aandermans kat valt mijn hond aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valentijn

Re: aandermans kat valt mijn hond aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:44

Dat is echt bullsh*t.
Wij hebben ook katten en ja, soms kan het niet anders.

Waarom probeert de TS het niet met water dan?
Rennen ze hard genoeg voor weg en is het probleem zo opgelost.

Kat opbrengen en wegbrengen zou ik echt niet pikken. Je weet dat katten rondlopen en ook op jouw terrein.
Er is een mogelijke oplossing gegeven, die kan eerst geprobeerd worden.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:45

tja.. als het jouw probleem is, zoals de buuf zegt, dan zou die kat van mij een giga rotschop onder zn kont kunnen krijgen op het moment dat ik hem zou betrappen...

zielig voor de poezel natuurlijk, maarja, die heeft het dan aan zijn eigen verantwoordelijke (ahum) baas te danken....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:45

Tinky12 schreef:
Valentijn schreef:
Ja tuurlijk, een kat aan de lijn leggen.
Een kat hangt zichzelf dan op Knipoog

Tsja een vervelend probleem, je kunt katten inderdaad niet verbieden andermans tuin in te gaan.
Krabt de kat gericht naar de ogen of hoe zie jij dit?

Ik vind dat het probleem hier wordt omgedraait...de eigenaar van de kat heeft maar te zorgen dat een ander geen last heeft van zijn dier,hoe de eigenaar dat oplost is zijn probleem en niet dat van degene die er last van heeft.
Of de kat nu gericht naat de ogen krabt of niet...deze mensen willen de kat niet bij de hond,helaas voor de kattenmevrouw ligt de hond op eigen terrein.
Baasje niet luisteren..kat oppakken en afvoeren,geef maar aan het asiel of iemand die er wel om geeft. :o

Dat gaat wel een beetje ver, maar ik zou proberen om de kat goed te laten schrikken, en anders de wijkagent erbij halen. Dan moet ze haar tuin maar poesproof maken en zorgen dat het beest in haar tuin blijft

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:49

MarcoBorsato schreef:
Dat gaat wel een beetje ver, maar ik zou proberen om de kat goed te laten schrikken, en anders de wijkagent erbij halen. Dan moet ze haar tuin maar poesproof maken en zorgen dat het beest in haar tuin blijft

Ik vind het ver gaan dat iemand absoluut geen verantwoording neemt voor zijn eigen dieren en tegen degene die de overlast heeft zegt dat het niet haar probleem is.
Als mevrouw de buurvrouw nou eens verantwoording nam en een normaal antwoord gaf is het een heel andere zaak.Maar het is haar probleem niet dus zorg ik dat mijn probleem verleden tijd wordt Bloos

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:52

Tinky12 schreef:
MarcoBorsato schreef:

Ik vind het ver gaan dat iemand absoluut geen verantwoording neemt voor zijn eigen dieren en tegen degene die de overlast heeft zegt dat het niet haar probleem is.
Als mevrouw de buurvrouw nou eens verantwoording nam en een normaal antwoord gaf is het een heel andere zaak.Maar het is haar probleem niet dus zorg ik dat mijn probleem verleden tijd wordt Bloos

Dan nog ga je niet met andermans kat zeulen. Dat vind ik asocialer dan wanneer iemand haar kat niet bij zich houdt

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:55

Waarom gelijk gaan schoppen?

Er is al meerdere keren aangegeven dat water effect heeft, is dat niet de moeite om eerst te proberen?
En een schop zie ik als dierenmishandeling, diegene die dit bij mijn kat zou flikken zou daar niet mee wegkomen.
Denk dat ie 'm 10x zo hard terug kan krijgen.

Reden dat ik zo fel reageer: Onze eigen kat liep ook weleens over een stukje grond.
Begroef misschien weleens een drolletje, maar daar hebben we hem nooit op kunnen betrappen.
Stukje grond was verhuurd (in verschillende stukjes).
Één huurder was blijkbaar niet van de kat gecharmeerd, prima, dat kan Lachen
Wegjagen helpt goed bij onze katten.
De betreffende huurder heeft onze kat zo'n rotschop gegeven dat zijn kaak was gebroken.
Kat is in sommige jaargetijden erg mager, dus ook geen spek die de klap wat opvangt.

En tot op heden is het nog steeds niet helemaal goedgekomen.

