Oud & Nieuw en huisdieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anna85

Re: Oud & Nieuw en huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:00

Bij ons knallen ze de hele dag al, hier vlakbij ook carbit, dat vond ie eerst wel eng, maar dat kan ik me ook wel voorstellen. Heb hem toen opdezelfde manier als met het andere vuurwerk, bij elke knal een brokje gegeven, werkt echt super! Na een paar keer ging het al stukken beter, hij ligt nu lekker te slapen in zn mand Lachen Ben wel benieuwd hoe hij om 12 uur reageert als het allemaal losbarst, denk dat ik hem om 5 voor 12 maar een kluif geef, dan is ie meestal onverstoorbaar aan het kauwen.

Iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar! En succes met alle angstige beestjes, hoop dat het allemaal wat mee zal vallen, en ze zich wat rustig kunnen houden...
Zal nu aan de oliebollen, en de hond even een dikke knuffel (en snoepje) geven Lovers

@desty, hij komt vast wel terug als de ergste knallen voorbij zijn Ach gut

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 20:18

De mijne heeft een medicijn gehad van de da (hond) die word altijd knetter gek en liep vorig jaar om 12 uur de straat op (vloog tussen ons door) dus die heeft wat gehad en die zit nu te trippen op de bak (arme hij) maar is niet anders, katten blijven gewoon binnen en die kruipen meestal onder het bed.

loyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:03

oke vanavond gaat het beginnne ..
ik ben benieuwt wat mun puppie ervan vind..

merensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:03

Chiqa schreef:
merensje schreef:
Ik hou de poezen (3 stuks) altijd voor de zekerheid vanaf de 30e binnen.
Heb vanochtend Bach Rescue Remedy druppeltjes door hun drinkwater gedaan.
Haalt de scherpe kantjes van de paniek een beetje af.

Je kan het beter puur geven, als je het verdunt heeft het weinig zin.

Als ik het puur moet geven gaan er 2 van de 3 alsnog uit hun dak.....
Ik geef het wel verdunt maar druppel steeds bij, beetje moeite voor aardig resultaat. Toch werkt het, gelukkig.
Ik baal zo van de stress van die arme dieren, zit nu boven met een ongelukkige poes onder het bed achter me. Stomme karbid gedonder Boos!
De andere 2 hebben zich ergens anders verstopt....
Ik draai maar wat muziek en klets een end in de rondte tegen ze. Wat een poezen-ellende.
Paard maakt het prima trouwens, die staat ver van de bewoonde wereld met alle deuren dicht zich vol te vreten Haha!

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 02:10

Mijn poes sliep eerst overal doorheen.. maar toen het eenmaal 12 uur was, werd ze doodsbang en bleef ze achter een kast zitten..

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 02:12

Ik had verwacht dat mijn hond zou gaan janken. Maar hij ging voor het raam staan kijken Clown

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 02:13

Mijn hond konden we om half 10 in laten slapen dus hij heeft niet zoveel meegekregen, daarnaast was hij toch al beetje doof en blind. En mijn konijnen en schildpadden leven hun leven gewoon verder als normaal, die lijken geen last ervan te hebben:).

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 02:20

dat is minder roxxxiejjj mijn honden vinden het niet erg kijken der zelfs na

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 02:21

Voor het eerst oud en nieuw in een dorp (en niet meer hartje centrum Haarlem) en o wat ben ik blij voor mijn katten.
Wij geven altijd bach bloesem (rescue remedy, maar dan van een ander merk zonder alcohol) en dat werkt heel goed. Haalt net even de ergste stress weg.

De paarden stonden lekker in het weiland met heel veel hooi en hadden er niet veel van. Mijn hengstje van anderhalf keek zijn ogen uit en kwam een beetje bij mij schuilen, maar ze hebben geen stap meer gezet dan normaal.

Geen erg gestresste diertjes dus hier gelukkig.

Iedereen een heel goed 2009 gewenst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 02:24

Paarden doodsbang, hond over de zeik. Heel sneu, verder mooi vuurwerk hier. Volgend jaar maar de raampjes op stal afplakken zodat ze de flitsen niet zien.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 02:25

Alle 6 mijn huisdieren (2 honden en 4 katten) hebben zich geweldig goed gedragen, geen centje pijn.
Poes Gizomo die gister gesterilliseerd is heeft zelfs in de vensterbank naar al het vuurwerk zitten kijken, vond het prachtig.
Wat ben ik trots op mijn viervoetertjes zeg!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 02:30

Honden wel gestrest hier, vooral de grote. Maar hij is is al rustiger, ik heb hem 4 druppels van Bach Rescue Remedy gegeven. Katten hebben boven gezeten, ieder in een kamer opgesloten. Ze hebben zich goed gedragen, alleen de kleine kat van 5 maanden was aan het schreeuwen. Dus ik even bij hem gezeten, hij wou even een knuffel hebben. Alleen een ongelukje gebeurd, hij was uit de kamer geglipt en was gelijk naar buiten gegaan. Dus ik er achteraan en toen heb ik hem uiteindelijk te pakken gekregen. Verder hadden we hier aardig wat vuurwerk, ook wel mooi.

