HELP de kat heeft vlooien!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Meloen

Re: HELP de kat heeft vlooien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:42

Ik gebruik eigenlijk ook al jaren Frontline, en heb nog nooit gemerkt dat de vlooien daarvoor resistent zijn daarvoor.
Ik moet wel zeggen, ik gebruik Frontline spray. Voor al mijn huisdieren, mijn 2 katten en 2 honden.
Bij 1 van mijn honden, de Boomer, wat langharig, werkt een pipet niet. Lijkt niet effectief genoeg.
Daarom ben ik gaan sprayen. Zoveel pompjes per lichaamsgewicht.
Katten spuit ik in, elke maand idd ongeveer, en 2 x per jaar gooi een vlooienband bij ze om.
Maar ook al het andere is belangrijk! Manden, kussens, banken, vloerbedekking (hebben wij expres uit het hele huis gehaald, min of meer speciaal voor de huisdieren) moeten ook regelmatig ingespoten worden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:46

Gebruik geen Frontline a.u.b wat een rommel is dat zeg,ik heb zo,n spray fles en als ik heb gesprayd zit de poes in no time helemaal onder de vlooien.Ook die druppels in de nek helpen voor geen meter zonde van mijn geld geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:53

Zou het risico gewoon niet nemen, verhalen zijn er voldoende in omloop,
je gaat je geld toch niet vergokken aan een middel wat mss werkt? Bovendien
zet je de gezonheid van het dier op het spel.

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:57

mijn kat had pas ook vlooien.. Boos!
hij krijgt altijd frontline, maar hij had het even goed..
ik heb hem een paar keer gewassen (met moeite haha), want vlooien kunnen niet tegen water en heb hem regelmatig gekamd met een suprfijn kammetje. daar haalde ik de vlooien er zo mee uit.
nu is het gelukkig weer over Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:58

Mijn dierenarts verkoopt ook geen frontline meer

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:36

Wij kregen onze kitten met vlooien Boos! gelijk dezelfde dag frontline gehad (speciaal voor kittens) en de vlooien vielen met bosjes dood uit de vacht. Ideaal spul moet ik zeggen!

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 17:25

We hebben nu van die tubbetjes gekocht, wat je tussen de schouderbladen moet doen, en het lijkt te helpen. Teminste dat zei mijn moeder, heb het zelf nog niet gecheckt. We hebben er ook meteen maar een anti-wormenkuurtje achteraan gegooit, en dat ging echt met pijn en moeite moet ik zeggen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:47

annetm schreef:
We hebben nu van die tubbetjes gekocht, wat je tussen de schouderbladen moet doen, en het lijkt te helpen. Teminste dat zei mijn moeder, heb het zelf nog niet gecheckt. We hebben er ook meteen maar een anti-wormenkuurtje achteraan gegooit, en dat ging echt met pijn en moeite moet ik zeggen!

kan je ook 2 ineen kopen zoals we eerder al vermelden Knipoog

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 18:52

hey!
je kan ook vlo kill van Beaphar proberen.
Dat zijn pilletjes.. die zijn te verkrijgen in de dierenwinkel..
Als je zo pilletje geeft.. begint het te werken binnen 15 min. a 30 minuten..
De werking zelf is maar 6 uur.
Maar elke vlo die de kat bijt word meteen gedood, waardoor die dus geen eitjes kan leggen.
Mischien is dat een goed idee!!
Je mag het ook meerdere dagen achter elkaar geven en in tegenstelling tot andere vlooien middels kan het ook gegeven worden gelijktijdig met de pippetjes van frontline, bolfo gold etc.
Succes!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 20:08

Vlo Kill is hetzelfde als het door mij genoemde Flea Fence. Nitenpyram bereikt na 24 uur 100% werkzaamheid en is dus niet al na 6 uur uitgewerkt!

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:58

Chubby schreef:
Vlo Kill is hetzelfde als het door mij genoemde Flea Fence. Nitenpyram bereikt na 24 uur 100% werkzaamheid en is dus niet al na 6 uur uitgewerkt!

Uhmmm okee..
Over de vlo kill waar ik het over heb werkt wel maar ongeveer 6 uur.(staat op de verpakking!!)
Teminste er is 6 uur garantie dat het echt werkt!!

En ik zie dat je dat Flea Flence via de dierenarts kan bestellen, dus mogen we het nog niet in de dierenwinkel verkopen.
Dus is het zeker wel een ander middel.

Het moet 5 jaar bij de dierenarts goed werken, voordat wij het in een dierenwinkel mogen verkopen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:09

Het is echt hetzelfde! Beaphar heeft rechten verkregen van de eigenlijke producent Novartis. Vroeger heette dit product Capstar en was het inderdaad alleen UDA, nu inmiddels niet meer...

Overigens, op de website van Beaphar staat het volgende:
Citaat:
Beaphar Vlo Kill werkt snel en direct, binnen 6 uur zijn alle vlooien dood. De effecten op de vlooien kunnen worden waargenomen vanaf 15-30 minuten na toediening van het product aan de gastheer. Binnen de eerste 6 uur na toediening wordt een werkzaamheid van 95-100% waargenomen en 100% werkzaamheid wordt bereikt binnen 24 uur zonder residuele activiteit. Nitenpyram wordt door honden zeer goed verdragen.

Dat is dus wat anders dan jij nu meldt!

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:54

Dat heb je toch gelijk;)!
Dan heb ik een ding in de war gegooid.
Dat het binnen 6 uur alle vlooien dood.
Maar dat het wel 24 uur werkt.. sorry!