Vlooien in huis nadat de katten weg zijn

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

Re: Vlooien in huis nadat de katten weg zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 11:37

eertjuh22 schreef:
je kan als het donker is trouwens ook een platte schaal met een lage water ergens weg zetten met een brandende kaars in het midden..
het schijnt dat vlooien naar licht toe komen dan en dan verdrinken in het water.. Clown
je kan ook een stuk vlooien band in de stofzuigerzak doen.

nou dan moet je er ook sop in doen want vlooien verdrinken niet gauw!! Teminste dat zijn mijn bevindingen. Ik heb in de stofzuigerzak een bijna leeggeknepen pipetje zitten Haha! . Tot nu toe vlo vrij Bloos

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:27

Esmeralda schreef:
eertjuh22 schreef:
je kan als het donker is trouwens ook een platte schaal met een lage water ergens weg zetten met een brandende kaars in het midden..
het schijnt dat vlooien naar licht toe komen dan en dan verdrinken in het water.. Clown
je kan ook een stuk vlooien band in de stofzuigerzak doen.

nou dan moet je er ook sop in doen want vlooien verdrinken niet gauw!! Teminste dat zijn mijn bevindingen. Ik heb in de stofzuigerzak een bijna leeggeknepen pipetje zitten Haha! . Tot nu toe vlo vrij Bloos

ow ja. sorry. ik wist dat ik iets ging vergeten.. Clown Nagelbijten / Gniffelen
er moet idd wat sop in Ja

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:54

heb nu toch super spul gekocht. Zijn pilletjes die binnen 15 min werken. De vlooien vallen dood uit de kat. Binnen 6 uur werking 80% en binnen 24 uur werking van 100%. Ik DACHT dat ik het onder controle had, maar toen ik zag hoeveel vlooien er nog uit de katten vielen, werd ik lichtelijk paniekerig. Maar ze vallen echt dood neer. Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! het gaat hopelijk toch nog goed komen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 09:11

Sjapaz schreef:
onze kittens hadden laatst ook wat vlooien, en bij ons werkten de pipetjes wel! binnen een dag lagen er her en der in de huid allemaal dooie vlooien... we hebben toen alles gestofzuigd van onder tot boven, en we hebben sindsdien geen vlo weer gezien..

vlooien overleven overigens maar 4 dagen zonder gastheer, en anders als hier beweert gaan ze niet op mensen zitten. Bij gebrek aan gastheer proberen ze mensen wel eens uit en doen ze een 'probeerbeet' maar ze zullen nooit blijven, en na die eerste beet gaan ze op zoek naar en goede gastheer. als je alles heel goed stofzuigd dan zou het echt wel weg moeten gaan..

Wij hebben overigens niet eens spray gebruikt maar gewoon gestofzuigd, en er is echt geen vlo meer te bekennen...

Nou dat geloof ik niet helemaal, je wil de benen van mijn vriend niet zien en ik vis die beesten overal van hem af, kleren, hoofd, benen en zelf heb ik nergens last van... Gister hebben we alles nog eens uitgekamd en we kwamen weer een heel nest tegen, ondanks dat het de afgelopen twee weken al meerdere keren ingespoten is. We hopen nu dat het echt weg is, want je word er echt gestoord van.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:05

ga naar de dierenspeciaalzaak en koop : vlo-kill, dat zijn pilletjes, die geef je ze, en binnen 30 min vallen de vlooien echt dood uit je katten. Kost iets van 10 euro.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 11:15

Nou de katten zijn dus weg, die heeft zijn huisgenoot meegenomen, dus dat heeft jammergenoeg geen nut...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:37

Njen schreef:
Nou de katten zijn dus weg, die heeft zijn huisgenoot meegenomen, dus dat heeft jammergenoeg geen nut...

mmm, ga eens stap voor stap langs wat je allemaal gedaan heb.
wie weet ben je iets vergeten.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 13:41

Ja dat heeft hij de vorige keer gedaan, nu hebben we gister alles nog een keer gedaan en ik hoop echt dat het nu genoeg is, hij zei dat hij alles had gedaan en deze keer hoop ik echt dat het goed is gegaan, ik zou niet weten welke plek we vergeten zouden moeten zijn als ze nog steeds rondlopen, dus op hoop van zegen nu Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:42

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:04

je deurmat is ook een nest van ongedierte die echt niet vergeten. klop hem eens uit, je zal verstelt staan. ( wij hadden de kokosmat als boosdoener)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 13:07

Veel huisdieren hebben tegenwoordig ook zo'n fijn eigen kussen (meestal in een leuk vormpje), ik denk dat je niet wilt weten wat daar allemaal in gaat zitten......

