Hamster heeft jonkies maar kijkt er hellemaal niet naar om??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Re: Hamster heeft jonkies maar kijkt er hellemaal niet naar om??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:39

@redrunfox; het is maar net wat je onder fokken verstaat. Ik vind het hobbyfok.

Vergeet niet dat hamsters nachtdieren zijn, dus het niet zo raar is als ze er overdag niet zoveel mee doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:39

Wat voor soort hamsters heb je? Indien syren (goudhamsters, oude benaming), DIRECT uit elkaar halen!!!

Russen kunnen als koppel gehouden worden, echter kan het ook fout gaan. Tevens krijgt het vrouwtje dan keer op keer jongen.

Wat weet je van de achtergrond van de dieren? Zit er suikerziekte en/ of andere afwijkingen in de lijn? Komen ze uit een dierenwinkel? Zoja, niet meer mee fokken, direct uit elkaar halen. Het kan zijn dat het vrouwtje alweer drachtig is.

Waarom houd je trouwens een man en vrouw samen als je geen jongen wilt?

Ben heel benieuwd wat het uberhaupt voor soort hamsters zijn...

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:41

Is gewoon normaal hoor. Een hamster gaat er maar een paar keer per dag er heen, om te voeden. Meer niet. Vaak doen ze het ook nog 's nachts. Als ze de diertjes verstoot, dan zullen ze zodra ze dood zijn, opgegeten worden door de moeder(klinkt hard, maar het is zo.) Dus ik denk dat je ze gewoon met rust moet laten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:42

Nino94 schreef:
Het ras is een russische dwerghamster. Ik doe gewoon net als bij konijnen als ze uit het nestje zijn oppakken

hier schrijft ze net als bij konijnen, dus vandaar mijn vraag of ze daar dan ook mee fokt?

@ Wuis, ze heeft dwergen.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:49

roxiie schreef:
@redrunfox; het is maar net wat je onder fokken verstaat. Ik vind het hobbyfok.

Ik zie een grote kloof tussen hobbyfok en fokken om iets goeds neer te zetten. Eerstgenoemde noem ik persoonlijk liever geen fokken maar vermeerderen om te vermeerderen zonder verder te kijken naar . (bij fokken denk ik eerder aan dingen als bloedlijnen, premiekeuringen, shows etc.) Wil niet zeggen dat daar iets mis mee is, als de TS voor een keertje nest wil en ze een goed plekje kan bieden: vooral doen. Lachen

Edit: zie nu inderdaad dat ze het ook over konijnen had.

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 20:55

Ik fok niet met hamsters of konijnen. Met de hamsters doe ik het 1 x en dan laat ik ze uitelkaar. Maar mijn zus heeft ook wel eens een nestje konijntjes gehad en die zei dat je ze pas mag oppakken als ze uit het nestje zijn. Daarom had ik het over konijnen. Heb zelf geeneens een konijn Tong uitsteken