Er staat nergens dat de hond 6 dagen geen drinken mag. GEEN Water en ipv water boullion of rijstwater. Vindt ik nisk raars aan. Al zou ik persoonlijk voor kamillethee kiezen.
ik had de dierenarts proberen te bereiken bij ons in het dorp. Ik heb vandaag in de telefoongids onder schagen gezocht, en daar stond inderdaad een 24/7 dierenarts en die heb ik gelijk gebeld. Mocht ook meteen komen.
Het valt gelukkig mee, ze mag komende dagen geen voer en water, wel thee, boulion en rijstwater ( zoals hier al genoemd was )oh ja en beschuit. Dus heel lief een kopje thee en beschuitje voor mevrouw klaargemaakt haha En ze heeft een kuurtje gekregen en daar ben ik gelijk mee begonnen. Bij maandag geen verbetering moet ik terugkomen.
6 dagen geen water...wat een idioot advies.. nog nooit gezien.. wij laten altijd de waterbakken gewoon staan, als de hond echt ziek is drinkt ze er toch niet uit, en als ze het wel doet, heeft ze er blijkbaar behoefte aan.
als het echt heel extreem is zou ik ook de da bellen, liever een keertje te veel dan te weinig gebeld toch?!
zelf geven wij de honden altijd rijstewater (in t begin, als ze nog flink ziek zijn), daarna hele kleine portie'tjes rijst (heel vaak een heel klein beetje geven, die rijst had je al, van het rijstwater van de eerste dag(en)). dan maken we de portie's telkens ietsje groter, daarna een paar brokken erdoor heen mengen, en dan afbouwen met de rijst/ meer brokken voeren totdat ze weer op de normale maaltijden zitten, en weer gezond zijn. wij hebben 2 labradors en het scheelt wel dat ook als ze ziek zijn ze gewoon nog willen eten. als die van ons geen eten meer willen is dat een teken dat we accuut in de auto moeten stappen en op volle snelheid naar de DA moeten gaan, want dan is het ECHT mis.
maargoed..ik zou gewoon de DA bellen en niet al die adviezen/tips van andere mensen/bokkers op gaan volgen.. jouw DA weet waarschijnlijk het beste wat je kan voeren/niet voeren. (ookal zegt de ene da iets compleet anders dan de andere da).
Cerenia is tegen braken en werkt voor 12 uur. Dat is een stuk langer dan een primperidinjectie. tegen diarree kan je Finidiar geven, maar mijn ervaring is dat dit niet veel helpt. Vaak zijn ze het meest ziek door het braken en dan helpt Cerenia super.