Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
splash1999 schreef:maar dat is met alles zo natuurlijk dat heeft niks met katten temaken
Zwerte schreef:Alle vormen van overlast moet je zelf wat aan doen. Als de buren de muziek hard hebben ga ik ook vragen of het zachter kan. Of vind je het normaal dat je dan zelf de muziek keihard aanzet (snachts ofzo) of gelijk maar de politie te bellen? Dan zal die buurman ook raar staan te kijken, je had het toch even kunnen vragen?
Dus ja ik verwacht dat van mensen. Doe het zelf ook en vind het niet meer dan normaal. Ik heb last van iets wat normaal is, iets wat best mag en het is dan aan mij om dat aan te geven en op een normale manier het op te lossen.
Zwerte schreef:Mijn vergelijking gaat wel een beetje mank, daar heb je gelijk in. Schreeuwende kinderen buiten dan, die je niet kent en niet stil willen zijn. Ik zou rondvragen wie de ouders zijn en deze aanspreken. Ik zal nog even nadenken over een beter voorbeeld maar ik heb nou eenmaal niet zo snel last ergens van dus nogal moeilijk voor me om zoiets te bedenken.
Ik probeer zeker rekening met mensen te houden, zoals ik al zei lopen er in onze buurt veel katten rond. Als ik verhuis naar een drukke woonwijk waar ik geen enkele kat zie lopen, tja dan ga ik wel even wat rondvragen denk ik.
Zwerte schreef:Ik bedoelde overdag muziek aan, na 22.00 is geluidsoverlast ook wettelijk verboden. Overdag een beetje harde muziek echter niet, dan vind ik het normaal dat je gewoon even langs gaat. Als ik daar last van heb, regel ik dat even. Mijn vergelijking gaat wel een beetje mank, daar heb je gelijk in. Schreeuwende kinderen buiten dan, die je niet kent en niet stil willen zijn. Ik zou rondvragen wie de ouders zijn en deze aanspreken. Ik zal nog even nadenken over een beter voorbeeld maar ik heb nou eenmaal niet zo snel last ergens van dus nogal moeilijk voor me om zoiets te bedenken.
Ik probeer zeker rekening met mensen te houden, zoals ik al zei lopen er in onze buurt veel katten rond. Als ik verhuis naar een drukke woonwijk waar ik geen enkele kat zie lopen, tja dan ga ik wel even wat rondvragen denk ik.
ThePast03 schreef:Zwerte schreef:Ik bedoelde overdag muziek aan, na 22.00 is geluidsoverlast ook wettelijk verboden. Overdag een beetje harde muziek echter niet, dan vind ik het normaal dat je gewoon even langs gaat. Als ik daar last van heb, regel ik dat even. Mijn vergelijking gaat wel een beetje mank, daar heb je gelijk in. Schreeuwende kinderen buiten dan, die je niet kent en niet stil willen zijn. Ik zou rondvragen wie de ouders zijn en deze aanspreken. Ik zal nog even nadenken over een beter voorbeeld maar ik heb nou eenmaal niet zo snel last ergens van dus nogal moeilijk voor me om zoiets te bedenken.
Zal ik eens proberen de kant van degene die overlast heeft wat duidelijker te maken met een voorbeeld?
Moet je jezelf voorstellen dat jouw kat in je eigen tuin rondhobbelt en er een grote hond over je schutting/tuinhek springt en jouw kat verwond of erger dood.
Ik kan me niet voorstellen dat je dan zegt daar heb ik niet zo'n last van.
ThePast03 schreef:Van gillende kinderen heb ik dan weer geen last, die komen niet in mijn tuin en mogen van mij gillen tot ze schor zijn.
Denise1984 schreef:Iemand die ik ken had een duivenhok in z'n tuin. Ook hij had erg last van katten. Wat hij heeft gedaan is een heel diep gat gegraven en daar een pvc buis rechtop in gezet. Op de bodem gooide hij af en toe wat vis. De katten die in de tuin kwamen om de duiven te terroriseren roken de vis lucht en gingen die buis in. Echter ze kwamen er niet meer uit omdat het te diep was. Hij liet ze een paar dagen zitten (hield ze wel goed in de gaten of ze nog leefde etc) en na een paar dagen haalde hij ze er uit. Katten kwamen niet meer terug.
