebt, moet je hem niet zonder lijn uitlaten. Ik heb niets tegen loslopende honden, maar dan moet de hond wel sociaal en netjes opgevoed zijn.
Overigens is het niet zo heel logisch dat oudere honden beter luisteren, ken oudere honden die écht heel stout zijn, en ik ken jonge honden die prima luisteren......
Tuurlijk heb je in de puppietijd heus de periodes dat ze weer even aan het testen zijn waar die grens ook weer ligt, imo moet dat kunnen. Dan ben je even wat strenger, en dan is dat ook weer over. 't Is net hoe je er mee omgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:03

Het luisteren en baasgericht zijn is ras gebonden. Te veel mensen denken niet na met het ras wat ze nemen. Russels zijn echte mensen hondjes, ik vind ze geweldig, maar met andere honden is het vaak een ramp. Terriers zijn eigenwijs. Mijn volgende hond wordt een hond die makkelijk af te richten is, met mijn russel heb ik zoveel moeite gehad. Hij luistert nu heel erg goed, maar dat is jaren van opvoeden blijven. De eerste 3 jaren waren echt een ramp, wat was die hond oost-Indisch doof.

Lonneke, een voordeel, die hang jongeren weten nu iig dat ze met jouw en je hond niet moeten spotten, ook een voordeel Knipoog

Heel veel mensen hebben geen cursus gehad met hun hond. Ik de puppycursus, maar dat was een ramp.Het dier was gewoon niet van plan om zijn oren te gebruiken en op mij te letten. Nu bv na al die jaren kan ik lezen en schrijven met het dier. Ik kan gewoon hele zinnen met hem praten en hij begrijpt wat hij moet doen. Hij heeft ook voor alles een soort geluidje voor wat hij wil en hij wijst letterlijk aan met zijn neus wat hij hebben wil, met het staartje zwiepen, dat is vragen, ik wil dat stukje brood wat daar ligt, bv. Een piepje om naar buiten te gaan en een raar blafje om weer binnen te willen. Een wereld hond. Ik zou nooit meer zonder russels kunnen.

Maar de volgende hond ga ik heel bewust uitzoeken en daar ga ik zeker allerlei cursussen mee doen, dan hopen dat de tegenwoordige russels niet zo erg zijn als mijn huidige russel, van de eerste fokperiode, de mengelmoesjes.

Lonneke voor het plezier en beter begrip over honden is het idd leuk om een cursus te doen, als je het kunt betalen, want het is niet goedkoop.

Wat voor ras heb je??

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:05

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik mijn Jack Russells makkelijker vind om op te voeden dan mijn LAbradors Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:09

JR zijn slimmer, die ontdekken zelf ook dingen. Die van mij is gewoon aan het denken, dat zie als ik hem vraag zijn bal op te zoeken. Dan gaat hij denken en rondkijken zonder te snuffelen waar hij zijn bal de laatste keer heeft achtergelaten en dan rent hij er naar toe. Geweldig. Labradors is niks voor mij, te sloom en lomp. Haha! Visla, zit ik aan te denken met een leuke Jack erbij. Maar dan moet eerst deze in de hondenhemel zijn want die zal elke hond slopen die er bij komt, helaas.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:13

Leuk vooroordeel...LAbradors te sloom en te lomp en te dom.
DAt zijn ze juist helemaal niet, het zijn fijne honden die graag voor je willen werken en daar heel gedreven in zijn. Mijn honden hebben altijd jachttraining gedaan en de oudste ook gejaagd, niks sloom en lomp. Het is juist het overenthousiaste waardoor ze lastig op te voeden zijn.
Jacks willen ook heel graag voor je werken maar zijn minder drammerig en overenthousiast...
Over een Viszla zou ik nog maar nadenken, mijn ervaring is dat dat ook geen lieverdjes zijn in de omgang met andere honden, net als Weimaraners....
Laatst bijgewerkt door Billy op 08-12-08 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:15

Meen je dat, Billy?
Ik vind Jacks best grappig, maar heb het geduld niet voor ze Bloos

