Joepie, onze poes is zwanger !!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

raket

Re: Joepie, onze poes is zwanger !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:50

Chiqa schreef:
krak schreef:
ik begin ook geen discussie. ik wijs enkel iemand op zijn verantwoordelijkheid

Lees anders de nieuwe regels even door Krak Knipoog

On topic;

Riss ik ben wel benieuwd hoe de vader en de moeder dr uitzien, heb je daar foto's van?
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken wat betrefd de warme mandjes, die vind je wel met
een pers als ouder.

Mag ik dat adres van je??? Ik heb er nl al maanden 2 in de opvang waar ik niet van af kan, omdat niemand ze wil.
Als er echt zoveel belangstelling al is voor je ongeboren kittens mag je ze ook wel naar mij doorsturen hoor. Ze zijn echt heel leuk, had nog nooit langharige gehad, maar vind ze mooier dan kortharige en het haarverlies valt reuze mee.
Laatst bijgewerkt door raket op 17-09-08 22:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:51

Iemand opent hier een topic over dat ze t leuk vind dat dr poes zwanger is en krijgt dan zulk, in mijn ogen, gezeik. Ja alle kittens zijn goed terecht gekomen uiteraard en gesteriliseerd wordt ze ook nog.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:52

Dit is gewoon een nestje voor de lol. Als je echt fokker bent, ja dan moet je je poes laten testen ja. Maar in dit geval niet.
Wij hebben vroeger ook een poes gehad die elk jaar een nestje had, gewoon voor de lol ja. En er was altijd een goed thuis voor de kittens te vinden. Op den duur werd dat steeds moeilijker en na 4 nesten was het klaar voor haar. Maar tegenwoordig zijn er nog genoeg mensen die een leuk HTK kitten zoeken.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:55

Lous schreef:
Dit is gewoon een nestje voor de lol. Als je echt fokker bent, ja dan moet je je poes laten testen ja. Maar in dit geval niet.

Dus HKT katten kunnen geen erfelijke ziektes krijgen?
Je laat je katten testen om dat uit te sluiten en niet omdat je een 'fokker' bent maar omdat je gezonde kittens op de wereld wil zetten...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:57

Iris er zijn ook erfelijke ziektes waarop je niet kan testen. Daarnaast bied zo'n test alsnog geen 100% garantie dat je gezonde kittens op de wereld zet.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:58

Gefeliciteerd TS! Lachen Straks wel foto's plaatsen he van je pasgeboren poezzels! En trek je niets aan joh van al dat gezeur!

Krak; ik begin me behoorlijk aan jou te ergeren, denk dat ik maar even op de TEM knop druk. Want wat jij hier nu allemaal neerzet hoort hier niet meer. En na 1 post moge t wel duidelijk zijn. Veel plezier met je kattenopvang Doei!

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 22:59

Yommie schreef:
Krak je mag alleen maar meeleven met de TS en het heel leuk voor der vinden ,als je zo een mening heb zoals jij dan krijg je een waarschuwing....

ik vind het ook belachelijk dat mensen het nog leuk vinden om katten te fokken,asiels zitten overvol....maarja Huilen

Huilen van het lachen ROFL
dat eerste stuk klopt als een bus blijkbaar. lopen vele lange teentjes rond waar ik blijkbaar eens goed op heb staan kloppen Nagelbijten / Gniffelen
tja ik heb mijn mening en nee sorry hoor, daar ga ik niet vanaf. als er hiervoor een waarschuwing komt, is dat zwak en laag. als je mensen al niet meer mag proberen duidelijk te maken dat dit gewoon totaal Not Done is! (en ja ik ben scherp van tong, maar hallo je bent wel over levende wezens bezig, GEEN wegwerpproducten!!!)

en ach ja, we vermeerderen 1 keer voor de lol dus moet niks in orde zijn Nors opkijken
tuurlijk, laat ik dan ineens mijn merrie tussen 20 hengsten lopen en we zien wel wat er uit komt. kan ook wel plezant zijn zeker en neeeeee dat is ook verantwoord bezig zijn want het was maar een veulentje voor de lol Gestoord

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:02

Lous schreef:
Iris er zijn ook erfelijke ziektes waarop je niet kan testen. Daarnaast bied zo'n test alsnog geen 100% garantie dat je gezonde kittens op de wereld zet.

