Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Die 1cm vis per liter water gaat alleen op bij rustige vissen, guppen zijn nogal hyper dus neem rustig 2 liter of meer per cm vis. Guppen hebben veel zwemruimte nodig.
Voor de aanstaande mama is het wel fijn als je nog 1 of 2 vrouwtjes erbij neemt omdat de mannetjes nogal opdringerig kunnen zijn.
Zorg in elk geval voor veel verstopplekjes door veel planten, stenen, beeldjes enz.
Iney schreef:Waarom kan ik de guppy's niet alleen zetten zonder vader of moeder?
Bedankt!
Ilsiie schreef:Iney schreef:Waarom kan ik de guppy's niet alleen zetten zonder vader of moeder?
Bedankt!
Of ik kan niet lezen, maar waar heb je dat zien staan?
Ze overleven juist beter zonder ouders; anders worden ze opgevroten. Nou is dat op zich niet zo erg als je er veel hebt, maar ik had m'n eerste nestje het liefst op willen kweken... (Helaas zijn ze allemaal overleden omdat er iets mis was met/in het water)..
salsaentango schreef:ik had 2 vrouwtjes en 1 mannetje.. daar kwamer 25 baby's uit.. daar zijn 12 van over gebleven en nu heb ik er nog 70 haha
ze fokken aan 1 stuk door daar is niet zoveel voor nodig.. alleen de verzorging die je bij alle dieren moet geven.![]()
ps: ik heb een vrouwtje alleen in een bak gehad.. bleek het op den duur een mannetje te wordenwant eerst was hij gewoon geel en daarna werd hij rood (en het geslacht kwam erbij..) ben ik de enige die dat had.? of heeft iemand dit ook wel eens gehad.?
anneliesdj schreef:Die 1cm vis per liter water gaat alleen op bij rustige vissen, guppen zijn nogal hyper dus neem rustig 2 liter of meer per cm vis. Guppen hebben veel zwemruimte nodig.
Voor de aanstaande mama is het wel fijn als je nog 1 of 2 vrouwtjes erbij neemt omdat de mannetjes nogal opdringerig kunnen zijn.
Zorg in elk geval voor veel verstopplekjes door veel planten, stenen, beeldjes enz.
anneliesdj schreef:Wat je zegt over de lengte van de vis x 10 klopt over het algemeen aardig ja maar 1cm vis per liter water is echt onzin. Je zou het evt kunnen gebruiken samen met een andere regel maar alleen redeneren dat je 1 liter per cm vis nodig hebt is dom.
anneliesdj schreef:1 liter per cm vis? Uitgaande van een maanvis van 10cm, die moet dan in 10 liter water?? 33,3cmx33,3cm? Of misschien 100cmx1x1??
Zoiets is per vis verschillend, de regel van 'lengte vis x 10' is wel goed voor de lengte van het aquarium maar voor de inhoud en hoogte moet je echt wat anders gaan verzinnen.