Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
WildWings schreef:moonfish13 schreef:niet laten lopen iig.
die beestjes zijn het niet gewend om zoveel groen te eten, daar kunnen ze alleen al dood van gaan.
Normaal eet zo'n beestje hooi en brokjes wat droog is met evt wat groente, nu bestaat dat alleen uit groen.
Cavia's mogen ook niet teveel groen, vanwege het vocht, diarree bij cavia's kan dodelijk zijn.
Dat is niet een zeldzaam fenomeen bij cavia's dat ze dood gaan van diarree, daar zijn ze behoorlijk gevoelig voor.
Sorry, maar mijn cavia's kregen / cavia krijgt toch echt beperkt brok en verder onbeperkt groen en hooi, en ik ken veel cavia-eigenaren die dit zo doen. Asl je cavia 'eventueel wat groente' krijgt zou ik toch eens te rade gaan hoe goed dat is...
Ik hoop dat het vangen lukt, let wel op want zoals al gezegd... 't zijn stressgevoelige beestjes. Daarbij kunnen ze ook niet heel erg goed tegen tocht, ze kunnen gauw verkouden worden en longontsteking krijgen... ik denk dat ze toch echt gedumpt zijn inderdaad... erg he, dat mensen zoiets doen
Brainless schreef:Cavia's zijn lopende GFTbakken, die eten alles en kunnen alles hebben en raken niet daarvan aan de diarree.
Zelfs sinaasappel en bananenschillen gaan erin. Dan hoef je ook geen aparte vitamine c meer te geven.
Brainless schreef:Cavia's zijn lopende GFTbakken, die eten alles en kunnen alles hebben en raken niet daarvan aan de diarree.
Zelfs sinaasappel en bananenschillen gaan erin. Dan hoef je ook geen aparte vitamine c meer te geven.