Honden welkom op schiphol

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Re: Honden welkom op schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:00

trudydejong schreef:
Kreta vergelijken met Nederland??

Een vliegveld blijft een vliegveld en de regels zijn overal zo ongeveer hetzelfde Knipoog

Tamaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:01

Heb trouwens ook een tijd achter de douane gewerkt en daar zag je ook wel honden van mensen die gingen vliegen.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 12:02

Karin schreef:
Misschien handig om even op de site van Schiphol te kijken? Pling

http://www.schiphol.nl

Gedaan, staat niets op voor zover ik kan vinden. Schreef ik al in mijn openingspost...

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:03

Officieel mogen ze niet in het 'afhaal gedeelte'. Toen ik er laatst mijn broertje ging ophalen liepen er alleen meerdere. Je loopt wel de kans weggestuurd te worden.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 12:48

Ik neem aan dat het hier om dat gedeelte gaat waar de winkels zijn en je ook naar de treinen kan? Ik kan me niet voorstellen dat daar geen honden mogen komen eigenlijk. Dat zou namelijk inhouden dat het treinstation onbereikbaar is voor iemand met een hond. En als je vanuit de trein naar boven gaat heb ik nooit ergens bordjes gezien dat het niet mag.
En dat het daar afgesloten is, en een treinstation niet Verward .
Bovendien heb ik een paar weken geleden samen met mijn moeder een hondje uit Griekenland afgehaald op schiphol, alle 4 de honden die meekwamen zijn daar uit de kennels gehaald. Dat doen de mensen van die stichting altijd, en ik mag aannemen dat als het niet mag dat ze dat inmiddels wel weten.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:24

snowdon schreef:
Weet iemand hier of honden welkom zijn op schiphol?
In het bezoekersgedeelte, als je iemand af gaat halen zeg maar...

Kan op de site van Schiphol in elk geval geen regeltjes vinden Tong uitsteken
Vind het ook zo wat om te bellen of mailen er over, terwijl genoeg mensen dit misschien wel weten... ik kom er egenlijk nooit, dus heb geen flauw idee.

afgelopen vrijdagnacht kwam ik zelf van schiphol af en in de bezoekers ruimte waren 3 mensen met honden aanwezig.
de beveiliging heeft ze nog geaaid en heb er niets over gehoord dus.
Ik dnk dus zelf na het zien van, dat het wel mag. mits ze maar kort aangelijnt zijn Knipoog

en anders gewoon een belletje doen, dit is helemaal geen rare vraag, schiphol heeft ze wel gekker gezien hoor

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:26

Honden van buitenaf zijn niet toegestaan.
Enkel honden die meereizen.
Dit hebben ze me verteld bij Martinair toen we daar op kantoor waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:28

In het voorste gedeelte mogen ze gewoon komen hoor, hoe zou je anders bij het NS station moeten komen met je hond...... Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:29

Ik haal mijn man altijd met de honden sinds jaar en dag, nog nooit iets van gehoord.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 22:30

Ik neem hem gewoon mee dan en ik zie wel hoe ver ik kom...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:24

Volgens mij doen ze er niets tegen... Ik zie altijd ontzettend veel honden lopen, zowel bij vertrek als aankomst.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-08 09:29

Officieel zijn honden verboden op schiphol. Ik reisde vroeger met de trein naar school via Schiphol ( dichtsbijzijnde station ) en nam vaak mijn hond mee. Dan moest ik een half uur wachten daar ( bus kwam aan als trein net weg reed lang leve ov! ) en liep ik altijd wat rond daar. Nog nooit problemen mee gehad dus en de aankomsthallen zijn daar ook vlakbij. Gewoon doen dus desnoods zeg je dat je met de trein gaat en dat ze daar niet verboden zijn! Nogal lastig om je hond in de trein te krijgen als ze niet op t station mogen komen Clown

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 14:33

Er zal inderdaad een verschil zijn tussen de wetgeving daar, en de praktijk.

Ik ben afgelopen 6 juli teruggekomen op Schiphol op mijn 18e verjaardag en werd daar heel feestelijk ontvangen door o.a. mijn 2 hele lieve oppashonden (die toch van groot formaat zijn). Bovendien vielen ze erg op, want ze hadden allebei een fel jasje aan met tekst op hun rug, en daar hebben we niets van gehoord Haha! (behalve van omstanders, die hadden wel genoeg opmerkingen Clown )

Dus inderdaad gewoon lekker ophalen, er zijn genoeg andere redenen te verzinnen waarom je daar zou staan, en ik heb zelf al zóvaak gezien dat mensen met honden iemand ophalen, de vreugde wordt er alleen maar door vergroot toch Haha!

Veel plezier met ophalen! Ja