Wanneer is de enge grote spinnentijd voorbij???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laar

Re: Wanneer is de enge grote spinnentijd voorbij???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 23:58

Wow, die is toch wel mooi hoor. Maar dan zo op de foto. die hoef ik niet in mijn buurt binnen een straal van 10 meter Knipoog

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 00:03

Laar schreef:
Wow, die is toch wel mooi hoor. Maar dan zo op de foto. die hoef ik niet in mijn buurt binnen een straal van 10 meter Knipoog

Jij bent niet de enige. Een Poolse collega wilde ook liever niet daar werken waar die spinnen zaten. (maar zij loopt ook voor een kruisspin al liever een stukje om)

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 00:08

Bedoelen jullie deze met renspinnen of is dit nou een wolfsspin?
Afbeelding

Toen ik op de paarden aan het passen was van mijn tante op de boerderij, zat er een aan het plafond. Ik heb een stoel gepakt, ben op gepaste afstand gaan zitten om hem maar in mijn vizier te houden. En NO way dat ik m durfde aan te raken/op te zuigen! Uiteindelijk is ie naar beneden gevallen, naar de plint gerend. Daar bleef ie zitten. Ik heb de haan van het erf geplukt en hem het klusje laten opknappen. Vond ie helemaal niet erg geloof ik Lachen

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 00:09

grappig dat ik dit topic lees.. Was net met mijn vriendin gezellig popstars aan het kijken en ik zie een grooote spin voorbij lopen.. zo grooot ! Zo 1 hadden we beiden nog nooit gezien ! Brrr.. ik vind spinnen niet leuk maar hiervan stonden we te trillen op onze benen Clown

Aradis

Van mij had ie in Frankrijk mogen blijven ROFL

PUCHJE Bloos! Ik wou vanavond nog slapen Verdrietig

lindake

Alleh mensen... het zijn zo lieve beestjes Lovers ... daar heb je toch geen schrik van Clown.

Alhoewel Bloos. Ik ben er stiekem ook bang van Verdrietig.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 00:13

Wat een vats he!!! Wow!

Ik ben écht zoooo bang voor die beesten.
Ik was alleen in dat huis, ik heb serieus mijn vriend opgebeld op zijn werk wat ik moest doen.
Die lag echt onder zijn bureau van het lachen.
En ik maar gillen Vork

Een wolfspin heeft trouwens haren op zijn poten, een renspin niet Vork Clown
Edit: de officiele naam van een renspin is trouwens trechterspin Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Puchje op 30-08-08 00:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 00:15

Puchje schreef:
Wat een vats he!!! Wow!

Ik ben écht zoooo bang voor die beesten.
Ik was alleen in dat huis, ik heb serieus mijn vriend opgebeld op zijn werk wat ik moest doen.
Die lag echt onder zijn bureau van het lachen.
En ik maar gillen Vork

gemeen he Vork hahaha, ik heb mijn vader inderdaad ook opgebeld .. tsja ben je 23 .. Clown me vader lag ook dubbel ..

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 00:15

Gatver Puchje, maar dat is ook wel een echt HUGE spin. Ik weet nu al waar ik vannacht nachtmerries over heb Huilen van het lachen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 10:35

Moeten jullie perse van die monsters foto's plaatsen? Misselijk Rolleyes Wat een joekels. Wij zijn aan het verbouwen op het moment maar wonen nog wel in het huis maar doordat op meerdere plaatsen het plafond en de muren los liggen lopen er hier ook zulke joekels rond. Krijg echt de kriebels hier. Dromen

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:48

O god, ik haat die krengen.

Ik loop de ochtendkrant, en voordat ik uberhaupt bij zo'n brievenbus ben, heb ik al 6 spinnenwebben in me gezicht.

En ja, het is donker, dus je kan ook niet zien of er een spin in zit. Koe

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 12:52

Getverdemme die foto's er vooral bij :| . Ik zag er gister ook een, een enorme joekel en ik ben als de dood voor die beesten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 12:54

Die kleintjes vind ik helemaal niet erg meer tegenwoordig!
Vroeger was ik echt doodsbang voor iedere spin, maar tegenwoordig vind ik alleen die grote trechter/huisspinnen alleen nog maar eng.

