Jij gaat werken en de hond dan?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gabyfedde

Re: Jij gaat werken en de hond dan?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:46

Dat is dus de reden dat ik geen hond neem.
Ik ben van jongs af aan altijd honden om me heen gewend en ik mis het enorm, maar ik wil een hond niet stelselmatig hele dagen alleen thuis laten zijn.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:49

Als pup / jonge hond ben ik er ook niet zo happig op en is mijn hond er ook alleen gekomen omdat ie mee kon naar mijn werk...

maar nu dat ie wat ouder is en qua zindelijkheid volwassen is laat ik hem rustig een dag van 8 tot 5 alleen... als ie zijn botje maar heeft vindt ie dat prima...
Laatst bijgewerkt door DenK4ever op 10-09-08 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:50

mijn hond is 4 dagen in de week zo'n 9 uur alleen.
hij weet niet anders en het heeft nog nooit problemen gegeven.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:51

Mijn vriend en ik werken 40 uur en de hond zit overdag gewoon thuis. Ik begin s'ochtends vroeg, en ben rond 16.00u weer thuis. Mijn vriend gaat later dan mij weg om te werken, dus in principe zit ze zo'n 7 a 8 uurtjes alleen thuis en het gaat prima. We hebben haar in huis genomen toen ze 1,5 jaar oud was en ondertussen is ze 6 jaar en ze is het ritme gewend. Verder gaat ze (bijna) elke avond mee naar mijn paard waar ze lekker kan ravotten.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:56

Honden hebben wel degelijk tijdsbesef. Mijn hond werd erg ongerust, als ik eens later thuiskwam dan normaal. (En dan was mijn man wel thuis, dus die zag dat.) Wel zullen ze je altijd begroeten, of je nu 1 minuut bent weggeweest, een uur, of een dag. Begroeten maakt namelijk onderdeel uit van de hondenetiquette: je hoort je leider en (hogere) roedelgenoten altijd te begroeten. En weggeweest is weggeweest, of het nu 1 minuut is of een paar uur... Tong uitsteken

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:58

Angeliekje schreef:
Mijn vriend en ik werken 40 uur en de hond zit overdag gewoon thuis. Ik begin s'ochtends vroeg, en ben rond 16.00u weer thuis. Mijn vriend gaat later dan mij weg om te werken, dus in principe zit ze zo'n 7 a 8 uurtjes alleen thuis en het gaat prima. We hebben haar in huis genomen toen ze 1,5 jaar oud was en ondertussen is ze 6 jaar en ze is het ritme gewend. Verder gaat ze (bijna) elke avond mee naar mijn paard waar ze lekker kan ravotten.

Dat is dus de reden dat ik voor mijn hondje een ander huis heb gezocht.
Na relatiebreuk, waardoor dat gebeurde.
Dat vind ik dus zielig, 1st al een hele nacht alleen en dan ook nog een hele dag.
Mijn hondje werd er sip van en vond het echt niet leuk!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:00

ik werk fulltime en ben elke dag tussen 7 en 8 weg en tussen 17 en 18 uur thuis
mijn vriend werkt ook fulltime maar heeft wisselende diensten
late dienst; is hij weg van 13.00 tot 23.30
vroege dienst ; is hij weg van 5.00 tot 15.00

en vaak gaan mijn schoonouders met de honden wandelen s ' middags en nemen ze dan mee naar hun tuin( 30 meter) waar ze fijn kunnen spelen enz.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:01

de reden waarom wij geen hond hebben, omdat we beide 40 uur werken, en ik dat dus niet echt geslaagd vind voor een hond.... buren verderop doen het dus wel, erg fijn om op je vrije dag die hond te horen piepen en janken.....

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:02

Ik werk fulltime en mijn vriend offshore. Dus elke periode van vijf weken heb ik twee weken oppas nodig voor mijn twee honden. Ik breng mijn honden al meer dan 10 jaar naar mijn ouders. Ideaal! Mijn moeder vind het leuk, wel de lusten niet de lasten en ik ben gered.

