Sterre schreef:iepsel schreef:HOE GEEF IK MIJN KAT EEN PIL?...
![]()
De kat die we nu thuis heben, was vroeger een van onze stalkatten op mijn vorige stal. Zij laat zich ook op geen enkele manier een pilletje "aansmeren" en daarom gaf de DA ze (die van mij en nog 2 andere poezenbeesten) altijd een injectie, als hij toch kwam om de paarden in te enten.
Maar goed, toen ze bij ons kwam, was het ontwormen weer drama. De DA stelde toen voor om van die druppels voor in d´r nek (heb net even gekeken, idd Profender) te nemen.
Dit lukt inmiddels goed als je het met 3 man doet; eentje drukt net achter haar oren het koppie op een tafel, de ander houdt d´r achterlijf in een houtgreep en de derde probeert zo snel mogels die druppels achter in d´r nek te krijgen *pffffff*
Bij mijn katten geef ik ook profender in de nek. Net als ze eten maak ik alles klaar, dopjes eraf,gaatje er in. En dan in 1 beweging de pipet naar de nek van 1 van de katten doen. En dan erachter aan proberen te lopen als dat beest wegloopt. Vervolgens draai ik me om naar de andere kat die me dan met nog grotere ogen aankijkt dan dat dier al heeft en spirt achter hem de trap op. Vervolgens snel de pipet leegmaken en op naar de eerste kat.Die zodra hij me ziet zijn staart ligt....
.
. De DA stelde toen voor om van die druppels voor in d´r nek (heb net even gekeken, idd Profender) te nemen.
; eentje drukt net achter haar oren het koppie op een tafel, de ander houdt d´r achterlijf in een houtgreep en de derde probeert zo snel mogels die druppels achter in d´r nek te krijgen *pffffff*

omdat het zo vies is, maar ik weet niet of die van ons de enige zijn?
en ja, ook ik heb van die helle katten