Loslopend dier op straat, wat doe je?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: Loslopend dier op straat, wat doe je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:30

Ik vang altijd lolopende dieren of het nu een poes of een bordeaux dog is, Ik neem ze liever mee dan dat een klein kind dadelijk ermee in aanraking komt. Wat heb ik allemaal al meegesleept, van aangereden katten tot een loslopende pony.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 17:47

Ik heb tot 2x toe een schildpad gevonden Clown eerst een kleine achter ons huis... mijn vader wou het niet geloven haha. En wat later kwam ik op weg van school een grote schildpad tegen die blijkbaar bij een meertje in de buurt gedumpt was en daar goed had gegeten Knipoog Hij was zo zwaar dat ik hem niet gewoon kon dragen, dus ik heb hem toen achterop de fiets onder de bagagedrager gedaan en ben zo naar huis gefietst Bloos Clown

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:17

Ik probeer ze te pakken te krijgen. Op die manier zijn er al heel wat honden bij de dierenarts of asiel terecht gekomen. Vooral in het bos waar we vroeger woonden kwam ik nogal eens een hond zonder baas tegen.

Rond hemelvaart nog een dameskonijn gevangen op de dijk. Omdat de konijnenopvang propvol zat huppelt ze nu hier rond met een vriendje van diezelfde opvang.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:22

Ik stop en probeer ze altijd te vangen..
Vorige week hier bij de supermarkt nog, kwam ineens een pup in volle vaart van de parkeerplaats af , bijna onder de auto en niemand keek op of om en die auto reed ook gewoon door.
Samen met mijn man de pup op de parkeerplaats weten te krijgen en houden totdat zijn baas eraan kwam op de fiets.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:08

Als het mogelijk is probeer ik ze te vangen en te kijken waar ze vandaan komen. Wel loopt er hier, over een toch vrij drukke weg, vrijwel dagelijks een friese stabij. Beestje heeft wel een halsband maar geen kokertje ofzo. Heb hem wel eens gelokt, maar dan sta je daar met je fiets en dat beestje aan de hand. Heb hem toen een eindje verder meegenomen naar een rustiger stukje en hem daar weer laten lopen, ondertussen goed kijkend of iemand hem zocht. Had hem daarvoor ook al een aantal keer zien lopen, maar toen niet kunnen vangen.
Maar mocht er idd een hond voor de auto springen dan ga ik hem denk ik wel vangen Lachen.
Met katten vind ik het lastiger, want die hebben lang niet altijd een bandje om en je weet dus niet of ze van iemand zijn.

Avary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:19

Zo had ik een tijdje geleden een hond achter m'n paard aanlopen.. Nou was dat in een erg rustige doodlopende straat met een grasveld ernaast en de hond had ook een halsband om. Dus toen zijn we doorgereden met het idee van: 'zal wel van iemand hier zijn'. Alleen de hond bleef ons dus volgen en liep op een gegeven moment een redelijk druk kruispunt op en ging in het midden zitten Duivel Nou goed.. Dan kun je ook niet veel anders doen dan afstappen en de hond terugbrengen waar hij vandaan kwam! Alleen, niemand kende de hond. Erg lastig, want we zorgden dus voor een halve opstopping daarzo (nadat dat beest bijna doodgereden was)!! Uiteindelijk gelukkig iemand gevonden die de hond wel kende en hem vaker had zien lopen. Dus toen hebben we hem maar daar afgegeven.. Maar ja.. Het baasje liet deze hond dus gewoon los en over straat lopen!! Is toch niet erg handig en ik vind het behoorlijk gevaarlijk eigenlijk!