Beagles en jachtinstinkt..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laulitz

Re: Beagles en jachtinstinkt..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 12:28

acacia schreef:
Oei, jezelf dus niet erg " ingelezen" voor je aan dit ras begon.... Knipoog

Ze zien er leuk uit, maar staan hier dus om bekend en dat kan best een groot probleem zijn of worden.

Het maakt niks uit of je traint of niet, je kan met je hond, die dus al wat successen gehad hebt, alle cursussen gaan doen die er bestaan, zullen ze voorbeeldig doen, maar ruiken ze wat, dan zijn ze weg.

Dan maar wat minder hondvriendelijke maatregelen, zo'n band is niet leuk nee, maar straks een aangereden hond of een hond die nooit lekker los kan is ook niet alles, dan krijg je weer andere problemen. En schieten ze dan is los, dan is er een berg ellende.

Succes hoor !

Naja ingelezen voor het ras Huilen van het lachen
We wouden een niet al te grote, niet al te slome hond. We hebben er wel wat over gelezen en opgezocht en een beagle leek het meest geschikt maar we zijn idd nergens iets tegen gekomen over jachtinstinkt Clown
Maar ik ga gewoon hard met haar oefenen en idd misschien zo'n band kopen. Gaat die echt maar tot 100 meter of nog verder? Is er ergens een online winkel waar je zoiets kan kopen?

Lysette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 15:33

moonfish13 schreef:
http://www.apport-hondesport.nl/hpbimg/pennenbanden.jpg
de orginele naam is een teletac (weet ik pas sinds kort).
veel noemen het een pennenband.. teletac is ook wel erg ingewikkeld.

ik weet niet of die band waar colunder het over heet ook officieel een teletac heet?
ik vind het in ieder geval niet zielig, helemaal niet.

Een teletac is een band met stroom. De band op het plaatje is een prikband.

Ik ben niet kapot van die dingen en vind het al helemaal geen dingen die je zomaar even moet gaan kopen en gebruiken. Is het geen idee om een gedragstherapeut in te schakelen? Omdat je niet echt tijd hebt om naar een hondenschool te gaan... Deze komen aan huis en misschien dat die wel tips heeft waarmee je verder kan.

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:30

Onze ebagle kan gewoon los lopen in het bos in het park
Een keer is is hij weg gelopen ging die bijna het bos in maar toen kwam die gewoon terug
Maar als je het niet zeker weet zal ik het niet doen

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:41

Wij hebben dus ook een ivisible Fence gehad, die je trouwens ook geheel zonder draad kunt kopen hoor!
Dan is er een radiografische cirkel. Je hebt een kastje in huis die heeft een bepaalde vooraf instelbare reikwijdte. De hond die de band omheeft moet dus daarbinnen blijven anders krijgt hij/zij het piepsignaal.
Voor huurhuizen dus ideaal omdat je geen draad hoeft te leggen.

Maar..... onze hond loopt er gewoon dwars door heen. Beagle trekt zich van al het stroom geen barst aan. Hij loopt met pulserende spieren dwars door de Fence.
We hebben bij hem de zwaarste halsband voor echte hele grote honden uitgeprobeerd, maar helaas.

Zijn jachtinstinct is niet gigantisch ontwikkeld, ik kan m los laten lopen. Heb m met de clickertraining getraind en hij luisterd op zijn manier goed... dwz hij is goed op mij gefocussed maar komt op zijn eigen tempo terug. Loopt dus niet weg. Voer is belangrijk.

Als ik m bij me wil hebben roep ik met een speciaal toontje. Kijk Eens!!! hij weet dat dat lekkers betekend en komt geheid kijken. Maargoed daar is dus flink op getraind vanaf dat ie puppie was..
ik wist waar we aan begonnen toen ik deze Beagle kreeg.
Toch had ik niet verwacht dat hij echt dwars door de Fence heen gaat.
Dit was niet uitzonderlijk, heb het inmiddels al veel vaker gehoord.

Maar ben ik niet binnen zicht dan loopt ie dus dwars door de stroom.
Zo'n halsband lijkt me dan ook een super oplossing hoor.
De honden krijgen ruimschoots op tijd een waarschuwing. Tot hier en niet verder...
Daar kun je ze toch op trainen? Luisteren ze ondanks dat niet krijgen ze een tik van het stroom.
Vind ik ok.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 18:45

JA!! Onze Beagle kan los en kan ik ook terugroepen...
Maar.. hihi... Dit kan pas sinds een jaar of 3. Ze is nu bijna 14. Clown

Voorheen kon ze eigenlijk niet los. Want dan was ze echt weg!
Als we langs het kanaal gingen, rende ze de weilanden in en waren we haar echt kwijt.
In het bos, zoefde ze er ook alijd als een halve gek vandoor.
En bij het hondenstrand was het helemaal een ramp. Aangezien daar 's avonds heel veel hazen lopen.
Uiteindelijk deed alleen mijn vader haar nog los, want ik werd er altijd helemaal gek van. Maar ik was vooral bang dat ze een keer onder een auto oid zou komen.