Zonder mijn moeder had ik nooit een hond aangeschaft.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:03

mijn hond gaat mee naar het werk. Altijd handig als stalhond! Haha!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:04

Zoolgangster schreef:
Honden hebben wel degelijk tijdsbesef. Mijn hond werd erg ongerust, als ik eens later thuiskwam dan normaal.

Dat valt niet onder tijdsbesef
Dat is een gevoel.
Of je nu 2u weg bent of 10u, de hond heeft er geen idee van.
Als jij altijd rond dezelfde tijd thuis komt, zijn ze indd onrustiger. Maar dat ligt ook aan het licht etc...
Als je altijd rond een andere tijd thuiskomt hebben ze dat namelijk niet. Een hond leert dat.
Zelfde als mijn paard aan mijn auto hoort wanneer ik er ben. Hij staat vlak bij mijn huis en soms rijd ik er na mijn werk gewoon even langs om hem in de wei te zien staan.
Vaak staat hij dichtbij genoeg om mijn auto te horen en komt dan al naar het hek... Ik kan het dan ook niet laten om ff te stoppen Nagelbijten / Gniffelen

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:04

Ik werk fulltime en mijn vriend in 3 ploegendienst. Dus een keer in de 3 weken komen onze diensten overeen. Deze week was dat voor het eerst (ik ben net weer begonnen met werken) en is ze dus alleen. Dat gaat heel erg goed, maar we laten de deur naar de tuin open en de tv aan. Ze zit dan ongeveer 8 uurtjes alleen. De rest van de weken komen onze diensten niet overeen dus is ze hoogstens 3 uurtjes alleen thuis per dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:05

Ik ben hondengeleider dus ik mag met de hond mee als zij moet werken Clown

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:06

Nou een dier beseft meer dan dat je denkt!
Heeft zeker met gewenning te maken, maar dat zeker niet alleen.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:06

Lia_ schreef:
Ik ben hondengeleider dus ik mag met de hond mee als zij moet werken Clown

Hahahaha! Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:42

Lia_ Haha! Die's leuk!
Wat voor werk doen de baasjes van de honden, die mee mogen naar het werk?

Hier ook twee fulltime banen en een lieve schoonmoeder die de hond dagelijks een uurtje meeneemt... Ik hoop nog wel n keer parttime te gaan werken...

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:49

ik werkfulltime en vrij onregelmatig vaak heel vroeg weg en rond half 4 terug. de lange dagen laat de buurman haar tussendoor uit, bij korte dagen als ik riond 2 uur thuis ben bv, moet ze wachten.

ze heeft er helemaal geen moeite mee, en ze hoeft ook niet gelijk te plassen als ik thuis kom.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 10:15

gabyfedde schreef:
Dat is dus de reden dat ik geen hond neem.
Ik ben van jongs af aan altijd honden om me heen gewend en ik mis het enorm, maar ik wil een hond niet stelselmatig hele dagen alleen thuis laten zijn.

Dat kan ik me goed voorstellen, ik weet ook niet of ik hierna een hond aanschaf, maar toen ik deze aanschafte werkte ik niet zo'n lange dagen.
Tja en nu heb ik ze eenmaal en zal ik er toch wat voor moeten regelen.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:01

Miska schreef:
Angeliekje schreef:

Dat is dus de reden dat ik voor mijn hondje een ander huis heb gezocht.
Na relatiebreuk, waardoor dat gebeurde.
Dat vind ik dus zielig, 1st al een hele nacht alleen en dan ook nog een hele dag.
Mijn hondje werd er sip van en vond het echt niet leuk!

Ik heb mijn hond nu 4,5 jaar en heb er nooit iets van gemerkt dat ze ongelukkig werd van deze situatie. Als ik thuiskom uit mn werk wil ze natuurlijk plassen en dan loop ik ook met haar, maar zo gauw als we weer thuis zijn en ze gegeten heeft ploft ze weer rustig op de bank neer om weer verder te slapen. Ook als ik een dag vrij ben zie ik de hond de hele dag niet omdat ze gewoon ligt te slapen. Ik heb gewoon een erg luie hond Haha!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 17:08

Mijn vriend werkt full time en ik werk 4 dagen.
Omdat mijn vriend 's morgens later naar zijn werk gaat dan ik komt dat mooi uit met de hond uit laten.
Ook werkt hij vrij dicht bij en kan hij tussen de middag makkelijker weg dan ik, dus hij gaat tussen de middag altijd even naar huis om de hond uit te laten.
Op mijn vrije dag doe ik dat en als we beide echt niet kunnen vragen we mijn ouders of een buurvrouw die zelf ook een hond heeft.