Labradors vind ik ook sloom en lomp. Lomp is het probleem dan weer niet, Berner Senners zijn dat ook, en die vind ik geweldig (al heb ik niet het idee dat ze erg slim zijn). Maar ik heb een abonnement op Duitse Herders...... Ja Lovers
Viszla ook niet mijn ding hoor

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:17

Nee, ik ga hier een verhaaltje zitten vertellen....natuurlijk meen ik dat. LAbradors zijn hele fijne honden, zeker als je ze gebruikt voor waarvoor de bedoeld zijn.
Ik heb met mijn oudste hond gejaagd, echt geweldig.
Jammer genoeg wordt het ras afgemeten naar de eigenaren die 3x per dag naar de dichtstbijzijnde boom lopen en weer terug, met een moddervette Lab aan de lijn....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:18

Die Visla's vind ik lief, verliezen geen haren..eindelijk. En ik heb gehoord dat het ook jachthonden zijn en ik heb iets met jachthonden, die slimheid. Visla's moeten wel opgevoed worden, maar zijn erg trouw.

Het is nog niet zover dat er een andere hond kan komen, dus nog tijd zat.

Idd zie ik alleen maar de vette worsten waar geen fut in zit. Dan op oppassen voor de heupen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:20

Billy schreef:
Nee, ik ga hier een verhaaltje zitten vertellen....natuurlijk meen ik dat. LAbradors zijn hele fijne honden, zeker als je ze gebruikt voor waarvoor de bedoeld zijn.
Ik heb met mijn oudste hond gejaagd, echt geweldig.
Jammer genoeg wordt het ras afgemeten naar de eigenaren die 3x per dag naar de dichtstbijzijnde boom lopen en weer terug, met een moddervette Lab aan de lijn....

Daar heb jij gelijk in.
Sowieso vind ik honden schitterend als ze doen waarvoor ze gemaakt zijn Ja

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:21

Verliezen geen haren>
Hoe denk je dat ze ruien dan? Het is geen pluk of scheerhond, gewoon een hond deie normaal verhaart..
Van die nare korte haartjes die overal in blijven steken Haha!
Klinkt alsof je je er nog niet heel erg in verdiept hebt. Ik hoop dat je niet voor verrassingen komt te staan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:24

Ben ik even blij met mijn Herder Haha!

Dat zijn meer wolken..... je zuigt het zo op, gaat nergens in zitten Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:25

Nee echt verdiept nog niet, hoop mijn russel nog wat jaren te hebben, is nu 13..

Mijn russel verhaart elke dag, ik word er naar van. Heb sinds kort een donkerrood kleed in de huiskamer, als ik die heb gestofzuigd is hij na een half uur weer onder de haren. Die Visla's zullen idd hun wintervacht verliezen, maar dat is een paar weken, althans dat is mij verteld door een eigenaar. Gewoon een zomer en winterrui. Mijn russel heeft stugge haren en niet van die zachte haren, is geen ruwharige.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:30

Wat een overdreven reactie's weer Rolleyes Het is net of lonneke een mikpunt van sommige hier is. Kom op zeg, dit had iedereen kunnen gebeuren. Er is toch niks gebeurd? Ja, er had wat kunnen gebeuren maar dat kan je bij alles in het leven wel zeggen.
Ik vind het alleen maar grappig en je schrijft het ook leuk! Had mij ook kunnen overkomen Haha!

En alsjeblieft mensen, geef niet te snel een oordeel over personen met een bordeline-stoornis. Scheer niet alle mensen over een kam.
Dit had iedereen kunnen gebeuren, bordeline of niet.

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:33

Lia_ schreef:
Maar vind jij het dan een rothond die jou voor gek zet?

Rothond, rothond je moet het niet gelijk zo serieus opvatten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:35

arian_wolf: het gaat niet om borderline, het gaat erom dat iemand nogal onverantwoord met de hond omgaat...... zit wel iets verschil in. Lonneke is de TS, logisch wel dan dat het over haar gaat, niet?

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:37

Ok, ik ga hier vast geen vrienden mee maken, maar ik vind wel dat het gezegd moet worden.

