Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Angeliekje schreef:Mijn vriend en ik werken 40 uur en de hond zit overdag gewoon thuis. Ik begin s'ochtends vroeg, en ben rond 16.00u weer thuis. Mijn vriend gaat later dan mij weg om te werken, dus in principe zit ze zo'n 7 a 8 uurtjes alleen thuis en het gaat prima. We hebben haar in huis genomen toen ze 1,5 jaar oud was en ondertussen is ze 6 jaar en ze is het ritme gewend. Verder gaat ze (bijna) elke avond mee naar mijn paard waar ze lekker kan ravotten.
Zoolgangster schreef:Honden hebben wel degelijk tijdsbesef. Mijn hond werd erg ongerust, als ik eens later thuiskwam dan normaal.
Lia_ schreef:Ik ben hondengeleider dus ik mag met de hond mee als zij moet werken
gabyfedde schreef:Dat is dus de reden dat ik geen hond neem.
Ik ben van jongs af aan altijd honden om me heen gewend en ik mis het enorm, maar ik wil een hond niet stelselmatig hele dagen alleen thuis laten zijn.
Miska schreef:Angeliekje schreef:Mijn vriend en ik werken 40 uur en de hond zit overdag gewoon thuis. Ik begin s'ochtends vroeg, en ben rond 16.00u weer thuis. Mijn vriend gaat later dan mij weg om te werken, dus in principe zit ze zo'n 7 a 8 uurtjes alleen thuis en het gaat prima. We hebben haar in huis genomen toen ze 1,5 jaar oud was en ondertussen is ze 6 jaar en ze is het ritme gewend. Verder gaat ze (bijna) elke avond mee naar mijn paard waar ze lekker kan ravotten.
Dat is dus de reden dat ik voor mijn hondje een ander huis heb gezocht.
Na relatiebreuk, waardoor dat gebeurde.
Dat vind ik dus zielig, 1st al een hele nacht alleen en dan ook nog een hele dag.
Mijn hondje werd er sip van en vond het echt niet leuk!
griebels schreef:Zoolgangster schreef:Honden hebben wel degelijk tijdsbesef. Mijn hond werd erg ongerust, als ik eens later thuiskwam dan normaal.
Dat valt niet onder tijdsbesef
Dat is een gevoel.
Of je nu 2u weg bent of 10u, de hond heeft er geen idee van.
Als jij altijd rond dezelfde tijd thuis komt, zijn ze indd onrustiger. Maar dat ligt ook aan het licht etc...
Als je altijd rond een andere tijd thuiskomt hebben ze dat namelijk niet. Een hond leert dat.
Zelfde als mijn paard aan mijn auto hoort wanneer ik er ben. Hij staat vlak bij mijn huis en soms rijd ik er na mijn werk gewoon even langs om hem in de wei te zien staan.
Vaak staat hij dichtbij genoeg om mijn auto te horen en komt dan al naar het hek... Ik kan het dan ook niet laten om ff te stoppen