Eind van de middag of begin van de avond gaat hij dan weer even uit of mee naar stal en dan doet mijn vriend altijd nog een rondje voordat we naar bed gaan...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:01

Sommige uren die ik hier zie voorbij komen vind ik persoonlijk wel onnaceptabel. Ook het feit dat de hond niet beter weet is imo geen goede reden.
Ik ken iemand die z'n hond 24/24 uur op een klein koertje houd. De hond is gelukkig zegt ze, de hond weet niet beter. Dat maakt het natuurlijk nog niet aanvaardbaar vind ik.

Maargoed, iedereen is daar vrij in wat hij doet tenslotte.

Mijn hond zit gemiddeld 4 uur per dag alleen dat vier dagen in de week, de rest van de dagen is er altijd iemand thuis Lachen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 18:09

Het is natuurlijk ook moeilijk allemaal omdat je toch brood op de plank moet hebben en dus moet werken.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:16

wij wonen op een boerderij, hondjelief loopt de hele dag buiten achter een van ons aan.

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 18:41

griebels schreef:
Zoolgangster schreef:
Honden hebben wel degelijk tijdsbesef. Mijn hond werd erg ongerust, als ik eens later thuiskwam dan normaal.

Dat valt niet onder tijdsbesef
Dat is een gevoel.
Of je nu 2u weg bent of 10u, de hond heeft er geen idee van.
Als jij altijd rond dezelfde tijd thuis komt, zijn ze indd onrustiger. Maar dat ligt ook aan het licht etc...
Als je altijd rond een andere tijd thuiskomt hebben ze dat namelijk niet. Een hond leert dat.
Zelfde als mijn paard aan mijn auto hoort wanneer ik er ben. Hij staat vlak bij mijn huis en soms rijd ik er na mijn werk gewoon even langs om hem in de wei te zien staan.
Vaak staat hij dichtbij genoeg om mijn auto te horen en komt dan al naar het hek... Ik kan het dan ook niet laten om ff te stoppen Nagelbijten / Gniffelen

Ik vraag me altijd af hoe ze dit kunnen bewijzen.. Als mijn honden een half uurtje alleen zijn begroeten ze ons LANG niet zo enthousiast als wanneer ze 4 uur alleen zijn geweest, dus eigenlijk geloof ik het ook niet zo. Daarnaast groeien ook de behoeftes, als ze 8 uur alleen zitten en dus niet kunnen plassen moeten ze echt wel heel erg nodig uit dus wat dat betreft zit er ook zeker wel verschil tussen 2 uurtjes alleen of 10 uurtjes alleen.. Ik kan het ook zien als ik thuis ben, een van mijn honden is heel erg op mijn moeder gericht, als zij een uurtje weg is is er niks aan de hand, als ze langer weg is wordt mijn hond onrustig gaat ze uit het raam staan kijken enzo. En dat ligt dan niet aan licht oid want mijn moeder is op onregelmatige tijden thuis of weg.. Bij mijn andere hond is het zo dat als hij te lang alleen is hij kattekwaad uit gaat halen (vanaf 3 uur alleen ongeveer) dan gaat hij op het aanrecht staan om de keukenrol te pakken en die aan flarden te scheuren.. Hij heeft dat nog nóóit gedaan als we maar eventjes weg waren.
En als we bijvoorbeeld op vakantie gaan en de honden gaan niet mee worden ze echt helemaal gek als ze ons weer zien en dat is echt wel anders dan wanneer ze een uurtje alleen zitten..

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:15

Ik werk nu nog maar 22 uur in de week, maar tussen de middag laat mijn schoonvader mijn hond uit.
Hij gaat er dan een uur lang mee wandelen Ja