Zwerte schreef:Dan ben ik zeker niet blij, dat klopt. Maar als honden in nederland los mochten lopen het dat het ook normaal is dat het gebeurt (dat ze dus overal lopen) tja dan zou ik het alsnog vreselijk vinden maar het wel risico van mn beestjes buiten laten, zelfs in mn eigen tuin. Zou ik ze in een afgeschermd hok hebben en de hond zou het slopen, dan zou ik de kosten op de eigenaar verhalen.
Maar deze vergelijking klopt niet echt aangezien honden niet los mogen lopen in nederland. Dan word de situatie imo totaal anders.
J0sef1entje schreef:Haha wat een gewldige discussie weer! Mijn nieuwe buurman (ik woon hier pas een half jaar) kwam mij vertellen dat hij blij was met mijn katten. Een paar weken nadat wij er zijn komen wonen waren zijn tuin én schuur muisvrij. Of ik mijn katten vooral 's winters ook wilde laten buitenspelen!![]()
WildWings schreef:Denise1984 schreef:Iemand die ik ken had een duivenhok in z'n tuin. Ook hij had erg last van katten. Wat hij heeft gedaan is een heel diep gat gegraven en daar een pvc buis rechtop in gezet. Op de bodem gooide hij af en toe wat vis. De katten die in de tuin kwamen om de duiven te terroriseren roken de vis lucht en gingen die buis in. Echter ze kwamen er niet meer uit omdat het te diep was. Hij liet ze een paar dagen zitten (hield ze wel goed in de gaten of ze nog leefde etc) en na een paar dagen haalde hij ze er uit. Katten kwamen niet meer terug.
Dat vind ik dus echt weer een redelijk achterlijke methode. Natuurlijk, het mag ongetwijfeld want het is zijn tuin, maar hoe iemand 't over z'n hart kan krijgen zoiets bewust te doen, een beest een paar dagen zonder eten of drinken in de angst daar laten zitten...
Dat vind ik nog eens flink wat verder dan als je een hond hebt die katten aanvalt die je tuin in komen bijvoorbeeld. Brr wat cru.
slimmerik schreef:Wat die man met die duiven betreft: het zou ook mijn methode niet zijn maar tekent wel de wanhoop van die man.
ThePast03 schreef:Zwerte schreef:Dan ben ik zeker niet blij, dat klopt. Maar als honden in nederland los mochten lopen het dat het ook normaal is dat het gebeurt (dat ze dus overal lopen) tja dan zou ik het alsnog vreselijk vinden maar het wel risico van mn beestjes buiten laten, zelfs in mn eigen tuin. Zou ik ze in een afgeschermd hok hebben en de hond zou het slopen, dan zou ik de kosten op de eigenaar verhalen.
Maar deze vergelijking klopt niet echt aangezien honden niet los mogen lopen in nederland. Dan word de situatie imo totaal anders.
En er is wel degelijk een tijd geweest dat honden wel gewoon los mochten lopen en ook gewoon losliepen in de straten.
Dus als mijn kat, die overdag bij mooi weer in zijn kattenren zit wordt aangevallen door een hond die hier over de schutting klimt dan kan ik de kosten op de eigenaar verhalen maar als mijn oudje van net 2 kilo wordt doodgebeten als er een vreemde hond over de schutting klimt is dat mijn eigen risico?
slimmerik schreef:Vergeet niet dat katten niet buiten mogen lopen Zwerte. Het wordt alleen gedoogd. Het is geen recht van de kat of diens eigenaar.
Zwerte schreef:Dat het vroeger zo was zegt mij helemaal niks. Nu is het niet zo, zo simpel zit het. "vroeger zus, vroeger zo" "wie weet word het ooit zo en zo" allemaal geneuzel waar ik niks aan heb. Ik leef liever in het heden.
Je tweede stukje snap ik even niet? In beide situaties is het eigen risico, de buitenwereld, en daarmee ook je tuin, is niet zonder gevaren.
marielleaartsen schreef:Katten eten vaak hun prooi niet eens op, het is alleen het spelen zodra vogel/muis dood is lopen ze weg en zoeken ze weer wat nieuws, gek he dat er steeds meer vogelsoorten op de rode lijst komen, grotendeels door de kat.