Halsbandje voor de kat?? toch maar niet!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stybba

Re: Halsbandje voor de kat?? toch maar niet!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:27

Zo zijn ze bij mijn vriend hun kat 2 of 3 maanden kwijtgeweest. Ze hebben haar uiteindelijk niet ver van hun huis vandaan gevonden op dezelfde manier. Ze was ontzettend mager en uitgedroogd, maar is er gelukkig helemaal weer bovenopgekomen. Ze heeft gewoon weer een halsbandje om. Ze hebben een kattenluikje met magneet dus chip heeft daarvoor helaas geen zin.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:44

Kat van mijn buren is ook bijna overleden omdat ie achter een hek of iets was blijven hangen met zijn bandje. Ik vind het dan ook heel gevaarlijk om je kat dr 1 om te doen.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 15:45

Even update: Ik had vandaag een sollicitatie vlak naast het asiel hier(het asiel staat in verbinding met de dierenambulance)en ben toch maar even binnen gelopen. Helaas voor de kat is zijn baas nog niet gevonden omdat het telefoonnummer op het plaatje nog maar voor een deel te zien is, de kat zelf is nog bij de DA en blijft daar zeker deze week nog.De wonden zijn schoongemaakt,bandje is ook verwijderd maar arme kat heeft 2 wonden waar larven in zaten(waarschijnlijk vliegenlarven) en die mag nog niet gehecht worden i.v.m infecties. Ook heeft de kat luizen maar ze kunnen hem nu niet verder behandelen daartegen, ik denk i.v.m de open wonden( sorry als dit stom overkomt maar heb niet geleerd voor DA). Maar verder leeft hij dus nog wel, nu maar hopen dat zijn baas nog word gevonden en dat hij er weer helemaal bovenop komt.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:50

Mijn kat draagt wel een bandje ( met elastiek en als hij blijft hangen schiet hij al gelijk los omdat hij iets groot is, nadeel dat ik vaak nieuwe bandjes moet kopen omdat hij ze soms kwijt is maar ja..)
Zonder bandje neemt hij minimaal 2 keer per dag vogels mee naar binnen en dan meestal nog half levend.. die vervolgens los vliegen in mijn huis en na 5 vogels die hebben gezien die zich in volle paniek tegen mijn raam dood vlogen heb ik dat wel gezien. Ik woon midden in een park(je). Want ik zat elke keer met een bloedbad binnen en ik vind dat erg sneu voor die vogels ( nee het is niet de natuur, in de natuur leeft een kat daarvan en maakt hij ze dood.. mijn kat heeft genoeg te eten en ziet het als speelgoed).

Met een belletje horen de vogels hem aankomen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 00:05

Fijn dat je de kat hebt gered, en dat je nu weet hoe het met hem gaat. Ik kan je geruststellen, in asiels gaat het er vaak keurig aan toe, en krijgen de katten alle verzorging, aandacht en liefde die ze nodig hebben. Alleen wel van verschillende mensen, i.p.v. een select groepje. (Werk zelf in het asiel hier vlakbij, die katten daar komen echt niks tekort!) Ze zullen vast goed hun best doen om de eigenaar van het beestje op te sporen. Hopelijk komt 'ie er (snel) weer bovenop!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 00:22

arm beestje, zal voor hem duimen...

bah, al die engen verhalen, precies de reden dat mijn katten nooit naar buiten mochten

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 00:23

Mijn 2 katten hebben geen halsbandjes om, ze komen namelijk nooit buiten, dus is het absoluut niet nodig.

Tijger (mijn kat toen ik nog op kamers woonde) had wel een bandje, maar dan wel zo'n bandje met veiligheidssluiting die dus open springt bij druk. Hij kwam in principe ook niet buiten, maar ontsnapte wel eens, hij had zo'n kokertje met zijn naam en adres aan zijn bandje hangen, zodat iedereen wist waar hij vandaan kwam.

Overgens zijn alledrie de katten ook gechipt...

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 00:25

ik zal ook voor het beestje duimen Ja
Naast dat het gevaarlijk is vinden katten zo'n halsbandje ook helemaal niet leuk.

Anita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 00:36

Mijn kat heeft een bandje om, met een niet al te stevige sluiting die zo open springt, en is gechipt.. Ook geen belletje, dat vind ik persoonlijk onzin, jagen zit in een kat en dan moet je ze de kans geven ook.

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 00:39

Anita_ schreef:
Mijn kat heeft een bandje om, met een niet al te stevige sluiting die zo open springt, en is gechipt.. Ook geen belletje, dat vind ik persoonlijk onzin, jagen zit in een kat en dan moet je ze de kans geven ook.

