Sjapaz schreef:onze kittens hadden laatst ook wat vlooien, en bij ons werkten de pipetjes wel! binnen een dag lagen er her en der in de huid allemaal dooie vlooien... we hebben toen alles gestofzuigd van onder tot boven, en we hebben sindsdien geen vlo weer gezien..
vlooien overleven overigens maar 4 dagen zonder gastheer, en anders als hier beweert gaan ze niet op mensen zitten. Bij gebrek aan gastheer proberen ze mensen wel eens uit en doen ze een 'probeerbeet' maar ze zullen nooit blijven, en na die eerste beet gaan ze op zoek naar en goede gastheer. als je alles heel goed stofzuigd dan zou het echt wel weg moeten gaan..
Wij hebben overigens niet eens spray gebruikt maar gewoon gestofzuigd, en er is echt geen vlo meer te bekennen...
Nou dat geloof ik niet helemaal, je wil de benen van mijn vriend niet zien en ik vis die beesten overal van hem af, kleren, hoofd, benen en zelf heb ik nergens last van... Gister hebben we alles nog eens uitgekamd en we kwamen weer een heel nest tegen, ondanks dat het de afgelopen twee weken al meerdere keren ingespoten is. We hopen nu dat het echt weg is, want je word er echt gestoord van.