Konijnen en Cavia Hokken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe leven jullie cavia's en/of konijnen?

In zijn eentje in een ren
2 (3%)
Met zijn 2en in een ren
3 (4%)
in zijn eentje in een hokje
7 (10%)
met zijn 2en in een hokje
10 (15%)
1 met vrije uitloop naar binnen en buiten
7 (10%)
2 of meer met vrije uitloop naar binnen en buiten
35 (54%)

Totaal aantal stemmen: 64

Oscar
Forumcoördinator

Re: Konijnen en Cavia Hokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:25

Mijn cavia en konijn wonen samen *LOL*
Gaat overigens perfect, ze wonen al van kleins af samen en kunnen prima met elkaar communiceren Knipoog
Ik kan ze ook moeilijk uit elkaar halen want dan worden ze allebei een beetje boos Haha!

In de zomer zitten ze dag en nacht buiten in een ren met een zandondergrond (zo kan het konijn lekker gaten graven). In de ren staan 2 huisjes en de ren is half overkapt. Zo kunnen ze altijd droog zitten.

In het voor- en najaar doe ik ze alleen overdag naar buiten. In de winter zitten ze lekker binnen in een grote kooi en dan mogen ze loslopen als we thuis zijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 23:31

5 konijnen en 3 kippen in een grote ren. Denk even groot als een paardenstal, misschien wat groter, en 2 meter hoog (eerst hadden we alleen een hekje van een meter, maar hebben we een potdichte ren van gemaakt vanwege katten die onze kipsels vermoordde Boos!). Ze leven op zand, waar ze ongeveer een halve meter in kunnen graven (daaronder stenen en gaas zodat ze niet kunnen ontsnappen). Verder een klein nachthokje van hout (die overigens ook eetbaar is blijkbaar) waar ze voer in krijgen en een kippenhok waar ze onder kunnen schuilen. Ren is voor de helft bedekt met plastiggolfplaten aan de bovenkant, zodat neit alles zeikes nat wordt bij regen.

2 andere konijnetjes zitten in een kleinere ren, 1 bij 1,5 of zoiets? Ook op zand, met graaf mogelijkheden en een binnen hok. Ongeveer half om half. Ren is geheel bedekt, met gaas aan de zijkanten.

Al onze knijns zitten dag en nacht, hele jaar door buiten. Of ze moeten ziek zijn. Dan gaan ze in de schuur in een klein tijdelijk kooitje en in een zeldzaam geval komen ze naar binnen, maar het liefst niet, omdat (vooral in de winter) de overgang anders te groot is en eigenlijk niet meer gemaakt kan worden als ze langere tijd behandeld moeten worden.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:58

Ik heb 4 konijnen. (pa,ma en zoon) en nog 1 vlaamse reus van 7 maanden oud.

Ze hebben een grote ren en 2 grote hokken. Ze kunnen 24/7 buiten en binnen zitten. Ze doen het prima daarmee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 12:27

Citaat:
2 of meer met vrije uitloop naar binnen en buiten

En zo hoort het ook Lachen

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 13:10

Eigenlijk moeten we een topic hebben waar je je hok kan laten zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 16:40

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:20

Mijn konijn zit alleen in een groot hok met uitloop. In de winter zit ze in een lege stal van 6x4 meter, omdat het daar zeker weten vorstvrij is.

Ze heeft samengezeten met een ander konijn, maar dit ging niet goed. Eigenlijk ben ik niet voor het individueel houden van konijnen, maar ik wil het niet ten koste van een ander konijn nog eens proberen.

Mijn vorige konijnen zaten wel altijd samen, dit is altijd goed gegaan. Het zijn toch sociale dieren.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:22

twee cavia's mannetjes van jongsaf bij elkaar in groot hok 150cm bij 70cm
ze kunnen daarin binnen en buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:50

Pollewoppy schreef:
Mijn konijn zit alleen in een groot hok met uitloop. In de winter zit ze in een lege stal van 6x4 meter, omdat het daar zeker weten vorstvrij is.

Ze heeft samengezeten met een ander konijn, maar dit ging niet goed. Eigenlijk ben ik niet voor het individueel houden van konijnen, maar ik wil het niet ten koste van een ander konijn nog eens proberen.

Mijn vorige konijnen zaten wel altijd samen, dit is altijd goed gegaan. Het zijn toch sociale dieren.

Wat je eens kunt proberen is contact op nemen bij mensen van knaagdieren/konijnenopvangcentra. Zij zijn opzoek naar nieuwe baasjes voor de dieren en willen je graag helpen bij het koppelen.
Ik weet niet waar je woont, maar mijn oude stagebedrijf is een goeie Ja

http://www.opvangaaenhunze.nl

En vanaf die website kun je eventueel onder 'links' kijken naar een opvang bij jou in de buurt Knipoog

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:54

ik heb 2 cavia beertjes binnen in een grote kooi
vriendlief gaat als hij er een keer tijd voor heeft een cavia flat maken
zodat hij ook nog 2 caafjes voor zichzelf kan nemen Knipoog

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:55

wij hebben 2 cavia's in een groot konijnen hok zitten zodat ze lekker kunnen lopen

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:56

dit is het verblijf voor mijn 4 konijnen. 3 normale maat en 1 vlaamse reus. Het linker hok is eigenlijk voor de vlaam, Maar de rest zit er ook in. Op de foto zie je het rechter hok dicht. maar dat kwam omdat mijn vlaam toen nog niet samen kon met de rest van de konijnen. Ze gaat dat super en huppelen ze met ze 4en dag en nacht buiten
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MORIXFGR.jpg

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 20:03

bedankt voor jullie reacties allemaal!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 20:14

Heb 2 hollanders (geen echte Knipoog ) die in een hok zo groot als een stal zitten *gokje* met daarop een hoger hok.

Simone96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:11

Ik heb 1 konijn en die zit binnen in een hok van 1m.
Een paar jaar geleden hadden we 2 cavia's en die zaten ook in zo'n soort hok.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 21:54

mijn 2 konijnen lopen los op mijn balkon (9 bij 1,5 meter) en hebben een schuilhutje. Een classiek hondehok op konijnenformaat zegmaar.
Ik heb 2 hokjes, maar meestal liggen ze samen in 1 hokje. Lovers

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 00:16

twee cavia heren in een ruim binnenhok met nachthok (kunnen ze ook op) en hangmat. Als ik straks ga verhuizen ga ik een hok maken van 2m of een dubbel hok kopen van 1.40.