Wie zegt dat die buurvrouw letterlijk heeft gezegd: 'dat is jouw probleem' ?
We horen dit verhaal maar van één kant, alsjeblieft zeg Scheve mond

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:57

Je (de TS) hebt niet zo'n goede relatie met de buren begrijp ik? Er zijn veel manieren om van katten af te komen, maar de meest vreedzame is water denk ik. die PVC buisjes klinkt ook goed, maar wel arbeids intensief. Succes!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 23:59

MarcoBorsato schreef:
Dan nog ga je niet met andermans kat zeulen. Dat vind ik asocialer dan wanneer iemand haar kat niet bij zich houdt

Sorry hoor maar ik heb al genoeg te maken gehad met mensen die vinden dat hun kat recht heeft op de hele buurt.Daar valt verder geen woord mee te wisselen.Als mensen netjes zijn kun je tot een goede oplossing komen maar als ze van het begin af aan al vinden dat zij geen probleem hebben ben ik er klaar mee.
Deze dame wil een kat hebben en daar dient ze zorg voor te dragen,dat doet ze niet...geen enkele verantwoordelijkheid.Dat soort mensen zou niet eens een dier mogen bezitten.
Ik zie al dat ik mijn pony's bij de buurman in de tuin parkeer...en dan zeggen dat het mijn probleem niet is,onzin.

Over de kat een schop geven...hmmm een dier pijn doen of mishandelen vind ik "not done" diertje kan er niets aan doen,baasje moet een schop onder kont krijgen Bloos

Edit:Idd ervan uitgaande dat de buurmevrouw heeft gezegt dat het haar probleem niet is.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 00:07

Ik heb nog wel een leuke terrier te leen Haha!

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 00:07

Nikka schreef:

ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 00:29

Tinky12 schreef:
Deze dame wil een kat hebben en daar dient ze zorg voor te dragen,dat doet ze niet...geen enkele verantwoordelijkheid.Dat soort mensen zou niet eens een dier mogen bezitten.
Ik zie al dat ik mijn pony's bij de buurman in de tuin parkeer...en dan zeggen dat het mijn probleem niet is,onzin.

Jezus wat ben jij kinderachtig. Een kat in een huiskamertje stoppen, zodat niemand er last van heeft, is dat een goede eigenaar? Ik vind het mooi dat deze vrouw een kat neemt die naar buiten mag, zo zouden er meer moeten zijn.
'ik zie al dat ik mijn pony's bij de buurman parkeer'. Is we nét ff wat anders he Rolleyes

Laat de natuur zn loop gaan. de beesten leren wel met elkaar om te gaan & anders word er uiteindelijk toch wel een de baas. Als het mijn kat was waar water over heen gegooid zou worden of wat dan ook, dan zou je een werkelijk probleem hebben.
Je kan er gewoon vanuit gaan dat je wel eens een kat in je achtertuin hebt. En oeh, die hebben nageltjes. Big déal!

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 00:58

Hier een katten en honden liefhebber, mijn katten komen wel buiten, maar mijn buren zullen ze nooit in hun tuin aantreffen. Ik wil katten en daar hoeft verder niemand anders last van te hebben. En wat betreft de nageltjes....die kunnen zeker een big deal zijn als ze in de ogen van de hond terecht komen....en betaald buuf dan de da rekening.....
Maar de kat wat aandoen omdat de eigenaar er niets aan doet zou ik stijlloos en dierenmishandeling vinden. Die kat vraagt er niet om. Ik zou voor de enorme bak water gaan....

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 01:04

ik hoef ook geen katten in de tuin, ga dan met (rubber) slippers smijten in hun richting (niet raak, ben nog niet helemaal m'n leven beu).
als water een vreedzamere manier is, naja dan maar ruzie met de eigenaar omdat die opeens een natte kat heeft, maar ik hoef die beesten niet in m'n tuin, klaar

(weet dat m'n ex ook een konijn had, en die wilde niet echt graag dat konijn als kattenvoer zien eindigen, is dat een vreemd idee? dus die ging met een supersoaker in de tuin zitten als ie een kat zag)

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 07:27

Valentijn schreef:
Ja tuurlijk, een kat aan de lijn leggen.
Een kat hangt zichzelf dan op Knipoog

Tsja een vervelend probleem, je kunt katten inderdaad niet verbieden andermans tuin in te gaan.
Krabt de kat gericht naar de ogen of hoe zie jij dit?

