Hoe houden jullie de kattenbak bij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

brittje88

Re: Hoe houden jullie de kattenbak bij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:04

elke dag de drolletjes enz eruit en 1x per week de hele bak leeg Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 15:12

Twee poezen en twee kattenbakken. Elke dag verschonen dmv drollen en klonten scheppen en eigenlijk niet zo heel vaak helemaal uit doen. Dat doen we ook alleen maar door hem af te spoelen in bad, eigenlijk niet echt vaak met een sopje ofzo Clown Maargoed de poezen geven ook niet te kennen dat ze het daar niet mee eens zijn eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen
Dat soda laagje ga ik ook eens proberen, mn vriend loopt regelmatig te klagen dat hij de bakken zo vind stinken, terwijl ik niks ruik Huilen van het lachen

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 17:37

Wat een goede tips zeg! Die van de soda ga ik ook proberen.

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 17:39

Wij hebben wel een kat en geen katten bak. Die van ons doet alles buiten. We hoeven dus geen kattenbak bij te houd. Best wel handig Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:29

crossmonster schreef:
Sonja schreef:
Crossmonster heb je niet je hele huis vol met witte pootjes dan? Ik heb ook wel eens Catsan geprobeerd omdat ik er goede referenties over hoorde mbt luchtjes, maar dan had ik steeds het huis vol witte poezenpoten. Ik heb er maar 1 zak van geprobeerd, toen was ik het wel zat Haha!

Huilen van het lachen

Ik dweil elke dag Haha!

Dit zou ik zonder witte pootjes ook doen, maar op een donkere vloer zou dit geen feestje zijn denk ik Huilen van het lachen

Huilen van het lachen Kersenhouten vloer... Haha!
Lag dus niet aan mijn katten of aan mij Knipoog

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 22:40

2 poezen en 1 bak. Gooi hem iedere 5-6 dagen leeg en dan even uitspoelen. Ik haal er tussendoor nooit wat uit. Visite klaagt nooit over stank, behalve als 1 van de dames net is geweest natuurlijk. Ik gebruik de groene Kitty friend, zakken van 32 liter. Ik gebruik ongeveer 2 liter per keer dus zo'n zak gaat een mooi poosje mee. De prijs weet ik niet helemaal zeker, ik dacht iets van 4 euro excl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:10

MandyR schreef:
2 poezen en 1 bak. Gooi hem iedere 5-6 dagen leeg en dan even uitspoelen. Ik haal er tussendoor nooit wat uit. Visite klaagt nooit over stank, behalve als 1 van de dames net is geweest natuurlijk. Ik gebruik de groene Kitty friend, zakken van 32 liter. Ik gebruik ongeveer 2 liter per keer dus zo'n zak gaat een mooi poosje mee. De prijs weet ik niet helemaal zeker, ik dacht iets van 4 euro excl.

Nooit wat uithalen? Sorry, maar vind je dat niet vies? Nagelbijten / Gniffelen

Ik schep 2x per dag uit en daarnaast elke 2/3 dagen helemala schoon met sop en chloor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:22

Misschien zijn haar katten wel heel veel buiten. Ik doe ook de bak wel eens open om leeg te scheppen om tot de ontdekking te komen dat 'ie helemaal niet gebruikt is. In het bos plassen is veeeeeeel interessanter dan in een kattenbak volgens mijn katten Haha!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:23

Nee, en de dames klagen ook niet. Het is een dichte bak dus ik hoef er ook niet naar te kijken en er wordt flink in gegraven dus de meiden zien het ook niet. Zolang het niet begint te stinken maakt het niets uit.
Ze komen nooit buiten.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:30

ik heb 2 bakken voor 2 poezen. helaas willen de dames geen bovenkant meer... ik schep ze minimaal 1 keer per dag uit. liever 2 keer en maak ze ongeveer om de week met n sopje schoon (ligt een beetje aan hoe vies ze zijn en bijnna nooit allebei tegelijk)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 23:36

2 kattebeesten, 2 grote bakken. elke dag schep ik het ergste eruit en 2x per week worden de schoongemaakt met een sopje Lachen

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:54

Ik heb twee katten en één bak.
Als ik een drol zie liggen, schep ik hem er meteen uit.
Om de 4 à 5 dagen maak ik hem schoon
Ik gebruik ook de groene zakken van Kittyfriend.

Ik heb wel eens dat spul geprobeerd, waarbij plasjes klontjes worden die je zo kan opscheppen, maar daar waren de heren niet van gediend.
Ze vonden het leuk om mee te spelen, maar niet geschikt om hun behoefte in te doen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:01

Ik heb 2 je-weet-wel katers en haal elke dag de drollen eruit en vul het als het nodig is bij. Ongeveer 1x in 5 dagen maak ik hem helemaal schoon met chloor. Ik gebruik foetsieba als kattengrit en heb een hoekkattenbak dat groter is dan de gemiddelde kattenbak.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:01

ik had 1 poes en haalde heb 1 keer in de week helemaal leeg en schoon maken en nieuwe grit erin..
ik heb nu een gecastereerde kater en moet elke dag drolletjes eruit halen en omspitten anders doet hij in protest buite de bak zijn behoeftes.. ik gebruik nu de catsan grit andere grit wilt hij niet..
en haal de bak ongveer na 2 a 3 weken helemaal leeg en sop hem goed uit..

