Hoe ontwormen jullie je kat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Hoe ontwormen jullie je kat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:19

Sterre schreef:
iepsel schreef:
HOE GEEF IK MIJN KAT EEN PIL?...

Huilen van het lachen

De kat die we nu thuis heben, was vroeger een van onze stalkatten op mijn vorige stal. Zij laat zich ook op geen enkele manier een pilletje "aansmeren" en daarom gaf de DA ze (die van mij en nog 2 andere poezenbeesten) altijd een injectie, als hij toch kwam om de paarden in te enten Knipoog .
Maar goed, toen ze bij ons kwam, was het ontwormen weer drama Nagelbijten / Gniffelen . De DA stelde toen voor om van die druppels voor in d´r nek (heb net even gekeken, idd Profender) te nemen.
Dit lukt inmiddels goed als je het met 3 man doet Rolleyes ; eentje drukt net achter haar oren het koppie op een tafel, de ander houdt d´r achterlijf in een houtgreep en de derde probeert zo snel mogels die druppels achter in d´r nek te krijgen *pffffff*

Huilen van het lachen Bij mijn katten geef ik ook profender in de nek. Net als ze eten maak ik alles klaar, dopjes eraf,gaatje er in. En dan in 1 beweging de pipet naar de nek van 1 van de katten doen. En dan erachter aan proberen te lopen als dat beest wegloopt. Vervolgens draai ik me om naar de andere kat die me dan met nog grotere ogen aankijkt dan dat dier al heeft en spirt achter hem de trap op. Vervolgens snel de pipet leegmaken en op naar de eerste kat.
Die zodra hij me ziet zijn staart ligt....

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:52

HEt is dat je zo goed voor je beesten wil zijn..maar soms maken ze het je niet makkelijk! Gewoon omdat ze denken van....ik weet wel wat je wil...maar doe net of ik je niet snap.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:11

Bij mij snappen ze het precies, ze willen alleen niet doen wat ik wil zodat ze gezond blijven Clown

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:46

Ik pak een pilletje... pak kat, bek open, pil achter in strot, bek dicht klaar.
Ik moet er nu 11 ontwormen en ben met 5 min klaar Clown

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:49

Babs...........IK heb dus zon gemuteerde hellekat. Als jij deze in 5 minuten kunt ontwormen ben je mn held. De andere twee is inderdaad maar even bijgaan...........ligt dus toch echt wel aan t karaktertje........

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:51

Babsiej dat mag je mijn katers ook wel leren Lachen

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:59

o fijn dat ik nu lees dat er ook druppels verkrijgbaar zijn. OK dan! Het was altijd zón gevecht, laatst had ik een doosje met 10 pilletjes, mijn kat moest er voor haar lichaamsgewicht 6 hebben. Na pilletje 1 lagen we (ik en mijn man) al helemaal open. Nou dat word niets dacht ik. Pilletjes fijn gemaakt en een klein beetje door haar voer gedaan. Ze liet haar eten mooi staan. Nou dan ga ik dacht dan ga ik wel pasta halen in z'n doseeringsspuit. Nou kat weer vastgepakt weer opengekrabt en geprobeerd het achter in haar keeltje te spuiten. Nou ze spugde het meteen weer uit. Wij en alles in een omtrek van 4 meter zaten onder de ontwormingspasta.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:09

Euh zo ontworm ik mn Bengalen ook , en dat zijn verre van lieverdjes met zulke dingen Knipoog Monsters zijn het, maar ik ook Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:12

wij doen het met zijn 2'en, de één neemt de kat in de houdgreep, en de ander doet het pilletje achter in de bek van de kat, even onder het bekje wrijven, en klaar.. nu hebben we pasta en dat is toch een stukje makkelijker..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:34

Ik vind die druppeltjes in de nek geweldig.

bianca77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:38

Wij doen altijd de pilletjes door een stukje gehakt heen en het werkt perfect.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 22:40

Mijn katten willen daar dan niks van weten. Eten alles op behalve de pil. Als ik het gestampt heb dan eten ze helemaal niks op. Je ziet ze dan hun neus optrekken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:04

Ik gebruik ook Profender, lekker makkelijk zo'n pipetje in de nek. Ik ga ook -tenzij het noodzakelijk is- nooit meer lopen kloten met pasta's en pillen hoor, wat een drama's Clown

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:11

Hier ook pilletjes van de DA!
Bekkie open, pil erin, bekkie dichthouden en keeltje wrijven.. tadaa Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:59

Hier gebruiken we Milbemax, een ieniemienie pilletje. Gewoon kat in de houdgreep, pil achter in het strotje, even wrijven en klaar!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 15:18

Fijn dat het zo makkelijk gaat..bij eentje van mij ook wel maar de andere.....pfff....als je daar niets aan over gehouden hebt na dat je hem een pilletje gegeven hebt ben je heel goed!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:29

Ik wissel pasta en pillen af, ivm resistentie.
Maar gewoon kat in de houdgreep, pilletje of pasta er in en klaar.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 22:12

Even een vraagje hoor, als jullie je kat ontwormen met die druppels, likken ze er dan ook van? Wij hebben het tussen de schouderbladen gedaan, maar op sommige plekjes kunnen ze er toch aan, vervolgens zijn ze dan flink aan het smekken met kleine oogjes Haha! omdat het zo vies is, maar ik weet niet of die van ons de enige zijn?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:16

Als je het goed doet dan kunnen ze er nagenoeg niet aan likken. Doen ze dit wel dan is dit meestal eenmalig daar het niet lekker smaakt. Vaak gaan ze er ook even flink van kwijlen en schuimen.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:18

ik gebruik ook de flubenol.... ze vragen om meer Go jij! Go jij! en ja, ook ik heb van die helle katten Ja

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:21

Mijn katten likken er niet aan. Moet er zelf wel aan denken dat ik ze dan niet op die plek aai omdat mijn hand dan helemaal onder dat spul zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 22:29

Met advocate, gaan meteen de vlooien en oormijten ook dood.

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 11:01

ik werk in het asiel, dus ik moet vaak katten pillen geven(vooral clavurbactin voor niesziekte)

ik pak de kat vlak achter de kop in het nekvel, "trek" de kop naar achteren, probeer de kat zijn mond open te doen.(oja poten tussen je benen, je zit dus op de grond) doe de pil in de mond, en krabbel onder de kin/bek*wel hard genoeg dat ie zijn mond dicht houd*.
(ik ben dus nog nooit gebeten/gekrabt terwijl ik dit al 4 jaar doe, elk weekend, en dan zo'n 20 a 35 katten doe)

andere mogelijkheid:
in vlees geprakt.
in stukje leverworst/kaas.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 11:04

Wji proberen ook iedere keer weer pilletjes, door het voer, met de pillenschieter, geprakt, maar de dames moeten het niet hoor. Dus de volgende keer wordt het bij ons ook druppeltjes.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 11:50

Black_White schreef:
Wji proberen ook iedere keer weer pilletjes, door het voer, met de pillenschieter, geprakt, maar de dames moeten het niet hoor. Dus de volgende keer wordt het bij ons ook druppeltjes.

Dat had ik dus ook. Vind de druppels geweldig voor mijn 2 katers!