De kat zit heel regelmatig in onze tuin.. als mijn hondje naar haar toe gaat om te kijken welk speelkameraadje haar komt opzoeken, dan krijgt ze een haal richting haar neus. Tot gisteren is dat goed gedaan... gisteren was hij dus raak. Gelukkig niet dusdanig raak dat ik naar een dierenarts toe moet, maar een volgende keer zit hij misschien wel in haar oog.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 07:32

Babsie_Flash schreef:
Je (de TS) hebt niet zo'n goede relatie met de buren begrijp ik? Er zijn veel manieren om van katten af te komen, maar de meest vreedzame is water denk ik. die PVC buisjes klinkt ook goed, maar wel arbeids intensief. Succes!

Ik heb wel degelijk een goede relatie met de buren, alleen als zij wordt aangesproken omdat een van haar kids of katten voor overlast zorgen dan wil ze dit niet horen. Ik ga heel regelmatig met haar en haar dochter mee naar de paarden en ik neem haar dochter ook weleens mee om te kijken naar wedstrijden. Dus wat dat aangaat; ik kan goed met haar opschieten, maar als het dus om 'iemand' van haar gezin betreft is ze niet voor reden vatbaar.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 07:34

Nikka schreef:

hahahhaa

Met water gooien is dan denk ik wel een oplossing.. ik zou een dier geen pijn kunnen doen, ook niet als het betreffende dier mijn diertje pijn doet. Wegjagen dmv water ga ik dan ook zeker proberen.. vangen en of een schop geven vind ik ook geen oplossing

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:12

Valentijn schreef:
Dat is echt bullsh*t.
Wij hebben ook katten en ja, soms kan het niet anders.

Waarom probeert de TS het niet met water dan?
Rennen ze hard genoeg voor weg en is het probleem zo opgelost.

Kat opbrengen en wegbrengen zou ik echt niet pikken. Je weet dat katten rondlopen en ook op jouw terrein.
Er is een mogelijke oplossing gegeven, die kan eerst geprobeerd worden.

Heb jij even geluk dat je niet bij ons in de buurt woont want mijn honden mogen dus wel gewoon katten pakken van mij en dat doen ze ook.
Die beesten hebben niets te zoeken in mijn tuin en iedereen hier in de buurt weet dan ook dat je kat er geweest is als hij het lef heeft er toch te komen.
Wij hebben dus al 15 jaar geen last van katten in de tuin, het kan dus blijkbaar wel.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:13

mijn honden pakken ook vreemde katten.......... en ook ik heb geen last van vreemde katten in de tuin Lachen Lachen

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:25

Ik vind dat er nog al raar door sommige wordt gereageerd over de katten. Het is algemeen bekend dat bijna iedereen zijn kat(ten) vrij rond laat lopen, dat ze dan bij een ander in de tuin poepen enzovoorts. Maar omdat dat zo is wil het nog niet zeggen dat dat dan ook goed is.
Jij wilt een kat dan heb je er ook voor te zorgen dat een ander er geen last van heeft!
Die kat komt bij jullie in de tuin, het baasje wil er niets aan doen. Dan zal je toch echt zelf maatregelen moeten nemen tegen de kat, jaag hem weg door bijvoorbeeld een straal water. Is je hond gewond dat je er mee naar de dierenarts moet, presenteer hun de rekening. Het is tenslotte hun kat die het doet! Dan nemen ze maar op die manier de verantwoording.
Blijft de kat komen dan zou ik hem oppakken en naar het asiel brengen, halen ze m daar maar op. Voor de kat niet zo leuk maar de eigenaar is er wel verantwoordelijk voor.

Wij hebben altijd 4 katten gehad en die kwamen alleen buiten in onze tuin. Wij hadden de tuin zo afgezet dat ze niet weg konden komen. Dus het kan best, je kat naar buiten en geen overlast voor anderen van jouw huisdier!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:25

__Laura schreef:
Je kan er gewoon vanuit gaan dat je wel eens een kat in je achtertuin hebt. En oeh, die hebben nageltjes. Big déal!

Ja, Zeker als die kat aanvalt is het zeker een probleem!

Als die kat alleen langs zou komen, zou ik het probleem niet zien.

TS geeft aan,dat de kat de hond aanvalt. dus die kat moet weg. KLAAR.