Maar in ieder geval, nu kan ze los. Ze kan nog steeds doen aslof er stront in haar oren zit en probeert ze er is tussen te glippen. Maar over het algemeen gaat het prima! En luistert ze goed naar me. Haha!

Edit: 'Vroeger' moesten we ook altijd opletten dat we als er iemand bijvoorbeeld aan de voordeur kwam, we haar achter lieten. Anders piepte ze er ook tussenuit!
Ze heeft zelfs een keer in onze tuin, helemaal achterin een gat gegraven om te ontsnappen. Clown
Gelukkig konden we haar nog net op tijd betrappen.

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 23:30

@ kaotictjinta; heb je misschien een site waar je dat apparaat kan kopen? Want dat klinkt wel heel handig Ja Dan kan ze in feite los in de tuin zonder dat wij erbij zijn. Als ze er ten minste niet door heen rent, maar we wonen in een woonwijk dus buiten katten zullen er niet veel konijnen of hazen zitten. Ze rent trouwens op katten af en die rennen weer weg, dat vind ze wel heel geweldig, maar als ze dr oog in oog mee staat doet ze helemaal niks?
Onze hond reageert trouwens wel op 'Kom/kaas/worst' maar in het bos ben ik bang dat ze dat helemaal vergeet..

@ SannevdM; haha die van ons heeft zich [echt waar!] door een ijzerhek gebeten [zo een gaas] omdat ze zo graag naar die ene kat wou..

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:27

Jaa Beagles dat zijn mij een hondjes zeg ...
Mijn tante/buren hebben een beagle .. als ik die hond dan ook meeneem met wandelen als ik ook met onze hond ga kan die ook nooit los .. want je heb ehm nog geen 2 seconden uit het oog of hij is alweer zoek ..
Hij kan ook niet achter een hek blijven .. ze hebben speciaal voor hem gaas en weet ik veel wat voor het hek gedaan maar hij blijft bezig met ontsnappen .. dus hij moet wel aan een grote ketting buiten. Terwijl onze hond gewoon rustig over het erf kan lopen zonder dat hij er ook maar af gaat..
Het zijn honden met een gebruiksaanwijzing maaar het zijn ook hele leuke hondjes Ja

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:40

Die beagle van ons ook he, ze heeft dan een open bench voor grote honden waar ze graag in slaapt, kan ze zelf in en uit. maar als we die dan eens dichtmaakte met zo'n soort van spinnen die je ook op de fiets hebt voor je bagage drager; omdat ze dan daar effe in moest blijven stond mevrouw er na tien minuten naast met de spinnen er nog op de kennel!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 10:42

xx_Horsiex schreef:
Die beagle van ons ook he, ze heeft dan een open bench voor grote honden waar ze graag in slaapt, kan ze zelf in en uit. maar als we die dan eens dichtmaakte met zo'n soort van spinnen die je ook op de fiets hebt voor je bagage drager; omdat ze dan daar effe in moest blijven stond mevrouw er na tien minuten naast met de spinnen er nog op de kennel!

Haha ja waarschijnlijk heeft die gewoon hard tegen het deurtje geduwd en toen ging het waarschijnlijk een beetje open en ja, dan had duwen en ze is buiten Clown
Als wij de onderste schuifding van onze bench niet dicht doen komt ze er ook uit..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:43

Wat ik gewoon niet begrijp is, dat mensen een jachthond zoals de beagle nemen en vervolgens gaan miepen omdat hij niet los kan. Dat weet je toch als je er een koopt. En als je het niet weet, heb je gewoon je huiswerk niet gedaan. Dat is ook de reden waarom er al altijd zoveel Beagles in het asiel zitten. Ja ze zien er schattig uit, maar het zijn gewoon karaktertjes.

TS jij zegt dat je hond genoeg eruit komt en ik neem aan dat het een vrolijk en tevreden hond is. Waarom dan beginnen met een electronische halsband? Alsof dat zo lollig is voor de hond. Als je geen keuze hebt okay, maar daar lijkt het hier niet op. Overigens werkt die bij sommige goed, sommige niet en sommige kunnen er volledig over de zeik van gaan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:46

LauEef schreef:
xx_Horsiex schreef:

Haha ja waarschijnlijk heeft die gewoon hard tegen het deurtje geduwd en toen ging het waarschijnlijk een beetje open en ja, dan had duwen en ze is buiten Clown
Als wij de onderste schuifding van onze bench niet dicht doen komt ze er ook uit..

Vind ik toch knap als de hele deur vastgeduwd zit met strakke spinnen over de hele kennel. Ze maakte er echt werk van Vork

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 10:50

Nikka schreef:
Wat ik gewoon niet begrijp is, dat mensen een jachthond zoals de beagle nemen en vervolgens gaan miepen omdat hij niet los kan. Dat weet je toch als je er een koopt. En als je het niet weet, heb je gewoon je huiswerk niet gedaan. Dat is ook de reden waarom er al altijd zoveel Beagles in het asiel zitten. Ja ze zien er schattig uit, maar het zijn gewoon karaktertjes.