Esmeralda, die vlo-kill ga ik zeker eens onthouden. Wie weet waar het ooit nog goed voor is. Bedankt voor de tip Lachen

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 13:21

Bij ons hadden ze geen kussens of wat dan ook, alleen een kleedje wat de prullenbak in is gegaan omdat ze die waren vergeten Lachen Deurmat hebben we niet Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 20:28

Houd moed, ik heb ooit vlooien gehad in een kamerbreedtapijt, ik heb er nog echt bij staan huilen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 13:05

Nou ze zijn dus nog niet weg hoor Rolleyes Ik begin nu ook echt wanhopig te worden... We hebben echt elk hoekje van de kamer ingespoten, maar het spul is op dit moment ook op en we hebben geen geld voor nieuwe bussen Ziek

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:42

Sparen en verdelgingsbedrijf laten komen?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 13:45

Hoe duur zal dat ongeveer kosten? Anders dan verhuis ik nml nog liever, aangezien het tijdelijk is Huilen van het lachen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:18

hier in dordrecht is een bedrijf die spuit je huis onder voor 100 euro, zijn ze nog niet niet weg dan komen ze gratis voor de 2e keer. Maar je moet wel een paar dagen elders logeren hoor. Maar als het tijdelijk is, zou ik me spullen pakken en weg wezen.
En alles wat je mee neemt, goed wassen of inspuiten met vlooien troep.

Ik ben er gelukkig vanaf............

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 14:20

Esmeralda schreef:
hier in dordrecht is een bedrijf die spuit je huis onder voor 100 euro, zijn ze nog niet niet weg dan komen ze gratis voor de 2e keer. Maar je moet wel een paar dagen elders logeren hoor. Maar als het tijdelijk is, zou ik me spullen pakken en weg wezen.
En alles wat je mee neemt, goed wassen of inspuiten met vlooien troep.

Ik ben er gelukkig vanaf............

Nou het kost hier 125 euro, maar we willen eind dit jaar/begin volgend jaar wat anders gaan zoeken(niet met haast, want vriend heeft schulden). Maar die 125 euro kunnen we dus echt niet betalen jammergenoeg Nagelbijten / Gniffelen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:31

tja, is het een huurhuis?? dan zou je het evt. heel misschien kunnen aankaarten bij de verhuurder.Of naar het gemeentehuis gaan, wie weet hebben zij een oplossing. Of is er niet iemand die jullie die 125 euro kan voor schieten zodat je huis gereinigt word. Je kan dan in termijnen terug betalen

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 14:33

Esmeralda schreef:
tja, is het een huurhuis?? dan zou je het evt. heel misschien kunnen aankaarten bij de verhuurder.Of naar het gemeentehuis gaan, wie weet hebben zij een oplossing. Of is er niet iemand die jullie die 125 euro kan voor schieten zodat je huis gereinigt word. Je kan dan in termijnen terug betalen

Lenen lijkt mij geen goed plan, terugbetalen lukt al niet met die schulden, we kunnen amper eten elke dag dus... Gemeente was 125 euro, bijzondere bijstand krijgt mijn vriend niet omdat hij student is(mij niet meegerekend, sta er niet ingeschreven). En de woningbouw kan ik nog proberen, maar verwacht er niet teveel van eigenlijk...

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:17

kunnen jullie niet terug naar jullie ouders ofzo. Lijkt me geen prettige situatie als ik dit zo leest

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 08:59

Esmeralda schreef:
kunnen jullie niet terug naar jullie ouders ofzo. Lijkt me geen prettige situatie als ik dit zo leest

Nee dat is geen optie, het is nou zo dat ik bij hem ben komen wonen, anders had hij nu op straat geleefd(hij kwam geld tekort en de schulden stapelden zich dus op). Bij mijn ma komen we beide niet meer binnen(hebben we anderhalf jaar gewoond), bij zijn ma of vader hoeven we niet eens aan te kloppen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:57

Vervelende situatie njen...

Ik weet ook zo direct niks meer, vlooien zijn verdomde taai... Zonder goed middel en goede stofzuiger kom je er niet vrees ik....

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 11:42

poes schreef:
Vervelende situatie njen...

Ik weet ook zo direct niks meer, vlooien zijn verdomde taai... Zonder goed middel en goede stofzuiger kom je er niet vrees ik....

Ja ik ben ook wanhopig onderhand... Kan geen kant op, ben op dit moment al blij als ik kan eten Rolleyes En we hebben ook niet echt een geweldige stofzuiger Nagelbijten / Gniffelen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:47

Dat is verre van prettig.... Kun je het niet 'verdragen' tot je er weggaat dan?