Er zijn een aantal mensen die Lonneke behandelen als een klein kind. Een borderline-patiënte die niet in staat is zelf na te denken. Een loslopend projectiel dat zich onverantwoordelijk gedraagt.

Allereerst: tuurlijk, Lonneke heeft in het verleden een aantal keren laten blijken zichzelf op een minder briljante manier te overschatten wat betreft de zorg voor haar dieren. Daar ben ik me bewust van.

Maar dan nog...

Lonneke is géén klein kind.
Ook een borderline-patiënte kan nog prima zelf nadenken.
Lonneke is niet achterlijk.
Het lijkt me nergens voor nodig zo kleinerend te doen naar Lonneke.
Lonneke is EERLIJK.

Lonneke komt UIT voor haar fouten.
Lonneke geeft tenminste TOE dat ze dom is geweest.
Lonneke ziet zelf dondersgoed in dat het de volgende keer anders moet.

De helft van de mensen in dit topic reageert a la "haha dit heb ik ook wel eens meegemaakt". Maar omdat LONNEKE het hier ook daadwerkelijk POST (de rest vindt het waarschijnlijk geen big issue en heeft er nooit bij stil gestaan het hier te posten) is ze er vervolgens de dupe dan dat een aantal mensen het afschuiven op haar ziekte.

Lonneke heeft een fout gemaakt en zag dat in, zonder dat er gelukkig nadelige gevolgen aan zijn geweest.
Er is niets verkeerd gegaan.
Het HAD GEKUND, maar er is niets gebeurt.
Fouten zijn menselijk.
Lonneke is in de eerste plaats een MENS, een PERSOON.
Niet een borderline-patiënte.
Haar Borderline-stoornis is bovendien géén excuus om dit soort fouten te maken.
Haar Borderline-stoornis lijkt me net zo min de REDEN dat hier iets fout is gegaan.

Iedereen maakt fouten, fouten zijn menselijk.
Mensen leren van fouten.

Laten we nu alsjeblieft eens stoppen Lonneke te behandelen als een klein kind, een borderliner die niet in staat is zelf na te denken. Is dat jullie dank voor haar eerlijkheid? Wees blij dat er tenminste IEMAND is die uit komt voor haar fouten.

Dit snijdt een bepaalde issue aan, er zijn schijnbaar hééééél vééél mensen op Bokt die zelf dergelijke fouten hebben begaan en daar totaal niet van inzien dat ze misschien niet zo slim waren. Soms gaat het goed fout, soms blijft het (zoals in Lonnekes geval, maar ook zoals bij een heel aantal andere Bokkers) beperkt tot een hond die binnen banjert bij een gezin dat dat gelukkig niet erg vindt.

Het lijkt me geen probleem om in discussie te gaan over dergelijke situaties, het lijkt me geen probleem dat er mensen zijn die schijnbaar denken dat ze dit soort onoverkomelijke fouten nooit zullen maken, het lijkt me geen probleem dat er mensen zijn die het niet eens als fout zien.

Maar laten we het alsjeblieft niet op Lonneke persoonlijk betrekken.
Niemand wordt er beter van Lonneke als een klein kind, ongeleid projectiel, borderliner zonder verantwoordelijkheidsgevoel te behandelen.

Ik heb het compleet te doen met Lonneke, die tenminste eerlijk uit komt voor haar fouten...

Beter had ik het niet kunnen verwoorden.

Danielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:37

Ik vind ook dat sommige heftig reageren. Het kan gebeuren... De volgende keer aan de riem en klaar. Ik ken heto ok hoor.
De hond liep even los en rende achter de postbode aan in plaats van naar mij toe te komen.. Weg was ze..
IK vet lang lopen zoeken, komt ze een tijd later met mijn broer aanzetten die van zijn werk was gekomen, terwijl dat aan de andere kant van de 'stad' was.. nouja meer een dorp.
En dat beestje maar vrolijk kwispelen!

Wat je overkomen is valt nog alles mee en ik vind het wel grappig, vooral omdat ik het niet ben dat het is overkomen Tong uitsteken !