TS jij zegt dat je hond genoeg eruit komt en ik neem aan dat het een vrolijk en tevreden hond is. Waarom dan beginnen met een electronische halsband? Alsof dat zo lollig is voor de hond. Als je geen keuze hebt okay, maar daar lijkt het hier niet op. Overigens werkt die bij sommige goed, sommige niet en sommige kunnen er volledig over de zeik van gaan.

Onze hond komt echt niet in het asiel terrecht hoor Lachen
Ondanks dat het een duiveltje is, hoort ze echt bij de familie dus daar hoef je je geen zorgen om te maken...
Of we met een elektronische band beginnen weten we nog niet. Waars. gaan we wel zo'n ding kopen zodat ze los in de tuin kan. Dat is gewoon een fijn idee dat we haar gewoon los kunnen laten lopen zonder dat we er heel de tijd bij moeten zitten. Is toch ook fijn voor de hond als ze gewoon lekker los kan lopen zonder dat heel de tijd haar baasjes achter haar aan rennen om te zien of ze niet in de voortuin de weg op rent?
Spijt van onze keuze hond hebben we zeker niet hoor. Nou, dan hebben we ons huiswerk maar niet gedaan, maar het is verder hebben we geen problemen met dr. (:

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 10:50

xx_Horsiex schreef:
Vind ik toch knap als de hele deur vastgeduwd zit met strakke spinnen over de hele kennel. Ze maakte er echt werk van Vork

Haha knap is het iig hoor *LOL*
Ze wou dr blijkbaar heeeel graag uit!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:08

LauEef schreef:
Of we met een elektronische band beginnen weten we nog niet. Waars. gaan we wel zo'n ding kopen zodat ze los in de tuin kan. Dat is gewoon een fijn idee dat we haar gewoon los kunnen laten lopen zonder dat we er heel de tijd bij moeten zitten. Is toch ook fijn voor de hond als ze gewoon lekker los kan lopen zonder dat heel de tijd haar baasjes achter haar aan rennen om te zien of ze niet in de voortuin de weg op rent?
Spijt van onze keuze hond hebben we zeker niet hoor. Nou, dan hebben we ons huiswerk maar niet gedaan, maar het is verder hebben we geen problemen met dr. (:

Waarom dan geen behoorlijke omheining om de tuin?
Lees hier eerst maar eens voor dat je zo'n ding aanschaft

http://www.vdwe.info/Teksten/Standpunt% ... dieren.doc

Apparaten zijn in Engeland en Ierland al geband wegens dierenmishandeling.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 11:57

Wat een ONZIN, een invisible Fence is alles behalve dieren mishandeling.
Je zet een paard toch ook achter een stroomdraad of niet dan!
Dit is precies hetzelfde.
De hond heeft de keus of hij er niet bij in de buurt komt dus geen tik krijgt of dat hij/zij zo eigenwijs is en een stroomschok krijgt. Net zoals een paard die bij de omheining komt.
Waar het vandaan gehaald wordt dat het mishandeling zou zijn Verward Verward

Ja oke je moet de hond fatsoenlijk trainen en niet door de diverse schokken het laten ervaren.
Maar er zit een gedegen handleiding bij hoe je dit trainen kunt.
En vooral ook al goed voorbereiden.

De halsband is ook eigenlijk hetzelfde principe. De hond heeft een keuze en als ie het piepsignaal gehoordzaamd kan ie zonder ook maar een probleem fijn los rondrennen door het bos.
Hij moet alleen luisteren....

LauEef ik moet even informeren waar zo'n ding te bestellen is enzo... maar ga erachteraan.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:45

Waarschuwing; Niet alle honden BEGRIJPEN de invisible fence direct. Sommige honden gaan in paniek juist op de vlucht... er zijn al honden op die manier onder auto's beland....
Ik heb er zelf helemaal niets mee... liever gewoon een degelijk hekwerk!!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:58

Ja, dat staat ook in de link die ik heb gegeven.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:07

Lysette schreef:
moonfish13 schreef:
http://www.apport-hondesport.nl/hpbimg/pennenbanden.jpg
de orginele naam is een teletac (weet ik pas sinds kort).
veel noemen het een pennenband.. teletac is ook wel erg ingewikkeld.

ik weet niet of die band waar colunder het over heet ook officieel een teletac heet?
ik vind het in ieder geval niet zielig, helemaal niet.

Een teletac is een band met stroom. De band op het plaatje is een prikband.

Ik ben niet kapot van die dingen en vind het al helemaal geen dingen die je zomaar even moet gaan kopen en gebruiken. Is het geen idee om een gedragstherapeut in te schakelen? Omdat je niet echt tijd hebt om naar een hondenschool te gaan... Deze komen aan huis en misschien dat die wel tips heeft waarmee je verder kan.

oke, dan hebben ze het dus allemaal verkeerd.
mensen die epo deden o.i.d. hadden het er over dat het een teletac heette??
ik noem het gewoon een pennenband overigens en ik ben er geen fan van.
die halsband van colunder vind ik geen probleem.