Deze dus:
http://www.gardensafari.net/pics/spinne ... 4_3342.jpg
Ik las dat snachts meestal het mannetje aan de wandel gaat Nagelbijten / Gniffelen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:10

Brrr enge foto's hier!
Ik ben als de dood voor spinnen. Groot EN klein En zelf webben, want ik zeg: waar een web is is een spin Bloos

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:57

Ik ben niet echt bang voor spinnen, behalve de hooiwagens, die dingen vind ik zooo creepy, serieus dan sta ik echt op de bank, maar tarantula's vind ik zulke verschrikkelijke mooie spinnen, net kleine bolletjes wol Haha! (okee hoeveel hier haten mij nu? Huilen van het lachen )

Maar goed we zaten gister op de bank (ik moeder en stiefvader) tot er ineens aan een draadje een spin naar beneden komt vanaf het plafond nog geen 20 cm van me vandaan, op ooghoogte stopt ie, dus ik zo heel droog, facinerend... waarop me moeder de grote bruine spin ziet en hysterisch door het huis rent, en ik zat daar maar met fijngeknepen oogjes dat mormel te bekijken dat zojuist mn moeder een trauma heeft bezorgd ROFL

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 22:59

LiNdA1986 schreef:
Brrr enge foto's hier!
Ik ben als de dood voor spinnen. Groot EN klein En zelf webben, want ik zeg: waar een web is is een spin Bloos

Tsja, moet je maar gauw van Bokt af he, das ook op het web Huilen van het lachen Sorry. het valt me wel op dat de spinnen nu veel groter zijn dan normaal, hoe komt dat? Is het gauw voorbij?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:03

kleine spinnen zie ik niet meer Clown
lijkt mij doordat we hier geen strenge winters hebben dat ze groeien en groeien en groeien en beebies maken, en daar krijg je reuzen van Haha!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:05

maareh, voordat we gaan piepen over grootte:
Spinnen 'zo groot als een stoeptegel' waarover in de media wel eens wordt gerept bestaan werkelijk al dit zijn slechts een handvol exemplaren. De grootste beschreven vogelspin is de Theraposa blondi. Deze kan een lijf van 12 cm of meer bereiken met een pootspanwijdte van 30 cm of meer. Er zijn exemplaren in gevangenschap gemeten van 32 cm, zo groot als een stoeptegel dus

brond: wikipedia
mensen, een spin zo groot als een stoeptegel Bloos! *LOL*

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:06

iiiiiiiiiew wat staom dat ik die fotoos van jullie ga kijkn bah de rillingen lopen me over mn rug bah bah bah

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 23:08

Eigenlijk zijn spinnen heel nuttige dieren Ja

Alleen mogen ze van mij heel nuttig zijn op een plek waar ik ze niet hoef te zien Nagelbijten / Gniffelen vooral die grote zwartes inderdaad brr...

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:45

Cayenne schreef:
Die kleintjes vind ik helemaal niet erg meer tegenwoordig!
Vroeger was ik echt doodsbang voor iedere spin, maar tegenwoordig vind ik alleen die grote trechter/huisspinnen alleen nog maar eng.

Deze dus:
http://www.gardensafari.net/pics/spinne ... 4_3342.jpg
Ik las dat snachts meestal het mannetje aan de wandel gaat Nagelbijten / Gniffelen

Ze schijnen altijd met z'n tweeen te zijn.. Nagelbijten / Gniffelen
Doodeng vind ik ze.

Ik heb er deze week 3!! gevangen en buiten gezet, van niet zo groot tot heel erg groot. De laatste van gisteravond was met poten bijna te groot om in mijn grootste amsterdammertje (bierglas) te vangen Scheve mond
Mijn kat heeft er ook eentje gevangen deze week. En idd iedere keer in de avond zie je ze.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:49

Jeempie mag ik niet een spin van jullie lenen?
Wordt helemaal naar van muggen en zou juist blij zijn als een spin om mijn kamer ging zitten Nagelbijten / Gniffelen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:50

Nou, ik zou ze niet zo vervelend vinden als ze gewoon in hun webje zouden blijven zitten om vliegjes en muggen te vangen, maar als ze het nodig vinden om door mijn huis en over mijn muren te rennen gaan ze er toch echt uit!

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 15:57

Get wat een onderwerp. Brr....

Afgelopen week zat ik op m'n gemakkie op zolder te bokken, rende er opeens zo'n monster langs m'n hand met muis heen. Als ik eraan denk krijg ik weer kippenvel. En het ergste is. Toen ik eindelijk manlief had opgetrommeld konden we hem nergens meer vinden.

En die kruisspinnen in de tuin heb ik ook liever niet. Ga iedere morgen met een bezem gewapend achterom naar de schuur om te zorgen dat ze eerst verwijderd zijn en niet in m'n haar of erger terecht komen.

En ik ben bang dat ze er nog wel een poosje zullen zijn......

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:00

Ohhh net de halve buurt weer op stelten gezet, rondje met de honden en volledig in gedachten (sterf van de pijn in mijn rug....) loop ik tegen een web aan met toch wel een hele grote erin. Gillen......vreselijk, ik zag al die bejaarden over hun balkonnetje hangen om te kijken wat er aan de hand was.

Ben je 36......en het ergste is als ze in huis zitten moet ik er rustig van hysterie nog van huilen ook hoor!! Je kan mijn man niet kwaaier maken dan zulk gedrag, kan hij echt niet tegen en ik dan maar gillen, haal m weg haal m weg!!!