Klopt. Maar je wil wel bij voorkeur zo veel mogelijk uitsluiten niet waar?
Helemaal als je met raskatten gaat kruisen, die hun specifieke rasgebonden erfelijke aandoeningen hebben.

Wat biedt wel garantie in het leven?
Omdat je nergens garantie op hebt behalve op je horloge en tv kun je het beste bepaalde risico's uitsluiten / beperken en dat kun je doen door te laten testen.

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:05

krak schreef:
Yommie schreef:
Krak je mag alleen maar meeleven met de TS en het heel leuk voor der vinden ,als je zo een mening heb zoals jij dan krijg je een waarschuwing....

ik vind het ook belachelijk dat mensen het nog leuk vinden om katten te fokken,asiels zitten overvol....maarja Huilen

dat eerste stuk klopt als een bus blijkbaar. lopen vele lange teentjes rond waar ik blijkbaar eens goed op heb staan kloppen Nagelbijten / Gniffelen
tja ik heb mijn mening en nee sorry hoor, daar ga ik niet vanaf. als er hiervoor een waarschuwing komt, is dat zwak en laag. als je mensen al niet meer mag proberen duidelijk te maken dat dit gewoon totaal Not Done is! (en ja ik ben scherp van tong, maar hallo je bent wel over levende wezens bezig, GEEN wegwerpproducten!!!)

en ach ja, we vermeerderen 1 keer voor de lol dus moet niks in orde zijn Nors opkijken
tuurlijk, laat ik dan ineens mijn merrie tussen 20 hengsten lopen en we zien wel wat er uit komt. kan ook wel plezant zijn zeker en neeeeee dat is ook verantwoord bezig zijn want het was maar een veulentje voor de lol Gestoord

Waar staat dat de ts ze al wegwerpproducten gaat ´gebruiken´? Ze kan toch ook zonder al die testjes en dingetjes goed voor ze zorgen en zorgen dat ze gezond blijven? Leuk topic weet, echt leuk voor de ts al dit gezeik...

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:10

Het is gewoon een voor de lol nestje, waarom dan testen... ja om eventuele bepaalde risico's uit te sluiten maar die blijven altijd. Het is alleen nodig omdat bepaalde mensen dat nodig vinden. En om misschien een bepaalde zekerheid te hebben. Maar dat hoef je niet meteen op zo'n afzeikende manier te gaan zeggen.

Hoe vaak gaat het gewoon goed zonder die testen, meer dan vaak. En als het mis gaat is dat vaker aan iets wat niet te testen is.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:12

Anita_ schreef:
krak schreef:

Waar staat dat de ts ze al wegwerpproducten gaat ´gebruiken´? Ze kan toch ook zonder al die testjes en dingetjes goed voor ze zorgen en zorgen dat ze gezond blijven? Leuk topic weet, echt leuk voor de ts al dit gezeik...[/quote]

niemand zegt dat ze als wegwerppruducten worden gebruikt,het is gewoon een feit dat er GENOEG katten zijn, ik heb al 4 opvangkatten,en overal worden er me katten aangeboden...en het kan ook te gek...
Dus tja mensen zoals krak en ik vinden het niet onwijs tof, gezellig ,dat TS zo blij is met der nieuwe katten!!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:17

Waar ik eerder denk waar het het meeste aan ligt is mensen die een kat nemen zonder eerste te kijken wat de conseqeunties zijn zoals de verzorging, kapotte meubelen etc. Vaak ook omdat zoon of dochterlief dat graag wilt.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:21

en ook de mensen die hun katten niet op tijd laten steriliseren en castreren en dan moet de kat weg omdat ze al voor de 24ste keer een nest heeft, of de kater moet verhuizen omdat de buren klagen van zijn nakomelingen en paargedrag

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:27

Lous schreef:
Het is gewoon een voor de lol nestje, waarom dan testen... ja om eventuele bepaalde risico's uit te sluiten maar die blijven altijd. Het is alleen nodig omdat bepaalde mensen dat nodig vinden. En om misschien een bepaalde zekerheid te hebben. Maar dat hoef je niet meteen op zo'n afzeikende manier te gaan zeggen.

