Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tinky12 schreef:Valentijn schreef:Ja tuurlijk, een kat aan de lijn leggen.
Een kat hangt zichzelf dan op
Tsja een vervelend probleem, je kunt katten inderdaad niet verbieden andermans tuin in te gaan.
Krabt de kat gericht naar de ogen of hoe zie jij dit?
Ik vind dat het probleem hier wordt omgedraait...de eigenaar van de kat heeft maar te zorgen dat een ander geen last heeft van zijn dier,hoe de eigenaar dat oplost is zijn probleem en niet dat van degene die er last van heeft.
Of de kat nu gericht naat de ogen krabt of niet...deze mensen willen de kat niet bij de hond,helaas voor de kattenmevrouw ligt de hond op eigen terrein.
Baasje niet luisteren..kat oppakken en afvoeren,geef maar aan het asiel of iemand die er wel om geeft. :o
MarcoBorsato schreef:Dat gaat wel een beetje ver, maar ik zou proberen om de kat goed te laten schrikken, en anders de wijkagent erbij halen. Dan moet ze haar tuin maar poesproof maken en zorgen dat het beest in haar tuin blijft
Tinky12 schreef:MarcoBorsato schreef:Dat gaat wel een beetje ver, maar ik zou proberen om de kat goed te laten schrikken, en anders de wijkagent erbij halen. Dan moet ze haar tuin maar poesproof maken en zorgen dat het beest in haar tuin blijft
Ik vind het ver gaan dat iemand absoluut geen verantwoording neemt voor zijn eigen dieren en tegen degene die de overlast heeft zegt dat het niet haar probleem is.
Als mevrouw de buurvrouw nou eens verantwoording nam en een normaal antwoord gaf is het een heel andere zaak.Maar het is haar probleem niet dus zorg ik dat mijn probleem verleden tijd wordt
MarcoBorsato schreef:Dan nog ga je niet met andermans kat zeulen. Dat vind ik asocialer dan wanneer iemand haar kat niet bij zich houdt
Nikka schreef:Ik heb nog wel een leuke terrier te leen
Tinky12 schreef:Deze dame wil een kat hebben en daar dient ze zorg voor te dragen,dat doet ze niet...geen enkele verantwoordelijkheid.Dat soort mensen zou niet eens een dier mogen bezitten.
Ik zie al dat ik mijn pony's bij de buurman in de tuin parkeer...en dan zeggen dat het mijn probleem niet is,onzin.
Valentijn schreef:Ja tuurlijk, een kat aan de lijn leggen.
Een kat hangt zichzelf dan op
Tsja een vervelend probleem, je kunt katten inderdaad niet verbieden andermans tuin in te gaan.
Krabt de kat gericht naar de ogen of hoe zie jij dit?
Babsie_Flash schreef:Je (de TS) hebt niet zo'n goede relatie met de buren begrijp ik? Er zijn veel manieren om van katten af te komen, maar de meest vreedzame is water denk ik. die PVC buisjes klinkt ook goed, maar wel arbeids intensief. Succes!
Nikka schreef:Ik heb nog wel een leuke terrier te leen
Valentijn schreef:Dat is echt bullsh*t.
Wij hebben ook katten en ja, soms kan het niet anders.
Waarom probeert de TS het niet met water dan?
Rennen ze hard genoeg voor weg en is het probleem zo opgelost.
Kat opbrengen en wegbrengen zou ik echt niet pikken. Je weet dat katten rondlopen en ook op jouw terrein.
Er is een mogelijke oplossing gegeven, die kan eerst geprobeerd worden.
__Laura schreef:Je kan er gewoon vanuit gaan dat je wel eens een kat in je achtertuin hebt. En oeh, die hebben nageltjes. Big déal!
Damber schreef:Babsie_Flash schreef:Je (de TS) hebt niet zo'n goede relatie met de buren begrijp ik? Er zijn veel manieren om van katten af te komen, maar de meest vreedzame is water denk ik. die PVC buisjes klinkt ook goed, maar wel arbeids intensief. Succes!
Ik heb wel degelijk een goede relatie met de buren, alleen als zij wordt aangesproken omdat een van haar kids of katten voor overlast zorgen dan wil ze dit niet horen. Ik ga heel regelmatig met haar en haar dochter mee naar de paarden en ik neem haar dochter ook weleens mee om te kijken naar wedstrijden. Dus wat dat aangaat; ik kan goed met haar opschieten, maar als het dus om 'iemand' van haar gezin betreft is ze niet voor reden vatbaar.
Nikka schreef:Die van mij pakken ze niet maar vinden het erachteraan jagen helemaal het einde. Ik zou persoonlijk voor zo'n supersoaker gaan. Overigens bestaan er ook een soort sproeiinstallaties die bewegingsdetectors hebben. Als er iets beweegt in de tuin zetten ze er een waterstraal op. Moet je hem wel uitzetten als het hondje de tuin in gaat.
Snackie schreef:__Laura schreef:Je kan er gewoon vanuit gaan dat je wel eens een kat in je achtertuin hebt. En oeh, die hebben nageltjes. Big déal!
Ja, Zeker als die kat aanvalt is het zeker een probleem!
Als die kat alleen langs zou komen, zou ik het probleem niet zien.
TS geeft aan,dat de kat de hond aanvalt. dus die kat moet weg. KLAAR.
En kan het niet goedschiks (met water etc) dan moet het maar kwaadschiks.