Tijger had ook altijd een belletje aan zijn bandje, maar dan meer voor ons Clown
Anders vloog hij regelmatig langs je de voordeur uit omdat hij zo razendsnel is en je hem niet hoorde aankomen... Door het belletje hoorde je hem in ieder geval aan komen. Clown
En het was gewoon echt te gevaarlijk om hem er uit te laten gaan, want het huis ligt tussen een drukke weg en een spoor. Hij mag wel in de tuin als we er bij zijn.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 00:44

tjah ik ben ook nooit een fan van halsbanden geweest.. behalve dat ze eraan kunnen blijven hangen, verloren onze katten ze ook altijd, dus zijn er snel mee gestopt. Buren wisten ook allemaal dat die katten van ons waren, dus dat ging prima. Ene kat had op een gegeven moment halsband met een belletje dr aan en aan dat belletje nog een belletje tegen het vangen van vogels., maar dat hielp geen zak! Kwam ze toch thuis met duiven, mussen, merels en die dan allemaal door het luikje heen proppen... Inmiddels is ze hoogbejaard (17) en zijn we verhuisd, nu is ze liever binnen en al minstens 10 jaar geen halsband om gehad.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:34

Anita_ schreef:

Sorry, ik deel je mening niet.. Mij kat brengt die vogels levend mee ( eet ze niet op, dat zou natuur zijn maar hij krijgt genoeg te eten thuis en ziet het als een speeltje) waarna die beesten in mijn huis zich doodvliegen tegen mijn raam. Ik vind dat geen natuur en heb geen zin in elke keer een bloedbad in mijn huis..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 13:58

TS; de kat heeft erg veel geluk gehad dat jij hem hebt gevonden! Hopen voor hem dat zijn baasje snel komt opdagen en anders hopen dat hij door een fijn iemand wordt geadopteerd.

Mijn katten zijn allemaal binnenkatten en alleen de 2 volwassen katten hebben een vlooienbandje om. Mocht ik ooit verhuizen naar een huis met tuin, dan wordt het vlooienbandje ingeruild voor druppels en gaat er een chip in Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 15:29

x_Marr schreef:
Halsbandjes met elastiek kunnen overigens ook nog gevaarlijk zijn, er zijn halsbandjes met veiligheidssluitingen, wordt er aan getrokken schiet het bandje los.. heb ze helaas nog niet veel gezien in de winkels..

De laatste heb ik ook, en kan ook prima.
Gelukkig hier volop verkrijgbaar in de winkel.
Heb hem ook een keer bloedend binnen gehaald,
toen was meneer ook blijven hangen.....

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:35

Jeetje wat naar Bloos! !
Maar onze katten lopen ook met
een halsband, om een andere reden..
Toen ze geen band hadden werden ze dus
blijkbaar gevoerd ergens, en sinds het bandje is
dat verholpen Haha! .

Loezoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:41

Op Animal planet zie je ook vaak van die verschrikkelijke gevallen waarbij de halsband is ingegroeid. Onze kat heeft dan ook zo'n veiligheidsbandje met elastiek. Niet voor het jagen, maar hij is zo verschrikkelijk lui en traag dat ik anders minutenlang bij de achterdeur sta te wachten of ie komt, nu hoor ik 'm gelijk en kan ik 'm aanmoedigen om wat door te lopen Knipoog

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:57

Jeetje die kat heeft geluk gehad! Overigens kan dit net zo goed gebeuren met een bandje met elastiek. Heb het zelf jaren geleden meegemaakt, een vlooienbandje met elastiek, druppels waren er toen nog niet. Lekker veilig denk je dan. Toch kwam de kat thuis met het bandje achter een voorpoot langs. Het is niet gezegd dat een kat altijd 's avonds thuis komt, juist doordat het bandje vast komt te zitten kunnen ze in paniek raken en komen ze soms pas weer thuis als ze weer tot rust zijn gekomen. Hij kwam gelukkig de volgende dag al thuis en toen was de vacht op de plek van het bandje al afgeschuurd maar gelukkig nog geen wonden! Sindsdien hebben ze nooit meer een bandje om gehad. Tegen het jagen hielp het toch al geen z*k Haha!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:30

Onze katten hebben beide geen bandje (ook niet nodig, we wonen in een appartement) maar zijn wel beide gechipt. Als we gaan verhuizen en we komen in een huis te wonen, zal ik niet gauw besluiten om ze los te laten lopen buiten. Waarschijnlijk zal het dan aan een lijn in de tuin worden, maar ze zullen dan een tuigje omkrijgen, niet alleen een halsbandje.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:34

Mijn kat komt altijd buiten (heb een luik) en heeft ook een halsbandje om. Ik heb een halsbandje met Kitty-safe, dit betekend dat zodra de kat bekneld komt te zitten de band losschiet. Dit is vorige week dus gebeurd... Kat thuis zonder halsband... Dezelfde dag stond de buurvrouw voor de deur met het bandje (heb mijn adres erin staan) Dus hij heeft hem gewoon weer omgekregen hoor!