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 02:34

Onze 3katten blijven binnen, gewoon ergens tegen de avond dat ze binnenkomen, en de paarden blijven ook binnen *LOL*.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 02:35

Helemaal geen last gehad hier, honden hebben het niet eens gezien volgens mij, katten gewoon op de plek, paarden hebben volgens mij aan het begin even een sprintje getrokken, want ze stonden achterin de bak waar ze normaliter niet staan, maar toen ik ging kijken en even stond te kroelen was er niets aan de hand, eentje stond heel gebiologeerd naar de flitsen te kijken en de andere 4 waren eigenlijk een beetje in de war, of het nu alweer etenstijd was.. Jammer genoeg moest ik ze teleurstellen, geen eten meer Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 02:53

Kat niet bang, hond een beetje, DAP werkt goed, en pilletjes ook Ja

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 03:00

Oh, Wij waren even bang dat mijn hond een hartaanval zou gaan krijgen ze heeft de hele avond onder het bed gelegen. En gister middag namen we haar even mee ze lag helemaal te trillen van angst onder de voorstoel van de auto. Arme beestjes nouja het is nu in ieder geval voor een heel jaar afgelopen.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 09:05

Godzijdank is het idd weer over.
Hier waren vooral de mannen erg bang, de watjes.
Ik heb 6 poezen en 3 katers. En die katers zitten normaal in een grote ren in de tuin, en nu dus maar binnen, al de hele week lopen ze kruipend door de ren, zo bang voor het irritante vuurwerk.

Van stress hebben ze ook flink overgegeven, zo sneu.

Maar nog een dagje, en dan is het weer voorbij!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 09:55

hier vonden de diertjes het geweldig eigenlijk Bloos
was met de hond om 12 uur naar buiten gegaan.
en ze was helemaal gek op het vuurwerk van de buren.....
ze is knettergek op lichtjes dus ze vond het geweldig.
moest dr wel goed vasthouden anders was ze zo naar de pijlen toe gerend.
maar verder staart om hoog oortjes naar voren Duivel

ook de paarden gaven geen kik,
ze waren wel allert(stonden niet te slapen)
maar no problemo!
pfff gelukkig ook maar, was al wel een beetje bang geworden, vooral met mn paardjes

de enige die het echt vervelend vond was ik Ach gut
heb het nie zo op harde knallen, maar de lichtjes vonk nog wel leuk,

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 10:13

als onze bart(jack russel) kon vliegen,dan haalde hij het vuurwerk uit de lucht. Haha! hij word deze maand 1 jaar,en hij is er gelukkig niet bang van.

de hond van mijn zus (golden retriever)gaat ieder jaar naar een kennel op oudjaarsdag,die is thuis echt niet te houden,zo bang dat die van vuurwerk is,ze sloopt het hele huis,en poept en plast echt alles onder.vanavond word ze weer opgehaald.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 10:50

Pff ik was ook even bang dat mijn hond erin zou blijven Scheve mond
Het arme dier heeft de hele avond trillend achter de bank gelegen, zijn hart ging gigantisch te keer ook. Ik heb echt medelijden met het arme dier gehad, gelukkig is het nu weer over voor een jaar.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 11:45

We hebben het weer gehad!

Indy was behoorlijk bang en heeft liggen trillen op de bank, ik heb er lekker naast gezeten en half onder gelegen Nagelbijten / Gniffelen Ze had ook geen oog voor haar botje Ze is vannacht in huis nog aan de diarree geweest van de stress, arm beest Scheve mond

Dean is 3 maandjes oud en die had er niets mee Haha! Vond het allemaal wel prima en is tijdens het vuurwerk nog even een plasje in de tuin gaan doen, hij heeft met grote ogen naar het vuurwerk zitten kijken Ja Haha! Braaaaf geweest!

Anna85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:25

Zo dat hebben we weer gehad, onze hond had om 12 uur wel even zoiets van wat is dit Verward
maar bleef wel rustig bij mij liggen.
De kat wou eigenlijk wel naar buiten (mocht natuurlijk niet van baasje Knipoog ) , maf beest. Ze is echt nergens bang voor.. Pling

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:29

Mijn hond heeft trouwens gewoon 24 uur zijn plas opgehouden, het arme dier was niet naar buiten te krijgen. Toen mijn vader eindelijk met hem buiten was heeft hij alleen gejankt en heen en weer gerend aan zijn riem.
Vanochtend heeft hij eindelijk alles weer gewoon gedaan, erg sneu voor hem.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 13:22

Wat verschrikkelijk Mas, ook erg slecht dat hij zijn plas ophoudt. Misschien een idee om hem volgende keer een beetje bier te geven? Deden wij met een paard die niet wilde plassen ook altijd Ja

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 13:50

Bier, helpt dat echt?
at is dan misschien wel een goede voor volgend jaar,
24 uur zijn plas ophouden is idd niet goed natuurlijk...
Bedankt iig voor de tip, ik ga hem onthouden Ja