Hoe vaak gaat het gewoon goed zonder die testen, meer dan vaak. En als het mis gaat is dat vaker aan iets wat niet te testen is.

een nestje voor de lol.. nou lollig hoor.. denkt de mamapoes daar ook zo over? Clown
en wat als nou elk poeshebbend mens ineens een nestje voor de lol gaat nemen?

en een lol-nestje niet laten testen omdat het toch maar voor de lol is?? uuuhmm oke.. lollig voor de mensen die dan een ongezond lol-poesje hebben.. lollig dan ook die lollige dierenartsrekeningen daarna..

sorry maar ik kan hier de lol niet van inzien.. Clown

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:39

Chiqa schreef:
krak schreef:
ik begin ook geen discussie. ik wijs enkel iemand op zijn verantwoordelijkheid

Lees anders de nieuwe regels even door Krak Knipoog

On topic;

Riss ik ben wel benieuwd hoe de vader en de moeder dr uitzien, heb je daar foto's van?
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken wat betrefd de warme mandjes, die vind je wel met
een pers als ouder.

Die nieuwe regels zijn anders helemaal niet zo duidelijk als je dat hele topic doorspit. Hoewel de beginpost anders doet vermoeden, wordt verderop in dat topic het geheel door een andere moderator toch weer een beetje anders uitgelegd. Waar het dan op neer komt is dat je best kritiek mag hebben mits jet het netjes houdt en je kritiek onderbouwt.

En als ik het goed lees dan is die pers helemaal de ouder niet, want die is gecastreerd. Dat hij er toch wel eens op klimt zegt niets, dat doen wel meer gecastreerde katers. Het is dus waarschijnlijker dat poes zwanger is van één of meerdere onbekende katermannen.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 01:39

... het is een ONGELUKJE, en niet voor de lol...

(LEZEN, met je OGEN! De kater is misschien niet gecastreerd, en TS dacht van wel. Moet je toch je poes steriliseren (100 + euro) als die, stel, niet buiten komt? Kan het niet de kater van de buren zijn...)

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 07:45

haarbal, NADENKEN, met je VERSTAND
een merrie zet je toch ook niet in een wei samen met een hengst die misschien is gecastreerd? zeker niet als je niet bewust ermee wil fokken, en ook al is het maar een veulen voor de lol

ik kan er met mijn verstand gewoon niet bij dat je 2 dieren van verschillend geslacht die bij elkaar wonen, niet beiden laat helpen. het manneke kan anderen ook dekken, en het vrouwke hoeft maar naar de kater van de buren te gaan... zo blijven we bezig.
ik lees hier nergens dat de kater misschien is gecastreerd
ik lees hier nergens dat de katten nooit buiten komen
en ja, nu zou je ineens de kater van de buren afschieten want foei, die mensen hebben hun verantwoordelijkheid niet genomen?.... ehm serieus hypocriet om zo te denken vind je zelf niet?

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 10:58

Ik dacht dat ik duidelijk had gemaakt dat we de poes gewoon na dit nestje zouden steriliseren? Maar niet dus.
Wij hebben er voor gekozen onze poes 1 nestje te laten krijgen, en dan te steriliseren.
Toen we onze kater gekocht hebben, hebben wij hem gekocht als gecastreerde kater, dus daar vertrouwen wij dan op. Waarschijnlijk is de kater dus helemaal niet de vader, maar daar komen we wel snel genoeg achter.
En trouwens, vind het erg leuk dat hier zoveel mensen zijn die zoveel van katten afweten, maar onze kater is geen pers. Lachen

maar iedereen kan hier natuurlijk een ander standpunt in hebben, en ik snap jullie punt ook wel, maar wij zien dit anders.
Dus nu weet ik het wel, iedereen heeft zijn zegje gedaan, de poes is nu al zwanger, dus het heeft ook geen zin om hier nog verder over door te discussieren.

iedereen bedankt voor zijn reacties Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:35

Als je een kat of poes neemt, dan neem je die omdat je je verantwoordelijheid kunt nemen. Omdat je ook financieel je verantwoordelijkheid kunt nemen. En als je dan te beroerd bent om - uit voorzorg - dit dier te laten castreren en steriliseren, of het nu buiten komt of niet, dan ben je fout bezig.

Een kat kan altijd ontsnappen en dan is het kwaad geschied.

Ook ik kan hier de lol niet van inzien en vind het een domme actie, kan er niets anders van maken, sorry. Een Poes van anderhalf hoort gesteriliseerd te zijn, punt. Als je daar geen geld aan uit wilt geven, dan leef je imo in Mickey Mouse land en heb je het niet helemaal goed begrepen. Nu komen er straks weer een groepje kittens op de wereld waarvan nog maar de vraag is 1.) of ze gezond zijn 2.) of ze een blijvend goed tehuis krijgen. En dat terwijl de asielen inderdaad al overvol zitten.

