Aanlopertje; en nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jemawi

Re: Aanlopertje; en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 13:25

Hier wat foto's:

Afbeelding

Afbeelding

De linkse was er als eerst, zoals jullie kunnen zien ook beter doorvoed dan de ander.
Op de foto lijkt ze groter dan dat ze is.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 15:30

Het is altjid moeilijk te bepalen wat je het beste kan doen.

Aan de ene kant is het natuurlijk super dat je een mandje en wat eten voor ze neerzet, voor het geval het zielige zwervers zijn. Maar aan de andere kant zit nu iemand in de buurt op zijn katten te wachten die blijkbaar een leuk en handig restaurant/huisje ergens anders hebben gevonden. Ik ben daarom ook niet echt er voor om aanloopertjes eten te geven, of ze moeten echt zichtbaar fel over been zijn en in een slechte conditie. Vaak zat verhalen van mensen die hun kat steeds vaker langere periodes misten, en die door een goedbedoelde buur verderop gewoon doodleuk gevoerd en binnen gelaten werden alsof het haar eigen katten waren.

Wij hebben ook verschillende aanlopers gehad, die hebben we nooit gevoerd, al kwamen ze wel stiekem binnen om te eten. Dan joegen we ze altidj weg. Heel sneu, maar nog sneuer als je katten bij je huis houdt terwijl iemand zijn katten mist.

Wat wij hebben gedaan een keer is een halsbandje om doen met een kokertje eraan met daarin een papiertje: "Van wie ben ik??? Bel .....". En niet ondertussen blijven voeren, want dan bleef hij helemaal plakken Knipoog Ook opgegeven aan de dierenbescherming, Amiv en wat papiertjes in de buurt opgehangen. Zonder resultaat overigens. Die kat is toen ooo bij ons gebleven (helaas niet lang, toen we hadden besloten dat hij mocht blijven en binnen mocht komen, is hij diezelfde nacht overleden aan een bloedprop).

Onze tweede aanloper hebben we ook proberen weg te houden met de gedachten; ga naar je baas. Maar toen die bleef hangen hebben we hem laten ophalen door de dierenbescherming. Hij bleek echter te wild voor een kooitje, is gechipt door de dierenbescherming en geholpen, opgenomen in het 'gevonden register' bij verschillende instanties, en daarna weer bij ons uitgezet. Hij woont nu ook al een aantal jaar bij ons, hij is nooit opgeeist verder.

Ik vind het belangrijk dat je zoveel mogelijk doet om een eventueel bezorgde baas terug te kunnen vinden. Katten die er zo uit zien als de fotos hierboven, hoef je niet bij te voeren, dan houdt je ze misschien alleen maar van hun baas weg. Hoe moeilijk het ook is. Er zit nu eenmaal twee kanten aan aanlopertjes... Je wilt je best doen omdat ze het mischien ECHT nodig hebben, maar je wilt ze ook niet vervreemden van hun mogelijke eigenaar verderop....

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 17:02

@tancreda4: Jouw verhaal zat ik eigenlijk een beetje op te wachten. Ik kan me er goed in vinden. Het knaagt ook aan me, ze misschien van iemand zijn die ze nu mist.

De eerste aanloper heeft mijn moeder geen aandacht aan besteed en een paar keer de tuin uitgezet, maar ze bleef maar terugkomen.

Weet je wat me zo tegen het hoofd stoot? Mijn ouders wonen aan een hele drukke weg. Als ze die kant opgaan, gaat dat geheid mis.

De deur van de schuur staat overigens open, maar ze blijven in de tuin.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 17:08

ik zal amivedi inlichten en dierenambu bellen om ze te laten ophalen...

anders eventueel binnenhalen en overal advertenties plaatsen
maar dan zonder foto's anders kan elke malloot ze ophalen natuurlijk...
politie kun je ook bellen, daar word blijkbaar nog wel eens heen gebelt, die tip kreeg ik toen wij de kat kwijt waren.

Succes hoop dat ze gewoon zijn weg gelopen samen, en niet zijn gedumpt.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:23

Het zijn wel 2 heel schattige kittens hoor. goh, wat een lieve smoeltjes. Maar wel vreemd dat er 2 aankomen lopen. Toch maar briefjes ophangen en melden hier en daar. Maar mensen zetten wel vaker zomaar hun beesten op straat. Succes ermee.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 22:08

Ze zijn weer thuis!

Ik ben zo blij. Twee straten achter mijn ouders werden ze vermist, die mensen waren afgelopen vrijdag bomen aan het zagen en daar zijn ze waarschijnlijk van geschrokken.
Mijn moeder had een briefje aan het hek gehangen en iemand van de buren had dat weer gezien.

Ze zijn net opgehaald. Go jij! Go jij!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:51

Fijn te horen Jemawi!!!
Dus toch aan de wandel geraakt, waarschijnlijk van de angst.
Gelukkig dat alles weer goed is gekomen, nu hopen dat de baasjes ze goed in de gaten blijven houden tijdens het hout zagen!

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 23:03

gelukkig maar!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 07:51

Dat is fijn te horen dat ze toch ergens hoorde! Arme katten, gelukkig waren ze niet zo heel gek ver van huis gegaan!

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 16:10

Ja, ik ben ook zo blij!
Bedankt voor al jullie reacties en meeleven.

Ze zou vandaag gelijk bandjes gaan kopen, want dan was het wel een stuk duidelijker geweest. Ik heb dat ook direct gedaan toen mijn kat naar buiten ging, toch altijd handig!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:12

Wat fijn!! Zijn het gelukkig geen kittens die gedumpt zijn! Gelijk heeft ze dat ze halsbandjes gaat halen. Mochten ze dan nog een keer aan de wandel gaan zijn ze tenminste te herkennen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:24

Súper dat ze weer lekker thuis zijn, scheelt een hoop mensen veel kopzorgen, gelukkig!