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 14:17

Die van ons doen hun behoefte altijd buiten, maar mocht er één om een reden binnen blijven (door een wondje ofzo), dan ververs ik de bak elke dag, en 2 keer in de week helemaal schoon. Maar meestal blijven ze niet zo lang binnen, gelukkig, want meneer is een echte buitenkat Lachen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:26

2 bakken voor 2 katten met Pura fijn grind erin met babygeur Haha!
Ik schep ze 1 keer per dag schoon (soms 2x) en vul bij indien nodig, maar verschoon het zand slechts zelden helemaal... Tot nog toe nog niet gedaan en denk dat ik het 1 a 2 keer per jaar ga doen (is heel sterk klontvormend dus ideaal).

Mijn kattin neemt het allemaal zo nauw niet maar de kater is heel keiskeurig op zijn bak, en hij vindt ze schoon, dus het zal wel goed zitten.

MandyR: das weinig zeg, heb je dan een hele grote bak?
Mijn kater wil niet kakken op de bak waar de kattin is geweest maar wel plassen Huilen van het lachen (hij staat voor elk plasje ook 10 minuten na te denken welke bak hij wil, uitgebreid snuiven, aan het zand voelen, putje beginnen maken, toch naar de andere bak lopen, o neen wacht snel terug naar eerste bak en putje dicht maken, terug naar tweede bak, etc.).

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:27

Pfff mannen.. Rolleyes Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:28

Och, hij vindt het ook helemaaaal geweldig om te plassen of kakken terwijl ik erop sta te kijken (hij onthoudt feilloos bij welke actie ik 'brave jongen' zeg, en die gaat hij dan standaard uitvoeren voor me: zit ik bij de bakken dan gaat hij erop, zit ik bij de krabpaal gaat hij zijn nagels krabben, zit ik het grit op te vegen, gaat hij met zijn pootje ook over de vloer schrapen. Humor dat wel, maar een mens wordt er soms moe van Haha! )

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:32

IK wou hier net een topic over starten, dus dit komt mooi uit.

Vraag
Ik heb 4 katten en 2 grote kattenbakken. IK haal elke dag de drollen eruit, en ook waar ze veel piesen. IK gebruik per week 1 zak catsan, en gooi dus 1 keer in de week alles weg. Terwijl ik veel er nog goed bruikbaar uit vind zien, maar vind het een vies idee.
Hoelang kan je catsan laten zitten in mijn geval?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:34

Catsan is wegwerpgrit toch?

Het grit dat ik gebruik vormt klompen waar het nat is, zo kun je echt alle vuil eruit scheppen en de rest gewoon laten liggen.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:35

Wij hebben 3 poezen en twee kattenbakken, ze komen nooit buiten. Drollen scheppen hoeven we niet zoveel; aangezien onze dames op Carnibest staan poepen ze ten eerste weinig en maar kleine beetjes en ten tweede stinkt de ontlasting niet meer door dit voer! (als ze een keer een paar dagen gewoon voer krijgen omdat we geen Carnibest in huis hebben nou pfoeehh... dat ruik je echt wel!). Om de dag scheppen en wat husselen. We hebben onderin de bak een krant liggen en merken dit echt wel aan de korrels; het meeste loopt er eerst langs en verdwijnt nu dus in de krant ipv na een tijdje in de korrels.
De krant wordt zo'n 2x per week verwisseld voor een nieuwe.
We hebben als vulling van die witte parels, dit werkt echt goed en houdt de geur mooi binnenin. Wij hebben die van de Hornbach, die zijn maar E5,95 voor een zak, vergeleken met andere merken van eenzelfde soort vulling is dat echt weinig!

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:37

Trouwens, is soda niet op een of andere manier schadelijk voor je kat? Want dan wil ik het voor de extra weleens proberen; mocht de bak dan toch willen gaan ruiken dan houdt dit het dus ook nog wat tegen. Hoe werkt het eigenlijk en hoe vaak moet je het vervangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 20:43

anniee schreef:
Drollen scheppen hoeven we niet zoveel; aangezien onze dames op Carnibest staan poepen ze ten eerste weinig en maar kleine beetjes en ten tweede stinkt de ontlasting niet meer door dit voer!

Voer maakt inderdaad veel verschil. Mijn kat kreeg eerst Whiskas en ik moest de bak zeker elke 4-5 dagen helemaal verschonen (incl. uitsoppen) en dan nog rook je het tussendoor wel eens (schepte toen ook wel dagelijks drollen eruit). Tegenwoordig krijgt ze Royal Canin en ik ruik niet of nauwelijks wat. En hoef minder vaak helemaal te verschonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 22:58

Maar het is bij de mijne eigenlijk niet de poep die het hardst stinkt. Het is de pieslucht die je gaat ruiken als de bak vies is of als het grit aan vervanging toe is. Of komt dat gewoon doordat ik er 1 (gecastreerde) kater bij heb zitten?

Wel goede tip trouwens van dat voer waar ze minder van poepen. Dat had ik vroeger voor mijn honden ook.

_Elaine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 23:06

wij hebben 3 katten en 1 kattenbak
hij wordt 1x in de week gedaan en dan is hij zelfs vaak nog schoon,
onze katten kunnen ten alle tijden naar buiten dus dat scheelt ook veel,
verder ligt er in onze bak een speciale zak voor in de kattenbak met een krant erin en grint.