Sorry, maar een oe en ah kan TS van mij niet krijgen. Daarvoor vind ik het simpelweg te onverantwoord. En al helemaal van haar ouders, die beter zouden moeten weten.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 12:34

Heb je mijn reacties niet gelezen?
Wij hebben echt het beste voor, met onze poezen.
Wij hebben altijd gedacht dat het goed is om de poes eerst een nestje te laten krijgen, en dan pas te steriliseren. Nou dan doen wij dat toch?
De poes word gesteriliseerd na dit nestje.
En zoals ik al zei, poes is nu al zwanger, dit wat je allemaal vertelt is al vaak gezegd, dus er is niets meer aan te doen.
En wat denk je hoe wij aan onze katten zijn gekomen,
die komen ook uit een nestje toch?
Die ouders zijn ook niet onderzocht oid.
Ik heb gezegd dat ik zeker weet dat alle poesjes goed terecht komen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:49

Haarbal schreef:
( Moet je toch je poes steriliseren (100 + euro) als die, stel, niet buiten komt? Kan het niet de kater van de buren zijn...)

Ja.. want poezen.. zeker krolse ontsnappen en katers zijn ook zeer inventief.. (heb bewijsmateriaal thuis zitten) dus als je geen nestje wil fokken met je mooie gezonde raskat dan hoor je je poes gewoon te steriliseren.

@TS, ik snap best dat je je verheugt op een nestje kittens. Ze zijn immers ook enorm schattig. Succes met zoeken naar goede nieuwe baasjes (die de katjes wel op tijd helpen)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:20

Naar mijn idee hoeft de topicstarter helemaal geen verantwoording af te leggen waarom ze straks een nestje met kittens gaat krijgen.
Gelukkig heeft iedereen het recht om een nestje kittens te fokken (of 'vermeerderen'), of dat nu een ongelukje is of niet.
Ook vind ik dat ze zich helemaal niet hoeft te verantwoorden voor alle kittens die afgedankt worden. Ze (en vooral haar ouders) hebben hun eigen verantwoordelijkheid. Als zij goed voor de dieren zorgen dan is dat in mijn ogen prima.
Dat asiels overvol zitten is natuurlijk niet tof, maar ik lees nergens dat de TS haar kittens naar het asiel gaat brengen. Grote kans dat ze er keurig zelf voor gaat zorgen of er iemand anders blij mee gaat maken, dan is het toch ook prima? Een asielkat nemen is natuurlijk mooi, maar je kunt het echt niemand verplichten.
Ik vind het dan ook nogal flauw om de topicstarter zo aan te vallen. Het lijkt alsof zij moet boeten voor fouten die anderen maken, terwijl ik alleen maar lees dat ze het allerbeste voor heeft met haar dieren.

Riss: alvast heel veel plezier met het komende nestje Lachen
Ik hoop dat het een gezond en lief stel gaat worden waar je nog heel veel plezier van gaat hebben.
Kittens zijn zo leuk *LOL*

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:34

oscar daar heb je gelijk in ,maar waar haar jonge poesjes nu heen gaan ,die mensen hadden dan beter naar het asiel kunnen gaan om daar een leuke kat uit te zoeken...
ik vind dat raak gefok met dieren niet normaal,er worden dieren afgemaakt omdat asiels het niet meer aan kunnen..
ik vind als je hier op bokt komt je een paardengek bent,maar de andere beesten dan?
Als iedereen eens na denkt ,dus niet alleen de TS met fokken van beesten ..
Dus ik kan er niet blij mee zijn als weer iemand blij is met weer een nest katten:(

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:37

dlientjuh schreef:
Clovertje schreef:
Dat zijn dan dus geen balletjes die er hangen, maar alleen het zakje Knipoog

ja ok dat dan Haha!, maar denk dat het voor sommige mensen nog best moeilijk te zien is dan.

Gewoon even voelen dan, of er ''inhoud'' in het zakje zit Haha!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:44

Hé Riss, gefeliciteerd met je mooie poezebeestennieuws!
Geniet lekker van de babypoezels als ze geboren zijn.
Daarna een mooi nieuw huisje voor ze zoeken...
Moet gaan lukken! Heel veel succes!