En kan het niet goedschiks (met water etc) dan moet het maar kwaadschiks.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:30

Die van mij pakken ze niet maar vinden het erachteraan jagen helemaal het einde. Ik zou persoonlijk voor zo'n supersoaker gaan. Overigens bestaan er ook een soort sproeiinstallaties die bewegingsdetectors hebben. Als er iets beweegt in de tuin zetten ze er een waterstraal op. Moet je hem wel uitzetten als het hondje de tuin in gaat.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:31

Damber schreef:
Babsie_Flash schreef:

Ik heb wel degelijk een goede relatie met de buren, alleen als zij wordt aangesproken omdat een van haar kids of katten voor overlast zorgen dan wil ze dit niet horen. Ik ga heel regelmatig met haar en haar dochter mee naar de paarden en ik neem haar dochter ook weleens mee om te kijken naar wedstrijden. Dus wat dat aangaat; ik kan goed met haar opschieten, maar als het dus om 'iemand' van haar gezin betreft is ze niet voor reden vatbaar.

Typisch een geval van kop in het zand steken dus, niemand is perfect hoor!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:32

Nikka schreef:
Die van mij pakken ze niet maar vinden het erachteraan jagen helemaal het einde. Ik zou persoonlijk voor zo'n supersoaker gaan. Overigens bestaan er ook een soort sproeiinstallaties die bewegingsdetectors hebben. Als er iets beweegt in de tuin zetten ze er een waterstraal op. Moet je hem wel uitzetten als het hondje de tuin in gaat.

Dit is hem http://www.shop4home.nl/index.php?main_ ... cts_id=375

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:43

Als alle katten ongehinderd los mogen moeten we dat met de honden misschien ook maar doen, alle hekjes tussen de achter tuinen uit en laat maar rennen. Ik denk dat de dan juist de mensen die roepen tja katten komen nu eenmaal in andermans tuinen ineens voor hekjes zijn, want in de meeste gevallen zal er vast wel een hond zijn die de katten in de boom of weg jaagt. Als een kat niks doet geen probleem, maar een kat die je hond aanvalt, kreeg bij mij ook een enkeltje asiel als water en praten met de eigenaar niet helpt. Als je ooit hebt gezien welke schade die nagels aan kunnen richten dan loop je geen risico met je eigen dieren. Mijn hond jaagt katten uit de tuin en ik vind dat in zo verre vervelend dat hij het achterom leert, door die uitdagers die op zijn terretorium komen, maar nu op straat ze ook wilt vangen. Bij sommige honden wordt hierdoor namelijk het jachtinstinct aangewakkerd en als je dat niet wilt dan neem je dus maatregelen om de katten uit je tuin te houden en naar het asiel brengen is vooral vervelend voor de eigenaar, die betaald er een 100 euro of zo voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:47

Snackie schreef:
__Laura schreef:

Ja, Zeker als die kat aanvalt is het zeker een probleem!

Als die kat alleen langs zou komen, zou ik het probleem niet zien.

TS geeft aan,dat de kat de hond aanvalt. dus die kat moet weg. KLAAR.

En kan het niet goedschiks (met water etc) dan moet het maar kwaadschiks.

Die kat is nog jong. Heb je wel eens een jong katje aan zien vallen?

Wij hebben 4 katten tegelijk gehad, liepen altijd los.
kat 1 kreeg bij iemand anders thuis ook nog te eten, omdat ze altijd kwam knuffelen (mensen zonder kat, hebben dus speciaal daarvoor voer gekocht). kat 2 en 3 jagen de muizen weg bij de buurman (cateraar), buurman is meerdere keren komen zeggen dat hij dat vreselijk fijn vind. kat 4 zit max 5m van het huis af en is doodsbang, dus daar merkt niemand iets van.

Blaft jouw hondje? onze kat 2 en 3 jagen de muizen weg, maar ik neem aan dat ze ook wel eens bij hem op de oprit scheiten (hij heeft zelf geen dieren). Maar daar doet hij niet moeilijk over hoor.

Je hondje en t poesje komen er zelf echt wel uit hoor. Zij tolereert jouw blaffende hondje, jij tolereert het dat haar kat veel bewegingsvrijheid nodig heeft & dat er ff een rangorde opgesteld moet worden. Zo moeilijk is het allemaal niet.

Die kat natspuiten is trouwens nutteloos, want dan zou je consequent moeten zijn in dat soort dingen en ik neem aan dat je niet 24/7 in je tuin gaat zitten met een supersoaker.